🔹دیدگاه آقای در باب اهل البیت علیهم السلام در امور آفرینش ✍️ایشان پس از رد و ابطال تفویض مستحیل( استقلالی) که آن را تفویض باطل ومحال می‌شمارد، نوع دیگری از تفویض را به صورت غیر استقلالی و به اذن خداوند مطرح میکند و می‌نویسد: ‏بندگان خاص خداوند و ملائکۀ مجرده قادرند به افعال عظیمه احیا‌‎ ‌‏و اماته و رزق و ایجاد و اعدام. و همان طور که جناب ملک الموت‌‎ ‌‏موکل به اماته است ، و جناب‌‎ ‌‏اسرافیل موکل به احیاست ، و از‌‎ ‌‏قبیل تفویض باطل هم نیست .. و نباید آن را‌‎ ‌‏باطل شمرد. و تفویض امر عباد به روحانیت کامله ای که مشیتش‌‎ ‌‏فانی در مشیت حق و اراده اش ظل ارادۀ حق است، و اراده نکند‌‎ ‌‏مگر آنچه را حق اراده کند و حرکتی نکند مگر آنچه که مطابق نظام‌‎ ‌‏اصلح است، چه در خلق و ایجاد وچه در تشریع و تربیت، مانع‌‎ ‌‏ندارد بلکه حق است. و این حقیقتاً تفویض نیست. و بالجمله، تفویض به معنای دوم، در تمام امور جایز‌‎ ‌‏است؛ بلکه نظام عالم درست نشود مگر با ترتیب اسباب و‌‎ ‌‏مسببات: ‌‏ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها. دیدگاه علمای موافق: ➖دیدگاه مرحوم شیخ محمد باقر علم الهدی ➖دیدگاه مرحوم شیخ علی نمازی شاهرودی(۱) (۲) ➖دیدگاه سید نعمت الله جزائری ➖دیدگاه مرحوم سید محمد هادی میلانی‌ ➖دیدگاه سید علی حسینی میلانی ➖دیدگاه شیخ جواد کربلایی ➖ دیدگاه سید محمد صادق روحانی ➖دیدگاه مرحوم حبیب الله خوئی ➖ دیدگاه آقای روح الله خمینی 📗عدل الهی از دیدگاه امام خمینی، ص۱۷و۱۸ Ꭻ᥆iɳ⇣ ̽̽❂____⊱∞🦋♥️🦋∞⊰____❂ @eteqadate_shie ❂____⊱∞🦋♥️🦋∞⊰____❂