📍 📝 ♦️ در 🔹بیان اصلی اسلام یعنی ، انسان را «حیّ متألّه» می‌داند و طبع اجتماعی انسان را اتحاد با جامعه می‌داند که انسان را نه دگرخواه، نه خود‌خواه و نه دگر خودخواه می‌داند؛ بلکه انسان را خداخواهی می‌داند که جامع خود و دیگری است. 🔹آیه ۱۳ سوره حجرات، نسبت خود و دیگری را در تفکر اسلامی، بر مقام جعل قرار می‌دهد. 🔹در واقع انسان‌ها در مقام خلقت هیچ تمایزی از هم ندارند و هیچ امکانی نیز برای تفاوت گذاشتن بین انسان‌ها وجود ندارد. 🔹اما در مقام جعل، تمام تعابیر«وَجَعَلْنَاکُمْ» بیان‌گر به رسمیت شناختن تفاوت‌هاست. ✍️نویسنده: رضا جوادی‌مقدم 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1501 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net