یکی از دوستان، ترانهخوانی یکی از اغتشاشگران رو برام فرستاده بود که از خواندن برای #زندگی و #آزادی، رسیده بود به ستودن #رژیم_کودک_کش_صهیونیستی. اینکه سجده کردن بر شیطان بزرگ چگونه عقل و فهم رو از این جماعت زائل کرده که به ستایش سیاهترین اعمال جنایتکارترین انسانها آن هم در سیاهترین روزهای تمدن غربی تن دادهاند، زاویه نگاه خوبی است. اما آن ترانه از جهتی دیگر من رو به خودش مشغول کرد.
وقتی ترانهاش رو با این جمله شروع کرد: «میاد اون روزی که ما در اورشلیم»، مکثی کرد و من رو در چالش فرو برد؛ آخه ذهنم به تلاطم افتاد از بس که با خودم فکر کردم: «چی میخاد بگه»؟
آیا میخاد بگه: «بریم تو قدس نماز جماعت بخونیم» یا «بریم و صخره معراج رو زیارت کنیم»؟!! در بهترین حالت عایا خواهد گفت «بریم و در کنار دیوار ندبه دعا کنیم»؟!
چالشی که اون میخاست نه، اما به شدت به این چالش برخوردم که «چه خواهد گفت؟» میخاستم ببینم او برای سفر به اورشلیم چه آرزویی دارد؟
چالش داغ من به سرعت و بعد از چند ثانیه یخ کرد و او در کمال خونسردی اینطور ادامه داد: «به کوچه پس کوچه ها سر بزنیم»!!
نابود شدم. یعنی همین؟! سرزدن به کوچه و پسکوچهها!
البته حق هم دارند. وقتی فرودگاه بن گورین غلغله شده است از یهودیانی که در حال فرار از اورشلیم و سرزمینهای اشغالیاند، این بیچارهها چه رؤیایی میتوانند داشته باشند برای سفر به اسرائیل و اورشلیم؟
به این کاری ندارم که چرا با خودش فکر کرده که در این سال پنجاه و هفتی باید ساواکی شود و مجیزی را برای #قصاب_غاصب بازخوانی کند؟ سؤال من از این است که چرا اینقدر مضحک و سرد؟!
آری! استخدام هنر در موضوعی که نه هنرمند و نه مخاطب، رؤیایی در موردش ندارند به همین اندازه مضحک است و مشمئز کننده. دقیقا به همان اندازه که با #نصیحت کردن، بخواهی کسی رو متقاعد کنی که از رؤیاهاش دست برداره.
حتی مضحکتر است از رفتار ما و نظام تربیتی ما، که ساخت آرمانها و رویاهای کودک و جوانمان رو به فرهنگ و تربیت غرب سپردهایم و بعد تلاش میکنیم تا مالباختهای که تمدن مادی، رویا و انتظارش رو (یعنی بزرگترین داشتهاش رو) دزدیده، به جهاد و دینداری و آرمانهای نظام اسلامی دعوت کنیم. لااقل نظام تربیتی ما و مربی یا هنرمند ما، خودش آرمان و آرزوی زیستن با اولیای الهی در زمان ظهور رو داره. اما این بیچاره، واضح است که خودش هم تا دیروز، هیچ رؤیایی که به خاطر آن آرزوی سفر به اسرائیل داشته باشد، در سیاهه آرزوهایش نبوده.
#انتظار، آرمان و رؤیا مهمترین شکل دهنده «#هویت» است و کار مربی و نهاد تربیت، «پرورش و تربیت هویت».
تلاش ما هم برای دعوت دل سپردگان به آرمانهای غربی به همان اندازه موثر خواهد بود که تلاش این بدبخت برای ایجاد میل در سفر به اورشلیم. و حالا که وزیدن #طوفان_الاقصی دلبستگیهای وجدانهای بیدار به رؤیاها و آرمانهای تمدن غربی رو به باد داده، بهترین زمان است برای ساخت هویتی مشترک در میان همه آزادگان و مستضعفین جهان.
ما اگر از این فرصت برای ساخت چنین هویتی استفاده کردیم، پیروز این جنگیم. نه فقط در سرزمین های اشغالی، بلکه در قلوب آزادگان جهان و امتهای مسلمان. در قلب آن نوجوان عرب که در میان خطبههای نماز جمعه، برمیخیزد و خطبه ضد صهیونیستی میخواند و جوانان مصری که فریاد «یا نصرالله یا حبیب، اضرب اضرب تل ابیب» سرمیدهند و در قلب آن آزادگان فیلیپینی و هلندی که آزادی فلسطین از بحر تا نهر را مطالبه میکنند.
