eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
30 دنبال‌کننده
580 عکس
223 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم و رحمة اللّه جمیعا جمعه شب دوستان عزیز و اساتید گرامی بخیر و عافیت ان شاء اللّه به درستی نمی دانم که اتاق فکر انتخاب گزینه های نامزدی کرسی ریاست جمهوری اسلامی ایران، چگونه به این نتیجه رسیدند که در این روزهای کاملا حساس کشوری و بین المللی و مصائب جانکاه اقتصادی و شکنجه روزمرگی مردم در "فراوانی امکانات غیر قابل خرید"!!! عده ای افراد ناکارآمد سیاسی را برای "رأی" ملت رنج کشیده ایران انتخاب کنند! ملتی که با تلاش های رئیس جمهور فقید، شهید خدمت، مرحوم دکتر رئیسی (ره) امیدوارانه به سمت آینده ای بهتر گام بر می داشت و حداقل افق‌های عملی قوهٔ مجریه را پیشرو می دید! دو نماینده مجلس از دو جناج متخاصم! دو فرد اداری ناکارآمد که یکی از آنها حتی در طول سه سال نتوانسته برای سازمان و اداره و بنیاد خود حتی یک مصوبه امیدوارکننده به تصویب برسانند! یک فرد مجزای سیاست فقهی که تاکنون حتی در یک وزارتخانه مردم نهاد و اقتصادمحور کار نکرده است! و تنها گزینه ای که حداقل در بحث سیاست خارجی و امنیت ملی، چندسالی کارکرده و مهمتر از همه دست و زبان و دلش نسبت به مردم (نه مردم دولتی، مردم کف خیابان و کوچه و بازار) پاک است و حداقل مصداق این مثل معروف "آزموده را آزمودن خطا ست" نیست، جناب دکتر سعید جلیلی (حفظه الله) است. آقايان قالی باف و پزشکیان که در طول نمایندگی برای مردم سودی نداشته اند و انتخاب آنها هم که بابت برخورداری از "رأی احزاب" اقلیت و اکثریت مجلس بوده و تا توانسته اند برای قشر ضعیف و ناتوان جامعه، بدبختی و فقر آفریده اند!!! انصافا، لله، چه خدمتی مجلس گذشته به مردم ناتوان کف خیابان کرد؟! سرمایه دار و قشر مرفه، مرفه تر و فقیر و مستضعف، مستمند تر شد!!! وظیفه اهل قلم جامعه، شفافیت موضوع انتخاب است، نه حزبی رفتار کردن و آخرت به دنیا فروختن!!! مجلسی که همه دلبستگان به اسلام و انقلاب به آن دلبسته بودند به شکلی رفتار کرد که بدترین اتفاق سیاسی برای مردم اتفاق افتادو کمترین تعداد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته، شرکت کردند!!! موضوع انتخاب رئیس جمهور، بسیار حساس تر و مهم تر از قضيه انتخابات مجلس است، چون نمی تواند بدون یک دولت کارآمد،کشتی مملکت را در تلاطم توفان های ناخواسته سیاسی-اجتماعی روزگار، به سمت سلامت و امنیت هدایت کند!! بیایید به عنوان نخبگان فرهنگی کشور، خوب بیاندیشیم و آنچه صلاح دین و مملکت است به قلم بیاوریم که خداوند شاهد اعمال و رفتار ماست! اللهم أجعل عواقب امورنا خیرا، آمین یارب العالمین 💐🖋️📚
هوالحی الذی لایموت🌷 رفتی و رفتن تو آتش نهاد بردل با نهایت تأسف، خطه خرقان و روستای چهارحد امروز شاهد ارتحال مردی ارجمند و زحمتکش بود که باحسن خلق و گفتارخاضعانه اش از جوانی، قدم  در راه خدمت به مردم روستاهای محرومی گذاشت که از لحاظ تردد و وسیله نقلیه در مضیقه بودند. . بزرگترین افتخارش بعد از خدمت به مردم، ارادتمندی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام ) بود. "دایی "ارجمندم ، فقید سعید «جناب آقای یعقوب اسلامی "رحمة اللّه علیه" (فرزند "بزرگمردخاندان اسلامی چهارحدی" جناب آقای حسینعلی بیک اسلامی، رحمت اللّه و رضوانه علیه) بودند. مصیبت ارتحال ایشان را خدمت خاندان اسلامی و خانواده معزز ایشان، بستگان و اهالی محترم خرقان و چهارحد، تسلیت وتعزیت عرض می کنم. امیدوارم  روح متعالی ایشان متنعّم از درجات قرب و رحمت  واسعهٔ الهی گردد، ان شاء الله. سیدعلی اصغرموسوی قم - ٢٧ خرداد١۴٠٣
هوالحی الذی لایموت🌷 رفتی و رفتن تو آتش نهاد بردل بزرگترین افتخارش بعد از خدمت به مردم، ارادتمندی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام ) بود. "دایی "ارجمندم ، فقید سعید «جناب آقای یعقوب اسلامی "رحمة اللّه علیه" (فرزند "بزرگمردخاندان اسلامی چهارحدی" جناب آقای حسینعلی بیک اسلامی، رحمت اللّه و رضوانه علیه) بودند. امیدوارم  روح متعالی ایشان متنعّم از درجات قرب و رحمت  واسعهٔ الهی گردد، ان شاء الله. لطفا برای شادی روح ایشان و تمامی اموات و اولیا و انبیای الهی، فاتحه نثار کنید، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هوالباقی جناب آقای استاد سعا از صمیم قلب مصیبت درگذشت دایی بزرگوارتان را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و امیدواریم روحش با ارواح پاک اهلبیت علیهم السلام محشور باشد. و خداوند مهربان به خانواده‌های محترم معزا خصوصا شما استاد بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند. انشاالله جامعه ادبی نیّر (مجمع الشعرای ترک زبان قم)
سلام علیکم و رحمة اللّه ضمن تقدیر از پیام های تسلیت دوستان و اساتید ارجمند، استدعا دارم برای جناب آقای یعقوب اسلامی فرزند حسینعلی امشب "نماز لیلة الدفن" بخوانید: نام متوفا :یعقوب نام پدر : حسینعلی اجرکم عند اللّه کثیرا ان شاء اللّه 🌷
هو الرّحمان والرّحیم سلام علیکم و رحمة اللّه جمیعا فرهیختگان ارجمند، اساتید معزز و دوستان گرامی، از بذل محبت شما با ارسال پیام تسلیت و تعزیت که حاوی کلمات تسلی بخش در سوگ دایی گرانقدرم "جناب آقای یعقوب اسلامی "رحمت اللّه و رضوانه علیه بود و موجب تسلی خاطر حزين ما شد، ممنون و متشکرم، جزاکم اللّه خیرا جمیعا برقراری وجود ارزشمندتان و بهروزی و برکت زندگی خود و بستگانتان آرزوی دیرین ماست، درپناه حضرت حق باشید ،ان شاء اللّه سیدعلی اصغرموسوی قم - ٢٩ خرداد ١۴٠٣
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۳۸ سلام ألف— وَ حُورٌ عینٌ کَأَمْثالِ ٱللُّؤْلُؤِ ٱلْمَکْنُونِ ب— إِذا رَأَیْتَهُمْ حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً مَنْثُوراً سؤال اینجاست که در هر دو آیهٔ شریفه سخن از ( لُؤْلُؤ ) است امّا یکی ( مَکْنُون ) و دیگری ( مَنْثُور ) تفاوت چیست؟ ترجمه و توضیح مختصرِ کلمات. ۱— مَکْنُون: ریشهٔ ( کَ نَ نَ ) بمعنای ( مخفی بودن ) است و لذا خانه را ( کِنّ ) گفتند چون کسی که در خانه باشد مخفی است. صاحب مقامات، أبوالقاسم حریری در خاتمهٔ مقامهٔ کَرَجیّه دو بیت از إبْن وَأْواي دمشقي آورده که در صدرِ یک مصراعِ آن کلمهٔ ( کِنّ ) آمده: کِنٌّ وَ کیسٌ وَ کانُونٌ وَ کَأْسُ طُلا ( کافات شتاء است که به کلام بنده ربطی ندارد فقط شاهد مثال آوردم که عرض کنم کلمهٔ کِنّ بمعنای خانه نزد صاحبان لغت شناخته شده هست. ) ۲— مَنْثُور: ریشهٔ ( نَ ثَ رَ ) بمعنای ( پاشیدن و ریختن ) است. کلمهٔ ( نَثْر ) هم همین است یعنی ( به هم پاشیده ) یعنی کلامی که وزن و قافیه ندارد که اگر موزون و قافیه دار باشد ( نَظْم ) است. کلمهٔ ( نِثار ) هم بمعنای ( ریختن ) است. ( جان نثار ) یعنی همهٔ ما اگر قابل باشیم ( جان نثارانِ ) حضرت مولانا جناب إمام زمان ( عَلَیْهِ آلافُ ٱلتَّحیَّةِ وَ ٱلثَّناء ) هستیم یعنی جان خود را به پای قدوم مبارک آن عالیجناب می‌ریزیم. بعد از ترجمهٔ دو کلمهٔ ( مَکْنُون ) و ( مَنْثُور ) ترجمهٔ دو آیهٔ شریفه معلوم می‌شود: ألف— گویا که حُور ٱلعین همانند مرواریدهای مخفی باشند یعنی نه دست کسی به آنها رسیده و نه کسی آنها را دیده است. نیز حُور ٱلعین به تخم مرغ مَکْنُون هم تشبیه شده است: کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ( صافّات ۴۹ ) گفتند چون تخم مرغ مادام که زیر مرغ گذاشته شده کسی آن را نمی‌بیند و از هرگونه دسترسی به دور است. و یا تا زمانی که شکسته نشده درون آن قابل دیدن و پیدا نیست. نه تنها شباهت حُور ٱلعین به لُؤْلُؤ مکنون اختصاصی باشد بلکه ( غِلْمانٌ لَهُمْ ) نیز به همین خصوصیت معرفی شده است: وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَکْنُونٌ ( طُور ۲۴ ) قرآن مجید نیز ( مَکْنُون ) است: إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَریمٌ في کِتابٍ مَکْنُونٍ لا یَمَسُّهُ إِلَّا ٱلْمُطَهَّرُونَ ( واقِعة ۷۷ و ۷۸ و ۷۹ ) چون کلام ٱلله مجید از هرگونه دست خوردگی و تحریف به دور است. ( البته تفسیر دقیقتر و فنّی تری هم هست که بماند برای مقال دیگر ) ب— وقتی آنها را ( وِلْدانٌ مُخَلَّدُون ) را ببینی، آنها را مرواریدهای ریخته شده می‌پنداری. وقتی مروارید در صدف است و هنوز دهانِ صدف باز نشده، مروارید در درون صدف مخفی است ولی وقتی که صدف دهان باز کند، مروارید، قابل دسترسی و قابل رؤیت است. تفاوت مفهومی این دو عبارت شریفهٔ قرآنی از این قرار است که آیهٔ ( ألف ) حُور ٱلعین را به مرواریدهای رؤیت نشده تشبیه فرموده که آنها ( قاصِراتُ ٱلطَّرْفِ = صافّات ۴۸ ) و ( مَقْصُورات = أَلرَّحْمٰن ۷۲ ) هستند یعنی هم ( قاصر ) هستند و هم ( مَقصور ) هستند یعنی آنها نگاهشان از دیگران قاصر است هم دیگران نگاهشان از آنها قاصر است. البته تفسیر دیگری هم دارد. ولی آیهٔ ( ب ) چون سخن از ( رؤیت= دیدن ) است که می‌فرماید ( رَأَیْتَهُمْ ) آنها را به مروارید قابل رؤیت و از صدف خارج شده تشبیه فرموده است: وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُون إِذا رَأَیْتَهُمْ حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً مَنْثُوراً ( إنسان ۱۹ ) إلتماس دعاء یازدهم ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: محمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۲۸ سلام حلول ماه ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام بر شما مبارک. نماز عشرهٔ ذي ٱلحَجّه از امشب وارد است تا به لطف خداوند متعال در ثواب حجّاج بیت ٱلله الحرام شریک باشیم. در روایت است که برای روزهٔ مستحبي نُه روز أول ذي ٱلحَجّه بسیار فضیلت دارد. بی مناسبت نیست حدیثی از کوثر ثاني، حضرت مولانا جناب إمام جواد ٱلْأَئِمّه ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) در خصوص کلام وحي تقدیم کنم. آن عالیجناب در ضمن یک نامهٔ طولانی به سَعْد ٱلْخیر فرمودند: کُلُّ أُمَّةٍ قَدْ رَفَعَ ٱللّٰهُ عَنْهُمْ عِلْمَ ٱلْکِتابِ حینَ نَبَذُوهُ وَلّیٰهُمْ عَدُوَّهُمْ حینَ تَوَلَّوْهُ هر أمّتی که قرآن مجید را پشت سر أفکند خداوند متعال علم کتاب را از آنها برمی‌دارد و دشمنشان را بر آنها حاکم می‌کند. ( أُصول کافی، مرحوم کُلیني، چاپ انتشارات إسلامیه، جلد ۸، صفحهٔ ۵۳ ) نکتهٔ قرآنی این مقال: کلمهٔ ( حَقّ ) یکی از أسماء ٱلْحُسْنیٰ باشد که به عدد أبجدی ( ۱۰۸ ) است. ( تکرار کنم: إسم است یعنی قابلیت ورود ألْ یا تنوین دارد ) مداومت بر گفتن این کلمهٔ مقدّسه برای خلاص شدن از ضیق و همّ و غمّ و پیدا شدنِ گمشده نافع است. ۱۰۸ مرتبه گفتن ( یا حَقُّ ) بسیار توصیه شده. مکسّر نوشتن این کلمه بینهایت مفید است. نوشتن گمشده در وسط کاغذ و نوشتن عبارت ( أَلشَّهیدُ ٱلْحَقُّ ) باعث پیدا شدن گمشده خواهد بود. ( البته شرائط خاص دارد ) ( حَقّ ) یعنی هستیِ ثابتِ محقّق و دائم و قائم بِٱلذّات که هیچ شکّ و رَیْب در وجود او نباشد. ذٰلِکَ بِأَنَّ ٱللّٰهَ هُوَ ٱلْحَقُّ ( حَجّ ۶ ) قَوْلُهُ ٱلْحَقُّ ( أنعام ۷۳ ) آنچه عرض کردم صورت إسمی باشد. امّا صورت فعلي این کلمه: ریشهٔ ( حَ قَ قَ ) که با إدغام خواهد شد ( حَقَّ ) صورت فعلی دارد ( تکرار کنم: فعل است ) از این ریشه، مشتقّات فراوان وجود دارد که از بحث این مقال خارج است. در تمام آیات قرآن کریم هر جا که این فعل ( حَقَّ ) یا ( یَحِقُّ ) یا ( حَقَّتْ ) به ( قَوْل ) یا به ( کَلِمَة ) نسبت داده شده است فقط در مفهوم ثبوت عذاب است. یعنی این تعبیر در بارهٔ کسانی وارد شده که باید عذاب شوند و عذاب بر آنها حتمی و قطعی و محقق است. ألف— عدم إیمان: ۱— لَقَدْ حَقَّ ٱلْقَوْلُ عَلیٰ أَکْثَرِهِمْ فَهُمْ لا یُؤْمِنُونَ ( یٰس ۷ ) ب— کُفر: ۲— لِیُنْذِرَ مَنْ کانَ حَیّاً وَ یَحِقَّ ٱلْقَوْلُ عَلَی ٱلْکافِرینَ ( یٰس ۷۰ ) ج— خُسران: ۳— وَ حَقَّ عَلَیْهِمُ ٱلْقَوْلُ في أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهُمْ مِنَ ٱلْجِنِّ وَ ٱلْإِنْسِ إِنَّهُمْ کانُوا خاسِرینَ ( فُصِّلَت ۲۵ ) د— غوایَه و گمراهی: ۴— قالَ ٱلَّذینَ حَقَّ عَلَیْهِمُ ٱلْقَوْلُ رَبَّنا هٰؤُلاءِ أَغْوَیْنا ( قَصَص ۶۳ ) ه‍— ویرانی و هلاک: ۵— فَحَقَّ عَلَیْهَا ٱلْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمیراً ( إسراء ۱۶ ) و— چشیدن عذاب: ۶— فَحَقَّ عَلَیْنا قَوْلُ رَبِّنا إِنّا لَذائِقُونَ ( صافّات ۳۱ ) ز— عدم نجات جهنّمیان: ۷— أَفَمَنْ حَقَّ عَلَیْهِ کَلِمَةُ ٱلْعَذابِ أَفَأَنْتَ تُنْقِذُ مَنْ في ٱلنّارِ ( زُمَر ۱۹ ) ۸— وَ لٰکِنْ حَقَّتْ کَلِمَةُ ٱلْعَذابِ عَلَی ٱلْکافِرینَ ( زُمَر ۷۱ ) ناگفته نماند که هم آیات در خصوص این مفهوم، بسیار وارد شده و هم تفسیر این آیات شریفه حاوی نکات کلیدی و کاربردی است ولی مبنای سخن بنده بر إختصار است. خدایا. طاقت عذاب نداریم. چون عذاب حکایت از خشم و سَخَط و إنتقام تو است. به قرآن مجید قسم به مفسّرین واقعی قرآن مجید، حضرات معصومین ( علیهم‌السلام ) قسم. قلم عفو بر جرائم أعمال ما بکش. إلتماس دعاء أول ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۴۰ سلام ألف— وَ لَنْ یَتَمَنَّوْهُ أَبَداً ( بقره ۹۵ ) ب— وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً ( جُمُعة ۷ ) سخن از بني اسرائیل است که در خطاب به آنها می‌فرماید ( آرزوی مرگ کنید ) و بعد می‌فرماید: ألف— و آنها هرگز آرزوی مرگ نخواهند کرد. ب— و آنها آرزوی مرگ نمی‌کنند. بحث بنده در این مقال پیرامون علم صرف نیست که بگویم ( لا ) حرف ( نون ) را از آخر کلمه حذف نمی‌کند= ( لا یَتَمَنَّوْنَ ) و ( لَنْ ) باعث حذف ( نون ) می‌شود= ( لا یَتَمَنَّوْ ) بلکه سخن بنده در باب معنا است. سؤال اینجاست که چرا باید دو مدل نفی آمده باشد و هر کدام چه تأثیری بر معنا دارد به عبارت دیگر در آیهٔ ( ألف ) حرف نفی ( لَنْ ) و در آیهٔ ( ب ) حرف نفی ( لا ) آمده است. چرا؟ و تفاوت چیست؟ کلمهٔ ( لا ) تشکیل شده از ( لام ) و ( ألف ) در علم تجوید به ( ألف ) حرف مَدّی گفته می‌شود ( مَدّ ) در لفظ است و معنای ( إمتداد ) می‌دهد یعنی حکایت از مفهوم ( إمتداد در طول زمان ) دارد. یعنی ( لا ) دلالت دارد به نفی در زمان گذشته و حال و آینده. جناب شیخ ٱلْأَنبیاء ( عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ ) اینگونه دعاء فرمودند: وَ إِنْ لا تَغْفِرْ لي وَ تَرْحَمْني أَکُنْ مِنَ ٱلْخاسِرینَ ( هود ۴۷ ) اگر مرا رحم نکنی و مرا مورد مغفرت قرار ندهی از گروه خاسرین خواهم بود. یعنی مغفرت را با ( لا ) منفی کرده یعنی رحمت و مغفرتِ خداوند متعال را در طول زمان می‌طلبد. وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ ٱللّٰهِ ما لا یَضُرُّهُمْ وَ لا یَنْفَعُهُمْ ( یُونس ۱۸ ) یعنی سودآوری یا زیان آور بودنِ بت ها در طول زمان در نظر است یعنی بت نه در گذشته و نه در حال و نه در آینده، هیچ تأثیری نمی‌تواند داشته باشد. نه سودی می‌رسانند و نه ضرری را دفع می‌کنند. امّا ( لَنْ ) که از حرف مَدّی تشکیل نشده است مفهوم ( إمتداد ) ندارد بلکه مفهوم ( إنقطاع ) دارد و فقط به نفی در زمان آینده دلالت می‌کند. اینکه آیا ( لَنْ ) معنای نفی أبَد دارد یا نه؟ علماء محترمین را نظرات مختلف است. در آیهٔ ( ألف ) سخن از آینده یعنی آخرت است. لذا آرزوی مرگ توسط یهودیان با ( لَنْ ) نفی شده است. بگو اگر سرای آخرت نزد خداوند متعال برای شما و نه برای دیگر مردمان، خالص و مخصوص شماست و إختصاص به شما دارد، پس آرزوی مرگ کنید: قُلْ إِنْ کانَتْ لَکُمُ ٱلدّارُ ٱلْآخِرَةُ عِنْدَ ٱللّٰهِ خالِصَةً مِنْ دُونِ ٱلنّاسِ فَتَمَنَّوُا ٱلْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ ( بقره ۹۴ ) وَ لَنْ یَتَمَنَّوْهُ أَبَداً ( بقره ۹۵ ) ولی در آیهٔ ( ب ) سخن از إدّعاءِ پوچ یهودیان است که خود را فرزندان خداوند و دوستان خدا و محبوب خداوند و أولیاء ٱللّٰه قلمداد می‌کنند: وَ قالَتِ ٱلْیَهُودُ وَ ٱلنَّصاریٰ نَحْنُ أَبْناءُ ٱللّٰهِ وَ أَحِبّاؤُهُ ( مائده ۱۸ ) این إدّعاء را از قدیم ٱلْأَیّام داشته اند. امروزه هم همین إدّعاء را دارند و در آینده هم این إدّعاء مستمرّ است. فقط سخن از جنگ غَزّه نیست. جنگ حُزیران ۱۹۶۷ فراموش نمی‌شود. جنگ إسلام و یهود از خیبر ( و شاید عقب تر ) تا امروز و تا قیامت برقرار است. چگونه از یاد برود که یک زن یهودیه بر سرِ مبارک حضرت مولانا جناب خاتم الانبیاء ( عَلَیْهِ وَ عَلیٰ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ ) خاکستر ریخت. جالب است که مدّعي هستند که نه تنها باید به مؤمنین بلکه به تمام مردم دنیا سروری داشته باشند چون در این دو آیهٔ شریفهٔ مورد بحث، سخن از ( ناس ) آمده: إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلیاءُ لِلّٰهِ مِنْ دُونِ ٱلنّاسِ فَتَمَنَّوُا ٱلْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ ( جُمُعة ۶ ) لذا فعل تَمَنّي یعنی آرزوی مرگ با ( لا ) منفی شده تا بیانگر کذب و دروغِ إدّعاءِ آنها در طول زمان باشد یعنی نه این آرزو از جانب آنها صورت گرفته نه صورت می‌گیرد نه صورت خواهد گرفت. چرا؟ چون خودشان خوب می‌دانند که چه کرده اند که در هر دو آیه، علت را این‌گونه می‌فرماید: بِما قَدَّمَتْ أَیْدیهِمْ إلتماس دعاء سیزدهم ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هوالعلیم ۴روز پیش در پی طوفان و بارندگی شدید در قم و گرفتگی جوب ها و معابر پیاده رو کوچه (با وجود خرج ۴میلیون تومان برای تغییر وضعیت درب ورودی و بالا آوردن آن) بار ها و بارها با "شهرداری"!!! قم المقدسه تماس گرفتیم که چاره ای کنند تا آب فاضلاب کوچه وارد منزل نشود! اصلاً کسی پاسخگونیست!!! در چنین مملکتی ۶نفر دلخوش سرخوش چنان اتوپیایی تبلیغات می کنند آدم ناخودآگاه احساس می کند در هوا "مورفین" تزریق کرده‌اند!!! انگار شیوه های سیاسی "استحمار" واقعا در ایران جدی شده است! شما به این تصاویر در مراحل مختلف بارندگی به دقت نگاه کنید!! (از جلو درب ورودی منزل خود گرفته ام) بعد درباره روند مدیریت شهری و کشوری، قضاوت کنید!!!!!!
دروغ دروغ دروغ طرف دم از "رفاه هموطنان" می زند! کدام وطن؟ کدام هموطن!! کدام شهروند؟ کدام حقوق شهروندی؟ طرف سه سال است رئیس بنیاد شهید است و در طی سه سال هنوز برای ایثارگران "ارتش" هنوز کارت ملی ایثار که یک کار ساده بدون هزینه است، نتوانسته صادر کند! چطور می تواند یک مملکت را بگرداند؟! [جالب است که در پی ایجاد بنیاد شهید ٧٠٠میلیونی است!!! برای کشورهای محور مقاومت!] کاش کسی دراین مملکت می دانست "خدا" هست و روز" قیامت" هم به حسابرسی از اعمال و افعال ما خواهد پرداخت! کاش! والسلام