eitaa logo
صالحین تنها مسیر
222 دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
6.8هزار ویدیو
267 فایل
جهاد اکبر، مبارزه با هوای نفس در تنها مسیر آرامش کاری کنیم ورنه خجالت براورد روزیکه رخت جان به جهان دگر کشیم خادم کانال @Yanoor برایم بنویس tps://harfeto.timefriend.net/16133242830132
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ذکر روز جمعه اللهم صلی علی محمد و آل محمد 🌺 آدینه بخیر 🌺 @saLhintanhamasir
📖بسم الله الرحمن الرحیم قَالُوا رَبَّنَا مَنْ قَدَّمَ لَنَا هَٰذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ 💠 باز تابعان به درگاه خدا عرض کنند: پروردگارا، آن کس که برای ما این عذاب را پیش فرستاد تو در آتش، عذابش را چندین برابر بیفزا. ۶۱ ۴۵۶ 🔑 كسانى كه در دنيا و در مدار ايمان، به يكديگر دعا نكنند، در آخرت و در دوزخ به يكديگر نفرين خواهند كرد. 💠
؛ عطش دیدار تو بیشتر مےشود!... آن‌قدر که هیچ آب خنکے سیرابم نمےکند.. --------------------------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@saLhintanhamasir
༻﷽༺ او حسینیہ‌ے خداسٺ گریہ او شد و پا در رڪاب شد صفحہ بہ صفحہ ادعیہ‌هاے ناگفتہ‌هاے بود و شد 💔 🍂 💔 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مذهبی ✔️مردم پسر فاطمه تنهاست... ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ 🌟 بعضی وقت ها حرف های دلت آنقدر زیاد است که هرچه کاغذ سیاه کنی نمیتوانی حرفت را به مخاطب برسانی... ➖▪️آن زمان که دلت آنقدر طوفانیست که طوفان دلت تارهای صوتیت را میلرزاند و فریاد میزنی که 📣 مردم پسر فاطمه تنهاست... 🌟 آن زمان که درد های دلت از شرمندگی همیشگی ات آب میشوند و از چشمانت جاری و اشک هایت خبر می دهند که 📣 مردم پسر فاطمه تنهاست... ➖▪️بعضی وقت ها باید چشم در چشم ، نفس در نفس مخاطب باشی و فریاد بزنی 👇 📢 پسر فاطمه تنهاست... ❗️ 🌟 که شاید بیدار شوند مردمان این زمان از خواب زمستانی و غفلتِ طولانیِ خویش و بفهمند که فرج امام زمان فرج خود آنهاست... ➖▪️بیایید همه درد ها ، ناله ها و اشک هایمان را یک جا جمع کنیم و یک حاجت را در خانه او ببریم و فریاد بزنیم که "دیگر به چیزی جز ظهور او راضی نخوایم شد" ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ ✨ خدایا برسان آنچه را وعده فرمودی... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صالحین تنها مسیر
🌱 #نهال_ولایت 63 ☢ یه موضوع دردناک رو باید توضیح بدیم: 💖❤️ مادران و پدران بزرگوار، فرزندان خودشون
🌱 65 🔹 های محرم کجاست؟! 🌷 روز عاشورا هر چی امام حسین علیه السلام گفت من چیکار کردم میخواین منو به قتل برسونید؟! کسی جوابی نداشت بده....🚫 💖 آخه امام حسین علیه السلام انقدر خوب بودن که عجیب بود کسی از ایشون بدش بیاد....😔 الان بعد ۱۴۰۰ سال اسمشو میشنوی دلت میره... ⛔️ امام حسین علیه السلام رو همون مردم به شهادت رسوندن.... دشمنانش نبودن ها! همون مردم زمان امیرالمومنین.... نمیخوام بگم شیعیان حضرت ؛ 👈 بلکه مردم کوچه و بازار. ✅✔️ ما میخوایم دیگه پیش نیاد... کربلا چطور به وجود اومد؟!... 