eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
30 دنبال‌کننده
580 عکس
223 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق مولا 🌴🌹🌴 ما عاشق تو هستیم، مولا مدد یا علی! مستور یا که مستیم، مولا مدد یا علی! پیش از حضور آدم، بر تخت آفرینش ما با تو عهد بستیم، مولا مدد یا علی! مشرق کجا و مغرب، در شش جهت عیانی محو تو از الستیم، مولا مدد یا علی! حق خانه زاد با تو، تو خانه زاد حقی ما جمله حق پرستیم، مولا مدد یا علی! تنها به شوق نامت، سرخوش ز شور مستی در حلقه ها نشستیم، مولا مدد یا علی! گر ذوالفقار عشقت، جان جای دل ستاند! سرها به روی دستیم، مولا مدد یا علی! رندان پاک بازیم، تا خود ندیده گیریم! آیینه را شکستیم، مولا مدد یا علی! هر کس اسیر نقشی، در چار سوق عشق است ما عاشق تو هستیم، مولا مدد یا علی مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۸۵ @saapoem https://t.me/+P3vhITKqXZBHlHYk
سلام علیکم و رحمة اللّه عید غدیر خم یا عید قدیر قم! کدام؟! ... ادامه مطلب بعداً....
سلام علیکم و رحمة اللّه لطفا به مطالب این عکس ها با دقت تمام نگاهی بیاندازید تا رموز مطلب طنز جدی بنده تحت عنوان "عید غدیر خم" یا "عید قدیرقم" برایتان آشکار شود!! " سَیّد ستیزی"! خلع ید سادات از عید غدیر با عام جلوه دادن "عید ولایت و امامت"!!
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
سلام علیکم و رحمة اللّه لطفا به مطالب این عکس ها با دقت تمام نگاهی بیاندازید تا رموز مطلب طنز جدی ب
هوالعلیم درجامعه ای که مدرسهٔ علمیهٔ دینی با نام "الزهراء " بیاید و خودش سعی در تغییر ماهیت "عُرفی" (حداقل عرفی و باور عامی را که آن هم شاید به خاطر "تکریم خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم" بوده، نه تغییر ماهیت دینی "عید")داشته باشد، چگونه می توان انتظار انواع رفتار بدعت گرایانه را نداشت؟!! خوشا به حال "وهابیون و سلطنت طلبان" که بدون پرداخت هیچ هزینه ای دارای قوی ترین "ستون پنجم" جاهل، حتی در بین مدارس علمیه ما هستند!!! وا اسفا... 🕌🕋🕍⛩️🛕⛪🏦
حذف "عید تکریم سادات" و جایگزینی "عام بودن عید ولایت"!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!! "عید قدیر قم" 🤓🕌😎
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۴۵ سلام عید سعید غدیر که در روایات به عید ٱللّٰهِ ٱلْأَکْبَر ملقّب است، را به حضور همهٔ شما سروران ارجمند عرض تبریک و تهنیت دارم. أَلْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتي ( مائده ۳ ) در لغت عربي دو کلمهٔ ( إِکْمال ) و ( إِتْمام ) صرف نظر از تفاوتهای تخصصی، حدوداً بمعنای ( کامل کردن ) باشد. اگرچه در زبان فارسی مفهوم ( تمام کردن ) را هم از کلمهٔ ( أَتْمَمْتُ ) برداشت میکنند ولی درست نیست چون ( تمام کردن ) از باب تفعیل از همین ریشه باشد یعنی ( تَتْمیم ) و اگر چیزی تمام نشده باشد و باقي مانده داشته باشد ( تَتِمَّة ) گویند که در فارسی ( تتمّه ) گفته می‌شود. امروز دین شما را کامل و نعمتم را بر شما کامل کردم. در این مقال فقط به یکی از تفاوتهای دو لفظ ( إِکْمال ) و ( إِتْمام ) إشارتی کوتاه دارم. ( إِکْمال ) آن مدل کامل کردن است که ممکن است با إنقطاع همراه باشد. مثلاً اگر کسی در ماه مبارک رمضان دو تا از روزه های خود را به دلیل موجه إفطار کرده ( یا مسافر بوده یا بیماری داشته ) تا رمضان آینده فرصت دارد که آن دو روزهٔ خود را قضا کند. پس کامل کردنِ روزه های رمضان انجام شده و تکلیف إلهي إجراء شده ولی با إنقطاع. این مفهوم می‌شود ( إِکْمال ) که در أحکام روزهٔ ماه مبارک رمضان می‌فرماید: وَ لِتُکْمِلُوا ٱلْعِدَّةَ وَ لِتُکَبِّرُوا ٱللّٰهَ عَلیٰ ما هَدیٰکُمْ ( بقره ۱۸۵ ) در آیهٔ مورد بحث هم می‌فرماید: أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ یعنی در طول بیست و سه سال، به هر مناسبتی آیه ای یا سوره ای نازل شده است. بعض آیات قرآنی راجع به بایدها و نبایدها است که همان آیاتُ ٱلْأَحکام باشد که چون استنباط أحکام فرعیه از آیات شریفه قرآن مجید بر همگان ناممکن است، تقلید کار را آسان کرده. بعض آیات قرآنی راجع به أَخلاقیات است که هر کسی باید خود، به گونه‌ای عمل کند که متخلّق به أخلاق قرآنی باشد و تقلید در این باره معنا ندارد. بعض آیات قرآنی راجع به اعتقادات و أساس و پایه و أصول است که هرگز تقلید در أصول جائز نیست. خلاصه اینکه این همه آیات شریفه در طول زمان نازل شده تا دین مبین اسلام کامل گردیده‌. این می‌شود ( إِکْمال ) ( إِتْمام ) آن مدل کامل کردن است که بدون انقطاع صورت می‌گیرد. مثلاً مُوالات از واجبات وضو و صلوٰة است. نمی‌توان صورت و دستها را وضو داد ولی مسح را بعد از یک إستراحت نیم ساعتی به جای آورد. حَجّ موالات دارد. نمی‌توان إحرام بست و طواف کرد و سعي یا تقصیر را برای سال بعد گذاشت. لذا می‌فرماید: وَ أَتِمُّوا ٱلْحَجَّ وَ ٱلْعُمْرَةَ لِلّٰهِ ( بقره ۱۹۶ ) یعنی مناسک حجّ و عُمره باید بدون وقفه أنجام شود. حالا نتیجهٔ این مقال چیست؟ إِکْمال دین را عرض کردم طیّ بیست و سه سال تمامی أحکام و أخلاقیات و إعتقادات نازل شده و دین مبین اسلامِ عزیز کامل شده است. اما فَقَرهٔ دوم آیهٔ شریفه که می‌فرماید: وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتي اما إِتمام نعمت إلهي وجود ( پدر و مادر ) است؟ نخیر! چون با مرگ إنقطاع حاصل می‌شود. عُمر و صحّت و عافیت است؟ نخیر! چون با مرگ یا بیماری، منقطع میشود. ثروت و جاه و مقام است؟ نخیر! چون با سرقت و برکناری، منقطع می‌شود. پس کدام نعمت است که لحظه‌ای إنقطاع ندارد و از قبل از تولد تا بعد از مرگ و در عرصهٔ قیامت مؤمنین راستین را همراهی و شفاعت می‌کند و در جَنّات عَدْن نیز: مُتَّکِئینَ عَلَیْها مُتَقابِلینَ ( واقعه ۱۶ ) عَلیٰ سُرُرٍ مُتَقابِلینَ ( صافّات ۴۴ ) و ( حِجْر ۴۷ ) هیچ نعمتی نیست بجز نعمت ولایت وجود مقدّس حضرت مولانا جناب إمام أمیر ٱلمؤمنین ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ ) أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ عَليٍّ أَمیرِ ٱلْمُؤْمِنینَ وَ إِمامِ ٱلْمُتَّقینَ وَ مَوْلَی ٱلْمُوَحِّدینَ إلتماس دعاء هجدهم ذُو ٱلْحَجَّة ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سيد متولي رحمة ربي عليه
جانِ هستی💐 هرنفس درهست هستی،هستیش درجان،علی نور کیوان،نبض پنهان،جذبهٔ کیهان، علی نامش از اسماء اعظم مشتق و مفرد به ذات حجت حق،بطن قرآن،مصدر ایمان، علی شد یگانه مثل ذات حقتعالی در صفات از ازل مستغنی از تطبیق با همسان، علی فارغ از شرط فنا در شرق ممدوح بقا ذات انسان را به برهان جلوهٔ یزدان،علی حیدر کرار میدان های پر بیم و هراس برنگشته، پانهاده تا به هرمیدان، علی «عاشق ومعشوق وعشق»است ازنُمودجاذبه جذبهٔ شورحقیقت درضمیر جان،علی با«محمّدیاعلی»باشی،چه غم داری«سعا»؟ جان و دل رابا«محمّد»میشودمهمان«علی» (ع)💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سید علی اصغر موسوی قم- ۷مرداد ۱۴۰۰ عید غدیرخم ۱۴۴۲ @saapoem
1_9516568385.pdf
435.4K
سلام علیکم و رحمة اللّه رزومه کاری - پژوهشی سیدعلی اصغرموسوی
36.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند هیئت شبکه مستند سیما سیدعلی اصغرموسوی تولید ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ کارگردان : آقای مصطفی خسروی https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️✅
هوالغنی ✅مهندسی «شعور»: وقتی برق می رود: یکی «کبریت »می زند دیگری «کلید» لامپ را !! https://t.me/+P3vhIVc9HUcy8LZ4 🖋️📚💐
✅ هوالحکیم نقد و بررسی کتاب «آرایه های عقل و عشق »توسط استاد دکتر محمد وثوقی (ادیب،سخنور،مدرس دانشگاه ،پژوهشگر ادبیات فارسی وعربی )🖋️📚 http://www.mvosughi.blogfa.com/post/116 ـ آرایه های عقل و عشق، مجموعه یی است از سروده های  استاد سید علی اصغر موسوی (سعا) در یک دیباچه و دو فصل. فصل اول در مدح اهل بیت علیهم السلام (با هشتاد و دو غزل) «آیینه های حقیقت» نام دارد و فصل دوم (بیست و هشت غزل با مضامین عارفانه و عاشقانه) «آژنگ های طریقت». عمده ی ظرفیت دیباچه ی مجموعه، به ارائه ی نظراتی درباره ی ادبیات دینی و عرفانی و جایگاه آن در شعر ایران، مکتب ادبی امامیه، چیستی شعر و علل ماندگاری آن، بحث کوتاهی در سبک و ... اختصاص یافته است.
