سكينه عليها السّلام كنار بدن پدر
حضرت سكينه عليها السلام دختر امام حسين عليه السّلام پيكر امام حسين عليه السّلام را در آغوش كشيد [ولى نگذاشتند كه سكينه در بالين پدر بماند، به دستور عمر سعد] «فاجتمعت عدّة من الاعراب حتّى جرّوها عنه، گروهى از اعراب اجتماع كردند و سكينه عليها السلام را از بالين پدر كشيده و جدا نمودند.»
بدن نازنين حسين عليه السّلام پايمال اسبها
عمر سعد در ميان لشكرش اعلام كرد: «من ينتدب للحسين فيؤطّئ الخيل ظهره و صدره، كيست كه در باره حسين داوطلب شود و بر پيكرش بتازد و پشت و سينه اش را پايمال سم ستوران كند؟ »
ده نفر از دشمنان داوطلب براى اين كار شدند، اينها عبارت بودند از:
۱- اسحاق بن حوبه كه پيراهن حسين عليه السّلام را ربود
۲- اخنس بن مرثد
۳- حكيم بن طفيل سبيعى
۴- عمر بن صبيح صيداوى
۵- رجاء بن منقذ عبدى
۶- سالم بن خيثمه جعفى
۷- صالح بن وهب جعفى
۸- واحظ بن غانم
۹- هانى بن ثبيت حضرمى
۱۰- اسيد بن مالك (لعنهم اللَّه)
اينها سوار بر اسب، با تاختن بر بدن حسين عليه السّلام، آن چنان كردند كه استخوانهاى پشت و سينه آن حضرت شكسته شد.
روايت كننده مى گويد: اين ده نفر نزد ابن زياد آمدند.
ابن زياد گفت: شما كيستيد؟
اسيد بن مالك يكى از آنها گفت:
نحن رضضنا الصّدر بعد الظّهر بكلّ يعبوب شديد الاسر
«ما كسانى هستيم كه استخوانهاى سينه حسين را بعد از كوبيدن استخوانهاى پشتش، پايمال سم اسبهاى چالاك كرديم و كوبيديم.»
«حتّى طحّنا حناجر صدره، (۱) تا اينكه استخوانهاى سينه اش را همچون آسيا، نرم كرديم.»
به دستور ابن زياد جايزه اندكى به آنها دادند.
ابو عمرو زاهد مى گويد: «آن ده نفر را مورد توجّه و تحقيق قرار داديم، دريافتيم كه همه آنها زنا زاده بودند.»
مختار در عصر حكومت خود، آنها را دستگير كرد، دستها و پاهايشان را در زمين به ميخها بست، و مأمورانش سوار بر اسبها شده بر پشت آنها تاختند تا به هلاكت رسيدند.
هدایت شده از 『پوشاک رنگین کمان』🌈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سمت گودال از خیمه دویدم من...😭😭😭😭
محمود کریمی
🐾 @jorchin
زينب عليها السلام و بانوان در كنار بدن هاى پاره پاره شهيدان
روايت كننده گويد: سپس [در روز يازدهم دشمنان، بانوان و كودكان حرم را به اجبار از خيمهها بيرون كردند، و خيمهها را به آتش كشيدند، و زنان را با سر برهنه و پاى برهنه كه لباسهايشان به غارت برده شده بود، در حالى كه گريه مى كردند، از خيمهها بيرون آوردند، آنان را با خوارى به عنوان اسير به حركت درآوردند، آنها مى گفتند: «شما را به خدا ما را از كنار بدن پاره پاره حسين عليه السّلام عبور دهيد.»
آنها را از كنار قتلگاه عبور دادند، وقتى كه بانوان به آن بدن هاى پاره پاره شهيدان نگاه كردند، فرياد گريه سر دادند، سيلى به صورتشان مى زدند.