🏴 🌱 66 💠 در کتاب معانی الاخبار نقل میکنه ، در ماه رمضانی که امیر المومنین علی علیه السلام به شهادت رسید، شب نوزدهم ؛ 🌺 امام علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام فرمود برو بالای منبر. 👈 اول حمد و ثنای الهی رو بگو و بعد به درستی یاد جدّ بزرگوارت رو بکن. 🔹بعد این چند تا جمله رو بگو: 1- خدا لعنت کنه فرزندی که عاق پدر و مادرش بشه 2- خدا لعنت کنه فرزندی که عاق پدر و مادرش بشه 3- خدا لعنت کنه فرزندی که عاق پدر و مادرش بشه 4- خدا لعنت بکنه عبدی رو که با اربابش بدی کنه 5- خدا لعنت کنه اون گوسفندی که از چوپانش جدا بشه. و از منبر بیا پایین.... 🔶امام حسن علیه السلام این جملات رو فرمودن و از منبر اومدن پایین. 🔵 مردم دور امام حسن علیه السلام جمع شدن. آقا منظورت چی بود؟! 🙄 🔅امام فرمود از پدرم امیرالمؤمنین بپرسید.... مردم جمع شدن دور امیر المؤمنین علی علیه السلام. 🌷 فرمود یه روزی من با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نشسته بودم. رسول خدا من رو روی سینه خودشون فشردن و گفتن ای علی جان... گفتم بله رسول خدا 💖 ✅ فرمود "من و تو پدرانِ این امت هستیم.... خدا لعنت کنه کسی رو که عاق پدر و مادرش بشه.... بگو آمین علی جانم....."✨ این آمین را سه بار به من فرمود تکرار کن و فرمود این آمین رو جبرییل و میکاییل همراه تو گفتن.....👌 🏴 @IslamLifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کافه فیروزه
نیایشهایی زیبا از آقا امام زین العابدین علیه السلام 👇👇 الهی دردهایی هست كه نمی توان گفت‌ و گفتنی هایی هست كه هیچ قلبی محرم آن نیست الهی اشك هایی هست كه با هیچ دوستی نمی توان ریخت و زخم هایی هست كه هیچ مرحمی آنرا التیام نمی بخشد و تنهایی هایی هست كه هیچ جمعی آنرا پر نمی كند الهی پرسش هایی هست كه جز تو كسی قادر به پاسخ دادنش نیست دردهایی هست كه جز تو كسی آنرا نمی گشاید قصد هایی هست كه جز به توفیق تو میسر نمی شود الهی تلاش هایی هست كه جز به مدد تو ثمر نمی بخشد تغییراتی هست كه جز به تقدیر تو ممكن نیست و دعاهایی هست كه جز به آمین تو اجابت نمی شود الهی قدم های گمشده ای دارم كه تنها هدایتگرش تویی و به آزمون هایی دچارم كه اگر دستم نگیری و مرا به آنها محك بزنی ، شرمنده خواهم شد الهی با این همه باكی نیست زیرا من همچو تویی دارم تویی كه همانندی نداری رحمتت را هیچ مرزی نیست ای تو خالق دعا و مالك روز جزا " آمین " @cafefirouzeh
صالحین تنها مسیر
#مهدویت #برکات انتظار ۳ در صدر اسلام افكاري به صحنه آمد كه حقيقت اسلام را که رجوع به انسان معصوم
#برکات انتظار ۴ آنچه موجب شده تا عزيزان در موضوع «مهدويت و انتظار» با دقت فراوان بحث را دنبال کنند، پيچيدگي حجابي است که در آخرالزمان به صحنه مي آيد، حجابي که به ظاهر نجات بخش است ولي در باطن ظلمت است. ❤️💢 در همين رابطه فرموده اند دجّال بسيار جذّاب به صحنه مي آيد نه مثل چنگيزخان مغول، بلکه راه حل هايي نشان مي دهد و برنامه هايي مي ريزد که اکثراً معتقد مي شوند آن برنامه ها آن ها را از مشکلات زندگي شان نجات مي دهد، به طوري که همه ي مجذوبين دجّال مسخ مي شوند و از حقيقت انساني خارج مي گردند، 😡😱 بدون اين كه بفهمند حيوان شده اند. اين که فرموده اند دجّال يك چشم دارد حاکي از يك بُعدي بودن شخصيت او است که نمي تواند به ساحات قدسي عالم و آدم نظر کند. او مجذوبينِ خود را گرفتار ظاهر زندگی مي كند، در حدّي که به همان ظاهر قانع مي شوند و از فطرت انساني که به ساحاتي ديگر گرايش دارد فاصله مي گيرند. 💢 با دقت به اين مسائل است که روشن مي شود ظلمات آخرالزماني، سياه ترين و ظلماني ترين حجاب ها است.⭕️❌ چون شرايط طوري است که اکثراً متوجه ريشه هاي بحران نيستند و به همين جهت فرموده اند ياران حضرت مهدي(عج) قليل مي باشند و اکثر افراد، دجّال زده اند و نمي فهمند که از ارتباط با حقيقت محرومند و از دجّال دفاع مي کنند كه چرا مي گویيد او حجاب حقيقت است؟ 💢♨️ اگر كسي ظلمات آخرالزماني را نشناسد و در زهد و عبادت و مقام اتصال به حق حضور نيابد، رجوع او رجوعِ به دجّال است و يک چشم داشتن. چنين کسي اصلاً نمي فهمد فرهنگ انتظار يعني چه، هر چند به ادعا بگويد منتظر حضرت است. ♨️♨️♨️♨️ اولين طليعه ي بركت انتظار فرج وقتي شروع مي شود كه انسانِ منتظر بتواند بفهمد چه نوع ظلمتي جلوی ظهور نوراني امام را گرفته و موجب شده امام همچنان در غيبت باقي بمانند. 💢⭕️💢 انسان ها بايد در گره زدن جانِ خود به خدا نقشي فعّال داشته باشند و اين کار با توجه به امامي معصوم که واسطه ي بين انسان ها و خداوند است انجام مي گيرد ✅🔰 و در اين حالت است که انتظار با تمام شور و حرارت شروع مي شود و انسان ها از جهان مادي و ماشيني شده فاصله مي گيرند زيرا «ساکنان جهان ماشيني، با همه چيز مثل ماشين رفتار مي کنند، آنان طبيعت را سرد و بي عاطفه مي يابند و خودشان هم مثل آن مي شوند.» ❇️✳️ در اوايل انقلاب اسلامي، نور حضرت صاحب الامر(عج) تا اندازه اي ظاهر شد و در نتيجه آن ظهور نسبی، شور و شوق آسماني شدن همراه با آرمان هاي بلند انساني، اکثر افراد جامعه را فرا گرفت ولي ما دوباره معصيت كار شديم و نور امام در غيبت بیشتر رفت، باز بحمدالله به شعارها و اهداف انقلاب اسلامي روي آورديم به اميد آن که شرايط ظهور تامّ حضرت فراهم شود.🔆🔆 زيرا مهدي(عج) در مقام امامت خود يك حقيقت است و چون اکثر مردم ايران ظلمات حاكميت شاه را فهميدند و به امام خميني(رض) به عنوان نايب امام زمان(عج) روي آوردند، نور حضرت صاحب الامر(عج) به ميان آمد. ♻️🔰♻️ حال اگر مردم به نحوي نظر خود را به انديشه اي غير از انديشه ي امام خميني(رض) بيندازند، نور حضرت صاحب الامر(عج) ضعيف مي شود؛ زيرا غيبت و ظهور و فرج و خفاي امام(عج) شدت و ضعف برمي دارد مگر آن که فرج كلي فرا رسد. در همين رابطه حضرت صادق(ع)به زُراره مي فرمايند: «اَعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَهُ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّر امام خود را بشناس كه اگر او را شناختی، زيانی به تو نخواهد رسيد خواه اين كار زود بشود يا دير. اين روايت با طرح موضوع تقدم و تأخرِ فرج، ما را متوجه شدت و ضعف در نور ظهور مي کند ولي چون بحث ما فعلاً در مورد رواياتي است كه انتظار فرج را بالاترين عبادت مي داند و يا مي فرمايند: «اِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَج» انتظار فرج به خودي خود فرج است، به موضوع شدت و ضعف فرج نمي پردازيم. 🔰♻️🔰 اللهم عجل لولیک الفرج ادامه دارد... @saLhintanhamasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صالحین تنها مسیر
