eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش دوم.mp3
7.46M
✅ پاسخ به شبه 🔻نسبت ما با ولایت 🔹 قسمت دوم 🔰 مخالفان واکسن ادعا میگویند نیروهای جریان انقلاب در حال هزینه کرد رهبری در منازعه دفاع از واکسن میکنند... 🔹آیا این ادعا درست است؟ 🔰 پاسخ به شبهه 🔸 ولایت الگوی بی بدلیل ولایتمدار در قول و عمل است 🔸 هر زمان بین ولایتمدار با ولایت اختلاف در قول و عمل داشت، هم ولایت زمین خورد هم ولایتمدار و هم جامعه اسلامی 🔸 تبعیت از ولایت رمز عبور از فتنه هاست 🔸 تبعیت از ولایت سرآغاز پیروزی بر دشمن است 🔸 ریشه بوجود آمدن غائله نهروان، اختلاف نظر با ولایت بود @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال اول 🔰 در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم، برخی بودند که با پیامبر در خصوص مواردی اختلاف نظر داشتند، و زعم خود میپنداشتند نظر آنان صحیح تر از پیامبر است!!! 🔹 در 23 سال دوره رسالت پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم موارد متعددی را میتوان یافت که بارزترین و آشکارترین آن ماجرای فرماندهی اسامه بر سپاه اسلام بود. 🔸 البته حسادت و کینه نسبت به امیرالمومنین علیه السلام نیز اختلاف نظر آنان بود به شکلی که خود را رقیب ایشان در جانشینی پیامبر میدیدند!!! ◀️ اما نتیجه این اختلاف نظرها و عدم تبعیت ها چه شد؟!! 🔸 پس از شهادت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم، این اختلاف نظرها منصه ظهور یافت و در عمل منجر به قیام در مقابل ولایت شد و همه آنان را به قعر دوزخ فرستاد... 🔹 آنان نتوانستند نظر پیامبر در جانشینی خود را تحمل کنند لذا دست به از کلمه در حدیث غدیر زدند و مسیر حرکت اسلام را به انحرافی بزرگ کشاندند. @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال دوم 🔰 در زمان امیرالمومنین علی علیه السلام نیز قاعده بر همین مبنا بود. 🔹 چه آنانکه در سقیفه با امیرالمومنین در خلافت اختلاف نظر داشتند! 🔹 چه آنانکه در نحوه تقسیم بیت المال با امیرالمومنین در خلافت اختلاف نظر داشتند! 🔹 چه آنانکه در سمت های حکومتی با امیرالمومنین در خلافت اختلاف نظر داشتند! 🔹 چه آنانکه در ادامه جنگ صفین و حکمیت با امیرالمومنین در خلافت اختلاف نظر داشتند! 🔸ریشه انحراف و سقوط تمام آن افراد را که برخی صحابه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بودند و از ایشان گرفته بودند؛ برخی از آنان حافظ قرآن و نمازشب خوان بودند؛ برخی قرابت سببی و نسبی با پیامبر داشتند و ... میبایست در با ولایت جستجو کرد. ◀️ وقتی اختلاف نظر با ولایت پدیدار شود، آهسته آهسته فرد از ولایت دور میشود و همین امر سبب میشود شیطان میان فرد و ولایت قرار بگیرد تا دسیسه های خود را عملی کند و نتیجه اش میشود انحراف از صراط حق و سقوط در @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال سوم 🔰 انحراف و سقوط یک بُعد از آثار اختلاف نظر با ولایت است، اما بُعد دردناک تر آن، زمینگیر شدن و به شهادت رسیدن ولایت است که در طول حیات 250 ساله معصومین نمود دردناک آن به عینه مشاهده میشود. 