به بهانه ریاست جمهوری 💠 انتخابات و حکمرانی(4) پیشتر گذشت: رضایت سیاسی-اجتماعی 1. ضرورت حکومت دینی 2- قانون خوب و اینک: 3. مجریان خوب سومین عامل مؤثّر در تأمین حکومت خوب، مجریان قانون‏ اند. «عدالت و عصمت قانون»، برای بر قراری حکومت خوب، شرط «لازم» است؛ امّا «کافی» نیست. برای حکومت خوب، به عوامل دیگری نیاز است که یکی از آنها «عصمت و عدالت مجریان» است. حتّی قانون خوب و عادلانه اگر به دست مدیران فاسد اجرا شود، به ابزاری در جهت تأمین خواسته‌‏های نامشروع آنان تبدیل خواهد شد. این افراد، یا قانون را «تفسیر به رأی» می‌کنند و یا مواردی از آن را «تعطیل» می‌نمایند و یا «بدعت» می‌گذارند و چیز جدیدی به آن می‌افزایند تا منافع خود و هم‌مسلکانشان را تأمین کنند. در تاریخ اسلام به راحتی می‌توان کسانی را یافت که بر محور مصالح و حزب خود عمل می‌کرده‌‏اند، هر چند به اصطلاح، «حاکم اسلامی» نیز بوده‏ اند؛ امّا در مقابل، کسانی نیز بوده و هستند که جز به رعایت قانون و ادای حقوق مردم نمی‌اندیشیده و نمی‏ اندیشند. این همه تفاوت در اهداف، رفتار، گفتار و آثار (با وجود وحدت قانون) به خوبی روشن می‌سازد که شخصیت مجریان، نقش تعیین ‌کننده‏ ای در اجرای قوانین دارد و از این جهت است که در نظام اسلامی، توجّه خاصّی به «رکن اجرایی» جامعه شده تا حقّ مردم تضییع نگردد. در نظام اسلامی، رکن «اجرا» از دو بخش تشکیل می‌شود: «رأس اجرا» و «بدنۀ اجرایی».... ادامه دارد... 📚 برشی از کتاب: قلمرو رضایت 👈 بخش سوم 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | ویراستی | آپارات