eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
29 دنبال‌کننده
585 عکس
224 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۷۸ سلام کلمهٔ ( یَمین ) در کلام وحي به معانی متعدده وارد شده است. ۱— قَسَم: اگر کلمهٔ ( یَمین ) در معنای ( قَسَم ) باشد به ( أَیْمان ) جمع بسته می‌شود: لا یُؤاخِذُکُمُ ٱللّٰهُ بِٱللَّغْوِ في أَیْمانِکُمْ ( بقره ۲۲۵ ) و ( مائده ۸۹ ) ۲— برکت: ممکن است کلمهٔ ( یَمین ) از ریشهٔ ( یُمْن ) و ( مَیْمَنَت ) باشد که بمعنای ( برکت ) است. ۳— دست راست: اگر کلمهٔ ( یَمین ) بمعنای ( دست راست ) باشد دو حالت پیش می‌آید: ألف— اینکه همین دست راست که یکی از أعضاء بدن است مراد باشد که جمع بستن آن به ( أَیْمان ) ممکن است: لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ ( أعراف ۱۷ ) شیطان قسم خورده که از فراروی و از پشت سر و از طرف راست و از طرف چپ به سراغ بندگان خواهد رفت و در خطاب به حضرت ذُو الجَلال ( عَظُمَ سُلْطانُهُ وَ جَلَّ جَلالُهُ ) می‌گوید: وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرینَ ( أَعراف ۱۷ ) یعنی بسیاری از مردم شاکرِ خداوند متعال نخواهند بود. که به نظر بعض مفسّرین محترمین مراد از ( مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ = فراروی ) ترس از آینده و مخصوصاً آیندهٔ فرزندان باشد. چقدر می‌شنویم که می‌گویند از ما که گذشت بچه هایمان چه خواهند کرد؟ گویا خداوند متعال را از نظر محو کرده ایم. و مراد از ( مِنْ خَلْفِهِمْ = از پشت سر ) إظهار نگرانی از گذشته ها باشد که اگر بیست سال پیش فلان زمین را خریده بودیم حالا چقدر سود می‌بردیم. و مراد از ( عَنْ أَیْمانِهِمْ = از سمت راست ) همان بی دینی در عین دینداری است. یعنی إِفراط و بِدعت و بستن چیزی که از دین نیست به دین. و مراد از ( عَنْ شَمائِلِهِمْ = از سمت چپ ) همان انواع گناهان کبیره و صغیره و پیروی از انواع شهوت ها چه شهوت جنسی و چه شهوت پُست و مقام و پول و ثروت اندوزی. فقط دو راه را شیطان بر بندگان باز گذاشته. یکی طرف پایین یعنی سر به سجده و دیگری طرف بالا یعنی دستان گدایی به طرف آسمان بلند کنیم و از خداوند متعال کمک بخواهیم. فقط از این دو مسیر است که نجات از وسوسه‌های شیطانی ممکن می‌شود. اینکه دو راه وسوسه را با ( مِنْ ) و دو راه را با ( عَنْ ) بیان کرده است به این جهت است که ( مِنْ ) یعنی ( از ). کدام ( از ) ؟ آن ( از ) که امکان برگشت دارد. کتاب را از أحمد گرفتم. برگرداندن کتاب به أحمد ممکن است. ( عَنْ ) یعنی ( از ). کدام ( از ) ؟ آن ( از ) که امکان برگشت یا وجود ندارد یا بسیار دشوار است. تیر از کمان شلیک شد. مرغ از قفس پرید. منظورم چیست؟ اینکه افتادن در دام بدعت ها و إفراط ها در مُدل دینداری و نیز افتادن در دام شهوت رانی، امکان برگشت را پیچیده می‌کند. آب این رود به سرچشمه نمی‌آید باز بهتر آن است که غفلت نکنیم از آغاز ب— اینکه مراد از ( یَمین ) آن مفهوم معنوی باشد. در اینصورت کلمهٔ ( یَمین ) جمع بسته نمی‌شود. اگر روی کاغذ دو نقطه بگذاریم، فقط یک خط مستقیم این دو نقطه را به هم وصل می‌کند. اگر اشتباه نگویم أُقلیدُس اولین بار این نظر را گفت. نقطهٔ أول بنده و نقطهٔ دوم حضرت خالق ( جَلَّ جَلالُهُ ) فقط این راه مستقیم است که بنده را به معبود وصل می‌کند. پیمودن هر راه دیگری مساوی با إنحراف است. طَلَبُ ٱلْمَعارِفِ مِنْ غَیْرِ طَریقِنا أَهْلَ ٱلْبَیْتِ مُساوٍ ( مُساوِقٌ ) لِإِنْکارِنا ( آدرس حدیث: مُستدرک سفینة ٱلبحار، حسن بن علي نمازي، جلد ۱ ، صفحهٔ ۱۰ ) ( سند این حدیث مخدوش است. ) طلب معارف از هر طریقی غیر از طریق أهل ٱلبیت ( عَلَیْهِمْ جَمیعاً سَلامُ ٱللهِ ) مساوی است ( سوق دهنده است ) به إنکار ما. لذا در آیهٔ شریفهٔ ذیل کلمهٔ ( یَمین ) مفرد و کلمهٔ ( شَمائِل ) جمع آمده است: أَوَلَمْ یَرَوْا إِلیٰ ما خَلَقَ ٱللّٰهُ مِنْ شَیْئٍ یَتَفَیَّؤُ ظِلالُهُ عَنِ ٱلْیَمینِ وَ ٱلشَّمائِلِ سُجَّداً لِلّٰهِ وَ هُمْ داخِرُونَ ( نَحْل ۴۸ ) توضیح این آیهٔ شریفه بماند برای مقال دیگر. إن شاء الله. إلتماس دعاء بیست و چهارم محرّم ٱلْحَرام ۱۴۴۶ ألحقیر مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۷۹ سلام شهادت مظلومانهٔ حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلسّاجِدین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) را بحضور شما سروران گرامی عرض تسلیت دارم. عجب ماهی است ماه شعبان ٱلْمُعَظَّم که خداوند متعال گوهرهای بی نظیر به أهل زمین مرحمت می‌فرماید. حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلشُّهَداء حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلسّاجِدین حضرت مولانا جناب قمر منیر بني هاشم حضرت مولانا جناب عليّ أکبر عَلَیْهِمْ جَمیعاً سَلامُ ٱللهِ و عجب ماهی است محرّم ٱلْحَرام که هر دو إمام بزرگوار و هر دو إمامزادهٔ واجب ٱلتَّعظیم دعوت حضرت ذُو الجَلال ( عَزَّ وَ جَلَّ ) را لبّیک می‌گویند. وجود محترم حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلسّاجِدین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) می‌فرمایند: آیاتُ ٱلْقُرْآنِ خَزائِنُ ٱلْعِلْمِ فَکُلَّما فَتَحْتَ خَزانَةً فَیَنْبَغي أَنْ تَنْظُرَ ما فیها ( آدرس حدیث: مُسْتَدْرَک ٱلْوَسائِل، مرحوم حاج میرزا حسین نوري، جلد ۴، صفحهٔ ۲۳۸ ) آیات قرآن مجید گنجینهٔ علم است هر گنجینه که بگشائی سزاوار است به آنچه در آن است نیک بنگری. یک نکتهٔ قرآنی هم تقدیم می‌کنم. در سه موضع از کلام الله مجید آمده: ( از آنها نترسید و از من بترسید ) ألف— بقره فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ ٱخْشَوْني ( بقره ۱۵۰ ) ب— مائده ۱— فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ ٱخْشَوْنِ ( مائده ۳ ) ۲— فَلا تَخْشَوُا ٱلنّاسَ وَ ٱخْشَوْنِ ( مائده ۴۴ ) سؤال اینجاست که در آیهٔ ( ألف ) کلمهٔ ( ي ) در ( وَ ٱخْشَوْني ) موجود است در حالیکه از آخر کلمهٔ ( وَ ٱخْشَوْنِ ) در دو آیهٔ گروه ( ب ) محذوف است. چرا؟ با تأمّل در سیاق آیات شریفه خواهیم دانست که آیهٔ ( ألف ) در بارهٔ موضوع تغییر قبله است. وقتی جناب جبرائیل ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ جَمیعِ ٱلْمَلائِکَةِ ٱلْمُقَرَّبینَ ) حکم تغییر قبله را آورد، جمع کثیری از کفّار و یهودیان و منافقین و مخصوصاً مُرجفین ( یاوه گویان ) شروع کردند به وسوسهٔ مردم تا جایی که جمعی از ایمان آورندگان هم مرتدّ شدند: وَ ما جَعَلْنَا ٱلْقِبْلَةَ ٱلَّتي کُنْتَ عَلَیْها إِلّا لِنَعْلَمَ مَنْ یَتَّبِعُ ٱلرَّسُولَ مِمَّنْ یَنْقَلِبُ عَلیِ عَقِبَیْهِ ( بقره ۱۴۳ ) پذیرش موضوع تغییر قبله بر مردم سنگین بود مگر آنانکه خداوند متعال هدایتشان کرده: وَ إِنْ کانَتْ لَکَبیرَةً إِلّا عَلَی ٱلَّذینَ هَدَی ٱللّٰهُ ( بقره ۱۴۳ ) امّا در دو آیهٔ ( ب ) تحذیر سبک تر است. ۱— أَلْیَوْمَ یَئِسَ ٱلَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ ٱخْشَوْنِ ( مائده ۳ ) تکلیف روشن است. گروه‌هایی بودند که رسالت و عصمت و ولایت را نپذیرفتند و به دین جاهلیت باقی ماندند. جنگ‌ها صورت دادند. معلوم است که در جنگ بین حقّ و باطل همیشه آن که حقّ است پیروز می‌شود. پس دلیلی ندارد که از کفّارِ نومید شده بترسید. ۲— إِنّا أَنْزَلْنَا ٱلتَّوْریٰةَ فیها هُدیً وَ نُورٌ...... فَلا تَخْشَوُا ٱلنّاسَ وَ ٱخْشَوْنِ ( مائده ۴۴ ) در این آیهٔ شریفه سخنی از جنگ و مقابله و محاربه و إرتداد و إرجاف ( یاوه‌گویی ) وارد نشده است. در آیهٔ ( ألف ) سخن از تحذیر و پرهیز دادن از إرتداد است. إرتداد یعنی کسی دین مبین اسلام را قبول کند ولی بعد خواسته باشد از دین خارج شود و حکم چنین شخصی بسیار سنگین است. در دنیا که قتل بر او واجب است در آخرت نیز راهی برای نجات از عذاب ندارد. چرا؟ وقتی یکی از أحکام را مثلاً حجاب به کسی تذکر داده می‌شود بلافاصله در صدد مقابله بر‌می‌آید و می‌گوید: لا إِکْراهَ في ٱلدّینِ ( بقره ۲۵۶ ) این سخن کاملاً باطل است. تا زمانی که کسی به خانهٔ شما وارد نشده است، دو تا إختیار دارد یکی اینکه وارد شود یکی اینکه وارد نشود ولی وقتی وارد شد رعایت قوانین خانهٔ شما بر او لازم می‌شود. مثلاً قانون خانهٔ شما این است که کسی با کفش روی فرش پا نگذارد و او ملزَم به رعایت است. دین اسلام هم همینطور است. آیهٔ شریفهٔ ( لا إِکْراهَ في ٱلدّینِ ) به قبل از إسلام مربوط است. یعنی یک ارمنی دو تا إختیار دارد یکی اینکه به إسلام بگرود یکی اینکه به إسلام ایمان نیاورد ولی وقتی إیمان آورد حجاب و نماز و روزه و سائر أصول و فروع بر او واجب می‌شود. حال اگر پس از قبول دین اسلام خواسته باشد خارج شود مرتدّ خواهد بود. لذا در آیهٔ مورد نظر چون پرهیز دادن از ارتداد بسیار مهمّ است کلمهٔ ( وَ ٱخْشَوْنِي ) با ( ي ) آمده است. این حکایت در بارهٔ آنانکه کافر هستند و از مسلمین و از دین اسلام مأیوس شدند، موضوع ساده‌تر است لذا ( ي ) از آخر کلمهٔ ( وَ ٱخْشَوْنِ ) محذوف است و نیز نظر به اینکه در آیهٔ .... سخن از محاربه و مقابله و مقاتله و إرتداد نیست تحذیر و پرهیز دادن آسانتر است لذا ( ي ) از کلمهٔ ( وَ ٱخْشَوْنِ ) محذوف است. إلتماس دعاء بیست و پنجم محرم الحرام ۱۴۴۶ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
هوالحی الذی لایموت إناللّه و إنا الیه راجعون شهادت خوبان به دست بدان! شهادت مسلمانان به دست کفارصهیونیست - نازیست! شهادت "آل خیر" به دست شیاطین زادگان شرور! حادثه ای شگفت انگیز نیست که واقعه ای هرروزه است و این روند تا قیامت برپا خواهد بود و امت اسلام با "شهید و شهادت" دیرآشناتر از آنی است که وقفه ای در تکلیف و مقاومتش مقابل کفار به وجود آید، اما موضوع شهادت "شهید حاج اسماعیل هنیّه" رضوان اللّه تعالی علیه، (شهید القدس) نشان از شروع ادبیات سیاسی و دفاعی تازه ای در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام و محور مقاومت اسلامی دارد که می باید بسیار هوشمندانه آن را تحلیل و اقدام کرد! "ترور "ننگین ترین رفتار دردنیای کنونی است! دنیایی که خود را در سطوح آرمانی آزادی های فردی و اجتماعی درجهان تصور می کند اما همان کسانی که مدعیان دروغین دمکراسی هستند تنها منطق شان، ترور و کشتار بی دفاعان است! به عنوان اهالی انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران، این اقدام ناجوانمردانه را تقبیح و محکوم می کنیم. به امید پیروزی عنقریب رزمندگان محور مقاومت اسلامی و آزادی قدس شریف ان شاء اللّه. أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی، هنری سعا سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٠ مرداد ١۴٠٣ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالحی الذی لایموت إناللّه و إنا الیه راجعون شهادت خوبان به دست بدان شهادت مسلمانان به دست صهیونیست - نازیست ها شهادت آل خیر به دست شیاطین زادگان شرّ حادثه ای شگفت انگیز نیست که واقعه ای هرروزه است و این روند تا قیامت برپا خواهد بود و امت اسلام با "شهید و شهادت" دیرآشناتر از آنی است که وقفه ای در تکلیف و مقاومتش مقابل کفار به وجود آید، اما موضوع شهادت "شهید حاج اسماعیل هنیّه" رضوان اللّه تعالی علیه، (شهید القدس) نشان از شروع ادبیات سیاسی و دفاعی تازه ای در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام و محور مقاومت اسلامی دارد که می باید بسیار هوشمندانه آن را تحلیل و اقدام کرد! "ترور "ننگین ترین رفتار دردنیای کنونی است! دنیایی که خود را در سطوح آرمانی آزادی های فردی و اجتماعی درجهان تصور می کند اما همان کسانی که مدعیان دروغین دمکراسی هستند تنها منطق شان، ترور و کشتار بی دفاعان است! به عنوان اهالی انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران، این اقدام ناجوانمردانه را تقبیح و محکوم می کنیم. به امید پیروزی عنقریب رزمندگان محور مقاومت اسلامی و آزادی قدس شریف ان شاء اللّه. الیس الصبح بقریب انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی، هنری سعا سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٠ مرداد ١۴٠٣ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالحی الذی لایموت إناللّه و إنا الیه راجعون شهادت خوبان به دست بدان شهادت مسلمانان به دست صهیونیست - نازیست ها شهادت آل خیر به دست شیاطین زادگان شرّ حادثه ای شگفت انگیز نیست که واقعه ای هرروزه است و این روند تا قیامت برپا خواهد بود و امت اسلام با "شهید و شهادت" دیرآشناتر از آنی است که وقفه ای در تکلیف و مقاومتش مقابل کفار به وجود آید، اما موضوع شهادت "شهید حاج اسماعیل هنیّه" رضوان اللّه تعالی علیه، (شهید القدس) نشان از شروع ادبیات سیاسی و دفاعی تازه ای در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام و محور مقاومت اسلامی دارد که می باید بسیار هوشمندانه آن را تحلیل و اقدام کرد! "ترور "ننگین ترین رفتار دردنیای کنونی است! دنیایی که خود را در سطوح آرمانی آزادی های فردی و اجتماعی درجهان تصور می کند اما همان کسانی که مدعیان دروغین دمکراسی هستند تنها منطق شان، ترور و کشتار بی دفاعان است! به عنوان اهالی انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران، این اقدام ناجوانمردانه را تقبیح و محکوم می کنیم. به امید پیروزی عنقریب رزمندگان محور مقاومت اسلامی و آزادی قدس شریف ان شاء اللّه. الیس الصبح بقریب انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی، هنری سعا سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٠ مرداد ١۴٠٣ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۸۰ سلام قرآن مجید سه آفت را در مسیر زندگی معرفی فرموده است و برای هر کدام از این آفت ها راهکار و راه علاج بیان فرموده: ۱— گاهی آدمی إحساس می‌کند که در تنگنا واقع شده. کارهای روزمره گره می‌خورد. راه زندگی گویا بسته می‌شود. تنها راه علاج و نجات از این حالت، ( ذکر ) است. وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْري فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ ٱلْقیامَة أَعْمیٰ ( طٰهٰ ۱۲۲ ) و هر کس از ( ذکرِ ) من روی گردانی کند زندگی تنگ و سخت نصیب او می‌شود و روز قیامت او را در حالی محشور می‌کنیم که کور است. اینکه مراد از ( ذِکر ) در این آیهٔ شریفه چیست؟ علماء محترمین إختلاف نظر دارند. روایات هم به گونه‌های مختلف وارد شده. ممکن است مراد از ( ذکر ) همان ( کلام وحي ) باشد. دلها زنگار می‌گیرد همانگونه که آهن زنگ می‌زند. جلاء آن چیست؟ تلاوت قرآن مجید و زیارت أهل قبور قالَ رَسُولُ ٱللّٰهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ إِنَّ هٰذِهِ ٱلْقُلُوبَ تَصْدَأُ کَما یَصْدَأُ ٱلْحَدیدُ قیلَ وَ ما جَلاؤُها قالَ تِلاوَةُ ٱلْقُرْآنِ وَ زیارَةُ ٱلْقُبُورِ ( آدرس حدیث: مُستدرک ٱلوسائل، مرحوم حاج آقا میرزا حسین نوری، جلد ۲، صفحهٔ ۱۰۴ ) و ( ربیع ٱلْأَبْرار و نُصُوص ٱلْأَخبار، محمود جار ٱلله زمخشري، جلد ۲، صفحهٔ ۲۶۱ ) هم زیارت کردن أهل قبور هم زیادت خواندن آیات نور ۲— گاهی آدمی إحساس می‌کند که به دام شهوت مبتلا شده. شهوت جنسی، شهوت پُست و مقام، شهوت شناخته شدن، شهوت جمع مال، و غیره. راهکار برای نجات از این حالت، توجه به نماز است. تا وقتی کسی به نماز توجه دارد ( هم از نظر کمّي و هم از نظر کیفي ) یقیناً به ورطه و گرداب شهوت مبتلا نمی‌شود. فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا ٱلصَّلوٰةَ وَ ٱتَّبَعُوا ٱلشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً ( مریم ۵۹ ) گروه‌هایی می‌آیند که نماز را ضائع می‌کنند و از شهوت ها پیروی می‌کنند. نتیجهٔ عملکردِ فاسدِ این گروه‌ها چه می‌شود ؟ اینان به غَيّ و گمراهی و بدبختی برخورد خواهند کرد. ۳— گاهی آدمی در قلب خود إحساس دل مردگی و بدبختی و شقاوت دارد. راهکار علاج این حالت، رسیدگی و إحسان و نیکوکاری به والدین و مخصوصاً والده می‌باشد: وَ بَرّاً بِوالِدَتي وَ لَمْ یَجْعَلْني جَبّاراً شَقیّاً ( مریم ۳۲ ) جان کلام بنده در این است که: وَ بِٱلْوالِدَیْنِ إِحْساناً ( بقره ۸۳ ) و ( نِساء ۳۶ ) و ( أنعام ۱۵۱ ) و ( إسراء ۲۳ ) هفده نکتهٔ بسیار آموزنده و مهمّ در این عبارت قرآنی إستنباط کرده ام. یکی را إشاره کنم. عمده ترین معنای ( بِ ) در علوم قرآنی ( إِلْصاق ) است. ( إِلْصاق ) در لغت ( چسبیدن ) است. ( بِ ) در ( بِٱلْوالِدَیْنِ ) یعنی ( کنار آنها باش ) پدر یا مادر یا هر دو را بگذاریم خانهٔ سالمندان یا خودمان در شهری دیگر و آنها در مکانی دیگر و یک شخصی بعنوان پرستار بیاید و رسیدگی کند. ما چکار کنیم؟ فقط پول بحساب سالمندان یا به حساب پرستار واریز کنیم. وای ! این شد إحسان؟ هرگز. درست است که ( أَبَوَیْن ) هم ( پدر و مادر ) است ولی فرموده ( والِدین ) چرا؟ چون ( والِدَین ) از ریشهٔ ( وَ لَ دَ ) بمعنای ( زاییدن ) است. یعنی إحسان به پدر واجب و إحسان به مادر واجب‌تر. حدود سی ماه است که این حقیر به غم فقدان پدر مبتلا هستم. ولی غم انگیز تر آنکه أخیراً والدهٔ بنده هم آسمانی شد. خدایا. همهٔ پدرها و مادرهای آسمانی شده را أهل بهشت قرار بده. خدایا. به آنانکه چشمشان به وجود پدر یا مادر یا هر دو روشن است توفیق خدمتگزاری عطاء بفرما. إلتماس دعاء بیست و ششم محرم الحرام ۱۴۴۶ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
محمد شجاعی شهادت «اسماعیل هَنِیّه» ____________________ هَنیئاً،«یا هَنِیَّه»، اَلشَّهادَة مبارک بادت این معراج خونین زدی پیوند، مِهر و دوستی را میانِ مُلکِ «ایران» و «فلسطین» شهههههههههههههههههههههههههید ًهمانندِ «سلیمانی»، سحرگاه میانِ خون، چو آلاله شکفتی ندای «اِرْجِعی» را با شهادت به زیبایی، بِحَق، لَبَّیْک گفتی شهههههههههههههههههههههههههید مُقدّر بود ای «سردارِ غَزّه» که در «ایران» شوی مهمانیِ دوست همه در سوگِ «ابراهیم» بودیم که «اسماعیل» شد قربانیِ دوست شهههههههههههههههههههههههههید تو پیش از مرگ، قربانی نمودی هرآنچه کردگارت داد، «ای مرد» شهادت در رهِ آزادیِ قدس گوارای وجودت باد، «ای مرد»
هلال شیعی! منظور بنده از هلال شیعی و وجه تمثیلی شمشیر مولاعلی (ع)از کشمیر تا لبنان، بر قواعداین باور است که روزی همان منجی موعود بشر(عج) که حضرت پیامبر(ص) نوید داده است ؛خواهند آمد و با کفر و الحاد و ستم و ستمگری در جهان مبارزه خواهند کرد. ایشان منجی تنهاشیعه نیستند، جایی هم نیامده است که منجی "شیعه" فقط باشند! ایشان منجی"بشر "اند. فوق تمام ادیان و مذاهب و فرقه ها! منظور ما در جهان از گسترش شیعه، گسترش "مکتب اهل بیت"(ع) است نه تسلط عده ای خاص بر جهان! تسلط حقیقت اسلام است، حقیقت پیمغبر اعظم الهی است. حقیقت امام ولی اللّه است. حقیقتی که شریعت و طریقت را تنها برای نیل به "حقیقت" می خواهد؛ همان حقی که کلمه "وحدت" است. کلمه "لا اله الا اللّه "است؛ همان کلمه ای که سلطان سریر ارتضا، حضرت سلطان العارفین امام علی بن موسی الرضا(ع) در حدیث سلسله الذهب فرمود :لا اله الا الله حصنی فمن دخل امن من عذابی. قال: فلما مرت الراحلة نادانا. بشروطها وانا من شروطها جهان امروز و آینده اگر از مکتب اهل بیت(ع) دور بیفتد قطعا توسط فرقه های منحرف و شیطان ساخته ای همچون« داعش و القاعده و طالبان» بلیعده خواهد شد. اهل جهل و فساد و تکفیر و ستم که خود را پیرو فقه "ابن تیمیه و وهابیت" می دانند با استطاعت "صهیونیزم "قصد در انهدام آیین محمدی(ص) دارد. ما وقتی سخن از "شیعه "به میان می آوریم به خاطر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است؛ همان مکتب سالم و دست نخورده ای که با خون بزرگان خود و فرزندان خود، پیران و کودکان خود توانسته است تاکنون سالم و دست نخورده بماند! منظور ما از شمشیر علی(ع) خون ریختن در جهان نیست ! بلکه شمشیر علی دو لبه داشت: یک لبه اش اجرای «عدالت اسلامی» بود و لبه دیگرش ایجاد« حکومت اسلامی»! اگر« حکمت علوی» حضرت و «بازوی یداللهی» اش نبود؛ امروز نامی از اسلام در هیچ کجای جهان نبود! ما سخن ازمکتب "تشیع "می رانیم ،نه ایجاد شکاف و اختلاف بین برادران عزیز سنی و شیعه ی خودمان! برای من که مدعی پیروی از مکتب تشیع ام، ظلم به سرخ پوست، سیاه پوست، اسکیمو، بوشمن، مالایایی، میانماری، فلسطینی، افغانستانی یا عراقی و ایرانی و لبنانی ،هیچ تفاوتی ندارد! پیامبر ما برای تمام "جهان" آمد و امام ما "امام "تمام جهانیان است؛ لذا ما آرزوی جهانی آکنده از "صلح و سرسبزی "را داریم و دشمنان ما بر این نکته واقف اند که ما را «تحقیر و تکفیر» می کنند. ومن با جسارت تمام خدمت دشمنان «اسلام و تشیع» عرض می کنم : «الیس الصبح بقریب» ! ✍️📚🌲🌳🌴📲🇮🇷🌍🌐✅ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالعلیم تحریک دشمن، دشمنی که حتی به کودکان نارس رحم نکرده و هیچ خط قرمز انسانی را رعایت نمی کند! آن هم در شرایطی که میلیون ها انسان بی دفاع در حال برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی هستند، نوعی حماقت به شمار می آید!! وگرنه فرصت انتقام عملی همیشه و در هر زمان و مکان برای منتقم، محفوظ است. مهمترین مسئله امروز ایجاد ترس است که می بایست محور مقاومت در منطقه جنگی خود بوجود آورد و آن جنگ ایزایی و تبلیغاتی است! ترس و تنش خود بهترین روش برای شکست سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی دشمن است!!! روشی که آلمان نازی در اوایل هجومش به کشورهای اروپایی استفاده کرد و وحشت آفرینی اش بیشتر از جنگ برایش سود داشت! والسلام، العاقل یکفی بالاشاره سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٣مرداد ١۴٠٣
کمیته ی نظارت بر دولت که دکتر پزشکیان در ایام انتخابات برآن تاکید داشت پس از حضور مشغول به کار کرده👌 ✅ابتدا نکات داخل سایت را بخوانید سپس وارد ربات تلگرامی شده و اسم ناظر پیشنهادی خود را در آن یادداشت کنید🙏 irankamand.com شما دعوتید تا برای نظارت بر تحقق وعده‌های دکتر مسعود پزشکیان و عملکرد او در چهار سال آینده هر کس را که مناسب می‌بینید به عنوان ناظر مورد اعتماد خود معرفی کنید. برای پیشنهاد ناظران خود به ربات زیر مراجعه کنید. @IranKamandBot ✅چنانچه تمایل و شناخت از بنده داشتید میتوانید نام بنده را به عنوان یکی از نفراتی که بتواند بر روند اجرایی شدن ۵ بند و اصل کارگروه کمند نظارت کند را بدهید که پرقدرت بر پیگیری مطالبات مداومت داشته باشیم🙏
سلام و درود لطفا برای تکمیل فرم از طریق سایت زیر وارد شوید. http://irankamand.com
هوالعزیز عشق «سعا»در دل   مردی که ادب را شد ضرب‌المثلی قابل در مکتب «عاشورا»، هستند: «ابوفاضل» فرمانده جنگ‌آرا، رزم‌آور بی‌همتا در قول و عمل یکتا، بر مدح و ثنا قابل امساک  ز نوشیدن، در اوج عطش؟ آری! زین خصلت گُردانه، شد آیت حق کامل تحسین‌گر احساسش، تنها نه تغزّل شد بر جاذبۀ عشقش صد قبله‌نما، مایل! ممدوح وفاداری، آرایۀ حق یاری «اخلاص له الدّین»‌اش از جوهردل، حاصل پژواک جوانمردی در قحط فضایل بود تاهست جهان، بادا نامش به ثنا شامل!  دستش که جداکردند،مَشک ازکف خودننهاد در پاس وفا از او، شرمنده شده قاتل!  ای یاور محرومان، بر ما مددی فرما !  غرق غم دنیاییم، از عشق شما غافل سرمایۀ دینداری در دست کریمان نیست!  شد دخمه‌گزین عابد، شد خانه‌نشین عاقل تنگ است دل مردم، از جو شدن گندم اما همه جا، هر دم، هستید شما در دل دنیا شده تزیین‌گر، هر جامۀ پاجی را  تندیس سیه‌کاران در دست تجاهر وِل! دشمن همه جا حاضر، در باطن و در ظاهر گویی که به«عاشورا»هستیم دراین پازل!  تعجیل ظهورش را، ازحضرت حق، می‌خواه تا از دل این گرداب، ما را ببرد ساحل  * در هر غزل نابم، آرامش جان هستی ای عشق«سعا» در دل، عباس ابوفاضل!  مکتب شعر امامیه  سید علی اصغر موسوی ۵ مرداد۱۴۰۲ تاسوعای ۱۴۴۵ علیه السلام @saapoem t.me/saapoem
هوالعلیم «مصحف خونین» پیرایۀ اندیشه، عادت به مضامین است فقدانیِ ادراکات، نیرنگیِ تزیین است دائم پی شب بودن، انکار سحرگاهان- در غالب خودخواهی، تلبیس به تمکین است یک ذره ستم دردین، هیهات، اگر باشد! توهین به شریعت در گمراهی آیین است ای «فاسد بالفطره» تاکی«اموی» بودن؟ قاموس ستمکاری بر قامتت آذین است! در مکتب «عاشورا»، آیینه‌ترین واژه: «حق»است که حق دینِ هردیدۀ حق‌بین است درمکتب«عاشورا»:«عشق» است که می‌داند «عقل» از پی تدریس جاویدترین«دین»است! در مکتب «عاشورا»: عاشق: پیِ عشق حق عاقل: پیِ حکمت، دل: در فرصتِ تمرین است «اسلام»بدون«حق»،اسلام«پیمبر(ص)»نیست اسلام ابوسفیان، پرچینیِ پروین است! دین،باغ«سیاست»نیست محصول بَری آسان! فردینیِ«آمون» نیست! میثاقیِ «آمین» است فرزند«علی(ع)»جنگید با پست‌ترین سالوس! آنان که به دل‌هاشان، دشنام‌ترین کین است درباطن مفسدشان: دیوانِ شَمَن‌آیین در ظاهر مصلح‌شان: «ابلیسِ» پرندین است! انگیزۀ دین‌داری، مفتون تکبّر نیست! مرهونِ صداقت در اخلاصِ فرامین است ** ای نام تو مستغنی، از وصف در این چامه یادت همه‌دم جاری،در«مُصحف»خونین است درسی که «سعا»آموخت از«مکتب عاشورا»: «دوری ز مَظالم» در دنیای غلط‌ چین است مکتب شعر امامیه سیدعلی‌اصغر موسوی قم – ۳مرداد ۱۴۰۲ ۷محرم ۱۴۴۵ @saapoem t.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ✍️📜☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️حاصل ۵۷ روز فیلمبرداری مداوم هست 💝بسیار زیباست ✍️کانال ادبی فرهنگی سید بشیر https://eitaa.com/sbh110
جبرقافیه📜 حاکمیت گردنش چون که کُلفت است و قوی لاجرم باید که حرف زور او را بشنوی! قافیه چون من برای خویشتن، خود دشمن است وقتی از دنیا ندارد بهره چون رِدف و رَوی! در غزل شانسی ندیدم با شکوه گوهرش کی فریبد چشم سبزی را طناب مثنوی! اُشترا، هرگز ندانستی به خارستان چرا؟! واعظ از ترس خدا گوید، کند خود را قوی "غایَة المَطلوب"تو وَهم است در"فصل الحُصول" نیم قرن است، اینکه دنبال رسیدن می‌دوی! دور بایدمی‌شدی اززندگی،زن،عشق وحال مثل مردی مرده در آیین سرد مانوی! نق نزن دیگر،ببین تاحضرت حاکم چه گفت: اینکه باید می‌شدی،"أَصبِر عَلی" شاید شوی! موعظه کم کن که ایمان رفت بارندان دهر شد هدایت بس که دستاویز قوم هادوی! عمرشدنزدیک شصت ودر"سعا" شوری ندید! نوبت عیشم که شدگفتند :پس کی می‌روی؟! 📜✍️ سیدعلی اصغرموسوی قم ـ ١۴ مرداد ١۴٠٣ @saapoem