eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.9هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
سید احمد رضوی | صراط
✅ ده روزه مسأله اول کشور شده سفر خانواده قالیباف!!! 🔰 چرا؟!!! 🔸 آیا این شیوه مطالبه گری و عدالتخواه
✅ مخرج مشترک با دشمن پیدا نکنید! 1️⃣ راهبردِ اولویت دار نظام در کلام رهبری 🔹قوام نظام جمهورى اسلامى به نسبت به كسانى است كه براى تصدى مراكز قدرت انتخاب مى‌كنند.۱۳۸۱/۱۲/۰۶ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان 2️⃣ راهبردِ اولویت دار دشمن در کلام رهبری 🔹از كارهائی كه دشمن میكند، نسبت به مسئولین است.۱۳۸۹/۰۵/۲۷ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام 3️⃣ نتیجه اقدامات مخرج مشترک دار در کلام رهبری 🔹امروز كه مردم را كند و به خود، به مسئولین و به آینده بی‌اعتماد كند، به كمك كرده است.۱۳۸۶/۰۱/۰۱ 🔸بیانات‌ مقام معظم در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ✅ رویه مطالبه گری، عدالتخواهی، انتقادی و رسانه ای افراد را بررسی کنید و ببینید در کدام دسته قرار میگیرند👌👌 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ راهگشای اصولی مشکلات 🔰 به نظر من شاهبیت سخنان دیروز رهبری و راهگشای اصولی مشکلات کشور این فراز بیانات ایشان هست که فرمودند: " برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئله‌ای که به شما مربوط میشود؛ چه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ؛ بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حلّ آن مسئله‌ای باشید که به شما محوّل شده؛ این لازم است. توقّع ما از جوانهایی که مسئولیّت پیدا کردند، این است که هدفتان را حلّ مسئله قرار بدهید. " https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50102 ▪️ برای خدا کار کردن ▪️ فعالیت مسئله محور ▪️ تمرکز بر مسئولیت تخصصی ▪️ حل مسئلهِ مسئولیت پذیرفته شده 🔹 اگه همه ما ( مسئولین، فعالان رسانه ای، کنشگران سیاسی و ...) به این توصیه رهبری گوش کنیم بسیاری از مشکلات کشور در زمانی کوتاه، برطرف میگردد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
بیست و پنجم غیرت است در پنجه معشوق که هرگز توان تحمل غیر را ندارد در کنار عاشق ، و همیشه در عتاب و ع
بیست و ششم حجاب است از مصون ماندنِ زیبایی های درون و برون در برابر حقد و حسدِ غیر چه شیاطین جنی چه انسی ... و حجاب از الطاف خفیه الهی ست بر بندگان عاشقِ حقیقت ... گمنامی حجاب خداست بر تن محبانش تا دور مانده شوند از گزند تیر کوته بینان و حسودان... اسرار حق در قلوب کسانی جای میگیرند که لجام زبان را در اختیار گرفته اند و از سرّ محبوب در برابر اغیار محافظت میکنند... و هر صاحب سرّی که لب به بیان گشود هم سَر بر دار داد هم دل بر باد.... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما هم مثل بچه ها هستیم!! 🔹 با مُشتی کشمش نمازش رو رها کرد؛ ما هم با کوچکترین ، خدا را فراموش میکنیم و از او غافل میشویم!! ▪️ خوشا آنانکه الله یارشان بی ▪️ بحمد و قل هو الله کارشان بی ▪️خوشا آنانکه دایم در نمازند ▪️بهشت جاودان بازارشان بی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نکاتی اجمالی پیرامون برنامه وزین زندگی پس از زندگی 🔶 الف. کلیت برنامه 🔻 ۱. اصل برنامه از بعد هدف آن که به‌ مسئله مرگ، انذار، حق‌الناس، اثر اعمال، شفاعت، غیب، آخرت و غیره می‌پردازد، ارزشمند و مفید است و می‌توان آن را از برنامه‌های بدیع، موفق و اثرگذار رسانه ملی دانست. 🔻 ۲. دقت کنیم با توجه به اینکه مخاطب اصلی این برنامه عامه جامعه‌اند مباحث تخصصی چندان شأنی برای آن‌ها ندارد و میزان اثرگذاری آن نه برپایه استدلالات عقلی و کلامی بلکه مبتنی بر مسموعات و محسوسات است لذا تاثیر غیرقابل انکاری بر روح و قلب چنین مخاطبانی خواهد گذاشت. 🔶 ب. مبانی نظری 🔻 ۲. اما از بعد کلامی و فلسفی برای اینکه شبهات یا تشکیکاتی شکل نگیرد مناسب بود تبیین دقیق فلسفی و کلامی و عرفانی از آن صورت می‌گرفت. به‌طور خلاصه تبیین کوتاهی می‌شود: 🔻۱. عالم برزخ لایه‌های متعددی دارد. از نزدیک‌ترین لایه به دنیا تا دورترین لایه از دنیا و نزدیک به عوالم بالاتر. درک و مشاهده لایه‌های دورتر از دنیا صرفاً با مرگ و انصراف کامل فرد از دنیا امکان‌پذیر است مثل مشاهده عزرائیل و یا آنچه درباره احوالات پس از مرگ شنیده‌ایم. البته مسئله موت اختیاری را توضیح خواهم داد که چگونه است. 🔻۲. آنچه این افراد از آن حکایت می‌کنند انصراف کامل (مرگ) از دنیا نیست بلکه انصراف جزئی از دنیا و عالم ماده است که در آن انصراف، می‌توانند به‌طور قهری جزئی از عالم غیب را مشاهده کنند بر عکس موت اختیاری که افراد با ختیار خود آن را مشاهده می‌کنند. البته این مشاهده آن‌ها قابل تعمیم نیست و صرفاً تجربه شخصی است و نه یک قاعده. گاهی با ریاضت نفس هم می‌توان به این انصراف جزئی دست پیدا کرد که در حالات عرفای بزرگ هم بیان شده است. 🔻۳. با توجه به دو مقدمه پیشگفته، این افراد با انصراف جزئی (نه کلی) از عالم ماده، نزدیک‌ترین لایه برزخ به دنیا را تجربه می‌کنند. 🔻۴. احیای پس از مرگ (انصراف کامل) به‌جز اراده الهی و معجزاتی شبیه آنچه حضرت عیسی (ع) یا سایر پیامبران یا ائمه انجام می‌دادند _ که نص صریح آیات و روایات هست _ امکان‌پذیر است هرچند نمی‌توان آن‌ها را یک قاعده ثابت در جهان فرض کرد. این طیف در حوزه معجزات تعریف می‌شوند. حتی مردگانی که حضرت عیسی (ع) زنده می‌کرد مخصوص افرادی نبودند که به تازگی جان سپرده بودند، بلکه افرادی را هم که مدت طولانی از مرگ آنان سپری شده بود می‌توانست زنده کند. خداوند در قرآن کریم درباره زنده شدن مردگان به دست عیسی (ع) می‌فرماید: تو مرده ها را به اذن من اخراج می‌کنی، یعنی در احیا و اخراج، مظهر من هستی؛ چون من بالاصالة و بالذات اخراج کننده مردگان هستم: «منها خَلَقنکُم و فیها نُعیدکم و منها نُخرجکم تارةً أُخری» طه/۰۵۵؛ [شما را از زمین آفریدم، در آن برمی گردانم و بار دیگر از آن بیرون می آورم].خداوند با همین نام که اثر آن اخراج مردگان است در حضرت مسیح (ع) تجلّی کرده و می‌فرماید: ما به تأیید روح القدس تو را توانا ساختیم؛ در گهواره سخن بگویی، به تو تورات، انجیل، کتاب و حکمت آموزش دادیم، توانستی از گِل صورت مرغ بسازی و در آن بِدَمی تا پرنده شود، کور مادرزاد و بیماری پیسی را شفا دهی: «و إذ تخرج الموتی بإذنی» مائده/۱۱۰؛ [به اذن و فرمان من مردگان را از گورها خارج می کنی]. و اخراج مرده‌ها همان احیای آنان است چنان که در آیات دیگر از همین وصف به احیای موتی تعبیر شده است: «و أُُحیِ الموتی بإذن الله» آل عمران/۴۹. 🔻۵. در تجربه این افراد دو گونه اتفاق رخ می‌دهد: ▪️نوع اول؛ احتمالا برخی صحنه‌ها را که می‌بینند منطبق با واقع است که نمونه‌های ذکر شده در برنامه می‌تواند از آن دست باشد. ▪️نوع دوم؛ چون انصراف کامل از عالم ماده رخ نمی‌دهد بعضاً فرد آنچه را که می‌بینند متاثر از تصورات ذهنی قبلی او یا باورهایش است نه اینکه آن تصویر و صحنه اصلی و واقعی را دیده باشد. بنابر‌این خَلط تصور و تصور در این تجربه‌ها زیاد است. 🔻۶. نهایتاً ، اصل موضوع می‌تواند صحیح باشد اما تفکیک گونه اول از گونه دوم نیازمند متخصص و فرد کاملاً مسلط به علوم مختلف اسلامی است. نکات دیگری هم درباره آثار این برنامه هست که اگر فرصت شد عرض خواهد شد. ✍️ اهل دلی از دیار گمنامی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
بیست و ششم حجاب است از مصون ماندنِ زیبایی های درون و برون در برابر حقد و حسدِ غیر چه شیاطین جنی چه
بیست و هفتم حرم است که حریمی ست از جانب محبوب از باب محبت و کرم ، که دربش جز به روی محبش باز نمیگردد؛ حرم، تجلی رحیمیت اوست تا نشان دهد تفاوت جایگاه مشهودِ صادق و منافق را ... حرم مامن است برای یار تا حفظ شود حُرمت عشق از گزند اغیار عاشق، پاسدار حرم است تا عیار غیرتِ عشقش را نشان دهد به معشوق بدا به حال آنکس که حرم را گذرگاه غیر کند در برابر معشوق! چرا که رانده میشود از درگاهش به حرمت خلوص عشق... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: امیدوارم که ان‌شاءالله آن روزی را که شماها در نماز جماعت میخوانید، ببینید و ببینیم ان‌شاءالله؛ ما معتقدیم که این ‌روز خواهد آمد، دیر هم نخواهد شد. ◽️ 🌙 @Khamenei_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی سردار قاآنی در راهپیمایی روز قدس مشهد😍✌️
سید احمد رضوی | صراط
بیست و هفتم حرم است که حریمی ست از جانب محبوب از باب محبت و کرم ، که دربش جز به روی محبش باز نمیگرد
بیست و هشتم یگانگی ست در اوصاف محبوب از جانب محب و این نهایت قرب است که محب همچون محبوب شود در اوصاف و اخلاق و افکار و پس از آن دیگر اثری از آثار محب در میان نباشد در قعود .... فنا مرتبهِ عالیِ عشق است که هر کس را یارای رسیدن و درک کردن آن نیست تنها عاشقانی به وحدت با معشوق میرسند که اثبات کرده باشند ادعایشان را در کوره ابتلائات و امتحانات عشق... سرّ رسیدن به وحدت رضاست به رضای محبوب ولا غیر... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🏴 فقط میتوان گفت
معیار ولایت است و بس✌️
سید احمد رضوی | صراط
بیست و هشتم یگانگی ست در اوصاف محبوب از جانب محب و این نهایت قرب است که محب همچون محبوب شود در اوصاف
بیست و نهم طهارت است که جز با آن راهی به کوی محبوب متصور نیست و اوج طهارت را عصمت است که برازنده محب ترین صادقانِ عاشق است... طهارت، زلالیِ قلب، صفایِ باطن، صداقتِ ذهن، و پاکیزگی تن است مسیر طهارت از صراط مستقیم میگذرد که معشوق معین نموده برای صیقل یافتن جان عاشق از آلودگی های اغیار... به طهارت نمیرسد مگر محب راستین با اراده ای جمیل در ره محبوب... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e