🔘| نقدی بر نمادپردازی نامتوازن در فيلم سقوط 🖊سید محمدتقی موسوی کراماتی ▪️فیلم سقوط و روز صفر در تصویرسازی ظاهری و ایجاد کشش همگرایانه و واگرایانه مخاطب، در قبال نقش‌های خیر و شر، از عهده آن به خوبی برآمده‌اند و شر داعش را به طرز هنرمندانه‌ای به تصویر کشیده‌اند؛ اما میان نمادهای فیلم، هیچ تقابل معنایی دیده نمی‌شود تا مخاطب، بسان ظاهر فیلم، میان دوگانه خیر و شر، تفکیک قائل شود. ▪️آنچه در ورای ظاهر موفق فیلم سقوط، رخ می‌دهد و در سایه‌های پنهان القای معانی فیلم، صورتی از یک پیام خاص می‌آفریند، بار معنایی و معرفتی غیر واقعی است که هیچ سنخیتی با واقعیت‌ ندارد. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net