eitaa logo
کانال انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی هنری" سعا"
113 دنبال‌کننده
801 عکس
291 ویدیو
23 فایل
انجمن پژوهشی ادبی-دینی-عرفانی، اجتماعی و متون نثر ادب دینی دبیر انجمن : استاد موسوی #سعا قم : خیابان بعثت - بعثت ١۶ - پلاک ۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
همسایه! همسایه! من خَرَم! که دراین شهر مانده ام!!! تقصیر از تو نیست، اگر قهر مانده ام! هر کس که عقل داشت از این معرکه گریخت! هالو، سبک سَرم! که در این شهر مانده ام سوزانده ام «غرور جوانی» به مجمرش! نک در نشیب حوصلهٔ دهر مانده ام «دریای سرنوشت»به«نوگیسه گان» رسید! من در«کف» کرامت یک «نهر» مانده ام!! چون مردمان «برده» فقط زجر می کشم در امتداد قی زدن زهر، مانده ام....🤢 سیدعلی اصغرموسوی قم المقدسه بهمن ۱۴۰۲ 🖋️📚🍂🍁
بسم الله الرحمن الرحیم «بقیه اللّه» 🌹 جز نور، دلیل نور آیا در منزلت جواب ناب است؟ کتمان امامت «تشیع»،کتمان حقیقت«کتاب» است گر هست خدا به نور مشهور، دنبالۀ نور پس کیانند؟! تفسیر همین«بقية اللّه» برشائبه هایتان جواب است! فرموده اگراطاعت ازحق،ازحق«رسول و آل»هم هست! تک واژۀ آیۀ«اولی الأمر»، برکام ضمیرِ تشنه آب است بس تشنۀ عشق حق،تو بنگر:«سلمان» به ارادتی علی‌خواه! «بوذر»به دفاعِ حق مولا، «مَقداد»که سِرّ عشق ناب است! «میثم»که به مسلخش کشاندند،هم«هانی»و«حُجر»و«ابن مسعود» آیینۀ هر کدام در دست، پرتوگر عشق «بوتراب» است یاد «حسن و حسین»بودن، یعنی که رسیده ای به طٰهٓ(ص) برلب بنشان سلام زهرا(س)،آداب ادب به آن جناب است فرمود:«کتاب وعترتم»را، همچون دو «امانت مقدس» دادم به شماکه درحقیقت،مصداق صواب وهم ثواب است در آیۀ آشنای«تطهیر» ، آیینۀ نور در تجلّیٰ ست در سوره«هود»و«کوثر»و«دهر»، تصویر دلیل، بی نقاب است! بر دفتر فرش بی توسّل، همواره«سعا» نخوان دعا را ! زیرا که دعا به اذنِ آنان، در محضر عرش، مستجاب است 🌴 سیدعلی اصغرموسوی مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران 📚 خرداد۱۳۹۹ ۲۷ رمضان ۱۴۴۱ @saapoem
«عشق یاعلی» 💐 شرارم در دل سنگی، که با دستت رها گردم که شاید ماجرای آتشی بی انتها گردم چه آتش بهتر از شمع دل آیینه‌سوز من ؟ اگر از سال‌ها صبر و سکوت جان، رها گردم! جسارت می‌شود یا عشق! ای عقل نخستینم! بدون رخصتت، رخساره‌پوی آشنا گردم بساط عیش اگر امروز در قاموس‌ها، عشق است! همان بهتر که دنبال غزل‌های خدا گردم. شرار سینه را سنگ حوادث کی کند آزاد؟! مگر از سوختن با خود، شبانگاهی جدا گردم زمانه مرد پرور نیست ،ای آیینه راضی شو! که با خمیازه ای از تو، به اصل خویش واگردم تلنگر می‌زند پیوسته بر دل، عشق لاهوتی که پیش پای ساقی از ادب هر روز، تا گردم من آن رندم که می‌خواهم، جهان گردد فدای من! ولی من پیش پای آن جهان آرا، فدا گردم مرام این و دینم این، اجازه می‌دهی، آیا؟ قلندروار، قربان کرامات شما گردم؟! من آن رندم که می‌خواهم به عشق "یا علی "گفتن فدای  «حضرت مولی الموالی ،مرتضی» گردم بگو یا حق، که هنگام اجابت شد، اجابت، تا : رها گردم، رها گردم، رها از دست و پا گردم 💐📚 مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۸۹ https://t.me/+P3vhITKqXZBHlHYk https://eitaa.com/saa_institute
هوالعزیز مطلع اسفار عشق💐 نادعلیاً، علی، هست کمالُ العُقول منبع فیض ازل، مقصد وصل و وصول نادعلیاً که او، هست معمّای هو مطلع اسفار درقوس صعودونزول نادعلیاً علی، درمحک عشق حق حب علی می‎شود، علت رد و قبول هر نفس آوای عشق، می‌دمد از نای عشق در عتبات شهود، حضرت زوج بتول(س) راز توکل علی ست، رمز توسل علی ست شور تغزّل علی ست، شعر و دعا را تُیُول صوفی صاف از خطا، آینه شو در بقا مکتب مولا، رها، کرده دمادم جهول تا به علی می‌رسی، در سخنی، صبر کن! حکمت اندیشه‌هاست: تَسمَعُ ثُمَ تَقول هست در آیین عشق،حکمت عقل بسیط سیرت عدل علی(ع)،صورت علم رسول(ص) حق به علی استوار،حق علی بی شمار خصم علی شرمسار،از همه عالم خجول دل که نداندچرا، یاد علی می‌‌‌کند؟! کی بتواندرود، درصف اذن دُخول؟! شرط"محیط"دل است،همدل"پروانه" ها سوختن وساختن، گاه عروج و افول داغِ مهین یاسمن،گرچه شکسته دلت یادعلی کن«سعا»، چون شدی ازغم ملول می رسدازراه عشق، خسرو حق شاه عشق منتَظَر ِگاه عشق، حضرت ابن الرسول(عج) نادعلیاً، علی،تامگر از فیض هو درنفحات ظهور،عید نماید حلول 📚💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی دیماه ۱۴۰۲ ✅🖋️غزل ممدوحه ای که قرار بود در مراسم ۶۰ سالگی «انجمن ادبی محیط قمی» ۲۹ دیماه ۱۴۰۲ در قم خوانده شود، اما از ادامه حضور در مراسم منصرف شدم! 💐🖋️📚 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالعزیز مطلع اسفار عشق💐 نادعلیاً، علی، هست کمالُ العُقول منبع فیض ازل، مقصد وصل و وصول نادعلیاً که او، هست معمّای هو مطلع اسفار درقوس صعودونزول نادعلیاً علی، درمحک عشق حق حب علی می‎شود، علت رد و قبول هر نفس آوای عشق، می‌دمد از نای عشق در عتبات شهود، حضرت زوج بتول(س) راز توکل علی ست، رمز توسل علی ست شور تغزّل علی ست، شعر و دعا را تُیُول صوفی صاف از خطا، آینه شو در بقا مکتب مولا، رها، کرده دمادم جهول تا به علی می‌رسی، در سخنی، صبر کن! حکمت اندیشه‌هاست: تَسمَعُ ثُمَ تَقول هست در آیین عشق،حکمت عقل بسیط سیرت عدل علی(ع)،صورت علم رسول(ص) حق به علی استوار،حق علی بی شمار خصم علی شرمسار،از همه عالم خجول دل که نداندچرا، یاد علی می‌‌‌کند؟! کی بتواندرود، درصف اذن دُخول؟! شرط"محیط"دل است،همدل"پروانه" ها سوختن وساختن، گاه عروج و افول داغِ مهین یاسمن،گرچه شکسته دلت یادعلی کن«سعا»، چون شدی ازغم ملول می رسدازراه عشق، خسرو حق شاه عشق منتَظَر ِگاه عشق، حضرت ابن الرسول(عج) نادعلیاً، علی،تامگر از فیض هو درنفحات ظهور،عید نماید حلول 📚💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی دیماه ۱۴۰۲ ✅🖋️غزل ممدوحه ای که قرار بود در مراسم ۶۰ سالگی «انجمن ادبی محیط قمی» ۲۹ دیماه ۱۴۰۲ در قم خوانده شود، اما از ادامه حضور در مراسم منصرف شدم! 💐🖋️📚 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
ای پدر خاک ، سلامٌ علیک جلوه ی لولاک ، سلامٌ علیک صبح دعا، مطلع آیینه، تو روح مناجات به هر سینه، تو سینه ی آیینه ی بی کینه ، تو جلوه ی آیینه در آیینه، تو روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه و روز پدر، روز مرد، روز «تکریم عدالت مداران ممدوح» و «تحریم رانت خواران ستمگر مذموم» بر تمام ارادتمندان شاه مردان و مولای جوانمردان، به ویژه شما عزیز فرهیخته فرهّ مند و خانواده گرامی تان، فرخنده و مبارک باد، یاعلی مدد💚💐🙏 سیدعلی اصغرموسوی «سعا» ۸بهمن۱۴۰۲ ۱۳رجب ۱۴۴۵ https://eitaa.com/saa_institute 💐💐💐💐💐
✅هوالعزیز 📝"سید" باید یاور"افتادگان" باشد: چه آنهایی که از "اسب" افتاده اند و چه آنهایی که از"اصل" افتاده اند!!💚📚 مرحوم آقام «آقا سید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه» از مردان علی سیرت روزگار بود که با دسترنج خودش زندگی می کرد؛ نه با «رانت بیت المال و حق لباس و عنوان روحانیت»! پدری که مرا چگونه زیستن آموخت که برای بزرگی و حسن شهرت، تملق نوکیسه گان نکنم و گوهر شرف وجودی خود را برابر خوک سیرتان به حراج نگذارم! برای بزرگ شدن و بزرگی، کس یا کسانی را زیر پا له نکنم و از شانهٔ مردم برای بالا رفتن شهرت و قدرت استفاده نبرم! بلکه محبوب دل هایی باشم که همچون خودم «فقر» را آبرو می دانند و با فقرا و ضعفا زیستن را افتخار! این شد که در طول عمر به جز «نعت و مدح اولیای خداوند» نگفتم و به جز در کنار مردان نیک روزگار به غزل سرایی نپرداختم!! گرچه روزگار بی شرف نه با «مولاعلی علیه السلام» کنار آمد، نه با «آقام» و نه بامن! اما در هر زمان، ما اولاد علی را به قول مرحوم سعدی شیرازی (ره) فقط و فقط: «عشق محمد بس است و آل محمد» 💚💐😊🖋️📚✅ https://eitaa.com/saa_institute
🌷 هوالحی الذی لایموت شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای عزیزان رفته تاملکوت! در شامگاه نورانی ولادت حضرت مولا اميرالمؤمنين علی علیه السلام و روز پدر، روز مرد قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقرا و مستضعفان و تمام بی وارثان و محرومین جامعه جهانی و همچنین « پدر بزرگوار و مادر ارجمند و مهین دخت یاسمین و دیگر اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص ارواح عزیزان :جناب استاد المادحین جناب محمدعلی ستایشگر، جناب آقای امید علی بختیاری ، رحمت الله علیهم اجمعین در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنیم💐🙏 اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳 اللهم اغفر  للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
‏‏‏بسم الله الرحمن الرحیم وبشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون ضمن تقدیر و تشکر از سروران عزیزوگرامی که در مراسم تشییع و تدفین و مجالس ترحیم مرحوم استاد حاج محمدعلی ستایشگر شرکت نموده اند به اطلاع می رساند مراسم اولین سالگردعروج ملکوتی ابوالشهید حاج (ستایشگر ) روز جمعه مورخ 1402/11/6 از ساعت 15/30 الی 17 واقع در قم خیابان چهارمردان ابتدای 30متری هنرستان مسجد شهید مصطفی خمینی (ره)برگزار میگردد . روابط عمومی کانون شاعران آیینی استان قم عامری قم
سید علی اصغر موسوی «سعا» شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز مکتب شعر امامیه: هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَسَبیلٌ فَتُلْقى؟  هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنامِنْکَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟ مَتیٰ نَرِدٌ مَناهِلَک الرَّوِیَّةَ فَنَرْوى؟  مَتى نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مائِکَ فَقَدْ طالَ الصَّدى🌹 أَيْنَ الْمُتَخَيَّرُ [الْمُتَّخَذُ] لِإِعَادَةِ الْمِلَّةِ وَ الشَّرِيعَةِ أَيْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْيَاءِ الْكِتَابِ وَ حُدُودِهِ أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ أَيْنَ قَاصِمُ شَوْكَةِ الْمُعْتَدِينَ أَيْنَ هَادِمُ أَبْنِيَةِ الشِّرْكِ وَ النِّفَاقِ أَيْنَ مُبِيدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَ الْعِصْيَانِ وَ الطُّغْيَانِ أَيْنَ حَاصِدُ فُرُوعِ الْغَيِّ وَ الشِّقَاقِ [النِّفَاقِ‏]
اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ !💐 « پروردگارا، ما جمیع ‌مسلمانان‌، با تضرّع ‌و ابتهال‌ بدرگاه‌ تو، از سویدای ‌دل‌خواهانیم ‌که‌: دوره ‌ای‌پسندیده‌ پیش ‌آوری‌که ‌در آن ‌دوران‌، اسلام‌ و یاورانش ‌را سربلند فرموده‌ نفاق ‌و پیروانش‌ را ذلیل ‌و خوار گردانی‌! و ما را در آن دولت ، از زمرۀ خوانندگان مردم بسوى اطاعت تو ، و از راهبران بسوى راه خود قرار دهى !و بدان وسیله بزرگوارى دنیا و آخرت را نصیب ما گرداندى💐🌴 @saapoem
💐 مهمان شهری به گفتگو که: تو مهمان کیستی! تابیده بر تبسم ایوان کیستی بس با شتاب می‌گذری از نگاه‌ها با من بگو که آینه گردان کیستی هر تیشه ای که ریشه‌ی حسرت نمی زند! شیرین ترین بهانه بگو جان کیستی؟ فرصت نشد همیشه بپرسم، که جان من خلوت نشین محفل پنهان کیستی! با من بگو که در دل شب‌های بی کسی صبح‌آفرین شام شبستان کیستی؟💐 ✅مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی (سعا)
🌹اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّ أَمْرِكَ الْقَائِمِ الْمُؤَمَّلِ وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ وَ حُفَّهُ [وَ احْفُفْهُ ] بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَيِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِيَ إِلَى كِتَابِكَ وَ الْقَائِمَ بِدِينِكَ اسْتَخْلِفْهُ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِ مَكِّنْ لَهُ دِينَهُ الَّذِي ارْتَضَيْتَهُ لَهُ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْنا يَعْبُدُكَ لا يُشْرِكُ بِكَ شَيْئا. اللَّهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْ بِهِ وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزِيزاً وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسِيراً وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانا نَصِيرا اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّى لا يَسْتَخْفِيَ بِشَيْ ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ .💐 https://telegram.me/ValAsr255
🌷نی‌نوا شعر عاشورا اگر با سوز دل‌ها، خواندنی ست نینوا، با یاد زینب، نی‌نوایی ماندنی ست در دلم موسیقی غربت، دوباره تازه کرد شور اشکی را، که بر دامان شب افشاندنی ست یاد تنهایی زینب در میان لاله‌ها در کدامین نوحه یا شعرم، خدایا، خواندنی ست؟! می دمد همواره برنای دلم، لب‌های غم با همین اندوهم امشب، آسمان، گریاندنی ست * تا ببیند هر کسی داغ دلت را روز غم صد شقایق در دل هر دفترم، رویاندی ست مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۷۷ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🌴🌷🌷🌷🌴
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا» (سرشت عشق ابد): فصل تقدیر🌴🌷 فصل دردی را که در خود آسمان تقدیر داشت هر کسی، روز عزا جز ناله، کم تدبیر داشت می شکست اندوه‌ها در بغض‌ها، در اشک‌ها قطره قطره، شبنم رخساره‌ها تکثیر داشت! وسعت اندیشه‌ها، اما میان مویه‌ها مثل خورشید و شفق، تصویر عالمگیر داشت عشق وقتی بال‌ها را می‌گشود از روی خاک ارتفاع هر عروجی، جای صد تفسیر داشت مهر‌ورزی بر یتیمان می‌کند، گر آسمان آتش شام غریبان بر دلش تأثیر داشت؟! ** در تمام زندگی، زینب فقط بود و وداع یادگاری که به دل، از آن همه تصویر داشت🌴🌷🌴 مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۸۰ @saapoem آخرین نقش 🌷   نذر حضرت زینب(س) پیک خونین باز می گردد، ولی دارد شتاب قاب می گیرد نگاهش، صد سوال بی جواب موج خونی را که از یالش شناور کرده است حس کن ای بانوی سر تا پا گرفته اضطراب! حس کن ای بانو، شرار چشم هایش را که هست مشعلی از اشک و خون و آه چندین التهاب آه و اندوه و غمش را در خروشش کرده گم گردباد است این که می آید، ز پیش آفتاب واژگون می خواهد انگاری زمین را، کز غمش واژگون کرده است، زین خالی و بند و رکاب بوی سیبی را که آکنده هوا، در لحظه ها خوب می دانی، چه خواهد شد از این پس، انقلاب؟! ذوالفقار از زخم تنهایی، نهاده سر به خاک یاد کن بانو، شمیم دست های بوتراب بعد از این در صحنه های پیش رو تنها تویی! آخرین نقش حقایق، آخرین فصل کتاب ... مکتب شعر دینی در ایران مکتب شعر امامیه سید علی اصغر موسوی (س) ۱۳۷۸ https://eitaa.com/saa_institute
سلام علیکم و رحمة اللّه اللّه اکبر شگفت انگیز است 💐😊💚
* حرفی از آن هزاران... 🖋️استاد دکتر عباس خوش عمل کاشانی (زیدعزه الشریف) خدا به عمر و عزت «استاد سازگار» بیفزاید.سالها پیش که مجموعه شعر "نخل میثم" ایشان منتشر شد کمین با تورقی در مجموعه، جمعا بیست و هفت اشکال بر اشعار وارد دانستم و متاسفانه نتوانستم به حضرتشان اطلاع دهم.یعنی دسترسی نداشتم.....در این مثنوی هم که خواندند یک اشکال به نظرم رسید در مصراع " شمع جمع نیزه دارانم کند" بیانی از کلام امام به خواهر ارجمندشان است....مقصود شاعر نیزه داران سپاه خودی که نیست.از سپاه دشمن می گوید.شمع روشنگر است و گرد آن پروانه ها در طواف.اصلا مناسب نیست که وجود نورانی امام شمع جمع نیزه داران سپاه خصم باشد.این اشکال را بایستی مرتفع سازند.نمی شود از بار معنوی مثبت در شعر اراده ی منفی کرد و بالعکس....قبل از انتشار دو مجموعه شعر استاد مویّد خراسانی هم به جناب حیدری پیغام دادم که بدهند بررسی شود.ندادند.و چنین شد که در شعری معروف می گویند: سرمایه ی محبت زهراست دین من/ من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم!! عالم عقبا را هم دنیا آورده اند! دستی بردم و به سهولت مصراع را چنین تعویض کردم : من دین خود به دنیی و عقبا نمی دهم...نباید به این باور رسید که شعر نامبرداران معاصر کلا عاری از اشکال است.چنین نیست.کمین بارها و بارها گفته ام که در بین دویست شاعر معاصر از حیث شعرسرایی شاید دویست و دهمین نفر باشم.در این زمینه ادعایی ندارم.اما در خصوص شناخت و جرح و تعدیل و ویرایش شعر از مدعیانم و کمتر کسی را در حد خود از این حیث می دانم.استادان بزرگ و بزرگوار مرحومان مشفق و شاهرخی این نکته را همیشه به زبان می آوردند و بدین خاطر بود که هیچ مجموعه شعری را جواز چاپ و نشر نمی دادند مگر این که کمین یک دوره ی کامل مرور کرده باشم....شاهد حی و حاضر دارم که اذعان می کند بر این که در سال ۶۱ زمانی که ۲۴ ساله بودم در شورای شعر با حضور استادان بزرگی چون اوستا ، مشفق ، گلشن کردستانی ، حمید سبزواری ،سپیده ی کاشانی و ...نسبت به بیتی از حافظ نظر دادم که هم تایید جمع را از پی داشت و هم دو بوسه از طرف استاد اوستا را از جانب خود و به نیابت از خواجه!! در غزلی از حافظ بیتی است که می فرماید: شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد که چند سال به جان خدمت شعیب کند در همه ی نسخ دیوان حافظ بیت به همین نحو است.کمین در آن جلسه جسارتا گفتم اگر حضرت حافظ می فرمود: شبان وادی ایمن شبی رسد به مراد... بهتر نمی بود؟ این جسارت واکنش‌های مثبتی از پی داشت و استاد فقید اوستا با اشاره به تکرار حرف ش در بیت و تناسب شب و شبان و مهمتر این که شبان وادی ایمن ( حضرت موسی) شب به مراد خود رسیده بود توضیحاتی به تایید داد.البته در آن جلسه استادي تعریض داشت نه به خاطر "شبی" من به جای "گهی" بلکه بدین جهت که حافظ را سلیقه ای نباید دست برد! استاد اوستای بزرگ و بزرگوار به او و همه فرمود بیش از بیست نفر دیوان حافظ را تنقیح و تصحیح کرده اند؛ کدام یک از آنها در شعر برتر از حافظ بوده اند و بر مبنای سلیقه عمل نکرده اند؟ تصدیع بیش از این را جایز نمی دانم. کمین و حتما همه ی شما عزیزان آنچه داریم مصداق بارز " هذا من فضل ربّی" است. والسلام. https://eitaa.com/saa_institute 💐💐🖋️📚
روح پاییزانه سبک ترین پر کاهم، که می برد بادم به ناکجای زمان، یا به کام بیدادم! چنان ضعیف ام و کوچک، کسی نمی بیند نه غوطه خوردنِ نرمم، نه اوج فریادم ورق، ورق همه جا، خاطرات من پخش است همیشه مثل خزان بوده، روح آزادم چرا تلنگر دستی، مرا کند ویران حباب گونه مگرهست خشت بنیادم؟! خرابه ام، که نشانه ز رنج دوران است مگر که دستِ تو خواهد، دوباره آبادم! حریف موی سپیدم، به سایه بنشان ام که من دوباره به یاد حضورت افتادم همیشه شوق تو شد، توشه‌ی قلم، ورنه! سروده‌های خودم را به آب می دادم 🌾 🌹 سیدعلی اصغرموسوی (سعا) ۱۳۷۴ @saapoem https://t.me/saapen/ https://eitaa.com/saa_institute 🍂🍁🍂🍁
«مرگ مولف» "شکست" را برای گریه بازنان بگذار ! که زمان از "پیروزی" آبستن می شود. وقتی که نیستی عکس هایت پیش از تو مرده اند! مرده ! عطش دست هایت را با عطر گیسوان آفتاب آشنا کن : همدلی از همزبانی آغاز می شود ! .... غروب که شد: "عشق" در این سوی نگاهم می ماند و" عاشق"در آن سوی نگا ه ها می میرد ! اینک از لای دو انگشتت رد شو شلیک کن ! پیروزی در آن سوی این تنگه است اگرچه "خودت" را نشانه رفته ای ....!! ** سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۹۱/۱۱ /۲۳ https://t.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚🍁
🌹 بهانه‌ی غزل نه چنان، که با تو نشسته، به کنار سایه اسیرم به کسی نکرده دلم خو، که اسیر دایه‌ی پیرم نه هنوز مثل پریشب، که بدون قصه بمانم نه هنوز مثل از این پس؛ که به عشق تازه اسیرم! منم و دلی که نگوید، به هوای خاطره مانده منم و غمی که نباید، غزلی بهانه بگیرم * *         سخنی، تبسم جاری! که سکوت درد زمین است چه شود حوالی عشقت، نفسی گرفته، بمیرم تو بگو که در دل‌هامون، به کنار خیمه‌ی مجنون غم و سرنوشت خودم را، چه کنم، اگر نپذیرم! 🌹🍁🌹 سید علی اصغر موسوی - ۱۳۷۷   https://eitaa.com/saa_institute
بسم الله الرحمن الرحیم «نگاهی آسیب شناسانه به پدیده تبلیغات انتخاباتی» سیده طاهره موسوی( دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه و فضای سایبری) قال الله الحکیم فی القرآن الکریم: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ.(رعد: 11)» حضرت حق جل جلاله شریف با تمام حمایتی که از ساحت رسالت و نبوت پیامبرش کرد، در قرآن کریم فرمود که هیچ تغییری در عملکردهای رفتاری (دنیوی) اتفاق نمی‌افتد مگر مردم خود خواهان آن باشند! البته باید در استدراک این آیه مردم را به گروه‌هایی تقسیم کرد که معمولا حاکمیت‌های جاری آنان را از کودکی به سمت و جهتی دلخواه سوق داده‌اند.در جهان کنونی که در امر دین‌شناسی چه مردم‌شناسی (جامعه‌شناسی و روانشناسی فردی و اجتماعی) و حاکمیت شناسی، تعاریف کامل دینی – فلسفی، حقوقی (بین‌المللی – ملی) حتی نوع روابط مردم و حاکمیت (شهروندی) نگاشته شده است؛ با تمام کوشش و پویش در پژوهش‌ها به موضوعاتی همچون «عوام فریبی:demagoguery »، «پوپولیسم: مردم‌فریبی» و «پروپاگاندانیسم: تبلیغات جهت داده شده» کمتر توجه شده، درصورتی که برخی در پی تسلط بر جامعه و قدرت گرایی مطلق و استثمار جوامع تحت سلطه هستند. امروزه دوگانه کردن ادبیات سیاسی، و شعبه بندی‌ها و گروه سازی‌های منشعب از همان 2 محور سیاسی غالب در کشور باعث شده که یک محور با توسل بر «دین‌مداری و احساسات مقدس مردم» و دیگری با اتکا به «سکولاریسم و عواطف ملی» جهت استخدام شعور مردم برای مقاصد سیاسی و اجتماعی خود تلاش کند.یکی به اتکای جریان سلبریتی در هنر و ادبیات و سینما و دیگری به التجای جریان مداحی و منبر و روضه و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، تورهای شکار خود را می گستراند.باید متذکر شوم که در اندیشه انقلاب اسلامی شیوه ماکیاولیسم مسلوب است.چرا که مبادا کسی برای رسیدن به هدف خود مردم ما را وسیله قرار بدهد.اگر بناست به عنوان نماینده مردم و دفاع از حقوق مردم حرکتی انجام ‌شود نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال مردم برای رسیدن به هدف استفاده شود.روزی که حضرت علی علیه السلام در مقابل طلحه و زبیر شمع شخصی را جایگزین شمع بیت‌المال کردند، این اقدام ایشان نه برای آن لحظه و آن 2 نفر (که طلحه و زبیر با عملکرد خود در طول تاریخ ثابت کردند اصلاح شدنی نیستند) که برای کل تاریخ بود تا کسی از بیت المال برای رسیدن به اهداف خویش استفاده نکند.آنچه ما اکنون شاهدیم متاسفانه استفاده گسترده از امکانات دولتی برای رسیدن به اهداف حزبی، فردی، گروهی و وابستگی‌های سیاسی توسط برخی کاندیدای نمایندگی مجلس است.نماینده‌ مردم باید از میان خود مردم، سلائق مردم، فرهنگ مردم و احساسات شریف مردم باشد، نه منفعت القایی خود و گروه وابسته بدان. هر گونه استفاده ابزاری از مردم، نهادها، منابر، مساجد، تربیون های دانشگاه ها، مراکز بسیج و جهت دهی به افکار طبق قانون نه تنها ممنوع که حرام است؛ اما متاسفانه گوشه ای از این تخلفات را در حال حاضر شاهدیم اما اعتنایی از سوی برگزارکنندگان کمتر دیده می شود. در طی جریانات امروزی برای انتخاب نماینده فرصت‌هایی بی‌سابقه ای در طول سال‌های گذشته به فرهیختگان علمی و سیاسی داده شده است که بتوانند در این فضا وارد شوند.ذات این حرکت برای رسیدن به مردم سالاری دینی بسیار شایسته است درصورتی که آگاهی بخشی به مردم به شیوه صحیح و فارغ از ترفندهای رسانه ای و عملیات روانی توسط کاندیدا یا هوادارانشان انجام گردد.به طور کلی افراد مستقل برای تنویر افکار عمومی نسبت به خود می توانند از پیشینه خانوادگی، قومی و عملکردهای اجتماعی و علمی خود بهره ببرند که ممدوح است.اما زمانی که کاندیدا رویکرد نمایشی در پیش گیرد و فقط از پست های دولتی خود رونمایی کند؛ نه تنها از توانمندی های خود بهره برداری نکرده که این برنامه ریزی در راستای تلویحا همان عوام فریبی رخ می دهد.در حالی که همان طور که در دین ملاک برتری انسان ها به تقوا است، کاندیدای موفق و متعهد به مردم علم، تخصص و خرد فرد است، بدین مفهوم که اگر سوابق دولتی از فرد فاکتور گرفته شود، توانمندی های فردی وی باز هم بیشینه شود بر پیشینه! در طی یک ماه گذشته که «شورای نگهبان» صلاحیت افراد را برای حضور در انتخابات به عنوان «نماینده- وکیل مردم» تایید و اجازه‌ معرفی و تبلیغات (البته محدود) داده است با هنجارهایی مواجه هستیم که برای بنده‌ کم سواد بسیار شگفت‌انگیز است چه بماند به آگاهان و باسوادان جامعه! یعنی واقعا «عوامانه سازی: vulgarization» تا این حد؟! https://eitaa.com/saa_institute
یکی تحت عنوان «دکتر...» مسئول یک نهاد دولتی از هر گونه اقدام برای تحت تاثیر قرار دادن مردم استفاده می‌کند، آن هم با امکانات همان نهاد! و با وسیله قراردادن مناسبت‌های مذهبی و ملی، و نیز برای شکل گیری حافظه تاریخی مردم، هر روز جایی در معرض نمایش حضور دارد گاه در کنار خانواده‌ شهدا و گاه در کنار ایثارگران، گاه در کنار اهل علم گاه در کنار اهل هنر.جالب تر که همان ساعت از کانال‌های تبلیغاتی سیر دیدارهایش منعکس می‌شود. دیگری باز با عنوان«دکتر...» هر بار با کمیسیون‌های مرتبط با مجلس و مجموعه‌های تولیدمحور با معرفی خود به عنوان کارشناس خبره منطقه و حل کننده تمام مشکلات اقتصادی به خبرسازی می پردازد.دیگری تجارب خودش را در لیست کامل ادارات مطبوعی که مسئول و معاون و...بوده به نمایش می‌گذارد اما بدون واگویه‌ یکی از فعالیت‌هایی که خروجی مثبت و قابل قبول داشته!!! سوال مهمی در ذهنم می گذرد اینکه آیا واقعا فردی که 10 سال پیش در اداره ای فعالیت های پیشبردی یا پسرفتی را انجام داده به همان میزان اکنون توانمندی و پتانسیل انجام فعالیت های مشابه با نتایج مناسب را داراست؟ و باقی...هم قس علی هذا. در این میان مردم، آری مردم! مردمی که در اقشار مختلف دچار «بیکاری پنهان: disguised unemployment» هستند، کجایند؟! یک نماینده قبل از هر پیش‌داوری فقط یک «فرد رابط: liaison person» است و باید قبل از «آمر» و «مامور»بودن یک «محقق، مشاور، طراح، مبدع و خردورز» باشد و کمترین اندیشه‌هایش به عنوان وکالت و نمایندگی مردم در پی تثبیت وضعیت ضعفا یا «توان‌بخشی افراد کم توان: weak positivism » جامعه باشد. اگر مولا علی(ع)در نامه‌اش به امام حسن(ع)،آن هم در آخرین ساعات حیات دنیوی خود در مورد پاسداشت حرمت و کرامت فقرا سفارش اکید می‌کند، دلیلش تنها نصیحت فرزند نیست بلکه به سبب پیامدهای فقر در جامعه است؛ در جامعه فقرزده بزهکاری ها و جرم ها کم‌کم رشد می‌کنند و می‌شوند معضلی بسیار بزرگ و غیرقابل ترمیم.نامزدها و کاندیداهایی که در پی عوام فریبی، با «رأی تمایل: vote of intent » هستند، باید بدانند اگر تمام چشم‌ها را به حقایق ببندند، نمی‌توانند نظر حضرت پروردگار متعال و اولی الابصار را هم ببندند؟ چگونه مردم باور کنند نماینده‌ای که برای دقایقی معرفی خود حداقل 50 تا 100 میلیون تومان به تبلیغات صدا و سیما می‌پردازد، می‌تواند آنان را در مسیر فلاکت با زندگی یاری نماید و سنگی از گرده‌ آنان پایین بیاورد! سوال بسیار مهم که ذهن را مشغول می کند، برآورد میلیاردی هزینه تبلیغات نمایشی است، برای رسیدن به مجلس.مگر کل حقوق یک نماینده در این 4 سال چقدر است که میلیاردی خرج می کند آن هم برای رسیدن به هدفی که آمالش طبق سوگندنامه برای رسیدن به رضای «خدا» است! واقعا لابی کردن ورایزنی با ثروتمندان به شیوه لیبرالیسم برای برآورده سازی خواست های آنان در آینده، برای یک نماینده معتقد به تشیع چگونه امکان پذیر است؟ که سیره زندگی علوی با این گونه رفتارها منافات دارد، نامه حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف فرماندار بصره نشانگر سیره علوی در برخورد با مدعیان خدمت به مردم است. در طی دوره‌ گذشته مجلس در مصوبات منتهی به ازدیاد سنوات بیمه تا تنگ‌تر کردن سفره‌ مردم و تحمیل گرانی‌های تاسف بار زندگی، افزایش هزینه های مصرف حامل‌های انرژی (برق آب و گاز) تا کارمزدهای هنگفت بانک‌ها، افزایش سرسام آور قیمت خودروهای بی کیفیت تا اجاره بهای افسارگسیخته مسکن، چند نماینده‌ مردم واقعا حتی شده برای عوام فریبی و شعارهای پیش از انتخاباتش، نه برای خدا که برای انتخاب دگرباره‌اش، کمی معترضانه سخنی بر زبان آورده اند؟ به فرموده معصوم اگر حق به زیانت هم باشد باید بر زبان جاری کنی، بنابراین وظیفه فرهیختگان نه تنها روشنگری بلکه تزکیه و تذهیب افکار هم می باشد؛ همان طور که نگران وضعیت و چهره شهر درطول تبلیغات انتخابات هستیم تا پاکیزه بماند باید رفتار و گفتار و کردارمان را نیز برای رضای خدا پاکیزه نگه داریم. ما مردم نیاز به «رأی مشورت گرایانه: deliberative vote » برای بهبود وضعیت جامعه داریم، ازاین رو آگاه سازی یکدیگر برای انتخاب فرد کارآمد وظیفه‌ همه اعضای جامعه است تا با جهت‌دهی مناسب و متناسب با اهداف جامعه‌ دینی و ملی و عملکردهای شایسته و به موقع، بتوان جامعه ایرانی را از ابتلا به معضلات بیشتر برحذر کرد، آن هم با تکیه بر رهیافت های اسلام برای برابری در جامعه و پیشرفت بی وقفه در علم و فناوری! در آتیه نزدیکی که کشورهای پیشرفته جهت بهره برداری از مزایای «دیجیتال‌سازی: Digitization» به علم و تکنولوژی هجوم می برند.آتیه ای که دغدغه های دیگری چون عملیاتی شدن پروتکل 2030 در جهان را نزدیک تر می کند و منافات این پروتکل با اعتقادات اجتماعی، دینی، ملی و سیاسی کشور ما نگرانی برای نسل ها را افزون تر. https://eitaa.com/saa_institute
و اما منطقه‌ ساوه و زرندیه و بخش‌های مربوطه هر یک از لحاظ گستردگی قومی، نژادی، زبانی و بیانی و نوع آگاهی اجتماعی از یکدیگر متفاوت هستند (هر چند از لحاظ اعتقادی همگن و هم شکل هستند) و این موضوع همیشه روند انتخابات را به سمت «سلیقه»‌ای شدن برده است، اما آگاهی‌بخشی فرهنگی افراد جامعه به یکدیگر می‌تواند تا حد بسیاری مشکلات منطقه‌ «شمال استان مرکزی» که روزی از«شاخص»‌های برتر اقتصادی بهره‌مند بود، را به دوران اوج خود تولید علمی، صنعتی، فرهنگی (فاخر – بومی) و اجتماعی بازگرداند و موجب پیشرفتش شود و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر به گفته‌ مرحوم سهراب سپهری: «چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید!» فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای که روشنای متقنی برای نگارش این یادداشت بود، تقدیم می گردد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید «از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنید و آنها را از کار نمایشی برحذر بدارید.»(1) همچنین معظم له معتقدند علاج پروپاگاندا، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است.(2) ایشان در تبیین ضرورت بهره از علم و فناوری می فرمایند: «میتوان برای همه‌ مشکلات کشور راه حل علمی پیدا کردکه بتوان با اطمینان دنبال حل مسئله بود»(3) «...یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجه و تعمیق واقع می شود مسئله هوش مصنوعی باشد که در اداره آینده دنیا نقش خواهد داشت باید کاری کنیم که ما در دنیا حداقل در ده کشور اول درمورد هوش مصنوعی قرار بگیریم که امروز نیستیم.»(4) در ادامه احکام شرعی انتخابات از منظر مقام معظم رهبری، برگرفته از سایت معظم له ارائه می شود.(5) - آیا استفاده از بیت المال جهت تبلیغات انتخابات اشکال دارد؟ پاسخ: استفاده از اموال بیت المال بدون مجوز شرعی و قانونی جایز نیست و موجب ضمان است. - اگر کارمند دولتی در وقت اداری به انجام اموری از قبیل تبلیغ برای نامزد دلخواه خود بپردازد، جایز است؟ پاسخ: در ساعات اداری باید طبق مقررات اداری به انجام وظایف محوله خود بپردازد و برای فعالیت های غیر مرتبط مطابق قوانین مرخصی بگیرد. - به نظر معظم‌له معیارهای نامزد اصلح چه مواردی است؟ پاسخ: با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است: تدین؛ تعهد و خوش‌نامی؛ وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن؛ عزم و اراده و نفوذناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛ دارای برنامه و کفایت لازم؛ مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛ ساده‌زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی گری؛ مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛ اعتقاد واقعی به راه امام راحل (ره)؛ تقید به مسائل اخلاقی، نظیر: پرهیز از معامله­‌گری، رشوه و توصیه‌پذیری، توجه به منافع طبقات برخوردار جامعه؛ تثبیت مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه‌ی انقلاب و نظام؛ پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت‌المال یا اموال شبهه‌ناک در تبلیغات و غیر آن؛ پرهیز از طرح اموری که در اختیار آن‌ها نیست؛ شناخت اولویت‌ها و فوریت‌های نظام و مردم و پرداختن به آن‌ها. - در دوره‌های اخیر که رأی دادن به یک لیست خاص که از طرف احزاب و گروه‌های سیاسی داده می‌شود و توسط افراد مشهور و غیر متخصص تشویق و تبلیغ می‌شود، آیا رأی دادن به این لیست‌ها بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ و اگر این لیست یا برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟ پاسخ: به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی‌کنندگان آن‌ها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند مگر آنکه حجت شرعی برخلاف داشته باشید. - آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران اصلح است، جایز است؟ پاسخ: بیان ضوابط و شرایط و نقد برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد ولی باید از هتک حرمت و تهمت و توهین اجتناب کرد. -------- پی نوشت (1) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=50095 (2) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51702 (3و 4) https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49012 (5) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=36569 https://www.leader.ir/fa/content/pdf/24974 https://www.instagram.com/sydh.taherehmousavi/ https://eitaa.com/saa_institute
ملوان زبل 🗣️ می زند یکّه بر دل طوفان، کشتی شعر را زبل خان است! اصلش از مفت آباد، اما او ساکن شهرهای ایران است!! جارو در دست و لنگ بر گردن، می زند کف تمام کشتی را ملوان زبل، به جز شعرش! عاشق اسفناج و قلیان است! ازرومانتیک و تیک زدن خسته، زد به شعر مقاومت امسال حوزه های هنر به هر شهری، بانک تشویقی زبل خان است! مثل جن،هردمی به هرساعت،می کند نطق،«شعرِ سال»اش را! بَه بهَ و چهَ چهَ و چِه عالی بود! نقدش از نسیه های دوران است! بعد جنگ آمده به دنیا، لیک، چفیه بر گردنش شده قلاب! توپ هایش همیشه آماده، مرد رزم و حریف میدان است! میکروفون های هوشمند امروز، با صدایش دقیق همراه اند! لب به شعرش نکرده وا، حتی، دکمهٔ off خودبه خود on است!!! از کجا این قدر عزیز شدی، رمز کارت چه چه بود،جادوگر! من که در تو هنر نمی بینم! لحن شعرت همیشه یکسان است! هشتصد وزن شعر ما داریم، در افاعیل مختلف جمع اند از چه در غالب غزل هایت،عشوه های زنانه پنهان است! فاعِلاتُن مَفاعِلُن فَع لُن، تف به این روزگار بد طینت! «بچه باز» است و دائما فکرش، در پی نوچه های تهران است! مرد باشید و احترام کنید، براساتید شعر پیش از خود! چون ‌‌‌شما فک زدید و من دستم، خالق وزن های الوان است! ببر اندیشه های ناپیدا، جنگل و بیشه در سکوتم محو در تخلص «سعا»،که سعی ام را، شهرتی بس ورای کیهان است!!🖋️📚 سیدعلی اصغرموسوی ۹ بهمن ۱۴۰۲ 💐با یادی از زنده یاد مرحوم «استاد محمودشریف صادقی(وفا) ۱۳۱۵- ۱۳۹۶»واشعار طوفانی اش🖋️📚💐 "" "" "" "" " @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
ملوان زبل 🗣️ می زند یکّه بر دل طوفان، کشتی شعر را زبل خان است! اصلش از مفت آباد، اما او ساکن شهرهای ایران است!! جارو در دست و لنگ بر گردن، می زند کف تمام کشتی را ملوان زبل، به جز شعرش! عاشق اسفناج و قلیان است! ازرومانتیک و تیک ها خسته، زد به شعر مقاومت امسال حوزه های هنر به هر شهری، بانک تشویقی زبل خان است! مثل جن،هردمی به هرساعت،می کند نطق،«شعرِ سال»اش را! بَه بهَ و چهَ چهَ و چِه عالی بود! نقدش از نسیه های دوران است! بعد جنگ آمده به دنیا، لیک، چفیه بر گردنش شده قلاب! توپ هایش همیشه آماده، مرد رزم و حریف میدان است! میکروفون های هوشمند امروز، با صدایش دقیق همراه اند! لب به شعرش نکرده وا، حتی، دکمهٔ off خودبه خود on است!!! از کجا این قدر عزیز شدی، رمز کارت چه چه بود،جادوگر! من که در تو هنر نمی بینم! لحن شعرت همیشه یکسان است! هشتصد وزن شعر ما داریم، در افاعیل مختلف جمع اند از چه در غالب غزل هایت،عشوه های زنانه پنهان است! فاعِلاتُن مَفاعِلُن فَع لُن، تف به این روزگار بد طینت! «نوچه باز» است و دائما فکرش، در پی نوچه های تهران است! مرد باشید و احترام کنید، براساتید شعر پیش از خود! چون ‌‌‌شما فک زدید و من دستم، خالق وزن های الوان است! ببر اندیشه های ناپیدا، جنگل و بیشه در سکوتم محو در تخلص «سعا»،که سعی ام را، شهرتی بس ورای کیهان است!!🖋️📚 سیدعلی اصغرموسوی ۹ بهمن ۱۴۰۲ [[ 💐با یادی از زنده یاد مرحوم «استاد محمودشریف صادقی(وفا) ۱۳۱۵- ۱۳۹۶»واشعار طوفانی اش🖋️📚💐 ] ] @saapoem