🔹 اختلاف نظر با حضرت زهرا سلام الله علیها در موضوع غصب خلافت امیرالمومنین و غصب فدک از یک سو موجب انحراف و سقوط آن اشخاص شد اما از سوی دیگر خون دل فاطمه الزهرا سلام الله علیها و در نهایت شهادت ایشان . 🔹 این واقعیت تلخ در خصوص 25 سال خانه نشینی و حدود 5 سال خلافت امیرالمومنین نیز صدق میکند؛ همچنین در خصوص یازده فرزند معصوم ایشان 🔸 در حقیقت میتوان گفت با ولایت اصلی ترین عاملِ: ▪️ انحراف اسلام از مسیر حقیقی خود ▪️ زمینگیر شدن ولایت در اثرگذاری حداکثر در جامعه اسلامی ▪️ خون دل خودن ولایت در درون جامعه اسلامی ▪️ اسارت و شهادت ولایت به دست مسلمین در درون جامعه اسلامی 🔸 دانست که ریشه این اختلاف نظر نیز در عدم ، و است. 🔹 اگر این افراد دارای بصیرت بودند، عرصه حرکت سیاسی-اجتماعی اسلام را میشناختند و دارای تقوای درونی بودند هرگز دچار چنین نمیشدند. @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال چهارم 🔰 حضرت امام خمینی ره فرمودند: ولایت فقیه، شعبه ای از است. http://www.imam-khomeini.ir/fa/n121453/ 🔰 حضرت امام خامنه ای مدظله العالی نیز فرمودند: ولایت فقیه به معنای حاکمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌ای است از (علیهم السلام) که همان ولایت رسول الله (صلی الله علیه وآله) می‌‌باشد و همین که از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین اطاعت کنید نشانگر التزام کامل به آن است. https://farsi.khamenei.ir/others-page?id=9778 🔹 طبق نظر صریح امامین انقلاب ولایت ولی فقیه ( امام جامعه ) همسان ولایت معصومین علیهما سلام است، پس اختلاف نظر و قیام در مقابل امام جامعه نیز در زمره اختلاف نظر و قیام در مقابل ولایت معصوم محاسبه میشود و مشمول قرار میگیرد. 🔸 نمونه های دوره معاصر نیز متاسفانه بسیار زیاد است که در پستهای آتی به برخی از مثالهای شاخص آن اشاره میکنم. @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال پنجم 🔰 سازمان مجاهدین خلق ( منافقین ) جزء اولین افراد و گروههایی بودند که با ولایت در چگونه مبارزه با طاغوت و اداره جامعه اسلامی به اختلاف نظر رسیدند. 🔹قبل از انقلاب دو تن از اعضای سازمان منافقین، به نام‌های تراب حق‌شناس و حسین روحانی، برای ارائه عقاید خود به حضرت امام و جلب پشتیبانی ایشان، به نجف رفتند و چند روز با ایشان درباره مبانی فلسفی و اعتقادی خود صحبت کردند، اما امام خمینی به رغم توصیه‌ها و تأییدات چند روحانی مبارز، از آنها و فرمودند: «به مردم بپیوندید و بیهوده، خود و دیگران را به کشتن ندهید!». 🔹آنها با به تفسیر عدم پشتیبانی ولایت نسبت به خود اعلام کردند که امام خمینی فقط با مشی مسلحانه مخالف هستند و به این دلیل هم، از آنها پشتیبانی نمی‌کنند!... 🔸 امام پس از رفتن نمایندگان منافقین، به شوخی به یاران نزدیکشان گفته بودند: «اینها در خواندن آیات قرآن و نهج‌البلاغه، از من هم غلیظ‌تر بودند و همین نشان می‌دهد که ریگی به کفش دارند!». ◀️ تفسیرهای غیرتخصصی و من‌درآوردی و التقاطی و به قول خودشان علمی از دین، کاری بود که نهضت آزادی بنا گذاشت و منافقین هم ادامه دادند، منتها شیوه و روش مبارزاتی اینها، با نهضت آزادی تفاوت داشت. http://www.iichs.ir/News-16149/ 🔰 همین اختلاف نظر ریشه اختلافات و انحرافات گروهک منافقین شد و آرام آرام با آشکارتر شدن آن شاهد سقوط آنان بودیم به شکلی که در پرونده خائنانه آنان: ▪️ ترور بیش از 17000 از مردم کشور ▪️ همکاری اطلاعاتی و عملیاتی با صدام و رژیم بعث ▪️ همکاری اطلاعاتی و عملیاتی با آمریکا و اسرائیل 🔰 درج شده است و کماکان این دشمنی ادامه دارد. @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال ششم 🔰 بی شک آیت الله منتظری را میتوان یکی از مصادیق بارز اختلاف نظر با ولایت در عصر حاضر دانست که هم موجب سقوط خود شد و هم هزینه های گزافی را بر ولایت و جامعه تحمیل نمود. 🔹بخشی از نامه 68/1/8 امام خمینی به آیت‌الله منتظری: ▪️برای اینکه گذشته تکرار نگردد، به شما می‌کنم که بیت خود را از افراد پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی خود را جا می‌زنند، کنید. من این را در قضیۀ «مهدی هاشمی» هم به شما دادم. ▪️ شما در اکثر و و نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده بود که من فایده‌ای برای به آنها نمی‌دیدم... 🔸 همین دو بند از نامه حضرت امام ره بوضوح گواه اختلاف نظر جدی آیت الله منتظری با ولایت را نشان میدهد. ◀️ عاقبت مسیر طی شده منتظری نیز بر همه ما واضح و مشخص است که این اختلاف نظر با ولایت او را در چه مسیری قرار داد و عاقبتش به کجا ختم شد. @s_a_razavi
501.6K
✅ نکته مهم اول: تحریف و تفسیر به نفع خود
587.2K
✅ جایگاه ولایت فقیه و حکم حکومتی
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال هفتم 🔰 هاشمی یکی دیگر از مصادیق بارز اختلاف نظر با ولایت در انقلاب اسلامی دانست. 🔹 در باب توسعه و عدالت مقام معظم رهبری میفرمایند: باید توجه کنیم که ما هم توسعه‌محوریم، هم عدالت‌محور. ما طبق برخی از سیاست‌هایی که امروز در دنیا رایج است و طرفداران زیادی هم دارد، نیستیم که صرفاً به رشد تولیدات و رشد ثروت در کشور فکر کنیم و به عدالت در کنار آن، فکر نکنیم؛ نه، این منطق ما نیست. نوآوری نظام ما همین است که می‌خواهیم و با رشد اقتصادی در کنار هم و با هم داشته باشیم و این‌ها با هم متنافی نیستند. 🔸 اما نگاه دولت هاشمی به این موقله بسیار متفاوت بود؛ توسعه نامتوازن بهترین تعریفی است که میتوان از برایند تفکر هاشمی ارائه داد؛ در این تفکر با بر تقدم توسعه بود و پس از آن بسط عدالت در جامعه، به شکلی که گفته میشد: حتی اگر در فرآیند تعدیل، 15 درصد جمعیت کشور که عموما دهک‌های محروم جامعه بودند در زیر چرخ‌های توسعه ، اشکال ندارد. 🔹 همین اختلاف نظر با ولایت کافی بود تا هاشمی را از صدر به ذیل بکشاند اما این اختلاف صرفا به همین نقطه ختم نشد. ◀️ قول و عمل ولایت در بکارگیری فرزندان و همچنین سبک زندگی و سیره سیاسی ایشان نیز در تضاد و مخالفت با رویه هاشمی بود که آهسته آهسته بین هاشمی و ولایت فاصله بزرگی ایجاد کرد و نتیجه آن شد که نمیبایست انجام میگرفت... ( لیدری فتنه 88 صرفا یکی از آثار آن هست ) @s_a_razavi
