ادامه مطلب قبل... 🔻 این، مقام نبی و سلیمان است؛ نه برای انتقال، خودش را درگیرِ آن اولی (جن) کرد و نه در دومی [خودش ورود کرد]؛ زیرا افراد هستند. 🔸 خودش نبی است و جایگاه وحی برای او است. چه اختصاصاتی این جایگاه [نبوت] دارد که به چگونه اموری باید اشتغال پیدا بکند و به چه اموری اشتغال پیدا نکند؟ این، نیاز به مطالعه و فحص و دقت بیشتر دارد. 🔹 این که عرض می‌کنم موسی -علیه‌السلام- از ارکان احیا است، بعید نیست. از ارکان احیا است. در ابتدای سوره‌ی آل عمران می‌بینید که عیسی -علیه‌السلام- خیلی شفاف‌تر از این بیان می‌کند و می‌فرماید: «وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ»/آل عمران ۴۹) یا می‌فرماید: «وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ» (و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى‌بخشم/آل عمران ۴۹) یا می‌فرماید: «وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ» (و به اذن خدا مردگان را زنده مى‌گردانم./آل عمران ۴۹) این، امری است که در این جایگاه تعریف شده است و ما نشناخته‌ایم. 🔸 چه در موسی -علیه‌السلام- و چه در عیسی -علیه‌السلام-، وقتی که شخصیّت آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد، امتیازات ویژه‌ای را خدای متعال برای آنان قرار می‌دهد که خودش باب وسیعی است. 🔹 به موسی -علیه‌السلام- می‌گوید: «و اصطنعتک لنفسی»؛ یعنی تو را برای خودم دارم می‌سازم. این، خیلی مقام است! اصلاً دور نیست که احیای موتی بإذن الله در اختیار یک نبی باشد و حالا بهانه‌اش هم، ذبح یک بقره‌ باشد؛ ولی جامعه نمی‌پذیرد. 🔸 «وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا»؛ یعنی می‌گویند که ما را مسخره کرده‌ای‌؟!‌ ما می‌گوییم یک جوان کشته شده است و شما می‌گویید بروید یک گاو سر ببرید. موسی -علیه‌السلام- می‌داند که دارد چه کار می‌کند و این‌ها نمی‌دانند. کد ۲۴۹۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