هوالقدیر حکمت: "پرواز" کار آزادگان است ! اگر "لاک پشت" را به اوج "آسمان " هم ببرند باز "سقوط"می کند!🐢🦅 https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚💐
آیینه‌ی حلم الهی مصداق حلمش: بین مردم، حضرت "کاظم" مصداق علمش: در زمین و آسمان، "عالم" حیران به ذات پرتوش : آیینه ی عرفان هم صورت و معنا : رهین حکمتش دایم ملهوف رنج و محنتش: نای قلم هر دم معطوف اوج همتش: دیباچه ی راقم شب تا سحر در سجده ها: با عشق حق، "ذاکر" از صبح تا شب، خشک لب،غرق طلب: "صائم" لاهوتیان را شهرتش در آسمان: صابر ناسوتیان را نام او، در هر بیان: کاظم در زهد اگر کاظم به هر نامردمی ، اما - در عشق حق، بی باک هم از لومة لائم ! موسی صفت،هرجا کلامش جاری از ایمان ترسی نداده ره به دل، از حاکم و ظالم روشنگرانه در ره دین خداوندش - هرگز نشد از بذل جان خویشتن، نادم! تنها، سپرده در دلش نور محبت را تنها شده در سینه اش عشق خدا، حاکم مولا، دعا کن بعد غیبت های طولانی! چشم جهان روشن شود بر حضرت قائم (عج) *** http://telegram.me/saapoem صل اللّه علیک یا اباابراهیم یا موسی بن جعفر علیه السلام🌷🌴🌷 http://telegram.me/saapoem
🌴حکیم مکتب صادق دمیده مِهر بشارت به ساحتِ تجسیم که بعد عید غدیر، ارمغان دهد تقویم چه ارمغانی از این ناب تر، که در ابواء! خدا کند شرف «کاظمِ» ازبقا تکریم ستارگان همه مهمان کوی «ابواء»اند که در ولیمه فقط «نور» می شود تقسیم! گرفته پرتو انوار «هَلْ أتی'» صادق(ع) گشوده سفرۀ احسان به مجمع تعمیم سوال چشم «حمیده(س)» پر از یقین، اما: که بود؟ داد به نوزاد، سجده را تعلیم! شبیه حضرت موسی(ع)کلیم طور بقاست! به هر تجلّی او “پرتوانه“ هفت اقلیم ⬅️حکیم دولت برهان به مکتب جعفر(ع) بنای حکمت توحید را کند تحکیم! ➡️ ز بعد فتنۀ عباسیان به تفرقه گی دلیلِ وحدتِ«شیعه» به همتِ ترسیم! به خلق وخوی شریفش که کاظم الغیظ است نگاه سنگیِ فرعونیان شده تسلیم امام و زاهد و عابد، به مذهب توحید صبور و صابر و صائم، به محبس دژخیم اگرچه عمر شریفش گذشت در زندان! ولیک تا ابدالدهر، شیعه شد تعظیم صفای خاطر جدّم، همین غزل، امروز به شوق اشک، اگر واژه واژه شد تنظیم! چگونه حُسنِ خِتامی سزای تحمید است؟ که بر شرافت ممدوح خود شود تقدیم: به یمن دولت عشق اش، کنار شعر «سعا» بود که جام بگیریم از کف تسنیم ! [ان‌شاءالله]💐📚✅ مکتب شعرامامیه مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی ۱۰شهریور ۱۳۹۷/ ۲۰ ذی الحجه/قم (لغت جدید) گی(لغت جدید) @saapoem