▫️ادامه 👇 📣نکته پایانی : 👌ما اگر بخواهیم تمام آنچه تا کنون در رابطه با روایت مورد بحث ایراد کردیم را نادیده بگیریم , می توانیم یک پاسخ مجزای دیگر دهیم و آن اینکه : ❗️این که خشم و غضب فاطمه صدیقه سلام الله علیها به صورت مطلق خشم و غضب خداوند معرفی شده است , گواه بر عصمت حضرت فاطمه س است , این تعبیر در مورد خانواده شهید هم به کار رفته است و ما ادعای وهابی را می پذیریم که تعبیر مذکور در مورد خانواده شهید هم ( مطابق استدلالی که ما برای حضرت زهرا س داشته ایم , ) دلالت بر عصمت خانواده شهید هم می کند . ❗️اما می گوییم که ما مطابق آیات و روایات تنها معتقد به عصمت چهارده معصوم علیهم السلام هستیم و روایت مذکور که ( طبق ادعای وهابی ) از آن عصمت خانواده شهید استفاده می شود , با روایات ما که عصمت چهارده معصوم ع را اثبات می کند در تضاد است , خصوصا آنکه روایت خانواده شهید در منابع اهلسنت هم نقل شده است : "انا خليفته في أهله ، من أرضاهم فقد أرضاني ومن أسخطهم فقد أسخطني " 📚نزهه المجالس ج ١ ص ٢١٣ _تفسیر ثعلبی ج ٣ ص ٢٠٦ 👌بنابراین دو دسته روایت تعارض پیدا می کنند , دسته ای که تنها عصمت اهلبیت ع را اثبات میکند و روایتی که عصمت خانواده شهید را مطرح می کند . ❗️ما در هنگام تعارض روایات ماموریم روایتی را که موافق با اهلسنت است را طرد کنیم و بگوییم که تقیه ای صادر شده است , چنان که راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که👈 با اهل سنت مخالف است ،👉 آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » « وَجَدْنَا أَحَدَ الْخَبَرَيْنِ مُوَافِقاً لِلْعَامَّةِ وَ الْآخَرَ مُخَالِفاً لَهُمْ بِأَيِّ الْخَبَرَيْنِ يُؤْخَذُ قَالَ مَا خَالَفَ الْعَامَّةَ فَفِيهِ الرَّشَاد » 📚 الکافی : ج 1 ص 68 👌روایت خانواده شهید که در منبع شیعی نقل شده است , چون موافق با روایت اهلسنت است , لذا قابل قبول نیست و تقیه ای و موافق با اهلسنت صادر شده است و اهلسنت این روایات را ساخته است تا از دلالت روایاتی که بر عصمت حضرت زهرا س می کند , بکاهد . بنابراین روایت خانواده شهید در منابع شیعی چون موافق با روایت اهلسنت است , مطرود و غیر قابل احتجاج است . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane