خلصنا من النّار: ای نار جهنم و نار الفراق؛ كما في دعاء کمیل: صبرْت عَلَى عذَابِکَ فکَیفَ أَصبِر عَلَى فرَاقکَ‏؟ خداوندا ما را خالص و دور بفرما از آتش جهنّم، حسبِ بياناتِ سابق، کلمۂ غوث اشاره یا تصریح است به حضرت ولیّ عصر(عج). پس امکان دارد «خلّصنا» همان طلب خلوص از حضرت ولی عصر(عج) بشود، البته حضرت ولی عصر(عج) از خودشان چیزی ندارند، آینه خداوند هستند، پس اگر از حضرت مهدي(عج) طلب شد، در واقع از خدا طلب شده، امکان هم دارد مستقیما به حضرت ربّ العزّه عرض شود ولی امکان نسبت به حضرت ولی عصر(عج) الان خیلی قریب است. برای اینکه ملجا و ملاذ و همه کاره خلق ائمّه طاهرين علیهم السلام هستند؛ قاضی الحاجات، ائمّه هستند؛ معطی، ائمّه هستند؛ منفق، ائمّه هستند؛ مُسَهِّل، ائمّه هستند، نافع، ائمّه هستند. البته تنافی هم ندارد که اسم خدا هستند. اسم خدا غیر از مسمّی هیچ چیز دیگر ندارد، هیچ اسمی غیر از مسمّی را نشان نمی دهد، ائمه طاهرین هم اینطورند، تا الغوث به حضرت ولی عصر گفتی یعنی به خدا گفتی، گاهی هست تقید به امام زمان ساخته خود آدم است بله این غلط است. @Ayatollahnejabat @apmkadeh