اسرار و معارف سرزمین
#مشعرالحرام
چرا سرزمین مشعرالحرام ،
#مشعر نامیده شد ؟
۱- چون سرزمین مشعر ، داخل محدوده
#حرمامن الهی قرار دارد ، با لفظ
#الحرام استفاده می شود
تا دانسته شود که این سرزمین همانند حرم ، دارای حرمت است
و رعایت حدود و حرمت آن بر همگان لازم است
۲-
#مشعر ،
#کلمهایمفرد بوده و
#جمعآن #مشاعر است
۳- مشعر بر وزن
#مفعل ( با میم و عین مفتوح ) ، اسم مکان است
که ریشه آن از مصدر
#شعر ،
#یشعر گرفته شده و دارای معانی متعددی است :
۱- اگر
#مشعر از
#شعر » ( با شین مفتوح ) به معنی ،
#علامت_و_نشانه باشد ،
#مشعر یعنی ؛
#مکان_علامت_و_نشانه :
پس مشعر مکانی است که حجاج و مهمانان الهی بر آن قدم می گذارند تا علامت ها و نشانه های الهی را ببینند
و این دیدن نشانه ها سبب افزایش
#ایمان و معرفت آنان بگردد
۲- اگر
#مشعر از
#شعر ( با شین مکسور ) به معنی
#علم و آگاهی باشد ،
#مشعر یعنی ؛
#مکان_علم_و_آگاهی_یافتن ،
پس « مشعر » مکانی است تا حجاج و مهمانان الهی وارد آن می شوند تا با اطاعت از دستورات الهی ، بر علم و آگاهی و معرفت آنان افزوده شود
۳- اگر
#مشعر از
#شعور به معنی ؛
#دریافت_دقیق_و_احساس_عمیق داشتن از چیزی بیاید ،
#مشعر یعنی ؛
#مکان_شعور_و_احساس و درک عمیق داشتن از
#حقایق و
#معارف ،
البته باید توجه داشت که
#شعور معنایی دقیق تر و عمیق تر از
#علم_و_آگاهی دارد ،
زیرا انسان در مرحله اول با دانستن ، علم و آگاهی پیدا می کند
و سپس در مرحله بعدی ، با دقت زیاد و احساس عمیق ، به عمق حقیقت چیزی پی میبرد ،
#بدین_خاطر ،
#مشعر #یعنی ؛
مکانی که حجاج و مهمانان الهی با حضور در آن ، بدنبال بالا بردن درک و احساس خود و عمیق تر نمودن آگاهی و معرفت خود از معارف الهی هستند
#درخاتمه باید توجه داشت که سه معنای بالا
#متضادنیستند
بلکه به ترتیب
#کامل_کننده همدیگر هستند :
#مشعر را مشعر نامیده اند زیرا
#حجاج در این سرزمین :
#اولا علامتها و نشانه های الهی را میبینند
#ثانیا با دیدن نشانه ها ، علم و آگاهی پیدا می کنند
#ثالثا با دقت و تعمق در نشانه ها ، شعور و درک خود از معارف الهی را بالا میبرند
و این مهم زمانی بدست خواهد آمد که ؛
ابتدا در
#عرفات و
#بیرون_از_حرم ، با
#توبه و
#استغفار ، وجود خویش را از آلودگی ها پاک نماید تا ظرف وجودش قابلیت دریافت
#معارفالهی را پیدا نماید ،
سپس
#در_حرم_امن_الهی و سرزمین مشعرالحرام قدم نهاده و بدنبال نشانه های الهی و آگاهی از حقایق و درک عمیق تر معارف الهی باشد