بگذریم! بقیه ترانه رو هم با همین دست فرمون ادامه داد:
«من بی دین تو یهودی با مسلمون و بهاییهای شهر، میشینیم دور یه میز ساز میزنیم
میگیم و میخندیم و شادیکنون، کنارش شراب شیراز میزنیم
میرسه روزی که ما از اسرائیل، تا ایران بدون ترس سفر کنیم»
اصلا رفتن به اورشلیم یا با یک یهودی بر سر یک میز نشستن برای توی بی دین چه جذابیتی داره؟ آرزوی ساز و شراب زدنت رو میفهمم. اما آرزوی سفر از (یا حتی به) اسرائیلت رو کجای دلم بذارم؟ آیا خودت صدای خالی بودن این مشک رو نمیشنوی؟ خالی بودن از یک قطره آرزوی واقعی.
دست و پا زدن برای ایجاد میل به آرمانی این چنین تهی، تنها یک پیام دارد؛ ناامیدی از تحقق رؤیاهای قبلی. همانطور که بمباران وحشیانه بیمارستانها و زنان و کودکان در غزه یک پیام دارد؛ عصبانیت و احساس شکست و دست نیافتن به اهداف
#افضل_الاعمال_انتظار_الفرج
#برای_فرزندانمان_رؤیا_بسازیم
https://eitaa.com/s_h_taba
جایگاه #شنبه در #رشد_اقتصادی از نگاه قرآن و روایات
مرحوم صدوق در کتاب شریف خصال، روایت میکند:
سألت أبا عبد الله (علیه السلام) عن قول الله عز و جل: فإذا قضیت الصلاة فانتشروا ... قال: «الصلاة یوم الجمعة، و الانتشار یوم السبت»
طبق این روایت شریف، دستور قرآن برای تکلیف مسلمین در روز شنبه، #انتشار و #جستجوی_روزی است.
عجیب است که برای #تعطیلی_شنبه، رشد اقتصادی را بهانه میکنند.
پاورقی: حتی اگر امر در این آیه شریفه، دلالت بر مطلوبیت نداشته باشد، خارج کردن شنبه از روزهای کاری را مرجوح میکند.
در مقیاس وضع قانون، تعطیلی شنبه، یعنی اقامه عدم انتشار.
کاری به تعطیلی پنجشنبه ندارم
اما اگه به دنبال رشد اقتصادی هستید، شنبه رو روز کاری اعلام کنید، «و ابتغوا من فضل الله»
Www.eitaa.com/S_h_taba
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانوادههای سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمیآید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
مِنّا | سید حمید طباطبائی
📢 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانوادههای سپاهیان پاسدار که
در این لحظات پر اضطراب، هیچ چیز مثل این دو-سه جملهای که از دهان مبارک نائب امام زمان خارج شد، نمیتونست آراممان کند.
امیدواریم که خدا این جمع خدمتگزار رو به آغوش ملت برگرداند.
اما هرچه هم که بشود؛ «سر خمّ می سلامت»
🤲
#رئیسی
#خادم_الرضا
#دعا_برای_سلامتی_رئیس_جمهور
https://eitaa.com/s_h_taba
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🕋 لبیک؛ اللهم لبیک...
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل؛
مرگ بر اسرائیل.
👈 پیوستن به پویش #رمی_اسرائیل
khl.ink/f/56704
به بهانه #مناظره_فرهنگی:
✅ ایکاش به #لزوم_تهاجم در درگیری فرهنگی با #تمدن_غرب بیشتر پرداخته شود
در #تقابل_فرهنگی نباید انفعالی عمل کنیم
#جاده_ابریشم_فرهنگی
https://eitaa.com/s_h_taba
در آستانهی مناظرهی سیاسی-فرهنگی
⏳ سابقا مهمترین انگیزه یک راننده تاکسی برای رأی دادن، اصلاح سازمان تاکسیرانی و وزارت راه بود.
اما امروز، او راننده اسنپ و تپسی شده و به جای #حضور_پای_صندوق_رأی، ترجیح میدهد در پویشهایی شرکت کند که در فضای مجازی، تکلیف قوانین اسنپ را معلوم میکنند.
👨🏻🏫 معلم، بازاری، هنرمند، نویسنده و ... هم به دلیلی مشابه، تغییر دولتها را چندان اثرگذار در زندگی خود نمیدانند.
🗳 در کشورهایی که زندگی مردم با فضای مجازی آمیخته شده، فقط افرادی هنوز برای حضور در پای #صندوق_رأی انگیزه دارند که در این فضای سایبری، دولتشان را در قامت یک #حکمران یا حداقل #تولیدکننده_پلتفرم مشاهده کنند، نه یک #کاربر و مصرف کننده محتوا و یا حتی #تولیدکننده_محتوا.
🌐 دولتهایی که در فضای مجازی، افقی بیش از یک تولیدکننده محتوا ندارند؛ باید به این دو اتفاق بد تن بدهند: #کاهش_مشارکت و #فیلترینگ
👥 آقایان #جلیلی و پزشکیان!
تنها راه شما برای افزایش مشارکت و حل مشکل فیلترینگ، ظاهر شدن در قامت یک حکمران است نه یک کاربر.
