🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه سی‌وهشتم - سری جدید) جمعه اوّل مرداد ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۸۸ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ،دومین برنامه از پانزده دستورالعمل سالک الی الله💢 قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۵ تا دقیقه ۴۵ 🌷در این قسمت حضرت استاد خاطراتی از جبهه و جنگ را پیرامون موضوعِ مورد بحث بیان فرمودند:🌷 🌸 در عملیات والفجر چهار با اینکه شب مهتابی زیر رگبار سلاحهای دشمن بودند، توانستند عملیات را به پیش ببرند. ولی در عملیات محرم گروهی که برای نگهداری خط رفته بودند در بین آنان جوانی که اولین بار به جبهه آمده بود، با برخورد ترکش کوچکی به قلبش به شهادت رسید. 🌸 پس گاهی یک ترکش کوچک در عقبه ی جنگ عمل می‌‌کند، اما گاهی هم تیرها از روبرو می‌‌آید اما به افراد اصابت نمی‌‌کند. 🌺 بنابراین اینچنین نیست که بگوییم حال که اوضاع این است پس خداوند عالم را رها کرده و هرکسی هر کاری که می‌‌خواهد بکند؛ نخیر. بلکه دار، دار توحید است و خانه، خانه ی اوست. مالک المُلک خودش است و هر آن فآن در مقام انشائی عمل می‌‌فرماید. 🌺 وقتی به ظاهر، در مقام تدریج نگاه می‌‌کنی می‌‌بینی کار به راحتی انجام نمی‌‌گیرد. امّا وقتی خودت را تحویل حق بدهی، می‌‌بینی گر چه ظاهرِ عالَم تدریج است، امّا باطنش انشائات دفعی است. یعنی دم به دم انشاء هست.(دقیقه ۴۰) 📚 لذا مطلقاً و دائماً "اِنَّما اَمرُهُ اِذا اَرادَ شیئاً اَن یَقولَ لَهُ کُن فَیَکون"( یس_۸۴) لذا عالَم، هر آن فآن، ( کنِ الله) هست و(یکون). توحید، توحید صمدی قرآنی است. وحدت، وحدت حقّه ی حقیقیّه ی وجود است. و این وحدت حقّه ی حقیقیّه ی وجود، صمد است و هرگز جا خالی ندارد.( لا جوف له) 💢 اگر فرد خودش را به دست خدا بسپارد، خدای متعال به وقتش همه چیز را برای او مهیّا می‌‌فرماید. در همین راستا ، در دعای عرفه قرائت می‌‌کنیم ، بار الها! با اینکه لطف فرمودی و به من اختیار دادی، این اختیار را از من بگیر ؛ بگذار اختیار من به اختیار تو باشد. 💢 اگر چه ظاهراً ما اختیار خود را به دست خودمان گرفتیم و حتی اختیار خدا را هم به دست گرفتیم! خداوند هم از روی بزرگواری می‌‌فرماید هر چه تو بخواهی من همان را می‌‌خواهم. 🌸 ولی از خداوند بخواهیم بارالها! اگر چه مختارم آفریدی؛ که من به اختیار خودم می‌بینم، می‌‌شنوم، می‌‌بویم و ..... امّا از تو می‌‌خواهم که این اختیارِ من را، در اختیارِ خودت بگذار! 🌸 بگذار هر آنچه را که تو بخواهی ببینی، همان دیدن من باشد. نه اینکه من بخواهم ببینم و تو مرا در این دیدن موفق کنی. 🌹 در باب توحید اینگونه گفت و شنودها باید بیشتر باشد. باید بنشینیم و حرفهای توحیدی گوش کنیم. حرفهای منبری و اخلاقیِ متعارف، انسان را گرفتار می‌‌کند. 🌹 به تعبیر حضرت علّامه حسن زاده (حفظه الله) اگر این مردمی که با این منبرهای متعارف بار آمده اند، به دست یک اهلی بیفتند، حداقل بیست سال طول می‌‌کشد تا تمام دریافت های شخص از ایشان گرفته شود و بعد از آن بتواند توحید خالص را به ایشان تفهیم کرد. 💢 بسیاری از حرف شنیدن ها و حرف زدن های ما توحیدی نیست، بلکه حرفهای متعارف و دم دستی است. نه اینکه اینها بد باشند ولی اجتماع در همین حد بار می‌‌آیند. این افراد زمانی که به کُتل توحید می‌‌رسند، درمی‌‌مانند. لذا نتیجه ای حاصل نمی‌‌شود و کارها منقطع می‌‌شود.(دقیقه ۴۵) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا