سید احمد رضوی | صراط
بیست و پنجم غیرت است در پنجه معشوق که هرگز توان تحمل غیر را ندارد در کنار عاشق ، و همیشه در عتاب و ع
بیست و ششم
حجاب است
از مصون ماندنِ
زیبایی های درون و برون
در برابر حقد و حسدِ غیر
چه شیاطین جنی
چه انسی ...
و حجاب
از الطاف خفیه الهی ست
بر بندگان عاشقِ حقیقت ...
گمنامی
حجاب خداست
بر تن محبانش
تا دور مانده شوند
از گزند تیر کوته بینان و حسودان...
اسرار حق
در قلوب کسانی جای میگیرند
که لجام زبان را در اختیار گرفته اند
و از سرّ محبوب
در برابر اغیار محافظت میکنند...
و هر صاحب سرّی
که لب به بیان گشود
هم سَر بر دار داد
هم دل بر باد....
#سی_شب_سی_نگاه
#سیداحمدرضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما هم مثل بچه ها هستیم!!
🔹 با مُشتی کشمش نمازش رو رها کرد؛ ما هم با کوچکترین #دل_مشغولی ، خدا را فراموش میکنیم و از او غافل میشویم!!
▪️ خوشا آنانکه الله یارشان بی
▪️ بحمد و قل هو الله کارشان بی
▪️خوشا آنانکه دایم در نمازند
▪️بهشت جاودان بازارشان بی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نکاتی اجمالی پیرامون برنامه وزین زندگی پس از زندگی
🔶 الف. کلیت برنامه
🔻 ۱. اصل برنامه از بعد هدف آن که به مسئله مرگ، انذار، حقالناس، اثر اعمال، شفاعت، غیب، آخرت و غیره میپردازد، ارزشمند و مفید است و میتوان آن را از برنامههای بدیع، موفق و اثرگذار رسانه ملی دانست.
🔻 ۲. دقت کنیم با توجه به اینکه مخاطب اصلی این برنامه عامه جامعهاند مباحث تخصصی چندان شأنی برای آنها ندارد و میزان اثرگذاری آن نه برپایه استدلالات عقلی و کلامی بلکه مبتنی بر مسموعات و محسوسات است لذا تاثیر غیرقابل انکاری بر روح و قلب چنین مخاطبانی خواهد گذاشت.
🔶 ب. مبانی نظری
🔻 ۲. اما از بعد کلامی و فلسفی برای اینکه شبهات یا تشکیکاتی شکل نگیرد مناسب بود تبیین دقیق فلسفی و کلامی و عرفانی از آن صورت میگرفت. بهطور خلاصه تبیین کوتاهی میشود:
🔻۱. عالم برزخ لایههای متعددی دارد. از نزدیکترین لایه به دنیا تا دورترین لایه از دنیا و نزدیک به عوالم بالاتر. درک و مشاهده لایههای دورتر از دنیا صرفاً با مرگ و انصراف کامل فرد از دنیا امکانپذیر است مثل مشاهده عزرائیل و یا آنچه درباره احوالات پس از مرگ شنیدهایم. البته مسئله موت اختیاری را توضیح خواهم داد که چگونه است.
🔻۲. آنچه این افراد از آن حکایت میکنند انصراف کامل (مرگ) از دنیا نیست بلکه انصراف جزئی از دنیا و عالم ماده است که در آن انصراف، میتوانند بهطور قهری جزئی از عالم غیب را مشاهده کنند بر عکس موت اختیاری که افراد با ختیار خود آن را مشاهده میکنند. البته این مشاهده آنها قابل تعمیم نیست و صرفاً تجربه شخصی است و نه یک قاعده. گاهی با ریاضت نفس هم میتوان به این انصراف جزئی دست پیدا کرد که در حالات عرفای بزرگ هم بیان شده است.
🔻۳. با توجه به دو مقدمه پیشگفته، این افراد با انصراف جزئی (نه کلی) از عالم ماده، نزدیکترین لایه برزخ به دنیا را تجربه میکنند.
🔻۴. احیای پس از مرگ (انصراف کامل) بهجز اراده الهی و معجزاتی شبیه آنچه حضرت عیسی (ع) یا سایر پیامبران یا ائمه انجام میدادند _ که نص صریح آیات و روایات هست _ امکانپذیر است هرچند نمیتوان آنها را یک قاعده ثابت در جهان فرض کرد. این طیف در حوزه معجزات تعریف میشوند.
حتی مردگانی که حضرت عیسی (ع) زنده میکرد مخصوص افرادی نبودند که به تازگی جان سپرده بودند، بلکه افرادی را هم که مدت طولانی از مرگ آنان سپری شده بود میتوانست زنده کند. خداوند در قرآن کریم درباره زنده شدن مردگان به دست عیسی (ع) میفرماید: تو مرده ها را به اذن من اخراج میکنی، یعنی در احیا و اخراج، مظهر من هستی؛ چون من بالاصالة و بالذات اخراج کننده مردگان هستم: «منها خَلَقنکُم و فیها نُعیدکم و منها نُخرجکم تارةً أُخری» طه/۰۵۵؛ [شما را از زمین آفریدم، در آن برمی گردانم و بار دیگر از آن بیرون می آورم].خداوند با همین نام که اثر آن اخراج مردگان است در حضرت مسیح (ع) تجلّی کرده و میفرماید: ما به تأیید روح القدس تو را توانا ساختیم؛ در گهواره سخن بگویی، به تو تورات، انجیل، کتاب و حکمت آموزش دادیم، توانستی از گِل صورت مرغ بسازی و در آن بِدَمی تا پرنده شود، کور مادرزاد و بیماری پیسی را شفا دهی: «و إذ تخرج الموتی بإذنی» مائده/۱۱۰؛ [به اذن و فرمان من مردگان را از گورها خارج می کنی]. و اخراج مردهها همان احیای آنان است چنان که در آیات دیگر از همین وصف به احیای موتی تعبیر شده است: «و أُُحیِ الموتی بإذن الله» آل عمران/۴۹.
🔻۵. در تجربه این افراد دو گونه اتفاق رخ میدهد:
▪️نوع اول؛ احتمالا برخی صحنهها را که میبینند منطبق با واقع است که نمونههای ذکر شده در برنامه میتواند از آن دست باشد.
▪️نوع دوم؛ چون انصراف کامل از عالم ماده رخ نمیدهد بعضاً فرد آنچه را که میبینند متاثر از تصورات ذهنی قبلی او یا باورهایش است نه اینکه آن تصویر و صحنه اصلی و واقعی را دیده باشد. بنابراین خَلط تصور و تصور در این تجربهها زیاد است.
🔻۶. نهایتاً ، اصل موضوع میتواند صحیح باشد اما تفکیک گونه اول از گونه دوم نیازمند متخصص و فرد کاملاً مسلط به علوم مختلف اسلامی است.
نکات دیگری هم درباره آثار این برنامه هست که اگر فرصت شد عرض خواهد شد.
✍️ اهل دلی از دیار گمنامی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
بیست و ششم حجاب است از مصون ماندنِ زیبایی های درون و برون در برابر حقد و حسدِ غیر چه شیاطین جنی چه
بیست و هفتم
حرم است
که حریمی ست
از جانب محبوب
از باب محبت و کرم ،
که دربش
جز به روی محبش باز نمیگردد؛
حرم،
تجلی رحیمیت اوست
تا نشان دهد
تفاوت جایگاه مشهودِ
صادق و منافق را ...
حرم
مامن است برای یار
تا حفظ شود حُرمت عشق
از گزند اغیار
عاشق،
پاسدار حرم است
تا عیار غیرتِ عشقش را نشان دهد
به معشوق
بدا به حال آنکس
که حرم را
گذرگاه غیر کند
در برابر معشوق!
چرا که رانده میشود
از درگاهش به حرمت خلوص عشق...
#سی_شب_سی_نگاه
#سیداحمدرضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم_نوشت | رهبر انقلاب: امیدوارم که انشاءالله آن روزی را که شماها در #قدس نماز جماعت میخوانید، ببینید و ببینیم انشاءالله؛ ما معتقدیم که این روز خواهد آمد، دیر هم نخواهد شد.
◽️ #روز_قدس
🌙 @Khamenei_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی سردار قاآنی در راهپیمایی روز قدس مشهد😍✌️
سید احمد رضوی | صراط
بیست و هفتم حرم است که حریمی ست از جانب محبوب از باب محبت و کرم ، که دربش جز به روی محبش باز نمیگرد
بیست و هشتم
یگانگی ست
در اوصاف محبوب
از جانب محب
و این نهایت قرب است
که محب
همچون محبوب شود
در اوصاف و اخلاق و افکار
و پس از آن
دیگر اثری از آثار محب
در میان نباشد
در قعود ....
فنا
مرتبهِ عالیِ عشق است
که هر کس را
یارای رسیدن و درک کردن آن نیست
تنها عاشقانی
به وحدت با معشوق میرسند
که اثبات کرده باشند
ادعایشان را
در کوره ابتلائات و امتحانات عشق...
سرّ
رسیدن به وحدت
رضاست به رضای محبوب
ولا غیر...
#سی_شب_سی_نگاه
#سیداحمدرضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
بیست و هشتم یگانگی ست در اوصاف محبوب از جانب محب و این نهایت قرب است که محب همچون محبوب شود در اوصاف
بیست و نهم
طهارت است
که جز با آن
راهی به کوی محبوب
متصور نیست
و اوج طهارت را
عصمت است
که برازنده
محب ترین صادقانِ عاشق است...
طهارت،
زلالیِ قلب،
صفایِ باطن،
صداقتِ ذهن،
و پاکیزگی تن است
مسیر طهارت
از صراط مستقیم میگذرد
که معشوق معین نموده
برای صیقل یافتن جان عاشق
از آلودگی های اغیار...
به طهارت نمیرسد
مگر محب راستین
با اراده ای جمیل
در ره محبوب...
#سی_شب_سی_نگاه
#سیداحمدرضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
بیست و نهم طهارت است که جز با آن راهی به کوی محبوب متصور نیست و اوج طهارت را عصمت است که برازنده م
سی ام
وصال است
که ماحصل تلاش محب است
در جهت رسیدن به محبوب
و هر کس
در منتهای ایمان و عملش
کامران میشود از محبوب ...
وصال،
آغاز بهشت است
تا ابدیتِ حضور
در آغوش معشوق...
شرطِ وصل
جنونِ مجنون است
در طلب معشوق،
در صراطِ تمکین،
در ایثارِ از خود...
مغموم است
هر که از قافله وصل
جامانده شود،
و میسوزد
در جهنم فراق
از درد غفلت و خودپرستی...
#سی_شب_سی_نگاه
#سیداحمدرضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🌀 هجمه بی سابقه به کیان مرجعیت!
🖋 حجت الاسلام جعفر ولایی منش
🔸 پس از افشاگری در خصوص جلسه افطاری با طعم سکولاریسم، جریان رسانهای این محافل، با رپرتاژ خبری گسترده، پلن دوم خود را اجرا نمود!
🔹 وجههسازی رسانهای محافلی که سودای مرجعسازی دارند، از آقای «عین ب»، به گونهای کلید خورده و تداوم یافته است که حتی صدای اقشار سنتی حوزه هم درآمده است.
آیا سیره آیتاللهالعظمی بروجردی قدس سره این بوده است؟!! آیا بزرگان تشیع به دنبال کسب مقامات دنیوی بودهاند؟! آیا این موافق سیره زهد و تقوای علوی است؟؟! کلا و حاشا...
⁉️ در همین راستا چند سؤال اصلی برای متدینین و دوستداران حفظ کیان مرجعیت مطرح است:
1⃣ به راستی آقای «ع ب» با پشتیبانی کدام محافل سیاسی جریان غربگرا در سودای تصدی مرجعیت است؟ محافل آلوده سیاسی، چه منافعی از مرجعسازی سکولارها عایدشان خواهد شد؟!
2⃣ چرا در برههای که طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با مسائل گوناگون معیشتی دست و پنجه نرم میکنند، ۵۸ میلیارد تومان برای تعمیرات مسجد موروثیِ مرجع خودخوانده خرج میشود؟ این هزینهکرد عظیم در این وانفسای مالی حوزههای علمیه چه توجیه اقتصادی و مدیریتی دارد؟ منابع این هزینهکرد عظیم اقتصادی از کجاست؟
اگر تأمین این هزینهها از دولت قبل است، مگر این آقایان همیشه نسخهی استقلال برای حوزه نمیپیچند؟! چرا وقتی به خودشان میرسد آن کار دیگر میکنند؟! آن هم با هزینهکردهای اشرافی!!
3⃣ دفتر مرجع خودخوانده چرا یک عنصر بدنام #اخراجی و #خلع_لباس شده را که اخیرا برای تطهیر خود نامش را از «غین» به «نون» تغییر داده است، به عنوان همهکاره دفتر خود استفاده میکند؟
کسی که از پاکسازی دفتر خود از عناصر دارای پرونده فساد اقتصادی عاجز است چگونه ادعای آغاز مرجعيت اسلام و مسلمین دارد؟
4⃣ با کدام بودجه، هدایای سنگین چند ده میلیونی به تعدادی از سخنرانان و مداحان قم در جلسات محفلی اهدا میشود؟ یا در جلسه افطاری از کدام منبع مالی به تمام مداحان کارت هدیه چندصد هزار تومانی پرداخت گردیده است؟!! چه انگیزههایی در پس این پولپاشیهای مشکوک وجود دارد؟
5⃣ آیا کمترین شرط مرجعیت، برخورداری از اجازه اجتهاد مراجع تقلید ماضی نیست؟
به استناد اجازه اجتهاد کدامیک از مراجع مسلّم و فقهای کبار حوزه، اعلام مرجعیت میکنند؟ آیا مراجع تقلید فعلی و بزرگان دینی و فحول علمی کنونی حوزههای علمیه، فقاهت و اجتهاد مدعیان را تأیید کردهاند؟
🔻 سؤالات بسیار و ابهامات دیگری هم مطرح است؛ که در صورت تداوم اقدامات این مرجع خودخوانده، به تدريج مطرح خواهد شد؛
اما همگان بدانند متدینین در برابر بدعت سکولارها در هجمه بیسابقه به کیان مرجعیت ساکت نخواهند نشست. حتی با عملیات ایذایی و سرگرمسازی حوزهها -توسط عناصر فریبخورده به مسائل حاشیهای- نخواهند توانست حاشیه امنی برای خود دست و پا کنند که به تعبیر آیت اللهالعظمی وحید خراسانی «خوشا به حال کسانی که پا از گلیم خود دراز نکردند».
#یادداشت_مهمان
#سکولارهای_حوزوی
#سودای_مرجعیت
#مرجعیت_موروثی
#فتنه_ترکیبی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e