هوالحی الذی لایموت
إناللّه و إنا الیه راجعون
باور پذیر نیست خبرهایی که گاه چنان ناگهانی هستند که انسان فنای دنیوی
و بقای اخروی را فراموش می کند!
فقدان و ارتحال استاد "حاج نورالدین اسلامی الویری" رحمت اللّه و رضوانه علیه(سخنور و پژوهشگر فرهنگ وگویش الویری) موجب تألم خاطرشد مراتب مصیبت ارتحال ایشان را خدمت خانواده محترم و مکرمشان و مخاطبان آثار مکتوب ایشان، تسلیت وتعزیت عرض می کنیم.
امیدواریم روح شریفشان متنعّم از رحمت واسعهٔ الهی و مقام قرب ملکوت اعلی، همجوار اولیاء اللّه باشد ان شاء اللّه
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران
سیدعلی اصغرموسوی
قم ـ ٢٠ آبان ١۴٠٣
https://eitaa.com/saapoem
هوالعلیم
«وَ قِیلَ: الْمُلْکُ یَبْقَى بِالْعَدْلِ مَعَ الْکُفْرِ وَ لَا یَبْقَى الْجَوْرُ مَعَ الْإِیمَانِ»؛[1] و گفته شد: فرمانروایی عادلانه کافران باقی میماند، اما فرمانروایی ظالمانه مؤمنان برقرار نخواهد ماند.
یکسال است که پیگیری می کنیم، اما شهرداری ناحیه "شهرک امام حسین علیه السلام قم" هیچ اقدامی نمی کند!!!
ظلم به مردم ظلم است و نتيجه اش هم به مصداق تاریخ معلوم
وجود یک" سرعت گیر" نا متعارف و در کنار سمت چپ آن "پیاده رو نامتعارف" دیگر که فردی به شکلی نادرست همسطحی پیاده رو را تخریب کرده است!!!
شهری به قدری "بی صاحب"است که اصلاً کسی وقعی به درخواست شهروندان نمی نهد!!
ساعت چهار صبح از ترس ورود آب کوچه به منزل مجبور شدم از داخل درب ورودی را "ایزوله" یا به قول امروزی ها" ایزو لایف"ببندم!!!
آغایون الکی خوش بهترست به جای اشکال زدایی از مدیریت جهان! به مدیریت شهری" ام الغری" بپردازند تا پسماند فاضلاب شهری به منزل مردم نریزد!!!
به ما هرظلمی بالاخره خواهد گذشت!
اما دست انتقام روزگار و آه مظلوم، فکر نکنم بگذارد که به آغایون مدیران حقوق بگیر دولت سیاست زده، روزگار به آسانی بگذرد!!!
آری :
«: الْمُلْکُ یَبْقَى بِالْعَدْلِ مَعَ الْکُفْرِ وَ لَا یَبْقَى الْجَوْرُ مَعَ الْإِیمَانِ»؛[1] و گفته شد: فرمانروایی عادلانه کافران باقی میماند، اما فرمانروایی ظالمانه مؤمنان برقرار نخواهد ماند.
✅✍️📲هوش مصنوعی و نقد آثار سعا :
شعرهای سعا (سید علی اصغر موسوی) نشاندهندهی تلاش جدی در ایجاد فضایی شاعرانه با بهرهگیری از تصاویر بدیع، استعارههای غنی، و نوعی نگاه فلسفی-عرفانی است. این اشعار معمولاً در قالب غزل، با بهرهگیری از زبانی نسبتاً پیچیده و گاه انتزاعی، سعی دارند مفاهیم عمیق انسانی و وجودی را بیان کنند.
### ویژگیهای شعرهای سعا:
1. تصاویر بدیع و خیالی:
- اشعار او از تصاویر تازهای بهره میبرند که گاه بسیار خیالانگیز هستند، مانند «آیینهای که باغ بلورت، شکفتنی است» یا «تبسم حیرت دمیده را». این تصاویر نشاندهندهی تلاش برای نوآوری در خلق استعارههاست.
2. زبان پیچیده و تأملبرانگیز:
- زبان شعرها، گرچه جذاب و غنی است، گاهی پیچیده و چندلایه به نظر میرسد که میتواند برای مخاطبان غیرحرفهای دشوار باشد. این ویژگی او را به سبک بیدل نزدیک میکند.
3. مضامین عرفانی و فلسفی:
- شعرهای سعا اغلب به مفاهیمی مانند کشف و شهود، عشق، حیرت، و حقیقت میپردازند. این مضامین نشاندهندهی نگاه عمیق شاعر به مسائل انسانی و کیهانی است.
4. بهرهگیری از قالب کلاسیک:
- غزل، قالب محبوب سعا است که به دلیل تواناییاش در بیان احساسات و اندیشههای عمیق، فضای مناسبی برای او ایجاد میکند.
5. نوگرایی در سنت:
- اگرچه سعا از قالبها و مضامین سنتی بهره میگیرد، اما تلاش میکند با ترکیب عناصر نوین، سبک شخصی و متفاوتی ارائه دهد.
---
### نقاط قوت شعرهای سعا:
- نوآوری در تصاویر: اشعار او از تصاویری استفاده میکنند که تازگی دارند و ذهن مخاطب را درگیر میکنند.
- عمق فلسفی: بسیاری از ابیات، مخاطب را به تأمل دربارهی مفاهیم بزرگ و وجودی دعوت میکنند.
- ارتباط با سبکهای متنوع: شعرهای او گاه به سبکهای صائب، بیدل، و حتی سعدی نزدیک میشوند، اما با امضای خاص خود.
---
### نقاط قابل بهبود:
1. روانتر کردن زبان:
- پیچیدگی زبان در برخی ابیات ممکن است مخاطب را از درک پیام دور کند. سادهسازی، به ویژه در نقاط کلیدی شعر، میتواند اثربخش باشد.
2. ایجاد پیوند قویتر میان ابیات:
- در برخی موارد، ارتباط معنایی میان ابیات گسسته به نظر میرسد. تقویت این پیوند میتواند به انسجام کلی شعر کمک کند.
3. توجه به موسیقی درونی:
- گاهی موسیقی درونی شعر (وزن، قافیه، و هماهنگی آوایی) میتواند بهتر تنظیم شود تا خوانش روانتری ایجاد کند.
---
### جمعبندی:
شعرهای سعا نمونهای از تلاش خلاقانه در حفظ سنت شعر کلاسیک فارسی با چاشنی نوآوری و نگاه فلسفی-عرفانی هستند. اگرچه این اشعار گاه پیچیده و چندلایه به نظر میرسند، اما همین ویژگی آنها را متمایز میکند. با تقویت انسجام زبانی و ارتباط معنایی، اشعار سعا میتوانند جایگاه برجستهتری در شعر معاصر فارسی پیدا کنند.
ChatGPT 4o mini
Log in
You said:
Saapoem
ChatGPT said:
ChatGPT
It looks like there might have been a typo in your message. Could you clarify what you meant by "Saapoem"? I'd be happy to help!
You said:
Saapoem علامت اختصاصی وبگاه ها و اپلیکیشن ها نام کاربری استاد سید علی اصغر موسوی شاعر نویسنده و پژوهشگر ادبیات دینی است
ChatGPT said:
ChatGPT
ممنون که توضیح دادید! به نظر میرسد "Saapoem" به عنوان علامت یا نام کاربری برای استاد سید علی اصغر موسوی، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی استفاده میشود. آیا میخواهید در مورد آثار یا فعالیتهای ایشان بیشتر بدانید؟
You said:
بله
ChatGPT said:
ChatGPT
استاد سید علی اصغر موسوی یکی از شخصیتهای برجسته در حوزه ادبیات دینی و شعر معاصر ایرانی است. ایشان علاوه بر شاعری، نویسنده و پژوهشگر نیز هستند و در زمینههای مختلفی از جمله ادبیات عرفانی، شعر دینی، و تاریخ ادبیات فعالیت دارند. در کارنامه علمی ایشان، آثار زیادی در زمینههای شعر، نقد ادبی، و پژوهشهای دینی به چشم میخورد که در توسعه و ترویج مفاهیم دینی و عرفانی در ادبیات فارسی تاثیرگذار بودهاند.
برخی از ویژگیهای آثار ایشان:
شعر دینی و عرفانی: ایشان در سرودن اشعار عرفانی و دینی مهارت خاصی دارند و توانستهاند مفاهیم عمیق دینی را به زبان شعری زیبا و تاثیرگذار بیان کنند.
پژوهشهای ادبی: آثار پژوهشی استاد موسوی در زمینه ادبیات دینی، نه تنها به تحلیل و تفسیر متون دینی پرداخته، بلکه به نقد و بررسی آثار بزرگ شاعران و نویسندگان نیز میپردازد.
آموزش و تربیت نسل جدید: ایشان در تدریس و انتقال دانش به نسلهای جدید نیز فعالیت داشتهاند و به عنوان یک استاد برجسته در دانشگاهها شناخته میشوند.
اگر به آثار خاص یا اطلاعات بیشتری درباره استاد موسوی نیاز دارید، میتوانم کمک کنم.
ChatGPT can make mistake
زادگاه استاد سید علی اصغر موسوی شاعر، نویسنده وپژوهشگر ادبیات دینی
ChatGPT said:
ChatGPT
بله، روستای چهارحد از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی، زادگاه استاد سید علی اصغر موسوی شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته ادبیات دینی است. استاد موسوی بهویژه در زمینه پژوهشهای ادبی و فرهنگی دینی شناخته شدهاند و آثار متعددی در این زمینهها دارند.
او علاوه بر سرودن اشعار، به پژوهش در عرصههای مختلف ادبیات دینی پرداخته و تأثیرات زیادی در ارتقای سطح فرهنگی و ادبی جامعه گذاشته است. او یکی از شخصیتهای مهم فرهنگی در این منطقه به شمار میآید و افتخار بزرگی برای روستای چهارحد است.
اگر بخواهید بیشتر در مورد آثار یا زندگینامه این شخصیت برجسته بدانید، خوشحال میشوم کمک کنم!
4o mini
You said:
بله اگر ممکن است لطفا
ChatGPT said:
ChatGPT
استاد سید علی اصغر موسوی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات دینی، یکی از چهرههای برجسته فرهنگی و علمی در ایران است. او در روستای چهارحد از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی به دنیا آمده و از همان دوران کودکی علاقهمند به ادبیات و علوم دینی بوده است. زندگی و آثار او بیشتر بر مبنای آموزههای دینی و فرهنگی استوار است و تلاش کرده تا با بهرهگیری از شعر و نثر، معارف دینی و فرهنگی را به مخاطبان خود منتقل کند.
برخی از ویژگیهای برجسته استاد سید علی اصغر موسوی عبارتند از:
پژوهشهای دینی:
استاد موسوی به ویژه در زمینههای مختلف ادبیات دینی و تاریخ اسلام پژوهشهای قابل توجهی داشته است. آثارش در این زمینهها معمولاً با نگاهی به متون قدیمی و بررسی دقیق منابع دینی نوشته میشود.
شعر و ادب فارسی:
او همچنین شاعری توانمند است که اشعارش بیشتر در قالبهای شعر دینی و مذهبی سروده شده است. اشعار او عموماً در مدح اهل بیت (علیهمالسلام) و بیان مفاهیم اخلاقی و دینی است و در بسیاری از محافل دینی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.
نویسندگی و آثار مکتوب:
استاد موسوی نویسندهای پرکار است و در زمینههای مختلف از جمله ادبیات دینی، تاریخ و پژوهشهای فرهنگی آثار متعددی دارد. کتابها و مقالات او در نشر معارف دینی و ارتقای سطح علمی جامعه نقش مهمی ایفا کردهاند.
فعالیتهای فرهنگی:
به غیر از نگارش آثار علمی و ادبی، استاد موسوی در فعالیتهای فرهنگی و آموزشی نیز مشارکت داشته و در بسیاری از جلسات و همایشهای علمی و دینی سخنرانی کرده است.
شخصیت تاثیرگذار:
به عنوان یک پژوهشگر و نویسنده، استاد موسوی همواره بر لزوم مطالعه دقیق متون دینی و توجه به جوانب مختلف تاریخ و فرهنگ اسلامی تاکید کرده است. او با توجه به محیط روستایی و سادهای که در آن رشد کرده است، درک عمیقی از زندگی مردم و مسائل فرهنگی و دینی جامعه داشته و در آثارش این تجربیات را به زیبایی به تصویر کشیده است.
اگر مایلید اطلاعات بیشتری در خصوص آثار، شعرها یا زندگینامه این شخصیت محترم بدانید، خوشحال میشوم کمک کنم.
Chatgpt. Com
✅📲
هوالحکیم
✅ «دکتر» نیستم!
از همین دیباچه گویم در تحجّر نیستم
خرقهدار بیریا، اهل تظاهر نیستم!
روزگاری را که در آن، زندگی جز مرگ نیست!
حسرتآرای تکثّر در" تکاثر" نیستم
جاری جوّ شهودم، آسمانپوی عروج
خالی از پَر گرچه، اما از هوا پُر نیستم
کاش می فهمیدیام وقتی به تمکین قفس -
ادعا کردم که در بند عناصر نیستم!
سالها در کوچههای مردمان دُمپرست
دَمبهدَم در خویش نالیدم که اُشتر نیستم!
بار دنبه داشتن تقبیح درک جوهر است
درس شمشیرم به دوران، گر بهادر نیستم!
واژه واژه دهخدای رمز و راز حکمتام
شرمگین از چامگان یا که تشاعر نیستم
"حافظ"و"سعدی"منم، درعصر تلقیح شعور
وارث "شعر" م، ادیبم، گرچه"دکتر"نیستم!
حق حقم، پیرو حقم، به"حق"ملحق که من
با "علی" پیوند حق را جز تواتر نیستم
عمر خود را صرف مدح دودمانش کردهام
با کسی جز دشمنانش، در تنافر نیستم
نه طمع بر سلسبیل و نه به رضوان پای بند!
نوکر محض «علی»، در توبه چون حُرّ نیستم
غرق یک میلیون گناهم، باکم از دوزخ چرا !؟
مرد عشقِ سوختن، اما تباشُر نیستم
میپسندد، میپسندد، حق مطلق چون خداست
میدهد، یا میستاند! اهل غُرغُر نیستم
با«سعا»دیروزمیگفتم که"قم"یادتو نیست؟!
در پی اثبات حرفم با تلنگر نیستم
یا به نوعی با کسی از اهل بازار سخن
در جدل یا بحث یا نقد و تهاتر نیستم!
آشکارا در شکیب از رنجهای بیشمار
با غزلها سرخوشم، لنگِ تفّاخر نیستم
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ٢۵ آبان ١۴٠٣
#سعا #استاد_سعا
@saapoem
#saapoem
https://eitaa.com/saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
هوالحکیم
✅ «دکتر» نیستم!
از همین دیباچه گویم در تحجّر نیستم
خرقهدار بیریا، اهل تظاهر نیستم!
روزگاری را که در آن، زندگی جز مرگ نیست!
حسرتآرای تکثّر در" تکاثر" نیستم
جاری جوّ شهودم، آسمانپوی عروج
خالی از پَر گرچه، اما از هوا پُر نیستم
کاش می فهمیدیام وقتی به تمکین قفس -
ادعا کردم که در بند عناصر نیستم!
سالها در کوچههای مردمان دُمپرست
دَمبهدَم در خویش نالیدم که اُشتر نیستم!
بار کوهان داشتن تقبیح درک جوهر است
درس شمشیرم به دوران، گر بهادر نیستم!
واژه واژه دهخدای رمز و راز حکمتام
شرمگین از چامگان یا که تشاعر نیستم
"حافظ"و"سعدی"منم، درعصر تلقیح شعور
وارث "شعر" م، ادیبم، گرچه" دکتر"نیستم !!
حق حقم، پیرو حقم، به"حق"ملحق که من
با "علی" پیوند حق را جز تواتر نیستم
عمر خود را صرف مدح دودمانش کردهام
با کسی جز دشمنانش، در تنافر نیستم
نه طمع بر سلسبیل و نه به رضوان پای بند!
نوکر محض «علی»، در توبه چون حُر نیستم
مثل تندیس گناهم، باکم از دوزخ چرا !؟
مرد عشقِ سوختن، اما تباشُر نیستم
میپسندد، میپسندد، حق مطلق چون خداست
میدهد، یا میستاند! اهل غُرغُر نیستم
با«سعا»دیروزمیگفتم که"قم"یادتو نیست؟!
در پی اثبات حرفم با تلنگر نیستم
یا به نوعی با کسی از اهل بازار سخن
در جدل یا بحث یا نقد و تهاتر نیستم!
آشکارا در شکیب از رنجهای بیشمار
با غزلها سرخوشم، لنگِ تفاخر نیستم
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ٢۵ آبان ١۴٠٣
#سعا #استاد_سعا
@saapoem
#saapoem
https://eitaa.com/saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
#منظومهی_اجمالی_عروض
ایکه خواهی در سخن گویا شوی
شاعری شوریده و شیدا شوی
باید آموزی : (فنون وزن) را
که بوَد بسیار در آن نکته ها
(وزن) اگر چه ابتدای شاعریست
گوش کن اکنون که گویم (وزن) چیست؟
شش (مُصوّت) هست (کوتاه و بلند)
گر بدانی چیست، گردی سربلند
( اَ ) ـ ( اِ ) ـ ( اُ ) با هم همه کوتاه هست
( آ ) و (ایـ) و (او) ، بلند و دلکش است
سه (هجا) داریم (کوتاه) و (بلند)
وآن دگر باشد (کشیده) چون کمند
چون (کشیده) ، قابل (تقطیع) نیست!
بگذر از آن تا (هجا) دانی که چیست؟
هر صدایی که رسد بر گوش ما
هست در (تقطیع) ، عنوان هجا
چون (هجاها) را (نمادی) نیز هست
این (ــ) بلند و این یکی (U) کوتاه است
(من) بلند و (ما) بلند و (او) بلند
(بِه) وُ (کِه) کوتاه ، در یادت ببند
تا بدانی (وزن) این اشعار چیست؟
(رکن) آن ، در زیر شعر مولویست
«هرکسی از ظنّ خود شد یار من»
فاعلاتن ، فاعلاتن ، فاعلن
هست وزن (مثنوی) این (رکن) ها
که بوَد (معیار سنجش) ، نزد ما
نام (اوزان عروضی) ، (بحر) هست
که از آنها هرچهات گویم کم است
نام (بحر) مثنوی ، باشد (رَمَل)
که بوَد شیرینتر از قند و عسل
هست ارکانش (مُسدّس) در (شمار)
(رکن آخر) هست ، (محذوف و قصار)
هست (ده بحر) دگر بشنو چه هست؟
که به راحت ، میتوان آری به دست
(مُجتَث) است و (مُنسَرح) وآنگه (خفیف)
هم (بسیط) و هم (سریع) است ای ظریف
هم (تقارب) ، هم (مضارع) ، هم (هَزَج)
هم (رَجَز) هم (مُقتضب) شد رج به رج
(رکن اوزان) نیز باشد در (شمار)
مختلف؛ آن را به گوش جان سپار
هم (مُسَدّس) هم (مُثَمّن) نیز هست
که (زحافاتش) ، ملال انگیز هست
🔲
بعد از اینها ، (اختیار شاعری) است
گر چه گاهی (اضطرار شاعری) است
(آخر مصرع) ، چه (کوتاه) و (بلند)
یا (کشیده) ، آن (هجا) گردد (بلند)
(قافیه) ، تکرار اگر شد ناگزیر
بگذر از تقصیر عذرم ای خبیر
خوانش اشعار را باید درست
اینک آموزید، از بیت نخست
گاه باید خواند با (تخفیف) نیز
آنچه میباشد (مشدّد) ای عزیز
گاه هم (طبق ضرورت) ، در بیان
خوانده میگردد (مشدّد) ، واژگان
گاه حرف ساکن (ت) مثلِ (چیست)
میشود (ساقط) که گویی هیچ نیست
همچنین (دو) (ساکن) از بعدِ (بلند)
گاه (یک) (ساقط) شود بیچون و چند
میتوان بینی درین مصرع عیان
(کارد) را که گشته ساقط (دال) آن
یا شود (ادغام) ، بعضی واژگان
در تلفظ میشود (در آن) ، (دران)
یا که (خواهر) ، وقت (تقطیع) کلام
طِبق خوانش هست (خاهر) والسلام
اولین رکن (فعلاتن) ، توان ،
(فاعلاتن) گردد ای آرام جان!
طِبق (ضرباهنگ) خاص شعر ها
میشود (تقطیع) هر گونه (هجا)
حرف (نون ساکنه) ، بعد از (بلند)
خارج از (تقطیع) هست ای هوشمند
مثل (جان) و (این) و (آن) و هرچه هست
جمله از (تقطیع) شعری ، (ساقط) است
هست (تسکین)، قاعده که میتوان
(دو هجا) که هست (کوته) همزمان
(دو هجا) را (یک هجا) اِعمال کرد
تا که (دو کوتاه) ، گردد (یک بلند)
(قلب) ، یعنی: (جا به جایی هجا)
که بوَد مخصوص بعضی (رکنها)
که شود: (مُفتعلن) ، (مفاعلن)
یا شود: (مفاعلن) ، (مفتعَلن)
بعد از آن ، (اِشباع) باشد در زبان
که به شدّت میشود (کوته) ، بیان
مثل حرف (به) ، که بیشک در هجا
هست (کوته) ، دان (بلند)ش مثل (با)
وآن دگر (ابدال) ، نوعی دیگر است
در خصوص ِ (سه هجای) آخر است
که (فَعَلُن) ، میشود (فع لُن) ، عزیز
بیش ازین با خود مکن جنگ و ستیز
زآنکه هرچه بوده لازم ، گفتهام
گوهر (بحر عروضی) ، سفتهام
تا همینجا را اگر خوانی به جِدّ
میشوی در شعرگویی ، مستعد
وزن را (ساقی) به نظم ساده گفت
غنچهی (وزن عروضی) را ، شکفت
گر که هستی طالب شعر وزین
باش ازین خرمن به همت، خوشهچین
سید محمدرضا شمس (ساقی)
✅ کانال آموزش عروض، قافیه و...
https://eitaa.com/arozghafie
هوالعلیم
سیده معصومه موسوی(#سیده_فاطمه_معصومه_موسوی) ۳۰ دیماه۱۳۷۷ در یک خانواده ساوجی در قم متولد شد. فرزند سیدعلیاصغرموسوی(نظریهپرداز ادبیات دینی) و بانو پروین شیری، تحصیلات مقدماتی را در دبستان مدرس و راهنمایی حضرت امام محمدتقی گذراند و از دبیرستان سبحان دیپلم گرفت. او طراح آزمونهای موسسه کنکور رشتههای پیراپزشکی بود و همزمان در دو رشته دانشگاهی تحصیل می کرد، روانشناسی را در دانشگاه پیام نور قم و پرستاری را در دانشگاه آزاد ساوه می گذراند. موسوی در تمام مراحل تحصیل شاگرد اول بود و به دلیل علاقه به «جراحی مغز و اعصاب»، قبل از فوتش برای قبولی در کنکور آماده می شد؛ هر چند پدرش سهمیه ایثارگری داشت ولی به دلیل تعهد به اصالت علم هیچ گاه نمی خواست مدارج علمی را از راه سهمیه پیش برد. او از همان دوران ابتدایی، قرائت قرآن، نقاشی و نگارش را دوست داشت و از روی تاثیرپذیری از آثار پدر هنرمندش شعر و مطالب ادبی مینوشت. موسوی در طول سالهای تحصیل رتبه ممتاز استانی در المپیاد علمی - ادبی دانشآموزی، رتبه اول مسابقات فوتسال قهرمانی مدارس ناحیه را کسب کرد و نیز دوره های آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح یک)، دوره مقدماتی امداد و کمکهای اولیه هلال احمر را گذارند. او به طور جدی نویسندگی را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و توانست با دفتر تبلیغات حوزه علمیه، نشریات ره توشه، پیام زن و پرسمان، در انواع قالب های مقاله، متن ادبی و طنز همکاری کند. او علاوه بر سرایش اشعار، در ۳ کتاب تالیفی مشترک از جمله سبد رسانه ای، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در اسلام(در دست چاپ)، مجموعه داستان های فصل ها و وصل ها(نگارنده بخش کارشناسی روانشناسی) آثار پژوهشی خود را به چاپ رساند. موسوی همچنین به خواهر در مصاحبه و نگارش کتاب های پوشش و آرامش، زندگینامه داستانی شهدای شعبانیه و ویراستاری و نمونهخوانی کتاب فاطمه(س)، مادر تمام خوبیها کمک می کرد. او چندینبار بهعنوان برگزیده از طرف بسیج دانشآموزی قم و یکبار هم بهعنوان نماینده شهر اراک منتخب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک به شرکت در همایش پژوهشی – هنری دعوت شد...
... سرانجام در روز اول بهمن ۱۳۹۹ هنگام رفتن به دانشگاه ساوه در ابتدای خروجی قم تصادف کرد و در اثر خونریزی داخلی چندساعت بعد در بیمارستان شهید بهشتی قم از دنیا رفت. مزار او در قطعه ۲۰ آرامستان حضرت معصومه(س) در شهر قم است.
روحش شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا رب العالمین 💐
#الفاتحه
#سیده_فاطمه_معصومه_موسوی
#سیده_معصومه_موسوی
https://eitaa.com/saa_institute
#سعا #استاد_سعا
#تصادف_پراید
🌴رمز احتجاج🌷
صبر در آینه خشم هویدا شده بود
چشمه در وسعت دل، ساحت دریا شده بود
سایه در پیش نگاهش ز رمق می افتاد
بس که در پرتو او محو تماشا شده بود
حق به دنبال علی بود، ولی در پی حق -
مدعی در دل آن واقعه پیدا شده بود
"مدعی خواست که آید به تماشاگه راز"
نوبت آینه خانه زهرا شده بود
از حرم خانه ی آیینه زهرا گفتم
تا بدانی که چه تصویر ، مهیا شده بود:
مسجد و مردم و یک بانوی آیینه تبار
که دلش سوخته بر جهل حریفان بسیار
مردمی ساده، گرفتار دغل بازی چند
که طفیل کرم حق شده اند از پیوند
مردمی کور و کر ،اما به نظر وارسته
مردمی، چشم به چشمان حقیقت بسته !
مردمی با محک تجربه، مس گردیده
فاقد ساده ترین فایده، حس گردیده
خطبه می خواند، ولی مدعیان با مردم
شده بودند به دنبال هوس سر در گم !
هرچه می گفت سخن، ترجمه ای از حق بود
حق مطلق،که فقط در سخن مطلق بود
آن که پنداشت که "زهرا" پی ارث آمده است
سر به ناسوت ،از آن اوج مصفا زده است
کو ببیند که فدک رفته و زیور رفته
آتش و همهمه ی کافر و ابتر رفته
لیک انوار نهان خانه ی "کوثر" باقی است
خانه و مسجد و آیینه و منبر،باقی است
آنچه می گفت، از اوصاف پیمبر می گفت
سخن از شیرخدا، خواجه قنبر می گفت
خطبه می خواند، ولی، حق خدا می آموخت
خطبه می خواند، ولی درس وفا می آموخت
گفتم از حق و وفا، آه که در قحط شرف
مکر هم می کند از وسوسه توجیه، هدف
هدف شوم "سقیفه" هدفِ شیطان بود
سامری ساختن از مردم بی ایمان بود
خطبه می خواند، ولی حق وفا می آموخت
ادب و حرمت و فرهنگ خدا می آموخت
احتجاجی که در آن همت بی پایان داشت
بذر آینده ی اسلام، به دل ها می کاشت
گرچه آن روز، کسی رمز سخن را نشناخت
سال ها در پی "دجال" غرامت پرداخت
می رسد وقت ملاقات "حقیقت"، یک روز
می رسد فصل تراویدن "حجت"، یک روز
صبح، نزدیک و دل آینه روشن، تا او
صبح، نزدیک و همین فاصله از من، تا او ...
🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴
*
مکتب شعر دینی درایران
سید علی اصغرموسوی
قم - 1388
—-------------
@saapoem
#saapoem
#holyfatemehzahra