eitaa logo
کانال سید مجید موسوی
2.5هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
7.1هزار ویدیو
309 فایل
دورهمی http://eitaa.com/joinchat/222887953Cd2cc5260f6 مدیر @majd_h1365 گسترده یار: @gostardehyar با من بصورت ناشناس سخن بگو https://6w9.ir/Harf_8161333
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال سید مجید موسوی
پس از تمام شدن زيارت، رو به قبله كن و دو ركعت نماز بجاي آور به اين ترتيب كه در ركعت اول بعد از حمد س
وَ عِلْمِي بِمَنْزِلَتِهِ وَ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ النَّبِيُّ الَّذِي نَطَقَتِ الْحِكْمَهُ بِفَضْلِهِ وَ بَشَّرَتِ الْأَنْبِيَاءُ بِهِ وَ دَعَتْ إِلَي الْإِقْرَارِ بِمَا جَاءَ بِهِ وَ حَثَّتْ عَلَي تَصْدِيقِهِ بِقَوْلِهِ تَعَالَي‏ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراهِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِي كانَتْ عَلَيْهِمْ‏ فَصَلِّ عَلَي محمد رَسُولِكَ إِلَي الثَّقَلَيْنِ وَ سَيِّدِ الْأَنْبِيَاءِ الْمُصْطَفَيْنَ وَ عَلَي أَخِيهِ وَ ابْنِ عَمِّهِ الَّذِينَ لَمْ يُشْرِكَا بِكَ طَرْفَهَ عَيْنٍ أَبَداً وَ عَلَي فَاطِمَهَ الزَّهْرَاءِ سَيِّدَهِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ عَلَي سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ صَلَاهً خَالِدَهَ الدَّوَامِ عَدَدَ قَطْرِ الرِّهَامِ وَ زِنَهَ الْجِبَالِ وَ الْآكَامِ وَ مَا أَوْرَقَ السَّلَامُ وَ اخْتَلَفَ‏ الضِّيَاءُ وَ الظَّلَامُ وَ عَلَي آلِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَئِمَّهِ الْمُهْتَدِينَ الذَّائِدِينَ عَنِ الدِّينِ عَلِيٍّ وَ محمد وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَي وَ عَلِيٍّ وَ محمد وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُجَّهِ الْقُوَّامِ بِالْقِسْطِ وَ سُلَالَهِ السِّبْطِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذَا الْإِمَامِ فَرَجاً قَرِيباً وَ صَبْراً جَمِيلًا وَ نَصْراً عَزِيزاً وَ غِنًي عَنِ الْخَلْقِ وَ ثَبَاتاً فِي الْهُدَي وَ التَّوْفِيقِ لِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَي وَ رِزْقاً وَاسِعاً حَلَالًا طَيِّباً مَرِيئاً دَاراً سَائِغاً فَاضِلًا مُفْضِلًا صَبّاً صَبّاً مِنْ غَيْرِ كَدٍّ وَ لَا نَكَدٍ وَ لَا مِنَّهٍ مِنْ أَحَدٍ وَ عَافِيَهً مِنْ كُلِّ بَلَاءٍ وَ سُقْمٍ وَ مَرَضٍ وَ الشُّكْرَ عَلَي الْعَافِيَهِ وَ النَّعْمَاءِ وَ إِذَا جَاءَ الْمَوْتُ فَاقْبِضْنَا عَلَي أَحْسَنِ مَا يَكُونُ لَكَ طَاعَهً عَلَي مَا أَمَرْتَنَا مُحَافِظِينَ حَتَّي تُؤَدِّيَنَا إِلَي جَنَّاتِ النَّعِيمِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ أَوْحِشْنِي مِنَ الدُّنْيَا وَ آنِسْنِي بِالْآخِرَهِ و آگاه به قدر و منزلت اويم، و به راستي شهادت مي‌دهم كه اوست پيامبري كه حكمت به فضيلت و برتري او سخن راند، و تمامي پيامبران (گذشته) بشارتِ (آمدنِ) او را دادند، و (مردم را) به گرويدن به دين او دعوت نمودند، و بر تصديق او برانگيختند، چنآن‌چه خودت در قرآن ميفرمائي: «او پيامبري است كه نام وي را در تورات و انجيل خودشان نگاشته مي‌يابند، او آن‌ها را به نيكوئي امر مي‌كند و از زشتي نهي مي‌فرمايد، نعمت‌هاي پاك و طيب را برايشان حلال و خبائث و پليدي‌ها را بر آن‌ها حرام و ممنوع مي‌گرداند، و سنگيني و مشقت‌هايي كه در اديان سابق چون زنجير برگردن آن‌ها بود همه را برميدارد»، پس درود فرست بر محمد فرستاده‌ات به سوي جن و انس، و سَرور پيامبرانِ برگزيده، و بر برادرش و پسرعمويش، آناني كه هيچگاه به قدرِ چشم برهم زدني به تو شرك نورزيدند، و بر فاطمه زهرا سَرور تمامي زنان جهانيان، و بر دو آقاي جوانان اهل بهشت يعني حسن و حسين، درودي جاويدان و هميشگي، به عدد قطرات باران‌ها، و هم اندازه كوه‌ها و تپه‌ها، تا آن زمان كه درخت «سلام» برگ مي‌دهد، و روشني و تاريكي شبانه روز در رفت و آمدند، و بر خاندان طاهر حسين، آن پيشوايان هدايت‌يافته، آن‌ها كه از حريم دين و آئين دفاع نمودند، يعني علي و محمد و جعفر و موسي و علي و محمد و علي و حسن و حضرت حجّت، آن‌كه عدل و داد را برپا مي‌دارد و فرزند دخترزاده پيامبر است، بارخدايا! از تو درخواست مي‌كنم به حق اين امام بزرگوار، گشايشي نزديك را، و صبري نيكو را، و پيروزي‌اي توام با عزت را، و بي‌نيازي از خلايق را، و دوام و استمرار در طريـق هدايت را، و توفيق را بر آن‌چه تو دوست داري و رضايت تو در آن است، و روزي‌اي را كه وسيع و حلال و پاك، و گوارا و ريزان و خوش‌گوار، فراوان و برتر و پي در پي باشد، بدون هيچ زحمت و مشقّتي، و خالي از هرگونه منتي از احدي، و (نيز درخواست مي‌كنم) تندرستي از هر بلا و ناخوشي و بيماري را، و شكرگزاري بر هر عافيت و نعمتي را، و هنگامي كه مرگ ما فرا رسيد بر نيكوترين حال طاعت ما را قبض روح فرمائي، و در حالتي كه نگاهبان دستورات تو باشيم، تا آن‌كه ما را به بهشت هاي پر نعمت برساني، به رحمتت اي مهربان‌ترين مهربانان، بارخدايا! بر محمد و آل او رحمت فرست، و مرا از دنيا در وحشت و هراس قرار ده و به آخرت انيس فرما،
کانال سید مجید موسوی
وَ عِلْمِي بِمَنْزِلَتِهِ وَ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ النَّبِيُّ الَّذِي نَطَقَتِ الْحِكْمَهُ بِفَضْل
فَإِنَّهُ لَا يُوحِشُ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا خَوْفُكَ وَ لَا يُؤْنِسُ بِالْآخِرَهِ إِلَّا رَجَاؤُكَ اللَّهُمَّ لَكَ الْحُجَّهُ لَا عَلَيْكَ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَي لَا مِنْكَ فَصَلِّ عَلَي محمد وَ آلِهِ وَ أَعِنِّي عَلَي نَفْسِيَ الظَّالِمَهِ الْعَاصِيَهِ وَ شَهْوَتِيَ الْغَالِبَهِ وَ اخْتِمْ بِالْعَافِيَهِ اللَّهُمَّ إِنَّ اسْتِغْفَارِي إِيَّاكَ وَ أَنَا مُصِرٌّ عَلَي مَا نُهِيتُ قِلَّهُ حَيَاءٍ وَ تَرْكِيَ الِاسْتِغْفَارَ مَعَ عِلْمِي بِسَعَهِ حِلْمِكَ تَضْيِيعٌ لِحَقِّ الرَّجَاءِ اللَّهُمَّ إِنَّ ذُنُوبِي تُؤْيِسُنِي أَنْ أَرْجُوَكَ وَ إِنَّ عِلْمِي بِسَعَهِ رَحْمَتِكَ يَمْنَعُنِي أَنْ أَخْشَاكَ فَصَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ صَدِّقْ رَجَائِي لَكَ وَ كَذِّبْ خَوْفِي مِنْكَ وَ كُنْ لِي عِنْدَ أَحْسَنِ ظَنِّي بِكَ يَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ أَيِّدْنِي بِالْعِصْمَهِ وَ أَنْطِقْ لِسَانِي بِالْحِكْمَهِ وَ اجْعَلْنِي مِمَّنْ يَنْدَمُ عَلَي مَا ضَيَّعَهُ فِي أَمْسِهِ وَ لَا يُغْبَنُ حَظَّهُ فِي يَوْمِهِ وَ لَا يَهُمُّ لِرِزْقِ غَدِهِ اللَّهُمَّ إِنَّ الْغَنِيَّ مَنِ اسْتَغْنَي بِكَ وَ افْتَقَرَ إِلَيْكَ وَ الْفَقِيرُ مَنِ اسْتَغْنَي بِخَلْقِكَ عَنْكَ فَصَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ أَغْنِنِي عَنْ خَلْقِكَ بِكَ وَ اجْعَلْنِي مِمَّنْ لَا يَبْسُطُ كَفّاً إِلَّا إِلَيْكَ اللَّهُمَّ إِنَّ الشَّقِيَّ مَنْ قَنَطَ وَ أَمَامَهُ التَّوْبَهُ وَ وَرَاءَهُ الرَّحْمَهُ وَ إِنْ كُنْتُ ضَعِيفَ الْعَمَلِ فَإِنِّي فِي رَحْمَتِكَ قَوِيُّ الْأَمَلِ فَهَبْ لِي ضَعْفَ عَمَلِي لِقُوَّهِ أَمَلِي اللَّهُمَّ إِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ مَا فِي عِبَادِكَ مَنْ هُوَ أَقْسَي قَلْباً مِنِّي وَ أَعْظَمُ مِنِّي ذَنْباً فَإِنِّي أَعْلَمُ أَنَّهُ لَا مَوْلَي أَعْظَمُ مِنْكَ طَوْلًا وَ أَوْسَعُ رَحْمَهً وَ عَفْواً فَيَا مَنْ هُوَ أَوْحَدُ فِي رَحْمَتِهِ اغْفِرْ لِمَنْ لَيْسَ بِأَوْحَدَ فِي خَطِيئَتِهِ اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَمَرْتَنَا فَعَصَيْنَا وَ نَهَيْتَ فَمَا انْتَهَيْنَا وَ ذَكَرْتَ فَتَنَاسَيْنَا وَ بَصَّرْتَ فَتَعَامَيْنَا وَ حَذَّرْتَ فَتَعَدَّيْنَا وَ مَا كَانَ ذَلِكَ جَزَاءَ إِحْسَانِكَ إِلَيْنَا چراكه فقط خوف تو از دنيا وحشت‌زا است، و فقط اميد و دلبندي به تو به آخرت انس‌بخش است، بارالها! حجّت و دليل با توست نه بر عليه تو، و شكايت و گلايه بايد به سوي تو باشد نه از تو، پس بر محمد و آل او درود فرست و مرا بر عليه نفس ستمكار و سركش خويش، و بر شهوت غالب خودم ياري فرما، و پايان كارم را با عافيت قرار ده، بارخدايا! اين كم حيائيِ من است كه (از طرفي) درِ خانه تو استغفار مي‌كنم و (از طرف ديگر) بر مناهي تو پا فشاري مي‌ورزم، چنآن‌چه اگر استغفار نكنم با اين‌كه وسعت حلمِ تو را آگاهم، اين تباه نمودنِ حق اميدواري است، بارالها! (كثرت) گناهانم مرا از اميدواري به تو مأيوس مي‌كند، و آگاهيم به وسعت رحمت تو مرا از ترس و هراس از تو باز مي‌دارد، پس بر محمد و آلش رحمت فرما، و اميد و دلبنديِ مرا به خودت پا برجا نما، و ترس و وحشتِ مرا از خودت تكذيب فرما، و براي من آن‌چنان باش كه به تو حُسن ظن دارم، اي بخشنده‌ترين كريمان، بارخدايا! بر محمد و آل او درود فرست و مرا به حفظ (از گناه) مؤيد فرما، و زبانم را به حكمت گويا فرما، و مرا از كساني قرار ده كه بر تباهي‌هاي گذشته خويش نادِم و پشيمانند، و بهره خويش را اكنون ناقص و ضايع نكنند، و اهتمام بر روزي فرداي خود ننمايند، بارالها! غني آن كسي است كه به سبب تو بي‌نيازي جويد و به سوي تو محتاج باشد، و فقير و درمانده كسي است كه از تو (روگردان شده) به جانب مخلوقت بي‌نيازي طلبد، پس رحمت نما بر محمد و آل او، و مرا از خلق خودت به سبب خودت بي‌نياز فرما، و مرا چنان قرار ده كه هيچ‌گاه دستي جز به سوي تو دراز نكنم، بارالها! بدبخت كسي است كه با اين‌كه توبه و بازگشت راه مقابل او و رحمت تو پشتيبانِ اوست نااميد شود، اگرچه عملِ من ضعيف و سست است لكن اميدِ رحمتِ تو در من قوي است، پس ضعف عمل مرا در قبال قوت اميدم، برمن ببخشاي، بارخدايا! اگر تو چنان داني كه در ميان بندگانت از من سنگدل‌تر و پرگناه‌تر نيست، (درعوض) من هم به يقين ميدانم كه هيچ مولا و سرپرستي فضل و عطايش از تو بيشتر نيست، و رحمت و عفوش از تو وسيع‌تر نيست، پس اي كسي كه در رحمت و مهرباني يگانه‌اي، ببخشاي كسي را كه در جرم و گناهش تنها و يگانه نيست، بارخدايا! تو ما را امر فرمودي و ما سرپيچي نموديم، و ما را بازداشتي ولي ما دست برنداشتيم، ما را يادآوري فرمودي ولي ما خود را به فراموشي زديم، ما را بينا فرمودي و ما خود را به كوري زديم، تو ما را تهديد نمودي ولي ما از حد گذرانديم، (آري!) اين در مقابل احسان تو بر ما جزايِ نيكوئي نبود،
کانال سید مجید موسوی
فَإِنَّهُ لَا يُوحِشُ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا خَوْفُكَ وَ لَا يُؤْنِسُ بِالْآخِرَهِ إِلَّا رَجَاؤُكَ
وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِمَا أَعْلَنَّا وَ أَخْفَيْنَا وَ أَخْبَرُ بِمَا نَأْتِي وَ مَا أَتَيْنَا فَصَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ لَا تُؤَاخِذْنَا بِمَا أَخْطَأْنَا وَ نَسِينَا وَ هَبْ لَنَا حُقُوقَكَ لَدَيْنَا وَ أَتِمَّ إِحْسَانَكَ إِلَيْنَا وَ أَسْبِلْ رَحْمَتَكَ عَلَيْنَا اللَّهُمَّ إِنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِهَذَا الصِّدِّيقِ الْإِمَامِ وَ نَسْأَلُكَ بِالْحَقِّ الَّذِي جَعَلْتَهُ لَهُ وَ لِجَدِّهِ رَسُولِكَ وَ لِأَبَوَيْهِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَهَ أَهْلِ بَيْتِ الرَّحْمَهِ إِدْرَارَ الرِّزْقِ الَّذِي بِهِ قِوَامُ حَيَاتِنَا وَ صَلَاحُ أَحْوَالِ عِيَالِنَا فَأَنْتَ الْكَرِيمُ الَّذِي تُعْطِي مِنْ سَعَهٍ وَ تَمْنَعُ مِنْ قُدْرَهٍ وَ نَحْنُ نَسْأَلُكَ مِنَ الرِّزْقِ مَا يَكُونُ صَلَاحاً لِلدُّنْيَا وَ بَلَاغاً لِلْآخِرَهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي محمد وَ آلِ محمد وَ اغْفِرْ لَنَا وَ لِوَالِدَيْنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِينَ وَ الْمُسْلِمَاتِ الْأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَ الْأَمْوَاتِ وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَهً وَ فِي الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ ليك تو به آن‌چه ما آشكار و پنهان نموديم داناتري، و به اعمالي كه به جا آورده و مي‌آوريم آگاه‌تري، پس رحمت فرما بر محمد و آلش و ما را بر خطاها و فراموشي‎هامان مواخذه نفرما، و حقوق تو را (كه ضايع نموديم) برما ببخش، و احسان و كرم خويش بر ما تمام فرما، و پرده رحمتت بر ما افكن، بار خدايا! ما به تو توسل ميجوييم به سبب اين امام راستگو، و از تو درخواست مي‌كنيم به آن حق و حرمتي كه براي او و جد او رسول خودت و براي پدر و مادر او علي و فاطمه كه اهل بيت رحمتند قرار دادي، اين‌كه روزي خودت را كه قوام زندگي ما به آن وابسته است، و نظام احوال عيال ما در گرو آن است، بر ما پياپي فرو ريزي، چرا كه تويي آن كريمي كه از خزانه وسيعت عطا مي‌كني، و با قدرت و توان خويش (آن‌كه را بخواهي) محروم ميكني، و ما از تو رزقي را خواهانيم كه براي دنياي ما موجب صلاح، و براي آخرت ما رسا و مايه كفاف باشد، بارخدايا! بر محمد و آلش رحمت فرست، و ببخشاي ما و والدين ما را، و جميع مومنين و مومنات را، و تمام مسلمين و مسلمات را، چه آنان كه در قيد حيات‌اند و چه آن‌ها كه در گذشته اند، و در دنيا و آخرت به ما حسنه عطا فرما و ما را از عذاب آتش (دوزخ) حفظ فرما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از همه عزیزانی که همراهی کردند التماس دعا داریم
سكينه عليها السّلام كنار بدن پدر حضرت سكينه عليها السلام دختر امام حسين عليه السّلام پيكر امام حسين عليه السّلام را در آغوش كشيد [ولى نگذاشتند كه سكينه در بالين پدر بماند، به دستور عمر سعد] «فاجتمعت عدّة من الاعراب حتّى جرّوها عنه، گروهى از اعراب اجتماع كردند و سكينه عليها السلام را از بالين پدر كشيده و جدا نمودند.» بدن نازنين حسين عليه السّلام پايمال اسبها عمر سعد در ميان لشكرش اعلام كرد: «من ينتدب للحسين فيؤطّئ الخيل ظهره و صدره، كيست كه در باره حسين داوطلب شود و بر پيكرش بتازد و پشت و سينه اش را پايمال سم ستوران كند؟ » ده نفر از دشمنان داوطلب براى اين كار شدند، اينها عبارت بودند از: ۱- اسحاق بن حوبه كه پيراهن حسين عليه السّلام را ربود ۲- اخنس بن مرثد ۳- حكيم بن طفيل سبيعى ۴- عمر بن صبيح صيداوى ۵- رجاء بن منقذ عبدى ۶- سالم بن خيثمه جعفى ۷- صالح بن وهب جعفى ۸- واحظ بن غانم ۹- هانى بن ثبيت حضرمى ۱۰- اسيد بن مالك (لعنهم اللَّه) اينها سوار بر اسب، با تاختن بر بدن حسين عليه السّلام، آن چنان كردند كه استخوانهاى پشت و سينه آن حضرت شكسته شد. روايت كننده مى گويد: اين ده نفر نزد ابن زياد آمدند. ابن زياد گفت: شما كيستيد؟ اسيد بن مالك يكى از آنها گفت: نحن رضضنا الصّدر بعد الظّهر بكلّ يعبوب شديد الاسر «ما كسانى هستيم كه استخوانهاى سينه حسين را بعد از كوبيدن استخوانهاى پشتش، پايمال سم اسبهاى چالاك كرديم و كوبيديم.» «حتّى طحّنا حناجر صدره، (۱) تا اينكه استخوانهاى سينه اش را همچون آسيا، نرم كرديم.» به دستور ابن زياد جايزه اندكى به آنها دادند. ابو عمرو زاهد مى گويد: «آن ده نفر را مورد توجّه و تحقيق قرار داديم، دريافتيم كه همه آنها زنا زاده بودند.» مختار در عصر حكومت خود، آنها را دستگير كرد، دستها و پاهايشان را در زمين به ميخ‌ها بست، و مأمورانش سوار بر اسبها شده بر پشت آنها تاختند تا به هلاكت رسيدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زينب عليها السلام و بانوان در كنار بدن هاى پاره پاره شهيدان روايت كننده گويد: سپس [در روز يازدهم دشمنان، بانوان و كودكان حرم را به اجبار از خيمه‌ها بيرون كردند، و خيمه‌ها را به آتش كشيدند، و زنان را با سر برهنه و پاى برهنه كه لباسهايشان به غارت برده شده بود، در حالى كه گريه مى كردند، از خيمه‌ها بيرون آوردند، آنان را با خوارى به عنوان اسير به حركت درآوردند، آنها مى گفتند: «شما را به خدا ما را از كنار بدن پاره پاره حسين عليه السّلام عبور دهيد.» آنها را از كنار قتلگاه عبور دادند، وقتى كه بانوان به آن بدن هاى پاره پاره شهيدان نگاه كردند، فرياد گريه سر دادند، سيلى به صورتشان مى زدند. روايت كننده (حميد بن مسلم) مى گويد: فو اللَّه لا انسى زينب بنت علىّ عليه السّلام تندب الحسين، و تنادى بصوت حزين و قلب كئيب، يا محمّداه! صلّى عليك ملائكة السّماء هذا حسين مرمّل بالدّماء، مقطّع الاعضاء، و بناتك سبايا، الى اللَّه المشتكى و الى محمّد المصطفى...، سوگند به خدا زينب دختر على عليه السّلام را فراموش نمى كنم كه با آهى جانكاه براى حسين عليه السّلام مى گريست و با صداى اندوهبار، و قلبى پر درد صدا مى زد: فرياد اى محمّد! درود فرشتگان آسمان بر تو باد، اين حسين تو است كه در خون غوطه ور است، اعضايش پاره پاره شده، و دخترانت به عنوان اسير، حركت داده مى شوند، شكايتم را به سوى خدا و محمّد مصطفى صلى اللَّه عليه و آله و سلم و على مرتضى و فاطمه زهرا و حمزه سيّد شهيدا عليهما السلام مى برم، فرياد اى محمّد! اين حسين است كه به روى خاك