روايت كننده (حميد بن مسلم) مى گويد:
فو اللَّه لا انسى زينب بنت علىّ عليه السّلام تندب الحسين، و تنادى بصوت حزين و قلب كئيب، يا محمّداه! صلّى عليك ملائكة السّماء هذا حسين مرمّل بالدّماء، مقطّع الاعضاء، و بناتك سبايا، الى اللَّه المشتكى و الى محمّد المصطفى...،
سوگند به خدا زينب دختر على عليه السّلام را فراموش نمى كنم كه با آهى جانكاه براى حسين عليه السّلام مى گريست و با صداى اندوهبار، و قلبى پر درد صدا مى زد: فرياد اى محمّد! درود فرشتگان آسمان بر تو باد، اين حسين تو است كه در خون غوطه ور است، اعضايش پاره پاره شده، و دخترانت به عنوان اسير، حركت داده مى شوند، شكايتم را به سوى خدا و محمّد مصطفى صلى اللَّه عليه و آله و سلم و على مرتضى و فاطمه زهرا و حمزه سيّد شهيدا عليهما السلام مى برم، فرياد اى محمّد! اين حسين است كه به روى خاك افتاده، و باد شمال خاك بيابان را بر بدنش مى پاشد، به دست ناپاك زادگان كشته شده است، آه! چه اندوه جانكاه، و چه مصيبت جانسوز، امروز مرگ جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم را احساس مى كنم، اى ياران محمّد! اينها ذريّه و فرزندان پيامبر برگزيده خدا هستند، كه به اسارت برده مى شوند.
طبق روايت ديگر زينب عليها السلام فرمود: فرياد اى محمّد صلى اللَّه عليه و آله و سلم! دخترانت را اسير كرده اند، فرزندانت كشته شده اند و باد صبا بر بدنشان مى وزد، اين حسين تو است كه سرش را از پشت گردنش جدا نموده اند، عمامه و لباسش را به يغما برده اند.
پدرم به فداى آن كسى كه روز دوشنبه خيمه هايش غارت شد،
پدرم به فداى آن كسى كه طنابهاى خيمه اش بريده شد،
پدرم به فداى كسى كه نه به سفرى رفت كه اميد بازگشت در آن باشد و نه آن گونه مجروحى است كه درمان گردد،
پدرم و جانم قربان او باد.
بابى المهموم حتّى قضى، بابى العطشان حتّى مضى،
بابى من يقطر شيبته بالدّماء، بابى من جدّه رسول اللَّه اله السّماء
بابى من هو سبط نبىّ الهدى،
بابى محمّد المصطفى، بابى خديجة الكبرى،
بابى علىّ المرتضى،
بابى فاطمة الزهراء سيّدة النّساء
بابى من ردّت له الشّمس حتّى صلّى،
پدر و مادرم به فداى آن شخصى كه با غمهاى بسيار جان سپرد،
پدرم به فداى آن لب تشنه ات كه با لب عطشان به شهادت رسيد، پدرم به فداى آن كسى كه قطرات خون از محاسن شريفش مى ريزد،
پدرم به فداى آن كسى كه جدّش رسول خداى آسمان است،
پدرم به فداى آن كسى كه نبيره پيامبر هدايت است،
پدرم به فداى كسى كه ستوده برگزيده است، پدرم به فداى فرزند خديجه كبرى عليها السلام و على مرتضى عليه السّلام و فاطمه زهرا عليها السلام، سرور زنان بهشت است،
پدرم به فداى فرزند آن كسى كه خورشيد براى او بازگشت تا نمازش را بخواند.
«فابكت و اللَّه كلّ عدوّ و صديق، سوگند به خدا همه حاضران از دشمن و دوست (با ديدن حال زينب عليها السلام) گريستند.»
هدایت شده از ✿♡به رنگـــــ خــدا♡✿
أَلسَّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ،
سلام بر آنکه با خون،زخم هایش شست و شو داده شد.
📚زیارت ناحیه مقدسه
زیارت امام حسین (ع) از زبان امام زمان (عج)
@B_rang_khodaa
هدایت شده از ✿♡به رنگـــــ خــدا♡✿
Hossein Pooyanfar - Eshgh Yani Be To(128).mp3
14.29M
🏴عشق یعنی بتو رسیدن...💔
@B_rang_khodaa
هدایت شده از مستندعشق 🌷
Nariman Panahi - Rayanebne Shabib (128).mp3
3.97M
بچه یتیما سر رو دیدن...
#نریمان پناهی #عاشورا
#صلیاللهعلیکیااباعبدالله🏴
🎙مادحین آنلاین
⚫️👉 @madhinonlin
هدایت شده از مستندعشق 🌷
AUD-20200104-WA0018.mp3
5.96M
❣ #محمود_کریمی
🖋به سمتِ گودال از خیمه دویدم مَن ؛ شِمر جلوتر بود!!! دیر رِسیدم مَن…
📌 علامه امینی صاحب کتاب الغدیر شب و روز #عاشورا مدام برای #امام_زمان ( علیه السلام ) صدقه کنار میگذاشتند و می فرمودند : امشب قلب امام عصر ( ع ) در فشار است🏴
هدایت شده از مستندعشق 🌷
Mirzamohamadi_Rozeh_Shab14_Ramazan96.mp3
3.76M
#روضه #عاشورا
🎶یک نفر در میان گودال و صد نفر...
🎤حجت الاسلام میرزا محمدی
🎙مادحین آنلاین
⚫️👉 @madhinonlin
هدایت شده از افشاگری پروژه 2020 اسلام سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ #ذبح_عظیم
◾️ تو را چه نامرتب،ذبح،کردند
به پیش چشم زینب،ذبح،کردند...
◾️ #عاشورای_حسینی ،شهادت حضرت سیدالشهدا، #امام_حسین (ع) و یاران شهیدش،تسلیت عرض می نماییم..
◾️بلند بگو، #یاحسین (ع)
#محرم
#روضه
#ما_ملت_امام_حسینیم
@Efshagari2020
شبی که گذشت اولین شبی بود که حضرت زینب بدون برادر اقامه #نمازشب میکند ، اقامه که نه خائف و ترسان ، شاید نشسته ، وصیت برادر است
و ما همچنان در خواب....
هدایت شده از 🇮🇷عمار ولایت✌️
مداحی آنلاین - از امشب نماز شبم نشسته میخونم - مهدی رسولی.mp3
15.77M
🌴از امشب نماز شبم نشسته میخونم
🌴ببین که عزادار غم شام غریبونم
🎤 حاج مهدی رسولی
🔰کانال استاد مدیا (عمار ولایت)
🆔👉 @ostadmedia
اگر ایتا اینقدر برای لود کردن پیامها طول میداد که صدای ملت به هوا بود!!؟
بعد میگن واتساپ بهترینه😂😂
بیخیال شید ، اگر خیلی دوست دارید شمارتون لو بره بزنید تو بیوگرافیتون چرا میرید واتساپ؟
تازه جالبه واتساک کانال نداره با بدبختی گروهو میبندن بهش میگن کانال😕
اون چه کانالیه که شماره تک تک اعضا را میشه دید
اگر ایتا نیم ساعت شمارتونو مثلا نشون بده قیام نمیکنید؟
فرهنگ غاز بودن مرغ همسایه صد سال بیشتره تو مردم ما سابقه داره ولی باید عوض بشه😡💪
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 پاسخ به برخی انتقادات دربارۀ «ضرورت تبلیغ عدالتخواهی»
🔸دوران «تبلیغ برای عدالتخواهی» گذشته؛ اما مطالبهگری و اجرای عدالت همیشگی است
🔻 دربارۀ موضوع عدالت و عدالتخواهی، در جلسه قبل، مطلبی را عرض کردم و برای بعضیها که نسبت به عدالت، تعصب ویژهای دارند، سوءتفاهم ایجاد شد.
🔻 میگویند: «فلانی گفته است دوران عدالتخواهی، مطلقاً تمام شده است!» بعضیها یک کلمه پس و پیشِ صحبت بنده را نمیشنوند و دنبال بهانه برای فحشدادن میگردند.
🔻 دیشب عرض کردم، قبل از سخنرانی کسی پرسید «نمیخواهی دربارۀ عدالتخواهی سخنرانی کنی؟» گفتم «نه؛ دوران عدالتخواهی گذشته» یعنی دوران «سخنرانی و تبلیغ دربارۀ عدالتخواهی» گذشته است. البته باید یک کلمه اضافه میکردم که بعضیها بهانه به دستشان نیاید؛ باید میگفتم «دوران سخنرانیکردن دربارۀ عدالتخواهی گذشته است»
🔻 اگر کسی کمی انصاف داشته باشد میفهمد که بنده در مقام اینکه موضوع سخنرانی خودم را عدالتخواهی بگذارم میگویم دورانش گذشته است، یعنی الان ما نیاز به تبلیغ اینکه «عدالتخواهی مهم است» نداریم.
🔻 اما همیشه دوران عدالتخواهی هست؛ مطالبهگری در عدالتخواهی که تمام نمیشود! ولی الان نیاز به تبلیغ و سخنرانی دربارۀ اهمیت عدالتخواهی نیست، بلکه الان موقع اجرای عدالت است، کمااینکه قوۀ قضائیه بخشی از آن را الان دارد اجرا میکند.
🔻 ما تا پارسال به قوۀ قضائیه میگفتیم «آن کسی که جنایت میکند شما دستگیرش میکنی، ولی آن کسی که کار نمیکند چی؟ حتی مطالبهگری میکردیم نسبت به قوۀ قضائیه. حالا رئیس محترم قوۀ قضائیه گفته: ما دیگر بهخاطر «ترک فعل» هم یقۀ فرد مسئول را میگیریم، اگر کسی کار نکند محاکمهاش میکنیم. این خوب است و ما منتظر محاکمۀ خیلیها هستیم.
🔻 حرف ما این نیست که «دیگر عدالت نمیخواهیم یا به عدالتخواهی نیاز نداریم!» اصلاً کدام آدم نادانی این حرف را میزند؟! ولی امروز عدالتخواهی یک امر تثبتشده در جامعه است و توجیه مردم نسبت به اصل عدالتخواهی بسیار بالا است، الان موتور عدالتخواهی روشن شده، چیزی که موتورش روشن است دیگر چرا باید آن را هُل بدهیم و برایش تبلیغ کنیم؟
🔻 اگر من بالای منبر، به جوانان بگویم: «وقتی دیدید کسی عدالت نمیکند و ظلم میکند فریاد بزنید!» میگویند: ما نسبت به این مسئله توجیه هستیم، حرف جدیدی نداری که بگویی؟!
🔻 بنده بهعنوان مبلّغ، موضوعی که ضرورتش را بیشتر از تبلیغ عدالتخواهی میدانم موضوع مواسات و آمادگی برای گذشتن از داراییها است. این موضوعی است که در مقام سخنرانی و تبلیغ، اولویت دارد.
🔻 بعضیها مواسات را در حد صدقه تنزل میدهند؛ مواسات فراتر از صدقه است؛ یک سبک زندگی است. فرهنگ مواسات، سبک زندگی را برای مسئولینِ جامعه، بیشتر از بقیۀ افراد جامعه، تغییر خواهد داد.
🔻 ما رهبر انقلاب را بالاتر از اسوۀ اجرای عدالت میدانیم؛ ایشان را اسوۀ اجرای مواسات میدانیم. پرهیز کردنِ ایشان از خوردن خیلی از میوهجات گرانقیمت-حتی قبل از انقلاب که مسئول نبودند- چیزی فراتر از عدالت است؛ این یعنی اهل مواسات بودن.
🔻 مواسات یعنی «تو حق نداری بهتر از برادر دینیات زندگی کنی، حتی در خلوت خودت» البته این کار سختی است. شما ببینید چند نفر از مسئولین کشور، در مواسات، به رهبر انقلاب تأسی میکنند؟
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹۰۶.۰۴
👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم
📎 Panahian.ir/post/6487
@Panahian_ir
هدایت شده از عصر هوشمندی
◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است
✍️الویا گولدهیل
▪️واقعیاتِ بینهایت غلط و استدلالهای ساختگی، ویژگیهای اجتنابناپذیر شبکههای اجتماعیاند. با این حال، صرفنظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی بهندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی میشود.
▪️تقریباً یکقرنونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلالها ره به جایی نمیبرند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق مییابد.
▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمیتوانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، اینگونه توضیح میدهد:
▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، بهواسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا میکند.»
▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته میشود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلالهایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمیکنند، بلکه صرفاً باعث میشوند که افراد برای حفظ آن دیدگاهها شدیداً به احساسات چنگ بزنند.
▪️به صرافت میتوان دریافت که بیشتر آدمها میدانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید میشوند و بر اساس آن رفتار میکنند.
▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاههای خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره میگیریم؛ و برای نمونه میدانیم که شواهد نشان میدهد واکنشهای عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایشهای خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیتها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه میگیرد.
▪️در فضای مجازی، وقتی نمیتوانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آنها را نمیفهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت میشود.
▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود میآید که مخالفان دیدگاههای خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاههایی ذهنیاند؛
▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلالها در فضای مجازی توصیههایی هم دارد:
▪️جستوجوی ایدههایی متفاوت با ایدههای خود و طلبِ حقیقت در ایدههایی که شاید از آنها غافل شدهایم.
▪️بهجای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، میتوانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزلناپذیر ما قرار دارند.
▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت میکنند، بهواقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر میبرید.
🗞منبع: گزیدهای از مقالهای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بیمعناست؟» منتشر شده در شماره 114 #ماهنامه_مدیریت_ارتباطات، آبان 1398
#مدیریت_ارتباطات
@asrehooshmandi
عربستان سعودی جایگزینی برای واتس اپ راه اندازی میکند
این پلت فرم که بر اساس الگوریتم های رمزنگاری توسعه یافته ملی بوده، هدف آن از بین بردن خطرات ذخیره اطلاعات محرمانه در سرورهای خارج از پادشاهی است.
@eitaiha
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره تاريخ ثبتنام و شركت در هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399
1399/06/06
به اطلاع همه متقاضيان ثبتنام و شركت در هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 ميرساند كه ثبتنام این آزمون در هفته سوم شهریورماه سال 1399 منحصراً از طريق پايگاه اطلاعرساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org صورت ميپذيرد؛ لذا متقاضیان ميتوانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون مذکور ثبتنام نمايند.
دفترچه راهنمای ثبتنام در هشتمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 همزمان با شروع ثبتنام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
حال این روزای بورس را دیدید؟
دقت کردید اونایی که چند ماه پیش نسبت به ترکیدن حباب بورس تذکر میدادن کسی حرفشونو گوش نمیداد؟
این دومینوی ریزشی بعیده متوقف بشه ، مسکن های موضعی و حمایت های مقطعی هم این شاخص را به اوج بر نمیگردونه ، بعیده
هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️🎥 #جهان_مدیا| واکنش صریح رئیس مجلس نسبت به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهید او، شهید حسن قالیباف
🔺 کار پسندیدهای نکردند؛ خوب است آن پل را به نام یکی از شهدای محلی منطقه بگذارند
@jahaannews
کانال سید مجید موسوی
⚫️🎥 #جهان_مدیا| واکنش صریح رئیس مجلس نسبت به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهید او، شهید حسن ق
اگر آقای قالیباف در مدت مسئولیتشون در مجلس فقط محرومیت خوزستان را بتواند برطرف کند به اندازه کل روسای جمهور و روسای مجالس خدمت کرده
ثروت از خوزستان مظلوم میاد ولی هنوز حلبی آباد دارن ، آبشون کیفیت نداره ، اگر بخوایم چند تا استان مظلوم در کشور نام ببریم
خوزستان و کلهکلویه و سیستان جنوب کرمان از اون استانها هستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جریان بازدید قالیباف از شادگان خوزستان وی با حضور در میان مردم از نزدیک به صحبتهای آنها گوش داد و این در حالی بود که استاندار خوزستان با نشستن در ماشین شنونده مشکلات مردم بود.
آقای استاندار ، دوام ذکر و بی عملی با هم نمیسازد و فقط شبهه ریا میتراود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️زنگ هشداربرای خانواده ها!
🔸️خطری بسیارجدی که فرزندان شما راتهدید میکند!
🔸️درمورد گروه بی تی اس چه میدانید؟!!
🔸️خواهش میکنم نظر دکتراخوان روانشناس کودکان رادرآخرکلیپ حتما بخوانید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر پترول: هر سهمی به قیمت برسه من میفروشم اصلا کار من همینه
واقعیت #بورس همینه عزیزان من ، ناله و نفرینم فایده نداره 😁 ، شما هم به قیمت رسید باید میفروختید ، خودتون باید به تحلیل برسید ، شم بازاری پیدا کنید، آموزش ببینید ، گترهای نخرید ، سایت فراچارت ، اپلیکیشن سیگنال و حتی کانالهای زیادی آموزش بورس دارند
اگر صبر داری نگه دار تا آیا یه روز رشد کنه ، اگرم حوصله نداری بیخیال شو به زندگیت برس ، این اصلاح یه روز رشد بهمراه داره
دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نه🌹