✅ اختلاف نظر با ولایت، آغاز انحراف و سقوط 🔻 مثال هشتم 🔰 نمونه ها فراوان هستند از افرادی در برابر نظر ولایت مخالفت ورزیدند و با نظر خود را محق تر دانستند!! 🔹 خاتمی در حوزه توسعه سیاسی و پلورالیسم فرهنگی 🔹 احمدی نژاد در جابجایی خطوط قرمز و خود حق پنداری مطلق در حوزه عدالت طلبی 🔹 روحانی در گره زدن همه امور کشور به برجام و مذاکره با کدخدا 🔹 میرحسین موسوی در عدم تبعیت از نصایح ولایت در علم به مُرّ قانون 🔸 و صدها نمونه کوچک و بزرگ دیگر در طول 43 سال پس از انقلاب، که شاهد مثال این نکته هستند که اختلاف نظر با ولایت، انسان را به پرتگاه انحراف و سقوط هدایت میکند. @s_a_razavi
✅ هر کس آمدنی است، با من بیاید 🔰 فرق میان رهبری مثل امام و یک راهنمای معمولی این است که راهنما اشاره میکند و میگوید اگر میخواهی فلان‌جا بروی، از این‌جا برو؛ بعد بپیچ دست راست، بعد بپیچ دست چپ؛ اما رهبر راه میافتد و خودش به طرف مقصد میرود؛ میگوید هر کس آمدنی است، با من بیاید ۱۳۸۳/۰۴/۱۹ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان و نخبگان استان همدان‌ ◀️ از شئون عاقبت بخیری همراه و همگام با ولایت بودن است و ولایت برای همراه بودن صادر نمیکند، هر کس ولائی است با اشاره ولایت همراه میشود بدون هیچ انقلت و اما و اگری @s_a_razavi
✅ خامنه ای بدون خامنه ای !! 🔰 ایکاش مقام معظم رهبری، همانند حضرت امام ره یک خامنه ای داشت که اینگونه از او در برابر هجمه دشمنان و جاهلان دفاع کند. ببینید چگونه خامنه ایِ امام خمینی ره از او در سال 58 دفاع میکند! 🔹منتها فرق این تبلیغات در خارج که رودربایستی با کسی ندارند، با ادامه‌ی آن تبلیغات در داخل که رودربایستی‌های زیادی بر آنها حاکم است این است که آنها [خود] را -یعنی شخص امام را- مستقیماً هدف قرار میدهند امّا آنها در داخل جرئت نمیکنند؛ از احساسات مردم، از عواطف مردم، از انگیزه‌های مردم، از اخلاص و عشق و شور و ایمان مردم و شخص امام را مورد هدف قرار نمیدهند، امّا را چرا! بتدریج شروع کردند، اوّل کمیته‌ها را کوبیدند، پاسداران را کوبیدند، تدریجاً بالاتر آمدند و ارگان‌های دیگر را کوبیدند؛ مجلس خبرگان را کوبیدند، شورای انقلاب را کوبیدند. تمام حرفهایی که میخواهند به امام بزنند، همه‌ی گله‌مندی‌هایی که از شخص امام و از خطّ امام و از انقلاب اسلامی دارند، این را به حساب ارگان‌های وابسته به این انقلاب میگذارند؛ نسبت به آنها سخن و زبان سوء میگشایند؛ سعی میکنند چهره‌های موجّه را در چشم مردم خراب کنند. 🔹این‌قدر انقلاب را نکوبید؛ این‌قدر این رهبر را در زیر نامش نکوبید؛ این‌قدر نگویید رهبر را کردند؛ من آماده‌ام که این سخن در همین مجلس تخطئه بشود، من آماده‌ام که هرکس که میتواند ثابت کند که دُور امام یک جدار درست کرده‌اند، بیاید در این مجلس، من در حضور امام دارم میگویم، او هم در حضور امام بگوید و تخطئه کند حرف مرا. بهترین چهره‌ها فداکارترین انسانها، دردمندترین دلها، دلسوزترین شخصیّت‌ها را این‌گونه از دُوروبر امام نتارانید. میگویید امام تنها است؛ به خدا شما میخواهید امام را تنها کنید، شما میخواهید امام تنها بشود! ؛ دل این امّت با امام است، دلسوزترین این انسانها با امامند، در اختیار امامند. امام تنها نیست 🔹 کدام جدار را اطراف امام به وجود آوردند؛ از امام بپرسید کِی رهبران حزب جمهوری‌اسلامی یا اعضای شورای انقلاب در اطراف امام حصاری به وجود آوردند؛ از امام بپرسید کِی گزارشها را کرده‌اند تا به امام بدهند؛ این رادیو و تلویزیون را دارید ملاحظه میکنید، مشاهده میکنید؛ از همه‌ی گروه‌ها، از همه‌ی قشرها، از دانشجو، از کارگر، از این آن دانشگاه، از آن دانشگاه، از فلان سندیکا، از فلان شورای کارگری، کارکنان فلان اداره و فلان وزارتخانه پیش امام می‌آیند؛ اینها چه میگویند؟ اینها به امام از کجا حرف میزنند؛ از شهرستان‌ها که می ‌آیند از آب‌وهوای شهرستان به امام میگویند یا دردها را میگویند؟ و این همان است که امام باید بداند. 🔹به خدا قسم اگر امام گوشش به شما سیاستمداران بود، ما امروز هنوز نمیتوانستیم «مرگ بر هویدا» بگوییم. امام چون شما را نپذیرفت، چون شما را قبول نکرد، توانست امام این امّت باشد. امّت سالها است از شما پیشی گرفته است؛ شما عقبید. آن‌وقت می‌آیند میگویند امام را کردند؛ مردم بروید امام را نجات بدهید. شما طرف‌دار این نبودید که امام در میان مردم باشد؛ چرا دروغ میگویید؛ چرا دوشخصیتی اظهار میکنید؟ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38027 ◀️ توصیه اکید میکنم این سخنرانی حضرت آقا رو کامل و با دقت مطالعه کنید. ✅ ایکاش حضرت آقا، همانند امام ره یک خامنه ای داشت که عمارگونه از او در برابر این همه تخریب و تضعیف و تهمت و شایعه دفاع کند. ✅ نکته جالب این سخنرانی این هست که انگار حضرت آقا امروز داره از مظلومیت خودش دفاع میکنه در برابر رهبرانِ قُلابی ادعایی @s_a_razavi
✅ شما دلتان برای امام نسوخته! 🔰 یک ماه و نیم قبل برادران و خواهران مسلمانی خدمت امام رسیدند، دلسوزانه و دردمندانه به امام عرض کردند «آقا نمیگذارند خبرها و گزارشها به شما برسد؛ خوب است شما تهران تشریف بیاورید»؛ تلویزیون همه‌ی اینها را پخش کرد، جواب امام را پخش کرد. امام در جواب فرمودند «بنده از همه‌ی خبرها با اطّلاعم. نخیر، راهِ خبرها به من گرفته نمیشود. این سخن امام است. این‌قدر زیر نام امام، با تمسّک به اسم امام، علیه امام حرف نزنید! 🔰 آن رهبری که از قضایا خبر ندارد رهبری‌اش فایده ندارد. اگر امام نمیداند در کردستان چه میگذرد، در خراسان چه میگذرد، در تهران چه میگذرد، در متن اجتماع چه میگذرد، فرمان او برای مردم قابل تمسّک نیست؛ شما این را میخواهید ثابت کنید، شما دلتان برای امام نسوخته! شما میخواهید ثابت کنید که فرمان امام اعتبار ندارد؛ رویتان نمیشود این حرف را بزنید از این راه فریب و ظاهرپسند وارد میشوید و میگویید: امام را ایزوله کرده‌اند. نخیر امام را ایزوله نکرده‌اند و به شما هم اجازه نمیدهند که امام را ایزوله کنید؛ شما از روز اوّل میخواستید امام را ایزوله کنید و اجازه به شما داده نشد؛ باز هم داده نخواهد شد. 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی - سال 58 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38027 ◀️ رونوشت برای مخالفین واکسن و طرفداران طب اسلامی @s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
🔰سلسله جلسات تخصصی اسلام و علم 🔹ده جلسه تخصصی مباحثه محور ✅ رابطه اسلام و علم 🔻 30 بهمن 🔹 سخنران : سیداحمدرضوی ✅ لزوم پرداختن به علم از منظر اسلام 🔻 30 بهمن 🔹 سخنران : استاد عبادی 🔹 همراه با ارائه گواهی معتبر 🔸 بسیج دانشجوئی دانشکده الهیات دانشگاه تهران ◀️ دوستانی که تمایل به حضور در این دوره های تخصصی را دارند به آیدی @msn_1100 مراجعه نمایند. @s_a_razavi
✅ استفتائات مراجع درباره واکسن و فقه حکومتی 1️⃣ استفتائات مورد اشاره مخالفین واکسن در باب حرام بودن یا عدم الزام دریافت واکسن و بر وجود نظر قطعی است نه نظر مدعیان خود کارشناس پندار با ادعاهای واهی و عموما دروغ پایه؛ بی شک اگر یک بگوید که برای دریافت واکسن قطعا مضر است باید از آن تبعیت کند. 2️⃣ رهبر معظم انقلاب که به متخصصین و کارشناسان حاذق و برجسته کشور اعم از طب مدرن و طب سنتی دسترسی دارند، وقتی دریافت واکسن، زدن ماسک و رعایت دیگر شیوه نامه های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را تصدیق کرده اند، بی شک برخی خود کارشناس پنداران طب سنتی و اسلامی پذیرفته نیست 3️⃣ پس در باب اینگونه استفتائات نهایتا وظیفه ما عمل بر اساس نظر است اما تبلیغ دیدگاه شخصی خود و با سیاست رسمی نظام و اغتشاش فکری و آشوب روحی، روانی، امنیتی و اجتماعی در دایره این استفتائات نمی گنجد و مخالف نظر صاحبان همین‌ استفتائات است. محض احتیاط، این عزیزان که دست به استفتاء شان خوب است این نکته را بپرسند که‌ اگر فردی نظرش با سیاست رسمی نظام متفاوت و مخالف بود، حق دارد دست به‌ مخالفت عمومی و تبلیغ عمومی علیه صلاحدید نظام بزند یا مسئولین را نفوذی و قاتل بخواند یا هشتگ وزارت قاتل بزند تا کاملا حقیقت برایتان روشن شود. 4️⃣ اگر بنا باشد هر فردی با نظر شخصی خود چیزی را بر اساس یا باطل برخی جاهلان یا مغرضان ملاک عمل‌اجتماعی خویش قرار دهد و به تبلیغ علنی با سیاست رسمی نظام بپردازد با این توجیه که چون کارشناس هستم و برهم زدن نظم عمومی و دستورالعمل های حکومتی را دارم و یا اینکه با قرائنی به من شده در قلب رهبری چیز دیگری وجود دارد و مثلا مجبور شده بر خلاف باور قلبی خود حکم اشتباه بدهد، بی شک در کشور و مملکت دیگر سنگ روی سنگ بند‌ نمی شود 5️⃣ عزیزان طلبه طرفدار طب اسلامی و مخالف واکسن اگر واقعا فرق اختلاف فتواهای مجتهدین در امور فردی مکلفین را با فتواهای اجتماعی یک حاکم اسلامی نمی دانند، اندکی به عقب برگردند و از سطح یک حوزه مجددا تحصیل کنند و اندکی به مباحث عمیق‌فقه سیاسی و اولویت حکم یک فقیه و صدور فتوای اجتماعی حاکم بپردازند. ✅ ولایتمد‌اری یعنی حتی اگر چیزی را بر فرض احتمال قوی بدهیم که اشتباه است از جانب ولی فقیهی که به عدالت و علمش ایمان داریم و البته از راه های غیر علنی مانند دبیرخانه مجلس خبرگان و ارتباطات گوناگون بیت رهبری، دیدگاه های خود را به رهبر برسانیم تا ایشان از روی عدم ‌علم یا عدم آگاهی از‌ تمام‌ جوانب، حکمی داده اند با این روشنگری مسیر اصلاح شود. اما هر عقل سلیمی درک می کند که برهم‌زدن نظم و سیاست عمومی نظام، تضعیف نظام و ولایت است. @s_a_razavi
