🔹فرهنگ‌ستیزی با نام فرهنگ‌دوستی 🖌 حسین محمودزاده خواندن خبر و دیدن تصاویر تخریب آثار باستانی چند صد یا هزار ساله با پرتاب نارنجک دستی در چهارشنبه‌ی آخر سال عجیب بود، اما شاید عجیب‌تر از رسیدن به این مقیاس از فرهنگ‌ستیزی در زیر پرچم دروغین فرهنگ‌دوستی و باستان‌گرایی، سکوت تحلیل‌گران اجاره‌ای و مدعیان ایران‌دوستی بود. به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد اگر چنین اتفاق شومی در جریان یک آئین مذهبی انجام شده بود، ‌آن‌هایی که از لیوان یکبار مصرف مسیر اربعین به سادگی نمی‌گذرند، چه قلمفرسایی‌ها و غوغاسالاری‌ها که نمی‌کردند. اما این یکی نه، چون چهارشنبه‌ی آخر سال است، کاملا آزاد است به هر کجا که می‌خواهد کشیده شود و هر سال بدتر و خسارت‌بار از پارسال تکرار گردد و کسی هم چیزی نگوید. ⬅️ میراث معنوی و اصالت فرهنگی یک ملت اگر مهم‌تر از سنگ‌ و چوب و میراث باستانی فیزیکی نباشد، قطعا کم‌اهمیت‌تر نیست. گاهی اوقات در نوروز، همان فرهنگ‌ستیزی -اما این بار ستیز با فرهنگ و میراث معنوی ملت ایران- در قالب و با ادعای فرهنگ‌دوستی و گردشگری در برخی از اماکن که قلب فرهنگی و آئینی ملت ایران است، مشاهده می‌شود. گردشگری و بوم‌گردی ذاتا برای آشنایی با یک فرهنگ با مختصات و اصالت تاریخی آن فرهنگ است، اما امسال و اتفاقا در نوروزی که معطر به عطر بهار قرآن بوده، گزارش‌هایی از رفتارهای فرهنگ‌ستیزانه از برخی استان‌های کشور به گوش می‌رسد که معادلات دلسوزان فرهنگ و دین این ملت را تغییر خواهد داد. تاکنون محاسبه بر این بوده است که مقداری رواداری و چشم‌پوشی برای رونق گردشگری و تبادل فرهنگی لازم است، اما اگر حرمت‌ها شکسته شوند و احترام متقابل بین میزبان و مهمان از بین برود، حامیان فرهنگ و آئین اصیل ایران اسلامی طور دیگری وارد میدان خواهند شد. به ویژه آن‌که اگر مسئول دولتی گردشگری و میراث فرهنگی به جای پیگیری و جدیت در اجرای وظیفه‌ی اصلی خود، باز هم بخواهد با طعنه‌های تکراری، نمک به زخم دغدغه‌مندان بپاشد. ✅ دفاع استوار و خردمندانه‌ی امام جمعه‌ی محترم شیراز از مرزهای اصیل فرهنگی و دینی پایتخت فرهنگی ایران، حتما قابل تقدیر و ستایش است. همچنین توقع از بزرگان بلاد و دغدغه‌مندان هر منطقه از ایران پهناور این است که مانند این عالم بزرگوار با حفظ عقلانیت و عزت، از بیان حرف حق و اجرای فرمان قرآن در بهار قرآن واهمه نداشته باشند و از ملامت تحلیل‌گران و رسانه‌های اجاره‌ای نهراسند. من کان یرید العزة فلله العزة جمیعا الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه و الذین یمکرون السیئات لهم عذاب شدید و مکر اولئک هو یبور. @Tanbiholomah