افتاده، و باد شمال خاك بيابان را بر بدنش مى پاشد، به دست ناپاك زادگان كشته شده است، آه! چه اندوه جانكاه، و چه مصيبت جانسوز، امروز مرگ جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم را احساس مى كنم، اى ياران محمّد! اينها ذريّه و فرزندان پيامبر برگزيده خدا هستند، كه به اسارت برده مى شوند. طبق روايت ديگر زينب عليها السلام فرمود: فرياد اى محمّد صلى اللَّه عليه و آله و سلم! دخترانت را اسير كرده اند، فرزندانت كشته شده اند و باد صبا بر بدنشان مى وزد، اين حسين تو است كه سرش را از پشت گردنش جدا نموده اند، عمامه و لباسش را به يغما برده اند. پدرم به فداى آن كسى كه روز دوشنبه خيمه هايش غارت شد، پدرم به فداى آن كسى كه طنابهاى خيمه اش بريده شد، پدرم به فداى كسى كه نه به سفرى رفت كه اميد بازگشت در آن باشد و نه آن گونه مجروحى است كه درمان گردد، پدرم و جانم قربان او باد. بابى المهموم حتّى قضى، بابى العطشان حتّى مضى، بابى من يقطر شيبته بالدّماء، بابى من جدّه رسول اللَّه اله السّماء بابى من هو سبط نبىّ الهدى، بابى محمّد المصطفى، بابى خديجة الكبرى، بابى علىّ المرتضى، بابى فاطمة الزهراء سيّدة النّساء بابى من ردّت له الشّمس حتّى صلّى، پدر و مادرم به فداى آن شخصى كه با غمهاى بسيار جان سپرد، پدرم به فداى آن لب تشنه ات كه با لب عطشان به شهادت رسيد، پدرم به فداى آن كسى كه قطرات خون از محاسن شريفش مى ريزد، پدرم به فداى آن كسى كه جدّش رسول خداى آسمان است، پدرم به فداى آن كسى كه نبيره پيامبر هدايت است، پدرم به فداى كسى كه ستوده برگزيده است، پدرم به فداى فرزند خديجه كبرى عليها السلام و على مرتضى عليه السّلام و فاطمه زهرا عليها السلام، سرور زنان بهشت است، پدرم به فداى فرزند آن كسى كه خورشيد براى او بازگشت تا نمازش را بخواند. «فابكت و اللَّه كلّ عدوّ و صديق، سوگند به خدا همه حاضران از دشمن و دوست (با ديدن حال زينب عليها السلام) گريستند.»
أَلسَّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ، سلام بر آن‌که با خون،زخم هایش شست و شو داده شد. 📚زیارت ناحیه مقدسه زیارت امام حسین (ع) از زبان امام زمان (عج) @B_rang_khodaa
هدایت شده از مستندعشق 🌷
Nariman Panahi - Rayanebne Shabib (128).mp3
3.97M
بچه یتیما سر رو دیدن... پناهی 🏴 🎙مادحین آنلاین ⚫️👉 @madhinonlin
هدایت شده از مستندعشق 🌷
AUD-20200104-WA0018.mp3
5.96M
🖋به سمتِ گودال از خیمه دویدم مَن ؛ شِمر جلوتر بود!!! دیر رِسیدم مَن… 📌 علامه امینی صاحب کتاب الغدیر شب و روز مدام برای ( علیه السلام ) صدقه کنار میگذاشتند و می فرمودند : امشب قلب امام عصر ( ع ) در فشار است🏴
هدایت شده از مستندعشق 🌷
Mirzamohamadi_Rozeh_Shab14_Ramazan96.mp3
3.76M
🎶یک نفر در میان گودال و صد نفر... 🎤حجت الاسلام میرزا محمدی 🎙مادحین آنلاین ⚫️👉 @madhinonlin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ◾️ تو را چه نامرتب،ذبح،کردند به پیش چشم زینب،ذبح،کردند... ◾️ ،شهادت حضرت سیدالشهدا، (ع) و یاران شهیدش،تسلیت عرض می نماییم.. ◾️بلند بگو، (ع) @Efshagari2020
هدایت شده از مخزن پست
نوبتِ روضه گودال شد از غـربت تو شمر تعزیه نشست و وسط صحنه گریست 🐾 @jorchin
شبی که گذشت اولین شبی بود که حضرت زینب بدون برادر اقامه میکند ، اقامه که نه خائف و ترسان ، شاید نشسته ، وصیت برادر است و ما همچنان در خواب....
