💃اول_ذیقعده_به درک واصل شدن_اشعث_خبیث 🔴تقویم_تبری . یکم ماه ذی القعده سال ۴۰هجری قمری مطابق با نوزدهم اسفند سال ۳۹هجری شمسی 🔴⬅️اشعث_بن_قیس_کندی حرامزاده به درک سیاه واصل شد.🔥🔥🔥 اشعث خبیث با مولا علیه السلام بسیار دشمنی کرد. او منافقانه اسلام آورد و در مسلمانان رخنه کرده و فتنه بپا میکرد. در جنگ صفین به محضی که دید با مکر عمروعاص کاغذ پاره ها را برسر نیزه آورده اند دست ازجنگ کشید و بقیه را بخاطر جنگیدن سرزنش میکرد. اشعث لعین با بقیه منافقین به خیمه امیرالمؤمنین علیه السلام حمله کردند و به روی حضرت شمشیر کشیدند و گفتند به مالک اشتر بگو از جنگ دست بردارد وگرنه تو را میکشیم. آخر الامر بنا به حکمیت شد. مولا حَکم را از طرف خود، انتخاب کردند اما منافقین در لشکر قبول نکرده و با اصرار اشعث و هم دستانش خبیث انتخاب شد درحالی که حضرت مولا موافق نبودند. 📚وقعة صفین ص۴۸۰ تا ۵۰۰ لشکریان درصفین صلح نامه ای نوشتند و اشعث از کسانی بود که اصرار داشت لقب امیرالمؤمنین را برای حضرت علی علیه السلام محو کنند و ننویسند. اما جناب مالک اشتر شدیدا اعتراض فرموده و با اشعث مقابله و برخورد کردند. 📚تاریخ یعقوبی ج۲ ص۱۸۹ علیه السلام فرمودند: "إِنَّ الأشْعَثَ بنَ قَیْسٍ شَرِکَ فی دَمِ أمیرِالمؤمنینَ علیه السلام و ابْنَتُهُ جَعْدَةُ سَمَّتِ الحسنَ علیه السلام و محمَّدٌ ابْنُهُ شَرِکَ فی دَمِ الْحُسَیْنِ علیه السلام" اشعث بن قیس در قتل اميرالمؤمنين علیه السلام شریک بود و دختر او قاتل علیه السلام بود و پسرش محمد بن اشعث از لشکریان عمر سعد در روز عاشورا و از زمره قاتلین علیه السلام بوده است. 📚بحارالانوار ج۴۲ ص۲۲۸ https://eitaa.com/javaherkalam110135 دشمنی و عداوت با علیهم السلام در این خانواده نهادینه بود. خواهر کور خود را به اشعث داد. جعده خبیثه و محمد از همان زن کور، خواهرابوبکر لعین بدنیا آمدند. اشعث ولدالزنا در حق امیرالمؤمنین علیه السلام بسیار خیانت کرد و پسرش نیز در کربلا به سیدالشهداء علیه السلام جسارتی کرد و حضرت نفرینش کردند. هنگامی که برای قضای حاجت میرفت، عقربی عورت او را نیش زد و درحالی که عورتش پیدا بود به جهنم وارد شد. همچنین پسران دیگرش همراه عمرسعد خبیث، مخدرات و خاندان اهلبیت علیهم السلام را در اسارت به شام بردند. فرزند دیگر او به ایران حمله کرد و بسیاری از شیعیان را به شهادت رسانید. و همه خاندان اشعث جنایتکار و خبیث بوده اند. 📚جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📚مستدرک علم رجال الحدیث ج۱ ص۶۸۸ 📚بحارالانوار ج۴۴ ص۳۱