🔹هرچند قسمت عمده، رسمی و تخصّصی مباحث امام در زمینه آداب، حکمتها و اسرار عبادات، در آثار رسمی ایشان منعکس شده است، ولی امام در آثار گفتاری و در پیامها و نامه​های خود، حجم قابل توجه و زیادی از اینگونه را هم با بیانی همگانی و عمومیتر بیان کرده​اند؛ بخصوص «دعا»، «روزه»، «عزاداری» و «حج». 💎این معارف توحیدی، در ثبت و ضبط شده است. ➖بیان معارف مختلف درباره و ، اغلب در ماه و توسط ره افزایش یافته و اوج میگرفت. ➖همانطورکه بیان معارف گوناگون درباره و آیینهای مرتبط، در حوالی ماههای و شدت می​یافت. ➖امّا حاوی حجم بسیار زیادی از اسرار و معارف درباره نیز است. 🔦هرچند امام، تألیف مستقلی درباره فلسفه و اسرار ننوشت، امّا بسیاری از معارف، آداب و حکمتهای این عبادت را در قالب پیامها به حجّاج که از 1349 ه.ش شروع شد و نیز در سخنرانیهای مرتبط (وگاه، در خلال برخی تألیفات) بیان کردند که حجم بسیار زیادی هم دارد. 📌برای نمونه، ر.ش: 🌿محمود کارآموزیان، رهنمودهای حضرت امام خمینی به زایران بیت الله الحرام، مشعر، تهران، 1382ه.ش رسول سعادتمند، درسهایی از امام: حج ابراهیمی در پیامهای امام خمینی،‌ تسنیم، 1390ه.ش ✅ امّا ویژگی امام در بیان اینگونه معارف، فقط بیان آنها نبود... بقیه در پست بعد 👇🏻👇🏽👇🏻 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