هدایت شده از 🇮🇷عمار ولایت✌️
مداحی آنلاین - از امشب نماز شبم نشسته میخونم - مهدی رسولی.mp3
15.77M
🌴از امشب نماز شبم نشسته میخونم 🌴ببین که عزادار غم شام غریبونم 🎤 حاج مهدی رسولی 🔰کانال استاد مدیا (عمار ولایت) 🆔👉 @ostadmedia
اگر ایتا اینقدر برای لود کردن پیامها طول میداد که صدای ملت به هوا بود!!؟ بعد میگن واتساپ بهترینه😂😂 بیخیال شید ، اگر خیلی دوست دارید شمارتون لو بره بزنید تو بیوگرافیتون چرا میرید واتساپ؟ تازه جالبه واتساک کانال نداره با بدبختی گروهو میبندن بهش میگن کانال😕 اون چه کانالیه که شماره تک تک اعضا را میشه دید اگر ایتا نیم ساعت شمارتونو مثلا نشون بده قیام نمیکنید؟ فرهنگ غاز بودن مرغ همسایه صد سال بیشتره تو مردم ما سابقه داره ولی باید عوض بشه😡💪
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 پاسخ به برخی انتقادات دربارۀ «ضرورت تبلیغ عدالت‌خواهی» 🔸دوران «تبلیغ برای عدالت‌خواهی» گذشته؛ اما مطالبه‌گری و اجرای عدالت‌ همیشگی است 🔻 دربارۀ موضوع عدالت و عدالت‌خواهی، در جلسه قبل، مطلبی را عرض کردم و برای بعضی‌ها که نسبت به عدالت، تعصب ویژه‌ای دارند، سوءتفاهم ایجاد شد. 🔻 می‌گویند: «فلانی گفته است دوران عدالت‌خواهی، مطلقاً تمام شده است!» بعضی‌ها یک کلمه پس و پیشِ صحبت بنده را نمی‌شنوند و دنبال بهانه برای فحش‌‌دادن می‌گردند. 🔻 دیشب عرض کردم، قبل از سخنرانی کسی پرسید «نمی‌خواهی دربارۀ عدالت‌خواهی سخنرانی کنی؟» گفتم «نه؛ دوران عدالت‌خواهی گذشته» یعنی دوران «سخنرانی و تبلیغ دربارۀ عدالت‌خواهی» گذشته است. البته باید یک کلمه اضافه می‌کردم که بعضی‌ها بهانه به دست‌شان نیاید؛ باید می‌گفتم «دوران سخنرانی‌کردن دربارۀ عدالت‌خواهی گذشته است» 🔻 اگر کسی کمی انصاف داشته باشد می‌فهمد که بنده در مقام اینکه موضوع سخنرانی خودم را عدالت‌خواهی بگذارم می‌گویم دورانش گذشته است، یعنی الان ما نیاز به تبلیغ اینکه «عدالت‌خواهی مهم است» نداریم. 🔻 اما همیشه دوران عدالت‌خواهی هست؛ مطالبه‌گری در عدالت‌خواهی که تمام نمی‌شود! ولی الان نیاز به تبلیغ و سخنرانی دربارۀ اهمیت عدالت‌خواهی نیست، بلکه الان موقع اجرای عدالت است، کمااینکه قوۀ قضائیه بخشی از آن را الان دارد اجرا می‌کند. 🔻 ما تا پارسال به قوۀ قضائیه می‌گفتیم «آن کسی که جنایت می‌کند شما دستگیرش می‌کنی، ولی آن کسی که کار نمی‌کند چی؟ حتی مطالبه‌گری می‌کردیم نسبت به قوۀ قضائیه. حالا رئیس محترم قوۀ قضائیه گفته: ما دیگر به‌خاطر «ترک فعل» هم یقۀ فرد مسئول را می‌گیریم، اگر کسی کار نکند محاکمه‌اش می‌کنیم. این خوب است و ما منتظر محاکمۀ خیلی‌ها هستیم. 🔻 حرف ما این نیست که «دیگر عدالت نمی‌‌خواهیم یا به عدالت‌خواهی نیاز نداریم!» اصلاً کدام آدم نادانی این حرف را می‌زند؟! ولی امروز عدالت‌خواهی یک امر تثبت‌شده در جامعه است و توجیه مردم نسبت به اصل عدالت‌خواهی بسیار بالا است، الان موتور عدالت‌خواهی روشن شده، چیزی که موتورش روشن است دیگر چرا باید آن را هُل بدهیم و برایش تبلیغ کنیم؟ 🔻 اگر من بالای منبر، به جوانان بگویم: «وقتی دیدید کسی عدالت نمی‌کند و ظلم می‌کند فریاد بزنید!» می‌گویند: ما نسبت به این مسئله توجیه هستیم، حرف جدیدی نداری که بگویی؟! 🔻 بنده به‌عنوان مبلّغ، موضوعی که ضرورتش را بیشتر از تبلیغ عدالت‌خواهی می‌دانم موضوع مواسات و آمادگی برای گذشتن از دارایی‌ها است. این موضوعی است که در مقام سخنرانی و تبلیغ، اولویت دارد. 🔻 بعضی‌ها مواسات را در حد صدقه تنزل می‌دهند؛ مواسات فراتر از صدقه است؛ یک سبک زندگی است. فرهنگ مواسات، سبک زندگی را برای مسئولینِ جامعه، بیشتر از بقیۀ افراد جامعه، تغییر خواهد داد. 🔻 ما رهبر انقلاب را بالاتر از اسوۀ اجرای عدالت می‌دانیم؛ ایشان را اسوۀ اجرای مواسات می‌دانیم. پرهیز کردنِ ایشان از خوردن خیلی از میوه‌جات گران‌قیمت-حتی قبل از انقلاب که مسئول نبودند- چیزی فراتر از عدالت است؛ این یعنی اهل مواسات بودن. 🔻 مواسات یعنی «تو حق نداری بهتر از برادر دینی‌ات زندگی کنی، حتی در خلوت خودت» البته این کار سختی است. شما ببینید چند نفر از مسئولین کشور، در مواسات، به رهبر انقلاب تأسی می‌کنند؟ 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹۰۶.۰۴ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6487 @Panahian_ir
