صراط المستقیم
5⃣ بخش پنجم مثلث انحراف ♻️ قرائت اشتباه جریان انحرافی احمدی نڑاد در مقوله انتظار و مهدویت 🔷 جریان ان
*⭕️ اسرائیل و بهاییت* *💢 ارتباط دوستانه‌ بهائیت و جریان صهیونیستی ، سابقه ‌ای تاریخی دارد و درس گرفتن از تاریخ و مد نظر داشتن آن ، امری عقلی و مورد سفارش اندیشمندان بزرگ است.* *💢 گرچه امروزه بهائیان با رسوایی جنایات اسرائیل ، سعی می ‌کنند ارتباطشان را با این رژیم ، صرفاً از بُعد مکانی و ناخواسته نشان دهند ، اما مطالعه تاریخ خلاف این ادعا را ثابت می ‌کند.* *🔷 ۸۰ سال قبل از تأسیس اسرائیل ⛔ حسینعلی نوری ⛔ مژده تجمع و عزت‌ یابی یهود در ارض موعود را سر می ‌دهد .(۱) که سال ‌ها بعد سخنانش در مطبوعات غربى، برای موجه نشان دادن اسرائیل منعکس می‌ شود.* *👤 عباس افندی هم جا پای پدرش گذاشته و می ‌گوید : « روزی آید اسرائیل نومید در ظل رب ‌الجنود در ارض مقدسه سر و سامان یابد و از اقالیم بعیده توجه به صیهون فرمایند .... اسرائیل عن قریب جلیل گردد و این پریشانی به جمع مبدل شود ... پرتو هدایت بر اسرائیل زد تا از ارض‌ های دور با نهایت سرور به ارض مقدس ورود یابند.»(۲)* *💢 یا در جای دیگر خطاب به کلیمیان و بر ضد مسلمانان می ‌گوید: « چقدر صدمه از رومانیان و مسلمانان و غیره دیدید ... عن قریب به شماها افتخار کنند که ما هم نژاد کلیمی هستیم و به امر مبارک مؤمن شده ‌ایم باید بسیار مسرور باشید که در یوم ظهور [ ظهور بهائیت ] به ‌تربت مقدسه مشرف گشتید و در ارض مقدس فلسطین در ظلّ رایت رب ‌الجنود وارد می ‌شوید ... من از شما بسیار راضی هستم».(۳)* *🔷 بهائیت با اینکه حتی اسلام را منسوخ شده می ‌داند، از به روی کار آمدن دینی بسیار قدیمی‌تر از اسلام ابراز شوق کرده و حتی « شوقی افندی » برای پایداری یهود صهیونیستی دعا می ‌کند: « خداوندا ، بنی اسرائیل را عزیز گردان و جماعت آن ‌ها را در ارض مقدس [ فلسطین ] جمع گردان».(۴)* *🔷 تمام این مجیزگویی ‌ها با دیدارهای پیاپی سران بهائیت و اشغال ‌گران صهیونیست نظیر « بن‌ زوی »(۵) ، خاندان " روچیلد "(۶) و... آشکار می ‌کند که بهائیت در آن روزهای پرتلاطم نفوذ اسرائیل ، نقشی میدانی و کاتالیزورگرانه را در راستای مقاصد‌ رژیم صهیونیستی ، برعهده داشت . اعطای نشان انگلیسی « شوالیه » به عباس افندی هم در ادامه همین خدمات بهائیان بود.* *☑ مزدوری بی مزد نمی‌ شود* *💢 بعد از تأسیس دولت نامشروع اسرائیل ، بهائیت از امتیازات ویژه ‌اى از جمله معافیت از پرداخت عوارض، گمرک و مالیات در فلسطین برخوردار شد.(۷)* *💢 در کنار تمام این تسهیلات صهیونیستی ، شوقی در نوشته ‌ای که علل تأسیس « بیت‌ العدل » ( بالاترین مرکز تصمیم ‌گیری بهائیت ) را بر می‌ شمارد ، اولین دلیل را « پیدایش ملت مستقل اسرائیل و تأسیس حکومتی از طرف آن ملت »(۸) و اولین وظیفه‌ آن را « ایجاد روابط با اولیای حکومت اسرائیل»(۹) بیان می‌ کند و این سندی بر نفوذ کامل اسرائیل بر مرکز تشکیلات بهائی و به تبع آن تمام اطلاعاتی است که از طرف بهائیان دنیا به این مرکز ، مخابره می ‌شود!* *💢 حتی شوقی به ‌کمک دادگاه‌ های اسرائیل توانست مخالفانش را سرکوب و زمین ‌هایشان را غصب نماید.(۱۰)* *💢 هرچند صهیونیست‌ ها هرگز بهائیت را به‌ عنوان یک دین نپذیرفتند و فقط برای بهره‌مندی از خدماتشان، تا جای ممکن امکانات نشر و توسعه‌ این فرقه را در هر جایی به جز اسرائیل فراهم آوردند.* *💢 بهائیت به خاطر ‌تنفر جهانیان نسبت به اسرائیل - که ورای مرزهای اسلام و خاورمیانه و معلول جنایات این رژیم در حق مردم بی ‌گناه است - عمدتاً این ارتباط صمیمانه را انکار می‌کنند.* *💢 پس از مرگ شوقی افندی تا امروز ، مرکز اصلی تشکیلات بهائی ، با توجه به منافعی که برای هر دو جریان ( صهیونیسم و بهائیت ) داشت ، در حیفا تشکیل شد.* *💢 بی‌ شک ، هر آنچه این رژیم با چنین حمایتی ، اجازه احداث آن را در قلب کشورش صادر کرده باشد ، برایش سودمند خواهد بود و برای دشمنانش خطرناک...* *📚 پی‌نوشت:* *1⃣ مؤید، حبیب، خاطرات حبیب، مؤسسه مطبوعات امری، ۱۱۸بدیع، ص۲۰؛ نیز رک: آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳.* *2⃣ همان، صص۵۴-۵۳.* *3⃣ همان، ص۵۲* *4⃣ همان، ص۲۰* *5⃣ اخبار امری (نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران)، تیر ۱۳۳۳، ش۳، صص۹-۸* *6⃣ مؤید، حبیب، همان، ص۲۳۹* *7⃣ اخبار امری، فروردین ۱۳۲۹، ش۱۲، ص۵۴۰؛ آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳* *8⃣ نشریه آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۳، ش ۳، ص۷* *9⃣ همان* *🔟 اخبار امری، خرداد ــ تیر ۱۳۳۱؛ برای شرح ماجرا رک: نامه مفصل هیئت بین‌المللی بهائی، مورخ ۱ ژوئیه ۱۹۵۲ (۱۰ تیر ۱۳۳۱) به محفل روحانی ملی بهائیان ایران (اخبار امری، شهریور ماه۱۳۳۱، ش۵)* ➖➖➖ ➖➖➖ 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2