🔸 👇 🔸شاهد ديگر براى اين مدعا اينكه در آيه 38 سوره بقره، همين مضمون را پس از مسأله هبوط آدم عليه السلام به زمين مى خوانيم، مى فرمايد ؛ همگى از آن، فرود آييد! ولى هرگاه هدايتى از طرف من براى شما آمد، كسانى كه از آن پيروى كنند، نه ترسى بر آنهاست، و نه اندوهگين مى شوند». در اينجا آمدن هدايت به همان معناى آمدن رسولان پروردگار است. ❕درست همين مضمون در آيه 123 سوره طه نيز آمده است، و مخصوصاً اين نكته در آن آيه جلب توجه مىكند كه مخاطب در آغاز آدم و حوّا هستند- جمله «اهْبِطا» صورت تثنيه است- ولى در جمله: فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدىً مخاطب جمع است كه بدون شك فرزندان آدم را نيز شامل مى شود؛ زيرا شيطان هرگز از هدايت الهى بهره نمىگيرد و بنابراين نمىتواند در اين مجموعه جزء مخاطبين باشد. زيرا بعد از خطاب: وَ انَّ عَلَيْكَ لَعْنَتى الى يَوْمِ الدّينِ: «و به يقين لعنت من برتو تا روز قيامت خواهد بود.» ( ص 78)كه در پس لجاجت شديد او صادر شد؛ اميدى به هدايت او باقى نمىگذارد، و معلوم است كه آدم و حوّا دو نفر بيشتر نبودند پس مخاطب، آنها و فرزندان آنها است. (دقت كنيد). 📚پیام قرآن ج 8 ص 458 👌اشکال دوم نیز پاسخ روشنی دارد چرا که سنت و تقدیر خداوند از ابتدای خلقت آدم تا زمان پیامبر خاتم بر ارسال بوده است و این سنت و تقدیر خداوند مطابق خواست خداوند انجام شده و تغییری در صورت نگرفته است . ❕اشکال سوم و چهارم نیز پاسخ روشنی دارد . ختم نبوت به معنای قطع ارتباط با عالم غیب و شدن از فیض الهی نیست زیرا آنچه بعد از ختم نبوت براى هميشه قطع مى شود مسأله وحى براى شريعت تازه و يا تكميل شريعت سابق است نه هر گونه ارتباط با ماوراى جهان طبيعت؛ لذا امامان عليهم السلام با عالم غيب ارتباط دارند و آنان محل رفت و آمد فرشتگان هستند چنان که به این نکته در روایات فراوانی تاکید شده است ؛ 📚بحار الانوار ج 26 ص 245 باب 5 _ ص351،باب 9 وجلد 25، ص47،باب 3 👌امام علیه السلام فرمود ؛ «خانه های ما محل هبوط ملائکه وجایگاه وحی است وبا دست خود بر چند پشتی زد و فرمود اینها پشتی هایی است که بسیار اتفاق افتاد، ملائکه بر آنها تکیه کرده اند و بسیار شده که نرمی پر وبال آنها اینجا ریخته است » 📚بصائر الدرجات، ج1،ص 90 👌همینطور به امامان ما هم داده شده است بدون آنکه پیامبر و نبی باشند ، دریافت حکمت و دانش تنها اختصاص به انبیاء ندارد و امامان بزرگوار ما حکیمان امت هستند ؛ 📚بحار الانوار ج 23 ص 283 باب 17 ❕عبداللَّه بن عباس نقل مى كند كه نزد رسول خدا بودم، درباره على عليه السلام از او سؤال شد فرمود: «دانش و حكمت به ده قسمت تقسيم شده، نه قسمت آن به على عليه السلام داده شده و يك قسمت آن به همه مردم و در آن یک جزء هم با مردم شریک است و آگاهی او به حکمت در همان یک قسمت هم از آنها بیشتر است» 📚شواهد التنزیل ج 1 ص 79 _ کنزالعمال ج 6 ص 154_ 401 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman‌