نمایش خانگی بوی خون می‌دهد (۲) فاطمه اقوامی غالب مردم به خصوص قشر جوان تلاش های زیادی در راستای رسیدن به موفقیت در عرصه های مختلف زندگی می کنند و به دنبال کسب عناوین و جایگاه های برتر هستند. به همین دلیل آن دسته از فیلم هایی که در آن یک شخصیت کاریزماتیک برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند، از نظر مردم جذاب بوده و خود را جای آن شخصیت قرار می دهند. از این رو نخستین اثر محبوبیت ضد قهرمان ها، رسوخ تفکرات و رفتارهای ماکیاولیستی در میان آحاد مختلف جامعه است. در چارچوب رفتاری ماکیاولیسم، افراد از جمله سیاستمداران، برای موفقیت و پیشبرد اهداف فردی و جمعی خود، می توانند به شرارت و اعمال غیراخلاقی دست بزنند. این جمله معروف که می گوید «هدف وسیله را توجیه می کند»، نمایی از تفکر ماکیاولیستی است. همچنین این تفکر در بعضی از سیاستمداران وجود دارد که برای رسیدن به جایگاه سیاسی دست به هر کاری می زنند. در چند سال اخیر در برخی سریال های شبکه نمایش خانگی و فیلم های سینمایی داخلی، این شخصیت ها به وفور یافت می شوند. به عنوان نمونه می توان به سریال زخم کاری اشاره کرد. در این سریال فردی به نام مالک که شخصیت خودخواه، خودشیفته، ضد اخلاق، قدرت طلب و در عین حال مضطربی دارد، برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود و کسب پول و قدرت، دست به هر کاری می زند و موفق هم می شود و در انتها به طرز مظلومانه ای کشته می شود و فرزندش با پول های دزدیده شده توسط پدر فرار می کند. یکی از دلایل اصلی استقبال گسترده مردم به ویژه قشر جوان از سریال زخم کاری، جذابیت کاراکتر مالک در نظر آن ها می باشد. لازم به ذکر است که این سریال و نمونه هایی از این دست، متأسفانه همچون اکثر تولیدات رسانه ای کشور، تقلیدی از مجموعه های مشابه خارجی بوده و خواه یا ناخواه ادامه دهنده راه و اهداف آن ها می باشند. شما می‌توانید متن کامل این گزارش را در شماره ۲۸۴۴ مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97