✅ از قیاسش خنده آمد خلق را 🔰 مخالفین واکسن و مدعیان دروغین طب اسلامی میگویند حضرت امام خمینی ره فرموده اند: "طب غربی استعماری است، داروهای غربی استعماری است" پس نتیجه میگیریم امام مخالف این طب بوده و هرگز نباید به این طب اعتماد کنیم و از آن استفاده کنیم! 🔹 اما همین مدعیان دروغین و خود کارشناس پندار در مقابل استفاده امامین انقلاب و مراجع تقلید از طب نوین همانند کبک سر در برف میکنند!! 🔸 همین لبخند ملیح امام ره به ریش این خود کارشناس پندارها برای هفت پشت شان کافیست😉 🔸 باور کنید در نگاه امامین انقلاب و مراجع و علما، شما متخصص و کارشناس نیستید؛ چرا از توهم خود کارشناسی خارج نمیشوید؟!! ▪️کز چه ای کل با کلان آمیختی ▪️تو مگر از شیشه روغن ریختی ▪️از قیاسش خنده آمد خلق را ▪️کو چو خود پنداشت صاحب دلق را ▪️کار پاکان را قیاس از خود مگیر ▪️گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر @s_a_razavi
✅ سوال 1️⃣ چرا رهبری حتی یک بار از لفظ کلمه طب اسلامی استفاده نفرموده اند؟!!! ▪️ سایت رهبری را سرچ کنید تا به شما ثابت شود رهبری هرگز از این کلمه استفاده نکرده اند!! 2️⃣ چرا رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در سال 93، هرگز از کلمه طب اسلامی نام نبرده اند!! اما در موارد متعدد از کلمه طب سنتی ایران نام برده اند؟!! https://www.leader.ir/fa/content/11651/www.leader.ir 3️⃣ چرا رهبری شیوه نامه های طب نوین را مصدر قول و عمل خود در پیشگیری از کرونا قرار داده اند؟!! ✅ این عدم استفاده مطلق ولایت از کلمه طب اسلامی و توصیه های آن برای بسیار پر معنی است. @s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
✅ اسلام و علم 🔻 قسمت اول 🔰 قبل از ورود به این بحث چند سوال میپرسم: 🔹 آیا ما میتونیم علوم مختلف رو ب
✅ علم 🔹 این طور نیست که علم، دین باشد؛ دو چیز باشند در کنار یکدیگر که یا این باشد یا آن باشد. بلکه اصلاً نسبتِ اینها با وجود انسان، نسبتهای متفاوتی است. دین عبارت است از فضای مطلوب زندگی بشری که اگر بشر بخواهد زندگی مطلوب داشته باشد، باید در این فضا قرار گیرد. ساختن این فضا، طبعاً قوانین و مقرّراتی دارد که باید با رعایت آنها، آن فضابه وجود آید و ساخته شود. وقتی این فضا ساخته شد، در درون این فضا، عالِم به هر علم خاصی، سیاستمداری، پیشه‌وری، جاهلی، هرکسی، طوری زندگی خواهد کرد. لذاست که اینها کاملاً می‌توانند برهم منطبق شوند. یعنی یک متدیّنِ کامل و یک دانشمند کامل که دین او مؤثّر در علم او باشد و علم او متأثّر از دین او باشد، پدید آید. این، آن شکل درست است. 🔸حال می‌خواهیم در این فضای شکل گرفته به آن صورت، و الهی را اجرا کنیم. این کارِ بسیار دشواری است. در وزارتخانه باید برای این برنامه‌ریزی کرد. در مجلس باید برنامه‌ریزی کرد. در نظام پزشکی باید برنامه‌ریزی کرد. در برخورد معلّمان و اساتیدی که در محیطهای آموزشی، پزشک تربیت می‌کنند، باید این مورد توجّه قرار گیرد و پیاده شود. در اجتماعات و باشگاههایی که عناصر را جمع می‌کنند که این، جزو جاهای مهمّ است «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»، چیز بسیار مهمّی است. 