🔹 توهمِ مصلحت نظام 🖊 استاد مهدی فاتح ✅ بزرگترین خدمت به نظام، پافشاری بر اسلامیت آن، با اجرای دقیق و هوشمندانه احکام دین، در کنار تبیین ضرورت و منفعتِ دینداری برای مردم است : ( فی حمل عباد الله علی احکام الله، استیفاء الحقوق و کلّ الرفق) نگاهی عالمانه به حوادث انقلاب، از سال ۴۲ تا کنون، و توجه به حجم سنگین دشمنی دشمنان و قصور و تقصیر برخی دوستان، بخوبی نشان می دهد که عامل اصلی توفیقات فزاینده این حرکت بزرگ، نصرت و یاریِ باری تعالی و عامل دیگرش، اعتماد و همراهی مؤمنان بوده و هست. بی تردید شرط تداوم این دو رکن حفظ نظام ( خدا و خدائیان ) ، اهتمام به دین و دستورات آنست. ⛔️ آفت ویرانگر نظام آنست که به بهانه کاستن از دشمنی دشمنان و افزودن مشارکت و حمایت مردمان، و به نام مصلحت نظام و ترجیح أهم بر مهم، به تدریج از ارزش‌های اسلامی کوتاه بیائیم و تساهل و تسامح پیشه کنیم و دینداری را قربانی مردمداری نمائیم. این آفت شوم، نظام را، هم از نزول رحمت و نصرت خداوند محروم می کند و هم از اعتماد و پشتیبانی و فداکاری اهل ایمان. مبادا مردم به این انگارِ غلط برسند که نظام، دین را در خدمت قدرت می خواهد. ‼️ موارد ذیل، نمونه ای است از حرکت خزنده و رو به رشد این آفت در مجموعه نظام : 1⃣ در رسانه ملی، همایش‌های حکومتی، جشن‌های ملی و مذهبی، راهپیمائی هایی مثل ۲۲ بهمن، مراکز آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه، پادگان‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، قبل و بعد از نماز جمعه ( حتی نماز جمعه قم مقدس) و... استفاده گسترده و مهارگسیخته از ترانه ها و سرودهایی ارزشی ولی آمیخته با موسیقی های بسیار تند و زننده ( و گاهی همراه با نمایش آلات لهو و لعب، و چاشنی رقص محلی)، قارچ گونه در حال افزایش است و تأسف بیشتر اینکه اجرای سرود توسط دخترکان ( گاهی همراه با ناز و حرکات چشم نواز ) در حضور مردان و پسران نیز رایج شده که یکی از آثار شومش، افزایش طمع خوانندگی و خودنمایی دختران در حضور نامحرمان است. 2⃣ منکراتی همچون آرایش و پوشش زننده و فریبنده، در راهپیمائی ها و همایش‌های حکومتی و در انتخابات و مصاحبه های قبل و حین و بعد آن، نه تنها نهی و مقابله نمی شود، بلکه به طور گسترده توسط رسانه ملی برجسته سازی می گردد تا جائی که انگار بهترین راه برای رسانه ای شدن منکراتی ها، قرار گرفتن در برابر دوربین ها در این مراسم است! هرچند هدف رسانه ملی، اثبات مقبولیت فراگیر نظام و افزایش قدرت حاکمیت است ولی با نگاهی هوشمندانه بنظر می رسد پیامدهای سنگینِ شوم و قطعی و ماندگار این اقدام، خیلی بیش از مصلحت جزئی و احتمالی و گذرای آنست ( کان ما یفسد اکثر مما یصلح). 3⃣ در راهپیمائی ها و تجمعات قبل و بعد از انقلاب، با اهتمام و برنامه ریزی برگزارکنندگان، به پیروی از سنت و توصیه معصومان ( علیهم السلام)،ک برای حفظ حریم ها و حرمت ها، مردان و زنان جداگانه و به دور از اختلاط، تجمع و حرکت می کردند ولی اکنون حتی در شهر مقدس قم، به صورت مخلوط و درهم تنیده انجام می شود و همین آسیب موجب شده برخی بانوان متعهد، از شرکت در این مراسم خودداری کنند. 4⃣ سال گذشته، نیمه شعبان، حد فاصل حرم مطهر حضرت معصومه ( علیها السلام ) تا مسجد مقدس جمکران _ که انتظار می رفت محل اجرای معنوی و زلال ترین برنامه های مهدوی ( علیه السلام) باشد _ متاسفانه پُر بود از اجرای زنده و غیرزنده سرودها و نواهایی آلوده به موسیقی های بسیار تند و زننده، با تماشاچیان مختلط مرد و زن. این نوع مدیریت فرهنگی منفعلانه، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان آثار مذهبی را به سمت جاذبه های کاذب برده و ذائقه ها را تخریب کرده و موجب تهی شدن مراسم مذهبی از روح و معنویت گشته است. تاسف بیشتر اینکه طراحی و اجرای همه یا عمده این موارد، توسط سازمان‌ها و نهادهای رسمی و انتصابی نظام و تحت عنوان فریبنده ( مصلحت نظام) انجام می شود و خیلی سریع، الگوی سایر مجموعه های حکومتی و غیرحکومتی قرار می‌گیرد و شیوع پیدا می کند ( اگر ز باغ رعیت، ملک خورد سیبی _ برآورند غلامان او درخت از بیخ). ⬅️ هر چند هدف بسیاری از بانیان وضع موجود، خیرست و دنبال جذب حداکثری به اسلام و انقلاب هستند ولی بنظر می رسد مسیر خطایی برای این مقصد مقدس انتخاب کرده اند و سوار بر مرکب چموشی شده اند. ✅ حسن ختام، کلام سبط سید الأنام حضرت سیدالشهداء ( علیه السلام) : لایُنال ما عند الله الا بطاعته ( و العاقبة للمتقین ) @Tanbiholomah