💠ادامه 👇 👌 اساسا صلح امام حسن علیه السلام با معاویه به اذن و دستور خداوند بود , زیرا خداوند امام حسن علیه السلام را مامور کرده بود که اگر یار و یاوری ندارد که با معاویه بجنگد , این اذن را دارد که معاویه صلح کند و خلافت را به او واگذار کند , بنابراین صلح امام حسن ع بر خلاف دستور خداوند نبوده است تا بگوییم که خداوند به تنبیه این عملکرد امام حسن ع اراده نمود که از فرزندان امام حسن ع کسی امام نشوند , چنان که خود امام حسن ع در این رابطه فرمود : " هرگاه امتی فردی را که از وی عالم تر وجود داشته باشد امیر خود قرار دهد، وضع آنان رو به انحطاط و آن امت رو به قهقرا خواهد رفت و به قوم گوساله پرستان ملحق می‌شوند. همچون بنی اسرائیل که حضرت هارون را رها کرده و در اطراف گوساله گرد آمدند، در صورتی که می‌دانستند هارون خلیفه حضرت موسی است. این امت نیز حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام را رها کردند، در حالی که شنیدند رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم به حضرت علی بن ابی طالب می‌فرمود: تو برای من همچون هارون برای موسی هستی، با این تفاوت که پیامبری پس از من نخواهد بود. رسول خدا نیز در حالی که قوم خود را به سوی خدا دعوت می‌کرد، از دست آن‌ها به جانب غار فرار نمود. اگر پیامبر خدا یارانی داشت، از دست ایشان فرار نمی کرد. 👈ای معاویه، من هم اگر یارانی داشتم با تو صلح و سازش نمی کردم.👉 خدای حکیم در آن زمان که آن مردم هارون را ناتوان دیدند و نزدیک بود که ایشان را به قتل برسانند و یاوری نداشت تا بر علیه آنان قیام نماید آزاد گذاشت، همان طور که خدای سبحان پیامبر را در آن هنگام که از دست قوم خود فرار کرد و یاوری نداشت آزاد گذاشت. 👈 من و پدرم نیز که این امت ما را ترک کرده و با دیگران بیعت کردند و یاوری نیافتیم، از طرف خدا آزاد بوده و هستیم. 👉 " قَدْ جَعَلَ اللَّهُ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله فِی سَعَةٍ حِینَ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ لِمَا لَمْ یَجِدْ أَعْوَاناً عَلَیْهِمْ وَ کَذَلِکَ أَنَا وَ أَبِی فِی سَعَةٍ مِنَ اللَّهِ حِینَ تَرَکَتْنَا الْأُمَّةُ وَ بَایَعَتْ غَیْرَنَا وَ لَمْ نَجِدْ أَعْوَاناً " 📚کتاب سلیم بن قیس ج ٢ ص ٩٣٩ _ الاحتجاج ج ٢ ص ٢٨٩ ▫️ما اگر از هر آنچه تا کنون هم گفتیم کوتاه بیاییم , باز هم می توانیم به وهابی پاسخ دهیم که ادعای تو مبنی بر تحریف و سانسور واقعیت ندارد , زیرا مطلب خلافی در روایات مورد بحث بیان نشده است که نیازی به سانسور داشته باشد . ❗️روایت مورد بحث به دو گونه نقل شده است , و یک گونه همان است که تو در صدد بیان آن هستی که صلح امام حسن ع با معاویه سبب شد که امامت در ذریه امام حسین ع قرار گیرد . 👌چنان که گفتیم , صلح امام حسن ع از روی ناچاری و به خاطر کمی یار و و یاور بود و خود امام حسن ع می فرمود که اگر یار و یاوری داشتم , تن به صلح با معاویه نمی دادم , چنان که در ذیل این روایات را آورده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3018 ❗️با این وجود به هر حال این صلح واقع شد و بعد از این صلح هم امام حسین ع در کربلا به شهادت رسید , سختی و مشقتی که به امام حسین ع در راه احیاء دین الهی رسید , بیشتر از سختی و مشقتی بود که به امام حسن ع رسید و صلح مذکور موجب شد که شرایط جوری نشود که امام حسن در میدان سختی و مشقت بیشتری وارد شود به همانگونه که سختی و مشقت بر امام حسین ع وارد شد , لذا به خاطر این صلح و سختی و مشقت بیشتری که به امام حسین ع وارد شد , امامت در ذریه امام حسین ع واقع شد , تا پاداش سختی و مشقتی باشد که امام حسین ع در راه خداوند تحمل کرد , چنان که محمّد بن مسلم روایت می‌کند که از امام محمّد باقر و امام صادق علیهما السّلام شنیدم که می‌فرمودند: " خدای سبحان در عوض شهادت امام حسین علیه السّلام مقام امامت را نصیب ذریه و فرزندان آن بزرگوار نمود، شفای بیماری‌ها را در تربت مقدس آن حضرت و مستجاب شدن دعا را نزد قبر مبارک آن بزرگوار قرار داد. ایامی را که زوار آن بزرگوار به زیارتش می‌روند و بر می‌گردند جزو عمر آنان قرار نمی دهد. " " یَقُولَانِ: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی عَوَّضَ الْحُسَیْنَ علیه السلام مِنْ قَتْلِهِ أَنْ جَعَلَ الْإِمَامَةَ فِی ذُرِّیَّتِهِ وَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ وَ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ عِنْدَ قَبْرِهِ وَ لَا تُعَدَّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ جَائِیاً وَ رَاجِعاً مِنْ عُمُرِهِ " 📚امالی طوسی ص ٣١٧ ❗️بنابراین این که صلح امام حسن ع موجب شد که امامت در ذریه امام حسین ع قرار گیرد , بر پایه همان بیانی است که توضیح دادیم و مطلب خلافی در جمله و روایت مذکور نیست تا کسی بخواهد تحریف و سانسوری صورت دهد . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir