هدایت شده از روایت پیشرفت ایران
مدیر پرواز یادداشتی بر فیلم سینمایی منصور 💠بخشی از متن: 🔸فیلم سینمایی منصور، با اینکه به نیروی هوایی و سال‌های پایانی جنگ می‌پردازد، به‌جای آنکه بخواهد تصویری آشنا از جنگ و شهادت نشانمان بدهد، تقابل دو سبک مدیریتی را روایت می‌کند. دیدن چنین تقابل سنگینی خارج از دایره سیاست و فرماندهی میدانی جنگ، آن هم در دورانی که بسیاری از ما فکر می‌کنیم با وجود شرایط خاص و جنگی، مسئولان و مدیران، منفعت‌ها و سلیقه‌های شخصی خودشان را برای نجات مردم و انقلاب کنار گذاشته بودند، جدید و بسیار جذاب است و بسیاری از کلیشه‌های ذهنی مخاطب را درهم می‌شکند. 🔸این آشنایی‌زدایی‌ها، در بسیاری از شخصیت‌های فیلم وجود دارد؛ منصورِ فیلم(شهید ستاری)، تصویر یک شخصیت ارتشی و با دیسیپلینی که همواره در چارچوب‌‌های سیستم و قوانین حرکت می‌کند را می‌شکند و ما می‌بینیم که او برای رسیدن به اهداف مسئولیتی خودش در شرایط سخت سالهای پایانی جنگ، از سیستم‌های ناکارآمد و قوانین و مناسبات نادرست موجود عبور می‌کند و طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، کسانی را یاری‌گر تیمسار می‌بینیم که یا جوان‌های تکنیسین ساده و سبیلو و یا ارتشی‌های سه‌تیغه هستند. البته همه اینها طوری در فیلم گنجانده شده‌اند که حالت نمادین و یا شعاری به خود نمی‌گیرند اما این واقعیت را به مخاطب یادآوری می‌کنند که در مسیر رسیدن به اهداف درست و مقاومت در برابر فساد، معیار اصلی عملکرد افراد است و یک مدیر متفاوت، می‌تواند از نیروهای به ظاهر خنثی، متعهدترین‌ها را بسازد. 🇮🇷 سالروز شهادت تیمسار منصور ستاری