#جواز_شد_رحال_ازمنظر_مذهب_حنبلی
4. أحمد بن حمدان حرانی متوفای 695 ق
🔻یکی از مستندات حصنی دمشقی برای
#استحباب_زیارت_قبور و
#جواز_سفر_بسوی_قبور، کلام احمد بن حمدان حرانی حنبلی می باشد وی در این خصوص می نویسد:
✒ «وقال الإمام بن أحمد بن حمدان في الرعاية الكبرى ويستحب لمن فرغ من نسكه زيارة قبر النبي وقبر صاحبيه رضي الله عنهما وذلك بعد فراغ الحج»
و احمد بن حمدان در رعایه الکبری گفته است مستحب است بعد از تمام شدن
#حج به
#زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) و قبر دو همراه او (
#ابوبکر و
#عمر_بن_خطاب ) برود.
📚دفع شبه من شبه و تمرد، تقی الدین حصنی، تحقیق محمد زاهد کوثری، ص157.
📎 لازمه زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) برای حاجی، سفر بسوی مدینه می باشد.لذا وقتی زیارت را برای حاجی که در مکه حجش تمام شده است، مستحب است بدون تردید سفر برای آن نیز مستحب و مشروع می باشد.
🔘همچنانکه
#اهل_سنت این مسئله را ابن نصر نقل کرده اند. بهوتی در این خصوص چنین نقل می کند:
«تنبيه قال ابن نصر الله لازم استحباب زيارة قبره صلى الله عليه وسلم استحباب شد الرحال إليها»
📚 كشاف القناع عن متن الإقناع ، ج 2، ص 515، تحقيق: هلال مصيلحي مصطفى هلال.