بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه_اول
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
پنجشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 در جلسات قبل عرض شد که آخرین و مهمترین و پیچیدهترین سلطهای که انسانها را محدود میکند و آزادی آنها را از بین میبرد، سلطهی اجتماعی است و به همین جهت،
خداوند متعال انبیاء را مبعوث کرده و فرموده است که شما بروید و یک قیام عمومی و شبکهای بر علیه نظام سلطه داشته باشید؛ مردم خود به تنهایی نمیتوانند با نظام سلطه گلاویز شوند و مبارزه کنند و رهایی از نظام سلطه اجتماعی را برای خود به ارمغان بیاورند. لازم است که مردم را مدیریت و ساماندهی کنید یک شبکهای برای قیام راه بیاندازید، ذیل این شبکه و دستگاهی که ایجاد کردید، بتوانید با سلطه و نظام سلطه که آن هم یک سیستم ابرقدرتی هست، مبارزه کنید.
✅ پس ببینید رفقا
اساسا انبیاء برای شبکهسازی و مبارزه طولانیمدت و پیچیده و سخت با نظام سلطه، وارد میدان میشوند. درگیریشان با اشخاص نیست اساسا در نظام فکری انبیاء، اشخاص جایگاه مهمی ندارند، سیستمها و جریانات جایگاه مهم دارند.
✅ خب پس
منهای شبکهسازی و منهای به دست گرفتن قدرت، امکان درافتادن با نظام سلطه وجود ندارد.
💢 دیشب عرض کردم که
ظهور قدرت یافتن امام و نبی، در ایجاد حاکمیت است اگر پیغمبر به حاکمیت دست پیدا نکند، بازهم توان رویارویی با سلطه را ندارد. این، به این معنی نیست که نمیتواند در دهان سلطه بزند، درگیری ایجاد میشود اما پیروزی با آن کسی است که حکومت را در دست دارد. قرآن کریم از قول آقای فرعون ملعون میگوید، انا ربکم الاعلی یعنی سیستم من که من رئیس آن هستم حاکم است. سیستم اقتصادی را من میچینم. سیستم فرهنگی و سیاسی را من میچینم من این بالا دارم حکومت میکنم بر شما. در دنیا ربوبیت دست کسی است که حکومت میکند.
آیا این درست است که حکومت را بسپریم به طواغیت؛ بگوییم الله ربنا؟! کسی که نظرش این است، نه الله را شناخته نه رب را میفهمد نه حکومت میفهمد. یعنی چه الله ربنا؟ نظام سلطه پدر شما را درآورده است.
حضرت موسی هم که مبعوث میشود، سیستمی حرکت میکند، یعنی نمیگوید با یک شمشیر، معجزه آسا، پدر فرعونیان را درمیآوریم. پس معجزه نیست. روال طبیعی ست.
✅ این جملۀ مرا خوب گوش بدهید خیلی دقیق است. در آیۀ ۲۵ سوره حدید «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات» ما انبیاء را با بینه فرستادیم تا مردم به آنها اعتماد کنند. پس معجزه فقط برای جلب اعتماد مردم است، همین.
💢
وقتی مردم به نبی اعتماد کردند دیگر جای معجزه نیست. معجزه برای پیشبرد کارها استفاده نمیشود. تنها کارکرد و کاربرد معجزه این است که مردم پیامبر را قبول کنند، بعد از آن باید برای مبارزه با پیامبر همراه شوند.
✅ رفقا اگر شما در شبکهی امام و نبی تعریف نشوید؛ یعنی آزادیخواه نیستید آیا میدانید
آزادیخواهی شما کجا دیده میشود؟ اینکه در شبکۀ پیغمبر جایی که او نیاز دارد مسئولیت داشته باشید. برای اینکه بتوانید در دهان نظام قدرتمند سلطه بزنید، کجای شبکۀ پیغمبر ایستادهاید؟ نگویید من برای امام زمان دعا می کنم، مگر امام زمان فقط دعا میخواهد؟ من از شما میپرسم پیغمبر که شمشیر دست گرفته، میخواهد به جنگ طواغیت برود، ما بگوییم آقای پیغمبر شما تشریف ببرید ما برایتان دعا میکنیم؟! این حماقت نیست؟ صفاحت نیست؟ کما اینکه این صفاحت و حماقت رو بنی اسرائیل مرتکب شدند به حضرت موسی گفتند «اذْهَبْ أَنْتَ و ربُّكَ فَقاتِلا إِنّا هاهُنا قاعِدون» موسی میگوید میخواهم به جنگ فرعون بروم. میگویند برو ما اینجا مینشینیم برای شما دعا میکنیم.
💢 شما فکر می کنید خدا الکی اینها را عذاب کرد؟ خب اینقدر حماقت قطعاً مستحق عذاب است؛ که بگویند ما اینجا نشستیم شما رو تشویق میکنیم! دعا میکنیم! شما بروید بجنگید!
امام زمان تشویق شما را نمیخواهد، دعای شما را هم نمیخواهد. امام زمان، دقیقاً خود خود خودت را میخواهد چون ما اینهمه هزینه کردیم؛ ارسال رسل با بینه، انزال کتب و میزان، برای اینکه تو اهل قیام شوی، از جا کنده شوی، بلند شو! یاالله! بیا کنار امام زمان شمشیر بزن. ما الان دعا نمیخواهیم.
✅ خب آقای امام زمان! شما برا چه میخواهی دست من را بگیری ببری بالا؟
امام میگوید من میخواهم تو را به مقام امامت برسانم، چون مردم باید امام شوند.
✅
امامت امت، هدف نهایی دین و ارسال رسل است. همه باید سرور و سالار و همهکاره شوند. در جامعۀ ما نباید عدهای خجالت بکشند و بترسند از اینکه بخواهند حرفشان را بزنند.
#شب_دهم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir