🔴 خوارج عدالتخواه نبودند
🔹اخیراً مباحثی در فضای رسانهای در مورد
#عدالت شکل گرفته و عدهای بازی غلط و کاذبی را راهانداختهاند که خروجی آن دوقطبی "ولایت و عدالت" است.
🔹این دو قطبی غلط است. اساساً ولایت و عدالت نه در مفهوم و نه در مصداق، منافات و تقابلی ندارند بلکه شرط مشروعیت ولی، عدل و عدالت است و اجرای عدالت واقعی، فقط با ولایت امکان پذیر است. «نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و خواست مردم، بر پایهى اساسىِ دیگرى هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همهى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. بنابراین، پایهى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ پایهى اصلى تقوا و عدالت است». امام خامنه ای ۱۳۸۲/۹/۲۶
🔹عدهای نادانسته به این مسئله دامن میزنند و ناجوانمردانه، جریان عدالتخواه راه خوارجی مینامند که بر ولی شمشیر کشیدهاند!
🔸در حالیکه اساساً خوارج و دشمنان حضرت امیرالمومنین(ع) -معاویه، طلحه، زبیر و ...- نه عدالتخواه بودند نه مدعی عدالت بودند و دشمنیشان حضرت بر سر مفاهیمی چون عدالت و مساوات و برابری نبوده! اتفاقاً علت دشمنی اینها با حضرت امیر، عدالت حضرت بوده است. معاویه حکومت شام را می خواسته، طلحه و زبیر هر کدام ولایت بر یکی از مناطق و خوارج هم متحجرین خشک مغزی می بودند که می گفتند قرآن برای ما بس است! هیچکدام از این سه دسته عدالتمدار یا عدالتخواه نبودند!
🔹علی را عدالتش کشت؛ اگر حاضر می شد مقابل خواسته زیاده خواهان کوتاه بیاید جنگی به او تحمیل نمی شد! برخی متأسفانه تاریخ را تحریف می کنند و خوارج را کسانی می دانند که مدعی عدالت بودند و امیرالمؤمنین هم آنان را سرکوب کرد...
✅
#داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3