بسم الله الرحمن الرحيم (السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَی الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللَّهِ أَبَدا مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُم ْ السَّلامُ عَلَی الْحُسَيْنِ وَ عَلَی عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَی أَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَی أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ📖
صالحین تنها مسیر
💠#دریچه های تقرب به خدا سپس اظهار مي داري: (يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَی الل
های تقرب به خدا در ادامه ي زيارت عاشورا اظهار مي داريد: (بَرِئْتُ إِلَی اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاتِكُمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيِّكُمْ( اي اباعبدالله! من با دوري از فرهنگي که ظلم به شما را روا داشت، به سوي خدا و به سوي شما خاندان نظر مي کنم و با مودّت و محبّت به شما و دوستان شما قرب الهي را مي جويم. يعني شما دريچه هاي ارتباط با حق هستيد. ملاحظه کنيد چرا مسئله ي برائت و تقرب را همچنان تکرارِ مي نمائيد؟ چون روح انسان با تکرارِ نظر به ابعاد شخصيت امامان معصوم(ع) قلب خود را به سوي آن حقايق معنوي سوق مي دهد و از آن طريق صعود مي کند. تکرارِ نظر در مسايل معنوي موجب استحکام و تجلي هر چه بيشتر آن حقايق در روح فرد مي شود. به همين جهت مي فرمايند: زيارت عاشورا را زياد تکرار کنيد. چون آن زيارت در بردارنده ي معارفي است که روح به آن ها نياز دارد و در واقع غذاي جان است و مايه ي رشد آن. مي گويي: «بَرِئْتُ إِلَی اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ»؛ با تنفّر از جبهه ي ستم که ظلم بر شما کردند، اي اباعبدالله جهت روحم را از آن ها به سوي شما برمي گردانم و خود را از اردوگاه جريان هاي ضد قدسي به کلي جدا مي کنم تا در دام آن ها نيفتم. «وَ أَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاتِكُمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيِّكُمْ»؛ و به سوي خدا نزديک مي شوم و سپس با توجّه دادنِ جانم به سوي شما آن هم توجهي همراه با محبت، زندگي مي کنم و از طريق آن «برائت» و اين «مودّت» زندگي خود را متعادل مي نمايم. در اين فراز تلاش مي کنيم تا اتحادي روحاني با حضرت ايجاد کنيم و در راستاي نزديکي هر چه بيشتر به امام بايد مرز خود را به دقيق ترين شکل از دشمنان آن ها به هر شکل و در هر جبهه که باشند جدا کنيم و اظهار مي داريم: (وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ النَّاصِبِينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ( تقرب مي جويم به سوي خدا با دوري از دشمنان شما و آن هايي که جنگ با شما را برپا کردند و با دوري از اطرافيان و پيروان آن ها. تا روح و قلب انسان نسبت به دشمنان فرهنگ اهل البيت(ع) دوري نجويد، نور ولايتِ خاندان عصمت و طهارت(ع) به جان او نمي نشيند. اساساً شرط سلوک که قرار گرفتن در زير پرتو نور ولايت امامان معصوم است با برائت از حجاب هايي محقق مي شود که مانع ظهور نور آن ها است. لذا مي گويي: من از طريق برائت از دشمنان شما و برائت از آن هايي که پايه هاي مبارزه و دشمني با شما را ريختند، و با برائت از پيروان و دنباله روهاي آن ها، به خدا و شما تقّرب مي جويم، هر چند اين مقابله هزينه دارد و بلاها و سختي هايي براي من به بار مي آورد، زيرا که: از براي يک بليٰ کاندر ازل گفته است جان تا ابد اندر دهد مرد بليٰ تن در بلا ادامه دارد.... @saLhintanhamasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا صاحب الزمان ادرکنی @saLhintanhamasir
شبتان مهدوی ✨
سلام صبح پاییزی بارانی بخیر
بـــسم الله الــرحمن الــــرحیم 📖 إِلَّا إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ 💠مگر شیطان که غرور و تکبر ورزید و از زمره کافران گردید. ۷۴ ۴۵۷ 🔑در ميان خوبان بودن مهم نيست، از خوبان بودن مهم است. 💠💠
1_23234456.mp3
3.6M
💠شرح زیارت جامعه کبیره۵۳🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💥 موضوع نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار چیست؟ نزاعِ بر سرِ خودِ «انسان» است؛ منازعه بر سرِ پذیرشِ «توحید و ولایت» است. ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «موضوع اصلِ نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار بر سر چيست؟ بر سرِ توحيد است. بر سرِ امكانات طبيعي نيست. محور این نزاع، انبياء و شياطين هستند. مابِهِ‌النزاع چيست؟ اصلش انسان‌ها هستند. موسای كليم وقتی می‌آيد، نمی‌گويد: نيل را به من واگذار كن، نمی‌فرمايد: حكومت مصر را به من بده، می‌فرمايد: «أرسل معي بني اسرائيل». سلطه‌ٔ خود را از سر اين آدم‌ها بردار. آن خيمهٔ تاريكي‌ كه زدی، كه راه هدايت و فهم را بستی، آن را کنار بزن. وجود مقدس اميرالمؤمنين (عليه افضل صلوات المصلین) وقتی آن دوره‌ را در خطبه‌ شقشقيه تصوير می‌كنند، می‌‌گويند: دوره‌ٔ تاريكی كور بود. هم فضا ظلمانی است و هم بصيرت و بصر انسان‌ها گرفته شده است. دعوا سر اين است كه می‌خواهند فضا را روشن كنند، بصيرت‌ها و بصرها را هم برگردانند، انسان‌ها حقايق را بفهمند و راه بيفتند. مابِهِ‌النزاع در درجه‌ٔ اوّل، انسان است و البته در درجه‌ٔ بعد هم، اين امكانات و فاعل‌های تَبَعی و اين مقدوراتی كه خدا برای انسان آفريده است؛ اين‌ها در درجه‌ٔ بعد هستند. دعوا سر زمين و آب و خاك و امكانات طبيعی نيست، دعوا سر پرستش و كفر است، دعوا سر استكبار و خشوع است، موضوع اصلی‌اش هم انسان‌ها هستند. شياطين می‌خواهند انسان‌ها را به استكبار و تعزّز و لذّت نفس و خودپرستی دعوت كنند، كه در سايه‌ٔ اين دعوت به خودپرستي و لذّت نفس، ولايت و سلطه‌ٔ خودشان جاری بشود چون «إنّ عبادي ليس لك عليهم سلطان» از اول خدای متعال به شيطان فرموده است كه من دست تو را براي سلطه بر بندگانم باز نگذاشته‌ام، لذا او برای اين‌كه سلطه خودش را گسترش بدهد، اوّل دعوت به كفر می‌كند، اوّل دعوت به استكبار می‌كند، تا سلطه‌ٔ خودش تحقق پيدا بكند. دنيای مدرن هم همين‌طوری است، آرمان‌هايی را كه براي بشر مدرن بعد از جريان تجدد تعريف كرده‌اند ببينيد. اساسش بر اساس نفس‌پرستی است، خودپرستی است. چرا انسان به خودپرستی دعوت می‌كنند؟ چه كسانی دعوت می‌كنند؟ مصلحان؟ يا آن‌هايی كه دنبال سلطه‌جويی هستند؟ البته ممكن است يك جمعی هم باشند كه باور داشته باشند، اصلاح يعنی همين. اين‌ها خطرناك‌ترين جمعيّت هستند، خطرناك‌ترين جمعيّت آن كسانی هستند كه «وإذا قيل لهم لا تفسدوا في الأرض قالوا إنّما نحن مصلحون الا إنّهم هم المفسدون ولكن لا يشعرون». آن‌هايی هستند كه فساد خودشان را صلاح می‌دانند و شعور اين را هم ندارند. اين‌ها زيان‌بارترين مردم هستند. پس، اين هم موضوع درگيری است. موضوع درگيری، جامعه‌ٔ انساني است، اراده‌های انسانی است؛ انبياء می‌خواهند اراده‌های انساني را رشد بدهند تا مقام قرب و لقاء ببرند،‌ می‌خواهند عبادت را در جامعه گسترش بدهند، در ارواح انسان‌ها، در رفتارشان، در احساسشان، در عملشان، آن هم نه در خلوت و در زندگی فردي خودشان! در همه‌ٔ حوزه‌های حيات اجتماعی‌شان، می‌خواهند بشر به پرستش مشاع اجتماعی برسد. يك پرستش اجتماعی شكل بگيرد، زندگی اجتماعی بشر، همكاری بشر، همدلی بشر، همفكری بشر، در جهتِ قرب باشد، می‌خواهند كارآمدی جامعه در پرستش خدای متعال افزايش پيدا كند و البته قاعدتاً بايد امكانات طبيعی هم در اختيار جامعه‌ٔ مؤمنين قرار بگيرد؛ خدای متعال اين امكانات را هم برای بندگی خلق كرده است نه برای شيطنت. لذا وقتی بشر رو به بندگی می‌آورد همه‌ اين امكانات در اختيار او قرار می‌گيرد؛ عصر ظهور را ببينيد، فرمود: زمين خزائن خودش را بيرون می‌ريزد، آسمان، بركات خودش را نازل می‌كند؛ آن خيراتی كه در متن هستی بوده است و از كفار دريغ می‌شده است، آن‌ها در اختيار مؤمنين قرار می‌گيرد. اين موضوعِ اصلیِ نزاع نيست، موضوعِ فرعیِ نزاع است، بلکه موضوع تبعِ است. دعوا سر مقدورات نيست: اوّل، دعوا سر انسان است، دعوا سر توحيد و كفر است. در قدم بعد، موضوع دعوا سر چيست؟ بر سر خلافت الهی است، بر سر ولايت است. همه‌ٔ انبياء آمده‌اند ولايت الهی در عالم جاری بشود، و مؤمنين از اين ولايت نور برخوردار بشوند،‌ مجاری ولايت نور هستند. شيطان، نمی‌خواهد اين ولايت نور بر اراده‌ٔ مؤمنين جاری بشود و مؤمنين تحت اين سرپرستی نور قرار بگيرند، دعوا در قدم دوّم سر موضوع خلافت است. ملاحظه فرموديد: شيطان، وقتی به آدم سجده نكرد، به خدای متعال عرضه داشت «لأقعدن لهم صراطك المستقيم» من می‌نشينم بر سر راه مستقيم اين بندگان تو. راه مستقيم چيست؟ روايات متعدد را ببينيد كه می‌فرمايند: به‌خصوص در اينجا، راه مستقيم يعنی اميرالمؤمنين(علیه‌السلام)، يعنی ولايت حقّه، يعنی آن خلافت مطلقه‌ٔ الهي. من نمی‌گذارم مردم تحت ولايت ولی تو قرار بگيرند، من نمی‌گذارم انسان‌ها تحت هدايت خليفه‌ٔ تو قرار بگيرند، نمی‌گذارم خلافت الهی در اراده‌های انسانی جاری بشود.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چرا باید به اهمیت دهیم؟ 🌼🌸بسیار جذاب و دیدنی 🌱🍂🌱🍂.................................