🔹 من از دور، به نظرم می‌رسد که یک پزشک باید در دو ناحیه، به مسأله‌ی اخلاق، خیلی اهمیت بدهد: یکی در ناحیه‌ی گرفتن و دیگری در ناحیه‌ی باز پس دادن. آن‌جا که می‌آموزد، یک داریم. یعنی یک زمینه و صحنه‌ی اخلاق اسلامی در آموزش: چگونگی آموزش، محتوای آموزش، از که آموختن، برای چه آموختن؛ اینها همه در مرحله‌ی آموزش است. «رحم الله أمرء عمل عملاً فاتقنه» در آموزش هم هست. یعنی خوب یادگرفتن و همیشه بهترینها را به دست آوردن و داشتن، یک مرحله از اعمال اخلاق است. 🔸مرحله‌ی بعد، مرحله باز پس دادنِ آموخته‌هاست. یعنی آن‌جا که شما با مریض یا با شاگرد در دانشگاه مواجه می‌شوید. این هم مرحله‌ی دیگری است؛ این‌جا هم جای اعمال اخلاق است. وصیتنامه‌ی را، سابق در مطبها دیده بودم؛ و نمی‌دانم حالا هم آویزان است یانه؟ خیلی خوشم می‌آمد. هر جا هم می‌رفتم، نگاه می‌کردم و هر طور بود، می‌خواندم. آن را هم ظاهراً برای مراجعین زده بودند؛ برای خودشان نزده بودند! چون در اتاق انتظار بود و در اتاق خودشان نبود. ۱۳۷۲/۰۴/۲۱ 🔹بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضاى «کنگره‌ى اخلاق پزشکى» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9438 @s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
✅ اسلام و علم 🔻 قسمت دوم 🔰 خب؛ حالا با توجه به نکات دو پست قبل نحوه تعامل اسلام و علوم چگونه تعریف
✅ دین، یک زمینه است؛ یک فضاست. 🔹از اوّلی که علم از دین جدا گردید یعنی در رشد جدید علم در این دو قرن اخیر این‌گونه وانمود شد که دنیای علم از دنیای دین و اخلاق و معنویّت، جداست! علم و دین را در دو منطقه و صحنه‌ی جداگانه وارد کردند. این طور تلقّی شد که ممکن است یک فرد عالم، متدیّن هم باشد؛ اما دینِ او ربطی به علمش ندارد! علمش برای کار و برای حلّ یک مشکل است؛ دین او برای حلّ مشکل دیگری است و اینها با هم ارتباطی ندارد! بدیهی است که وقتی این طور برداشت و تلقّی‌ای از علم و دین و نسبت و رابطه‌ی این دو با هم وجود داشته باشد، بتدریج دین در منطقه‌ی علم، حضور ضعیفی خواهد داشت و در نهایت، مفقود خواهد شد. کمااین‌که دیدیم در بسیاری از جاهای دنیا، مفقود شد. در حالی‌که این تلقّی از رابطه‌ی علم و دین، اصلاً غلط است. دین، یک زمینه است؛ یک فضاست. اخلاق دینی یک محیط تنفّس است که اگر این محیط تنفّس وجود داشته باشد، هر موجود و پدیده‌ای، برحسب گنجایش، ظرفیتِ وجودی و اقتضای خودش، معنایِ درستِ خودش را خواهد داد. اگر این محیطِ تنفّس وجود نداشته باشد، نه علم، نه سیاست، نه کسب و کار، نه هیچ چیزی از پدیده‌های جمعی زندگی بشر، معنای خودش را نخواهد داد. ۱۳۷۲/۰۴/۲۱ 🔹بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضاى «کنگره‌ى اخلاق پزشکى» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9438 @s_a_razavi