📋 🔻گونه‌شناسی کنشگری طلاب در شبکه‌های اجتماعی 🔸خود اصلاحگر: این طیف روحانیت سعی دارد نگاه آن جهانی بودن و نشانه و آیه بودن خود را که در نگاه سنتی بخاطر آن پایگاه بر منبر هست را تردید کند و بر این جهانی بودن روحانی تمرکز کند. 🔸در تبلیغ سنتی روحانی سعی دارد که روحانی بین خلق و خدا قرار بگیرد لذا یک شأنیت و عرفیاتی است که جامعه از این روحانی انتظار دارد در حالی که این طیف، این شأنیات و عرفیات یک گپ و فاصله بین او و مخاطب قرار می‌دهد و همذات پنداری را به مخاطره می‌اندازد. 🔸 خود توازن بخش: ذهنیت و تصورات ذهنی مخاطبان به خصوص در حوزه بین المللی که متأثر از نگاه شرق شناسی رسانه‌های بین المللی که در راستای اسلام هراسی است، را اصلاح کند. 🔸جلوی صحنه این طیف، از دو مزیت فضای مجازی استفاده می‌کند. یکی خودتجربه‌نگاری و دیگری تجسم‌گرایی است. 🔸در فضای مجازی شخص می‌تواند خود را روایت کند و خلاف آن محصولات رسانه‌ای جمعی که متأثر از یک سناریو است، آن کارکتر را انتزاعی می‌کند اما در فضای مجازی به خصوص اینستاکرام این تجربه‌نگرنی همذات گنداری و باور پذیری روحانی و کاربر را افزایش می دهد. 🔸نکته دیگر بحث تجسم گرایی در فضای مجازی است. فضای مجازی زبان کاربر را توسعه می‌دهد و لذا تجسم‌گرایی برای مخاطب کامل‌تر است. ✍️نویسنده: محمد کاظمی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2476 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net