هدایت شده از عصر هوشمندی
⁠ ◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است ✍️الویا گولدهیل ▪️واقعیاتِ بی‌نهایت غلط و استدلال‌های ساختگی، ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی‌اند. با این حال، صرف‌نظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی به‌ندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی می‌شود. ▪️تقریباً یک‌قرن‌ونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلال‌ها ره به جایی نمی‌برند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق می‌یابد. ▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمی‌توانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، این‌گونه توضیح می‌دهد: ▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، به‌واسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا می‌کند.» ▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته می‌شود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلال‌هایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمی‌کنند، بلکه صرفاً باعث می‌شوند که افراد برای حفظ آن دیدگاه‌ها شدیداً به احساسات چنگ بزنند. ▪️به صرافت می‌توان دریافت که بیشتر آدم‌ها می‌دانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید می‌شوند و بر اساس آن رفتار می‌کنند. ▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاه‌های خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره می‌گیریم؛ و برای نمونه می‌دانیم که شواهد نشان می‌دهد واکنش‌های عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایش‌های خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیت‌ها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه می‌گیرد. ▪️در فضای مجازی، وقتی نمی‌توانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آن‌ها را نمی‌فهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت می‌شود. ▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود می‌آید که مخالفان دیدگاه‌های خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاه‌هایی ذهنی‌اند؛ ▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلال‌ها در فضای مجازی توصیه‌هایی هم دارد: ▪️جست‌وجوی ایده‌هایی متفاوت با ایده‌های خود و طلبِ حقیقت در ایده‌هایی که شاید از آن‌ها غافل شده‌ایم. ▪️به‌جای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، می‌توانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزل‌ناپذیر ما قرار دارند. ▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت می‌کنند، به‌واقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر می‌برید. 🗞منبع: گزیدهای از مقاله‌ای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بی‌معناست؟» منتشر شده در شماره 114 ، آبان 1398 @asrehooshmandi
عربستان سعودی جایگزینی برای واتس اپ راه اندازی می‌کند این پلت فرم که بر اساس الگوریتم های رمزنگاری توسعه یافته ملی بوده، هدف آن از بین بردن خطرات ذخیره اطلاعات محرمانه در سرورهای خارج از پادشاهی است. @eitaiha
اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ تاريخ‌ ثبت‌نام‌ و شركت در‌ هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور‌ سال 1399 1399/06/06 به ‌اطلاع‌ همه متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 مي‌رساند كه ثبت‌نام این آزمون در هفته سوم شهریورماه سال 1399 منحصراً از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org صورت مي‌پذيرد؛ لذا متقاضیان مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمايند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 همزمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود. روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
حال این روزای بورس را دیدید؟ دقت کردید اونایی که چند ماه پیش نسبت به ترکیدن حباب بورس تذکر میدادن کسی حرفشونو گوش نمیداد؟ این دومینوی ریزشی بعیده متوقف بشه ، مسکن های موضعی و حمایت های مقطعی هم این شاخص را به اوج بر نمیگردونه ، بعیده