پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
انتقاد صادق شیرازی به حکومت اسلامی در مورد زندانی و کشته سیاسی !!!! 🤔 : ❓آیت الله سید صادق شیرازی در مقام کنایه زدن به جمهوری اسلامی ایران چنین گفت : " در حکومت امیر المومنین علی علیه السلام هیچ کشته و زندانی سیاسی نبوده است و حتی امیر مومنان ع قصد داشتند که اگر زنده ماندند حتی ابن ملجم را هم ببخشند " !!!!! 💠💠 👌ظاهرا مقصود ایشان از زندانی و کشته سیاسی آن است که افرادی به صرف مخالفت با سیاستهای نظام حاکم زندانی شوند یا کشته شوند , در حالی که روشن است که در جمهوری اسلامی ایران , آزادی بیان در این مساله وجود دارد و افراد از سلایق و مذاهب مختلف آزادانه نسبت به سیاستهای نظام موضع گیری و انتقاد می کنند و کسی هم با آنها کاری ندارند , چنان که خود آقای سید صادق شیرازی علنا به نظام اسلامی انتقاد می کند و مورد تعرض هم قرار نمی گیرد !!!! 👌رهبر انقلاب در این رابطه می گوید : " استقلال و آزادى در كنار هم جزو شعارهاى اصلى انقلاب بوده است؛ آزادى در اين كشور تأمين شده است. بله، عدّه‌اى بى‌انصافى ميكنند؛ از آزادى موجود استفاده ميكنند و به‌دروغ ميگويند آزادى وجود ندارد؛ راديوهاى بيگانه و تبليغات بيگانه هم سخن آنها را بازتاب ميدهند. واقع قضيّه اين نيست؛ امروز در كشور ما آزادى فكر هست، آزادى بيان هست، آزادى انتخاب هست؛ هيچ‌كس به‌خاطر اينكه فكرش و نظرش مخالف نظرِ حكومت است، مورد فشار و تهديد و تعقيب قرار نميگيرد. هركس ادّعا كند كه «من مورد فشار قرار گرفته‌ام چون عقيده‌ام در فلان مسئله برخلاف عقيده‌ى حكومت بوده»، هركس اين‌جور ادّعايى بكند، دروغ گفته؛ چنين چيزى نيست. افراد متعدّد در رسانه‌هاى مختلف، افكارِ گوناگونِ ضدّ حكومت را - كه عقيده‌شان است - ابراز ميكنند و كسى هم با اينها كارى ندارد؛ بنا هم نيست كه كسى متعرّض اينها بشود. آزادى بيان هم هست؛ ميتوانند بگويند. " 📚(1397/01/01) بيانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى در نخستين روز از سال 1397 ❕در حکومت امیر مومنان ع هم افراد آزادانه اظهار نظر می کردند و حضرت کاری با آنان نداشت , اما اگر افراد فراتر از اظهار نظر بر علیه حکومت اسلامی تحریک و اغتشاش و اقدامات عملی کنند , در این هنگام دیگر بحث آزادی بیان نیست , بلکه بحث به خطر افتادن امنیت ملی است که تمام حکومتها در این هنگام از خود واکنش نشان می دهند . ❕ نبردهای امیر مومنان در سه جنگ جمل و صفین و خوارج از همین قسم بود که مخالفین اقدام عملی بر علیه امنیت ملی کردند و امیر مومنان ع هم به جنگ با آنان رفت , چنان که در مورد خوارج این سخن مصداق روشنتری دارد که علی ع علنا به آنان آزادی در بیان و اندیشه و مخالفت سیاسی داده بود اما وقتی آنان اقدام به جنگ و نزاع و آشوب کردند در آن هنگام بود که حضرت علی ع به نبرد با آنان رفت , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3381 ❕بر همین اساس , برخی از محققین در سیره حکومتی امیر مومنان ع می نویسند : "امام، با مخالفان سياسى نيز هرگز با خشونت رفتار نمى‏كرد. مدارا در سياست علوى، اصلى بود خدشه‏ناپذير. اين مدارا تا مرز توطئه‏آفرينى مخالفان، پيش مى‏رفت. على عليه السلام بر اين باور بود كه مدارا با مخالفان، از تندى آنان مى‏كاهد و زمينه‏هاى صحنه‏آفرينى و جوسازى را از آنان مى‏ستاند. بر اين اساس بود كه تا خوارج به قتلْ دست نيازيدند و امنيت جامعه را به جد به خطر نيفكندند، با آنان برخورد نكرد، دشنام‏هاى آنان را تحمّل كرد و حتى حقوق آنان را از بيت المال، قطع نكرد. برخورد امام، با توطئه‏گران عليه امنيت داخلى، به تناسب حدّ و حدود توطئه آنان و نقشى بود كه در توطئه داشتند. گاه آنان را تبعيد مى‏كرد و ديگر گاه، به زندان مى‏افكند و در نهايت، چون هيچ‏گونه چاره‏انديشى‏اى كارساز نبود، با برخورد نظامى، مشكل را حل مى‏كرد. " 📚دانش نامه امیر المومنین ع ج 3 ص 435 ▫️ادامه 👇