eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
30 دنبال‌کننده
578 عکس
223 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا» (سرشت عشق ابد): سید علی اصغر موسوی «سعا» شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز مکتب شعر امامیه: 💐شعشعه ی پرتو ذات * مگر پرده از اسرار بر می دارد خداوند؟! مگر حادثه ای شگفت در را ه است؟! کعبه را چه می شود؟ چرا خانه دوست، دلواپس لحظه هاست؟! این حجم آکنده از سنگ، قرار است از کدامین نور پذیرایی کند؟ گویی خداوند چشم ها را از شعشعه پرتو ذات خویش بر حذر می دارد! آیا خاک را پذیرایی از این نور میسر خواهد بود؟! گویی کعبه سرپوشی است برای چلچراغ آفرینش، تبارک الله از این روز بشکوه؛ مگر خداوند قصد تماشای جلوات خویش، در آینه ی کعبه کرده است؟! باید از وهم و گمان گذشت؛ اینکه می شکافد هستی دیوار را؛ اینکه می گیرد عنان از طاقت هستی چنین؛ اینکه می آید فرود از اوج عرش، آینه سان، پرتو ذات الهی، روح قرآن؛ وارث عدل و عدالت؛ شور محراب عبادت، پادشاه انس و جان، مولاعلی ست ! ای پدر خاک ، سلامٌ علیک جلوه ی لولاک ، سلامٌ علیک صبح دعا، مطلع آیینه، تو روح مناجات به هر سینه، تو سینه ی آیینه ی بی کینه ، تو جلوه ی آیینه در آیینه، تو چه کسی می تواند وصف تو گوید؟! چه کسی می تواند وسعت اقیانوس را بسنجد؟! تو را فقط در کلام خدا، در حدیث رسول (ص)، در بیان امامت و در سویدای دل مومنان می توان ، یافت. شگفتا از تو گفتن و از تو سرودن! هیچ منقبتی به زیبایی کلام خودت نیست؛وقتی درباره ی خود می فرمایی : - آن گاه که همه از ترس سست شده، کنار کشیدند، من قیام کردم. و آن هنگام که همه خود را پنهان کردند، من آشکارا به میدان آمدم. آن زمان که همه لب فرو بستند؛ من سخن گفتم و آن وقت که همه باز ایستادند؛ من با راهنمایی نور خداوند به راه افتادم. در مقام حرف و شعار، صدایم از همه آهسته تر بود؛ ولی در عمل برتر و پیشتاز بودم ! زمام امور را به دست گرفتم و جلوتر از همه پرواز کردم و پاداش سبقت در فضیلت ها را بردم.همانند کوهی که تند بادها آن را به حرکت در نمی آورد و طوفان ها آن را از جای بر نمی کند؛ کسی نمی توانست عیبی در من بیابد و سخن چینی، جای عیب جویی در من نمی یافت خوارترین افراد نزد من عزیز است، تا حق او را را بازگردانم ونیرومند، درنظرم پست و ناتوان است، تا حق را از او بازستانم ....!*1 * وصف تو را اگر چه تغزّل، رقیب نیست از لطف تو، چکامه ی من، بی نصیب نیست گه گاه می شود به قلم، جاری این سخن: در وصف تو، سرود مرا کس رقیب نیست مرد بلاغتم، ولی از شرم خطبه هات در چامه ام کلام، کلامِ ادیب نیست بادا اگر فدای تو، آیینه ی دلم اصلاً برای اهل توسل، عجیب نیست : - اصلِ دعا تویی، که دلم جار می زند با یا علی، نیاز به امّن یجیب نیست! دلگیر می شوم به خدا، ای امیر من وقتی مشام خانه پر از عطر سیب نیست هر گاه، یاد مهر شما می کند دلم دیگر برای عشقِ کسی، ناشکیب نیست ای با تمام غربت من، آشناترین! هر کس که در کنار تو باشد، غریب نیست * گمان نیست؛ حقیقت است: عشق آفریده شد؛ فقط به خاطر لبخندهای محمد صلی الله علیه و آله وسلم ، فقط به خاطر نگاه علی علیه السلام . عشق آفریده شد، تا باران عاطفه ببارد و «عطر لا فتی» مشام خاک را با بهشت پیوند دهد! عشق آفریده شد، تا تندیس آدم خاکی با «نور» درآمیزد و رنگین کمان، رنگ های خود را با احساس سبز مولا علیه السلام صفا بدهد! عشق آفریده شد، تا مفهوم «لا فتی الاّ علی علیه السلام » در قاموس زبان ها و زمان ها، حتی در لهجه نورانیِ آسمان ها، تفسیر شود و روح جوانمردی مولا علیه السلام تنها به فضای کوفه و کوچه های بی نان و خرما، محدود نگردد! عشق آفریده شد: که «اَوّل العلم مَعْرِفَةُ الْجَبّار» را، گل ها و گلستان ها، رودها و دریاها، چشمه ها و ابرها، جلگه ها و دشت ها و شاخه ها و برگ ها، از کسی بیاموزند که شایسته ترین تفسیر «قَدْ اَفْلَحَ الْمُؤمِنُون» است! عشق آفریده شد، تا کسی باشد و بتواند حتی با خدای خود، از تمام عاشقانگی هایش. فَهَبْنی یا الهی و سَیِّدی و مَولایَ و رَبّی صَبَرْتُ عَلی عَذابِکْ. فَکَیْفَ اَصْبِرُ عَلی فِراقِکَ. «ای معبود من! ای آقا و مولا و پروردگار من! گیرم که من بر عذاب تو صبر کنم، چگونه می توانم به دوری تو طاقت بیاورم»! عشق آفریده شد، تا بتوان «کمیل»، دارویی برای دلتنگی های «فدک» باشد، تا «صباح»، سپیده ای باشد بر تاریکنای غصه های «جمل» و تا «مناجات»های مسجد کوفه، درنگی باشد بر نگرانی های «صفین»! ... و عشق آفریده شد، که دل خستگان دست بسته روزگار، با تمام وجود فریاد زنند: یا مُحَمّد صلی الله علیه و آله وسلم یا عَلی علیه السلام ؛ یا عَلیُّ یا مُحَمّد؛ اِکفِیانی فَاِنَّکُما کافِیان وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِران
عشق آفریده شد، تا بتوان «سیمای ولی» را در آیینه وحدت تماشا کرد و سرا پا مجذوب اشراق نگاهش شد؛ نگاهی که در مردمک زلالش، خدا را، مردم را، دنیا و آخرت را؛ حتی تمام هستی را دید و جواب سئوال های خود را گرفت! نه بشر توانمش گفت، نه خدا توانمش خواند متحیّرم چه نامم، شهِ مُلک لافتی را💐💐                                                               1385      —------— 1- نهج البلاغه ی دشتی / خطبه ی 37 / ص۹۱
ای پدر خاک ، سلامٌ علیک جلوه ی لولاک ، سلامٌ علیک صبح دعا، مطلع آیینه، تو روح مناجات به هر سینه، تو سینه ی آیینه ی بی کینه ، تو جلوه ی آیینه در آیینه، تو روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه و روز پدر، روز مرد، روز «تکریم عدالت مداران ممدوح» و «تحریم رانت خواران ستمگر مذموم» بر تمام ارادتمندان شاه مردان و مولای جوانمردان، به ویژه شما عزیز فرهیخته فرهّ مند و خانواده گرامی تان، فرخنده و مبارک باد، یاعلی مدد💚💐🙏 سیدعلی اصغرموسوی «سعا» ۵بهمن۱۴۰۲ ۱۳رجب ۱۴۴۵ https://eitaa.com/saa_institute 💐💐💐💐💐
✅هوالعزیز 📝"سید" باید یاور"افتادگان" باشد: چه آنهایی که از "اسب" افتاده اند و چه آنهایی که از"اصل" افتاده اند!!💚📚 مرحوم آقام «آقا سید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه» از مردان علی سیرت روزگار بود که با دسترنج خودش زندگی می کرد؛ نه با «رانت بیت المال و حق لباس و عنوان روحانیت»! پدری که مرا چگونه زیستن آموخت که برای بزرگی و حسن شهرت، تملق نوکیسه گان نکنم و گوهر شرف وجودی خود را برابر خوک سیرتان به حراج نگذارم! برای بزرگ شدن و بزرگی، کس یا کسانی را زیر پا له نکنم و از شانهٔ مردم برای بالا رفتن شهرت و قدرت استفاده نبرم! بلکه محبوب دل هایی باشم که همچون خودم «فقر» را آبرو می دانند و با فقرا و ضعفا زیستن را افتخار! این شد که در طول عمر به جز «نعت و مدح اولیای خداوند» نگفتم و به جز در کنار مردان نیک روزگار به غزل سرایی نپرداختم!! گرچه روزگار بی شرف نه با «مولاعلی علیه السلام» کنار آمد، نه با «آقام» و نه بامن! اما در هر زمان، ما اولاد علی را به قول مرحوم سعدی شیرازی (ره) فقط و فقط: «عشق محمد بس است و آل محمد» 💚💐😊🖋️📚✅ https://eitaa.com/saa_institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیحه سرایی جناب کریشنام از علمای هندو مذهب در ولادت حضرت امام علی بن ابی طالب علیه السلام در مراسم ۱۳رجب دانشگاه مطرح و جهانی عَلیگرِ کشور هندوستان 💐🌴📚😊👌 https://eitaa.com/saa_institute
🌷 هوالحی الذی لایموت شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای عزیزان رفته تاملکوت! در شامگاه نورانی ولادت حضرت مولا اميرالمؤمنين علی علیه السلام و روز پدر، روز مرد قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقرا و مستضعفان و تمام بی وارثان و محرومین جامعه جهانی و همچنین « پدر بزرگوار و مادر ارجمند و مهین دخت یاسمین و دیگر اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص ارواح عزیزان :جناب استاد المادحین جناب محمدعلی ستایشگر، جناب آقای امید علی بختیاری ، رحمت الله علیهم اجمعین در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنیم💐🙏 اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳 اللهم اغفر  للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
‏‏‏بسم الله الرحمن الرحیم وبشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون ضمن تقدیر و تشکر از سروران عزیزوگرامی که در مراسم تشییع و تدفین و مجالس ترحیم مرحوم استاد حاج محمدعلی ستایشگر شرکت نموده اند به اطلاع می رساند مراسم اولین سالگردعروج ملکوتی ابوالشهید حاج (ستایشگر ) روز جمعه مورخ 1402/11/6 از ساعت 15/30 الی 17 واقع در قم خیابان چهارمردان ابتدای 30متری هنرستان مسجد شهید مصطفی خمینی (ره)برگزار میگردد . روابط عمومی کانون شاعران آیینی استان قم عامری قم
سید علی اصغر موسوی «سعا» شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز مکتب شعر امامیه: هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَسَبیلٌ فَتُلْقى؟  هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنامِنْکَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟ مَتیٰ نَرِدٌ مَناهِلَک الرَّوِیَّةَ فَنَرْوى؟  مَتى نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مائِکَ فَقَدْ طالَ الصَّدى🌹 أَيْنَ الْمُتَخَيَّرُ [الْمُتَّخَذُ] لِإِعَادَةِ الْمِلَّةِ وَ الشَّرِيعَةِ أَيْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْيَاءِ الْكِتَابِ وَ حُدُودِهِ أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ أَيْنَ قَاصِمُ شَوْكَةِ الْمُعْتَدِينَ أَيْنَ هَادِمُ أَبْنِيَةِ الشِّرْكِ وَ النِّفَاقِ أَيْنَ مُبِيدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَ الْعِصْيَانِ وَ الطُّغْيَانِ أَيْنَ حَاصِدُ فُرُوعِ الْغَيِّ وَ الشِّقَاقِ [النِّفَاقِ‏]
اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ !💐 « پروردگارا، ما جمیع ‌مسلمانان‌، با تضرّع ‌و ابتهال‌ بدرگاه‌ تو، از سویدای ‌دل‌خواهانیم ‌که‌: دوره ‌ای‌پسندیده‌ پیش ‌آوری‌که ‌در آن ‌دوران‌، اسلام‌ و یاورانش ‌را سربلند فرموده‌ نفاق ‌و پیروانش‌ را ذلیل ‌و خوار گردانی‌! و ما را در آن دولت ، از زمرۀ خوانندگان مردم بسوى اطاعت تو ، و از راهبران بسوى راه خود قرار دهى !و بدان وسیله بزرگوارى دنیا و آخرت را نصیب ما گرداندى💐🌴 @saapoem
💐 مهمان شهری به گفتگو که: تو مهمان کیستی! تابیده بر تبسم ایوان کیستی بس با شتاب می‌گذری از نگاه‌ها با من بگو که آینه گردان کیستی هر تیشه ای که ریشه‌ی حسرت نمی زند! شیرین ترین بهانه بگو جان کیستی؟ فرصت نشد همیشه بپرسم، که جان من خلوت نشین محفل پنهان کیستی! با من بگو که در دل شب‌های بی کسی صبح‌آفرین شام شبستان کیستی؟💐 ✅مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی (سعا)
🌹اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّ أَمْرِكَ الْقَائِمِ الْمُؤَمَّلِ وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ وَ حُفَّهُ [وَ احْفُفْهُ ] بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَيِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِيَ إِلَى كِتَابِكَ وَ الْقَائِمَ بِدِينِكَ اسْتَخْلِفْهُ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِ مَكِّنْ لَهُ دِينَهُ الَّذِي ارْتَضَيْتَهُ لَهُ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْنا يَعْبُدُكَ لا يُشْرِكُ بِكَ شَيْئا. اللَّهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْ بِهِ وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزِيزاً وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسِيراً وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانا نَصِيرا اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّى لا يَسْتَخْفِيَ بِشَيْ ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ .💐 https://eitaa.com/saa_institute
🌷نی‌نوا شعر عاشورا اگر با سوز دل‌ها، خواندنی ست نینوا، با یاد زینب، نی‌نوایی ماندنی ست در دلم موسیقی غربت، دوباره تازه کرد شور اشکی را، که بر دامان شب افشاندنی ست یاد تنهایی زینب در میان لاله‌ها در کدامین نوحه یا شعرم، خدایا، خواندنی ست؟! می دمد همواره برنای دلم، لب‌های غم با همین اندوهم امشب، آسمان، گریاندنی ست * تا ببیند هر کسی داغ دلت را روز غم صد شقایق در دل هر دفترم، رویاندی ست مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۷۷ @saapoem 🌴🌷🌷🌷🌴
🌷نی‌نوا شعر عاشورا اگر با سوز دل‌ها، خواندنی ست نینوا، با یاد زینب، نی‌نوایی ماندنی ست در دلم موسیقی غربت، دوباره تازه کرد شور اشکی را، که بر دامان شب افشاندنی ست یاد تنهایی زینب در میان لاله‌ها در کدامین نوحه یا شعرم، خدایا، خواندنی ست؟! می دمد همواره برنای دلم، لب‌های غم با همین اندوهم امشب، آسمان، گریاندنی ست * تا ببیند هر کسی داغ دلت را روز غم صد شقایق در دل هر دفترم، رویاندی ست مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۷۷ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🌴🌷🌷🌷🌴
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا» (سرشت عشق ابد): فصل تقدیر🌴🌷 فصل دردی را که در خود آسمان تقدیر داشت هر کسی، روز عزا جز ناله، کم تدبیر داشت می شکست اندوه‌ها در بغض‌ها، در اشک‌ها قطره قطره، شبنم رخساره‌ها تکثیر داشت! وسعت اندیشه‌ها، اما میان مویه‌ها مثل خورشید و شفق، تصویر عالمگیر داشت عشق وقتی بال‌ها را می‌گشود از روی خاک ارتفاع هر عروجی، جای صد تفسیر داشت مهر‌ورزی بر یتیمان می‌کند، گر آسمان آتش شام غریبان بر دلش تأثیر داشت؟! ** در تمام زندگی، زینب فقط بود و وداع یادگاری که به دل، از آن همه تصویر داشت🌴🌷🌴 مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۸۰ @saapoem آخرین نقش 🌷   نذر حضرت زینب(س) پیک خونین باز می گردد، ولی دارد شتاب قاب می گیرد نگاهش، صد سوال بی جواب موج خونی را که از یالش شناور کرده است حس کن ای بانوی سر تا پا گرفته اضطراب! حس کن ای بانو، شرار چشم هایش را که هست مشعلی از اشک و خون و آه چندین التهاب آه و اندوه و غمش را در خروشش کرده گم گردباد است این که می آید، ز پیش آفتاب واژگون می خواهد انگاری زمین را، کز غمش واژگون کرده است، زین خالی و بند و رکاب بوی سیبی را که آکنده هوا، در لحظه ها خوب می دانی، چه خواهد شد از این پس، انقلاب؟! ذوالفقار از زخم تنهایی، نهاده سر به خاک یاد کن بانو، شمیم دست های بوتراب بعد از این در صحنه های پیش رو تنها تویی! آخرین نقش حقایق، آخرین فصل کتاب ... مکتب شعر دینی در ایران مکتب شعر امامیه سید علی اصغر موسوی (س) ۱۳۷۸ https://eitaa.com/saa_institute
هدایت شده از سیدرضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقلید صدای ۶ قاری معروف ، بسیار عالی👌👌
سلام علیکم و رحمة اللّه اللّه اکبر شگفت انگیز است 💐😊💚
* حرفی از آن هزاران... 🖋️استاد دکتر عباس خوش عمل کاشانی (زیدعزه الشریف) خدا به عمر و عزت «استاد سازگار» بیفزاید.سالها پیش که مجموعه شعر "نخل میثم" ایشان منتشر شد کمین با تورقی در مجموعه، جمعا بیست و هفت اشکال بر اشعار وارد دانستم و متاسفانه نتوانستم به حضرتشان اطلاع دهم.یعنی دسترسی نداشتم.....در این مثنوی هم که خواندند یک اشکال به نظرم رسید در مصراع " شمع جمع نیزه دارانم کند" بیانی از کلام امام به خواهر ارجمندشان است....مقصود شاعر نیزه داران سپاه خودی که نیست.از سپاه دشمن می گوید.شمع روشنگر است و گرد آن پروانه ها در طواف.اصلا مناسب نیست که وجود نورانی امام شمع جمع نیزه داران سپاه خصم باشد.این اشکال را بایستی مرتفع سازند.نمی شود از بار معنوی مثبت در شعر اراده ی منفی کرد و بالعکس....قبل از انتشار دو مجموعه شعر استاد مویّد خراسانی هم به جناب حیدری پیغام دادم که بدهند بررسی شود.ندادند.و چنین شد که در شعری معروف می گویند: سرمایه ی محبت زهراست دین من/ من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم!! عالم عقبا را هم دنیا آورده اند! دستی بردم و به سهولت مصراع را چنین تعویض کردم : من دین خود به دنیی و عقبا نمی دهم...نباید به این باور رسید که شعر نامبرداران معاصر کلا عاری از اشکال است.چنین نیست.کمین بارها و بارها گفته ام که در بین دویست شاعر معاصر از حیث شعرسرایی شاید دویست و دهمین نفر باشم.در این زمینه ادعایی ندارم.اما در خصوص شناخت و جرح و تعدیل و ویرایش شعر از مدعیانم و کمتر کسی را در حد خود از این حیث می دانم.استادان بزرگ و بزرگوار مرحومان مشفق و شاهرخی این نکته را همیشه به زبان می آوردند و بدین خاطر بود که هیچ مجموعه شعری را جواز چاپ و نشر نمی دادند مگر این که کمین یک دوره ی کامل مرور کرده باشم....شاهد حی و حاضر دارم که اذعان می کند بر این که در سال ۶۱ زمانی که ۲۴ ساله بودم در شورای شعر با حضور استادان بزرگی چون اوستا ، مشفق ، گلشن کردستانی ، حمید سبزواری ،سپیده ی کاشانی و ...نسبت به بیتی از حافظ نظر دادم که هم تایید جمع را از پی داشت و هم دو بوسه از طرف استاد اوستا را از جانب خود و به نیابت از خواجه!! در غزلی از حافظ بیتی است که می فرماید: شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد که چند سال به جان خدمت شعیب کند در همه ی نسخ دیوان حافظ بیت به همین نحو است.کمین در آن جلسه جسارتا گفتم اگر حضرت حافظ می فرمود: شبان وادی ایمن شبی رسد به مراد... بهتر نمی بود؟ این جسارت واکنش‌های مثبتی از پی داشت و استاد فقید اوستا با اشاره به تکرار حرف ش در بیت و تناسب شب و شبان و مهمتر این که شبان وادی ایمن ( حضرت موسی) شب به مراد خود رسیده بود توضیحاتی به تایید داد.البته در آن جلسه استادي تعریض داشت نه به خاطر "شبی" من به جای "گهی" بلکه بدین جهت که حافظ را سلیقه ای نباید دست برد! استاد اوستای بزرگ و بزرگوار به او و همه فرمود بیش از بیست نفر دیوان حافظ را تنقیح و تصحیح کرده اند؛ کدام یک از آنها در شعر برتر از حافظ بوده اند و بر مبنای سلیقه عمل نکرده اند؟ تصدیع بیش از این را جایز نمی دانم. کمین و حتما همه ی شما عزیزان آنچه داریم مصداق بارز " هذا من فضل ربّی" است. والسلام. https://eitaa.com/saa_institute 💐💐🖋️📚
روح آزاد سبک ترین پر کاهم، که می برد بادم به ناکجای زمان، یا به کام بیدادم! چنان ضعیف ام و کوچک، کسی نمی بیند نه غوطه خوردنِ نرمم، نه اوج فریادم ورق، ورق همه جا، خاطرات من پخش است همیشه مثل خزان بوده، روح آزادم چرا تلنگر دستی، مرا کند ویران حباب گونه مگرهست خشت بنیادم؟! خرابه ام، که نشانه ز رنج دوران است مگر که دستِ تو خواهد، دوباره آبادم! حریف موی سپیدم، به سایه بنشان ام که من دوباره به یاد حضورت افتادم همیشه شوق تو شد، توشه‌ی قلم، ورنه! سروده‌های خودم را به آب می دادم 🌾 🌹 سیدعلی اصغرموسوی (سعا) ۱۳۷۴ @saapoem https://t.me/saapen/ https://eitaa.com/saa_institute 🍂🍁🍂🍁
روح پاییزانه سبک ترین پر کاهم، که می برد بادم به ناکجای زمان، یا به کام بیدادم! چنان ضعیف ام و کوچک، کسی نمی بیند نه غوطه خوردنِ نرمم، نه اوج فریادم ورق، ورق همه جا، خاطرات من پخش است همیشه مثل خزان بوده، روح آزادم چرا تلنگر دستی، مرا کند ویران حباب گونه مگرهست خشت بنیادم؟! خرابه ام، که نشانه ز رنج دوران است مگر که دستِ تو خواهد، دوباره آبادم! حریف موی سپیدم، به سایه بنشان ام که من دوباره به یاد حضورت افتادم همیشه شوق تو شد، توشه‌ی قلم، ورنه! سروده‌های خودم را به آب می دادم 🌾 🌹 سیدعلی اصغرموسوی (سعا) ۱۳۷۴ @saapoem https://t.me/saapen/ https://eitaa.com/saa_institute 🍂🍁🍂🍁
«مرگ مولف» "شکست" را برای گریه بازنان بگذار ! که زمان از "پیروزی" آبستن می شود. وقتی که نیستی عکس هایت پیش از تو مرده اند! مرده ! عطش دست هایت را با عطر گیسوان آفتاب آشنا کن : همدلی از همزبانی آغاز می شود ! .... غروب که شد: "عشق" در این سوی نگاهم می ماند و" عاشق"در آن سوی نگا ه ها می میرد ! اینک از لای دو انگشتت رد شو شلیک کن ! پیروزی در آن سوی این تنگه است اگرچه "خودت" را نشانه رفته ای ....!! ** سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۹۱/۱۱ /۲۳ https://t.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚🍁
🌹 بهانه‌ی غزل نه چنان، که با تو نشسته، به کنار سایه اسیرم به کسی نکرده دلم خو، که اسیر دایه‌ی پیرم نه هنوز مثل پریشب، که بدون قصه بمانم نه هنوز مثل از این پس؛ که به عشق تازه اسیرم! منم و دلی که نگوید، به هوای خاطره مانده منم و غمی که نباید، غزلی بهانه بگیرم * *         سخنی، تبسم جاری! که سکوت درد زمین است چه شود حوالی عشقت، نفسی گرفته، بمیرم تو بگو که در دل‌هامون، به کنار خیمه‌ی مجنون غم و سرنوشت خودم را، چه کنم، اگر نپذیرم! 🌹🍁🌹 سید علی اصغر موسوی - ۱۳۷۷   https://eitaa.com/saa_institute
بسم الله الرحمن الرحیم «نگاهی آسیب شناسانه به پدیده تبلیغات انتخاباتی» سیده طاهره موسوی( دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه و فضای سایبری) قال الله الحکیم فی القرآن الکریم: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ.(رعد: 11)» حضرت حق جل جلاله شریف با تمام حمایتی که از ساحت رسالت و نبوت پیامبرش کرد، در قرآن کریم فرمود که هیچ تغییری در عملکردهای رفتاری (دنیوی) اتفاق نمی‌افتد مگر مردم خود خواهان آن باشند! البته باید در استدراک این آیه مردم را به گروه‌هایی تقسیم کرد که معمولا حاکمیت‌های جاری آنان را از کودکی به سمت و جهتی دلخواه سوق داده‌اند.در جهان کنونی که در امر دین‌شناسی چه مردم‌شناسی (جامعه‌شناسی و روانشناسی فردی و اجتماعی) و حاکمیت شناسی، تعاریف کامل دینی – فلسفی، حقوقی (بین‌المللی – ملی) حتی نوع روابط مردم و حاکمیت (شهروندی) نگاشته شده است؛ با تمام کوشش و پویش در پژوهش‌ها به موضوعاتی همچون «عوام فریبی:demagoguery »، «پوپولیسم: مردم‌فریبی» و «پروپاگاندانیسم: تبلیغات جهت داده شده» کمتر توجه شده، درصورتی که برخی در پی تسلط بر جامعه و قدرت گرایی مطلق و استثمار جوامع تحت سلطه هستند. امروزه دوگانه کردن ادبیات سیاسی، و شعبه بندی‌ها و گروه سازی‌های منشعب از همان 2 محور سیاسی غالب در کشور باعث شده که یک محور با توسل بر «دین‌مداری و احساسات مقدس مردم» و دیگری با اتکا به «سکولاریسم و عواطف ملی» جهت استخدام شعور مردم برای مقاصد سیاسی و اجتماعی خود تلاش کند.یکی به اتکای جریان سلبریتی در هنر و ادبیات و سینما و دیگری به التجای جریان مداحی و منبر و روضه و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، تورهای شکار خود را می گستراند.باید متذکر شوم که در اندیشه انقلاب اسلامی شیوه ماکیاولیسم مسلوب است.چرا که مبادا کسی برای رسیدن به هدف خود مردم ما را وسیله قرار بدهد.اگر بناست به عنوان نماینده مردم و دفاع از حقوق مردم حرکتی انجام ‌شود نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال مردم برای رسیدن به هدف استفاده شود.روزی که حضرت علی علیه السلام در مقابل طلحه و زبیر شمع شخصی را جایگزین شمع بیت‌المال کردند، این اقدام ایشان نه برای آن لحظه و آن 2 نفر (که طلحه و زبیر با عملکرد خود در طول تاریخ ثابت کردند اصلاح شدنی نیستند) که برای کل تاریخ بود تا کسی از بیت المال برای رسیدن به اهداف خویش استفاده نکند.آنچه ما اکنون شاهدیم متاسفانه استفاده گسترده از امکانات دولتی برای رسیدن به اهداف حزبی، فردی، گروهی و وابستگی‌های سیاسی توسط برخی کاندیدای نمایندگی مجلس است.نماینده‌ مردم باید از میان خود مردم، سلائق مردم، فرهنگ مردم و احساسات شریف مردم باشد، نه منفعت القایی خود و گروه وابسته بدان. هر گونه استفاده ابزاری از مردم، نهادها، منابر، مساجد، تربیون های دانشگاه ها، مراکز بسیج و جهت دهی به افکار طبق قانون نه تنها ممنوع که حرام است؛ اما متاسفانه گوشه ای از این تخلفات را در حال حاضر شاهدیم اما اعتنایی از سوی برگزارکنندگان کمتر دیده می شود. در طی جریانات امروزی برای انتخاب نماینده فرصت‌هایی بی‌سابقه ای در طول سال‌های گذشته به فرهیختگان علمی و سیاسی داده شده است که بتوانند در این فضا وارد شوند.ذات این حرکت برای رسیدن به مردم سالاری دینی بسیار شایسته است درصورتی که آگاهی بخشی به مردم به شیوه صحیح و فارغ از ترفندهای رسانه ای و عملیات روانی توسط کاندیدا یا هوادارانشان انجام گردد.به طور کلی افراد مستقل برای تنویر افکار عمومی نسبت به خود می توانند از پیشینه خانوادگی، قومی و عملکردهای اجتماعی و علمی خود بهره ببرند که ممدوح است.اما زمانی که کاندیدا رویکرد نمایشی در پیش گیرد و فقط از پست های دولتی خود رونمایی کند؛ نه تنها از توانمندی های خود بهره برداری نکرده که این برنامه ریزی در راستای تلویحا همان عوام فریبی رخ می دهد.در حالی که همان طور که در دین ملاک برتری انسان ها به تقوا است، کاندیدای موفق و متعهد به مردم علم، تخصص و خرد فرد است، بدین مفهوم که اگر سوابق دولتی از فرد فاکتور گرفته شود، توانمندی های فردی وی باز هم بیشینه شود بر پیشینه! در طی یک ماه گذشته که «شورای نگهبان» صلاحیت افراد را برای حضور در انتخابات به عنوان «نماینده- وکیل مردم» تایید و اجازه‌ معرفی و تبلیغات (البته محدود) داده است با هنجارهایی مواجه هستیم که برای بنده‌ کم سواد بسیار شگفت‌انگیز است چه بماند به آگاهان و باسوادان جامعه! یعنی واقعا «عوامانه سازی: vulgarization» تا این حد؟! https://eitaa.com/saa_institute