البته بعد از تولید مدل #حکمرانی_اسلامی
https://eitaa.com/s_h_taba
🔸 سخنی با دکتر #پزشکیان، بعد از مناظره اول فرهنگی-سیاسی
آقای پزشکیان!
از اینکه به فکر مبارزه با #فیلترشکن فروشها هستید ممنونیم.
اما؛
🔻مشکل اصلی ما با فیلترینگ، کسانی هستند که فرهنگ بزرگ و رشید ما را #کودک شمردهاند و میخواهند که حضور ما در این فضای #سایبری در حد یک #کاربر و #مصرف_کننده_محتوا باشد.
👩👧👦 هر مادر دلسوز و عقل سلیمی، حکم میکند که محتوای مصرفی کودک مصرف کننده باید فیلتر شود.
❌ مشکل اصلی ما، آنها هستند که هنوز نفهمیدهاند که صرفا مصرف کننده بودن در فضای مجازی، در شأن #فرهنگ_بالغ_اسلامی و #مردم_رشید_ایران نیست. این فرهنگ و این مردم، از #تولید_محتوا و حتی از #تولید_پلتفرمها هم بزرگترند.
⚔️ ما خواهان مبارزه با کسانی هستیم که #مردم_ایران را از امکان تولیدکنندگی و حکمرانی در فضای سایبر و (در نتیجه؛) #مردم_دنیا را از دسترسی به فرهنگ رشید ایرانی #فیلتر کردهاند.
🔨 اگر دولتها بااین #فیلترینگ_ظالمانه مبارزه نکنند، بدانید که فرهنگ اسلامی_ایرانی ما، این فیلتر را خواهد شکست.
https://eitaa.com/s_h_taba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 هر نقطه ضعفی نشان دهنده ناکارآمدی نیست. نقاط ضعف نشان دهنده نیاز کشور به تلاش برای رفع مشکلات است.
🔸تنها راه رفع مشکلات کشور، #حضور پرتعداد در صحنه است. خالی کردن صحنه یعنی؛ منتظر آمدن کسی از بیرون کشور هستیم.
🔓 قبلا گفتم که در #فضای_مجازی، به جای #فیلترینگ، باید سطح حضور فرهنگمان را بالا ببریم؛ یک حضور حاکمانه بهجای #کاربر_مصرف_کننده .
🗳 برای حل مشکلات کشور هم به جای فیلتر کردن خودمان باید سطح حضورمان را بالا ببریم. با مشارکت در #انتخابات میتوانیم به جای مصرف کنندگی، در سطح حکمرانی و تصمیم گیری حضور پیدا کنیم.
🔴 رأی ندادن فقط اعتراض به وضع موجود را نشان نمیدهد. دنیا پر از کسانی است که انگیزه ما را تحریف میکنند و مشارکت پایین را نشان دهنده انتظار مردم برای #دخالت_بیگانگان معرفی میکنند. دنیا پر است از رسانه های مزدوری که به رأی ندادن ما برچسب بزنند و از آن برای اثبات کودکی و عدم بلوغ سیاسی مردم ایران استفاده کنند.
🗳 مشارکت بالا و حضور فعال اثبات میکند که این ملت نه کودک است که نیاز به فیلتر کردن خود داشته باشد و نه ناتوان است که نیازمند دخالت یا صدقه گرفتن از بیگانگان باشد.
🗳 ما فساد و تحریم و ... را مشکل میدانیم و برای رفع آنها تلاش میکنیم. تنها راه ما برای رفع این مشکلات #مشارکت است.
ما مشارکت میکنیم و افرادی را هم انتخاب میکنیم که از حل مشکلات و تهدیدها ناامید نباشند و ما را به گذشته برنگردانند. کسانی را انتخاب میکنیم که به جای رو به قبله شدن، برای رفع تهدیدها از همه فرصتها استفاده میکنند.
#به_گذشته_برنمیگردیم
#امتداد_رئیسی
https://eitaa.com/s_h_taba
🚷 اگر بحرانی نباشد، انسانها بیشتر تمایل دارند که وضع موجود را ادامه دهند.
#تغییر جهت و تغییر وضعیت و ساختارهای ناکارآمد، نیازمند انگیزه و #ظرفیت_روحی بالایی است.
💥 میتوان از بحرانهایی مثل بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، اعتراضات و #ناکارآمدی_کارشناسی، برای ایجاد این ظرفیت استفاده کرد.
🏷 «بحران به معنی پیدایش یک اختلاف سطح و یک #قدرت و یک #فرصت است»
🕋 از آندسته انسانهایی نباشیم که در شرایط مطلوب میتازند و در تاریکی بحرانها توقف میکنند: «كُلَّمَآ أَضَآءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَآ أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا»
https://eitaa.com/s_h_taba
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
28.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر
#راوی
🎙راوی؛ صدای مدرسه نگاه:
| عبور از مرز |
گشودن قفس تن
با شناخت سایر هویتها
بهروایت:
استاد سیدحمید #طباطبایی؛
پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت
#هویت
#عبور_از_مرز
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah