eitaa logo
⏰ساعت آخرالزمان⏰ بزنید روی پیوستن تاگممنون نکنید
26.7هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
12.7هزار ویدیو
85 فایل
🕛⌛ساعت آخرالزمان کانالی درمورد اتفاقات آینده دنیا میباشد 🌹اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری🤲🫀 کپی فقط با ذکر صلوات برای ظهور آقامون✌️ خادم @God_love 🔖تعرفه تبلیغات 👇 https://eitaa.com/joinchat/1386807637C8ccffc7c01
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺سخنران:🎤 ✍️موضوع: یک کار برای امام زمان عج 🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عج صلوات🌸 @saat_akharozaman
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ⭕️بنای و مناره های بلند در آخرالزّمان ساختن مناره های دراز و کاخهای برافراشته از نشانه های نزدیک شدن زمان قیام امام مهدی(علیه السّلام) است. شایان یادآوری است که بی گمان، اکنون این دو نشانه در سرزمینهای اسلامی، به ویژه در حجاز، به دست آل سعود، آشکار شده اند؛ زیرا آنان در این سالهای واپسین، مناره های بلند و کاخهای برافراشته ای در مکّه و مدینه ساخته اند، مانند برجهای ساعت بر بلندایِ حرم خدای متعالی و خانۀ گرامی اش، به گونه ای که برخی پژوهندگان در بارۀ احادیث بیانگر رویدادهای آخرالزّمان می گویند که برجهای ساعت(1) از نشانه های ساعت می باشند! از ابو هُرَیْرَِه نقل شده است که رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) فرمود: ساعت (زمان قیام قائم) بر پا نمی شود، مگر آنکه مردم در بلندسازی از هم پیشی گیرند(2). بدان که بی گمان، مراد از «ساعت»، در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، همان زمان قیام قائم(علیه السّلام) می باشد. نیز از ابو هریره روایت شده است که گفت: رسول الله(صلّى الله علیه و آله) روزی میان مردم بود که مردی نزدش آمد و گفت: ای فرستادۀ خدا، ساعت (زمان قیام قائم) کی خواهد بود؟ فرمود: پرسش شدۀ از آن، داناتر از پرسشگر نیست، ولی تو را از نشانه هایش آگاه می سازم؛ ... هر گاه گوسفندچرانان در بلندسازی از هم پیشی گیرند، پس، آن از نشانه هایش است...(3). مقصود از «گوسفندچرانان» در این روایت، همان بیابان نشینانی اند که بر سرزمینهای اسلامی و داراییهای مردم چیره می شوند و در ساختن سازه های بلند بر دیگران می بالند، و بر کسی پوشیده نیست که بی گمان، در روزگار کنونی فرمانروایان خاندان سعود از این گروه اند. از ابو موسی اَشْعَری نقل شده است که بی گمان، رسول خدا(صلّى الله علیه وآله) فرمود: ساعت (زمان قیام قائم) بر پا نمی شود ...، مگر آنکه خانه ها ساخته و برافراشته شوند...(4). --------------------------------------------------- 1. برجهای ساعتِ ساخته شده برابر کعبۀ گرامی در پیرامون مسجد حرام از هفت برج به هم چسبیده پدید آمده اند که درازایِ بزرگترینشان که ساعت در آن جای گرفته است، به 601 متر می رسد (بهره گرفته شده از: برخی منابع). 2. المسند، ج 3، ص 627 ، ح 10860 (ترجمۀ نویسنده). 3. سنن ابن ماجه، ص 901، ب 25، ح 4044 (ترجمۀ نویسنده). 4. تاریخ مدینة دمشق، ج 21، ص 274 (ترجمۀ نویسنده). ╔═.🍃.════╗ @saat_akharozaman ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌کلیپ بسیار تأثیر گذار 👈راہ های کنترل شهوت پوچ و خطرناک ‼️به عواقب گناہ فکر کنید ‎ @saat_akharozaman
ای صبح شب‌نشینان جانم به طاقت آمد از بس که دیر ماندی از شام روزه داران السلام علیک یا صاحب الزمان @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🔰 معروف است كه خداوند به موسی گفت:* قحطی خواهد آمد، به قومت بگو آماده شوند! موسی به قومش گفت و قومش از دیوار خانه ها سوراخ ایجاد کردند که در هنگام سختی به داد هم برسند که این قحطی بگذرد! مدتی گذشت اما قحطی نیامد ، موسی علت را از خدا پرسید خدا به او گفت من دیدم که قوم تو به هم رحم کردند! من چگونه به این قوم رحم نکنم؟ «به همدیگه رحم کنیم که خدا هم بهمون رحم کنه.» ❤️ *یادت باشه...؛* @saat_akharozaman
🔥آیا گناه برای شیعیان آزاد است !؟ 💞حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر برخی شیعیان ما خیال کردند که اجازه دارند معصیت خدا را کند و هر گناهی که دوست دارند انجام دهند و سپس به شفاعت ما امید داشته باشن سخت در اشتباه هستند زیرا شفاعت ما فقط به کسانی می‌رسد که مطیع خداوند هستند و فقط گاهی دچار لغزش شده اند. 📚 اصول کافی جلد ۲ صفحه ۷۵ 🌱 @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎پاداش ترک شهوت ( فوق العاده ) 💢باید فیلترها در درون خود آدم قرار بگیره؟ استاد رائفی @saat_akharozaman
‍ 🌠، ؛ 📌قسمت اول: بیش از دو هزار نشانه برای فرج، ظهور و رستاخیر در کتب حدیثی نقل شده که می توان آنها را به چهار دسته تقسیم نمود: ⚡️1. فِتَن: فتنه از ریشه فتن در لغت به معنای امتحان و آزمایش است. ⚡️2. مَلاحم: جمع ملحمه به معنای جنگ و کشتار است. ⚡️3. اشراط الساعه: اَشْراط جمع شَرَط به معنای نشانه و سرآغاز است. ساعه به معنای رستاخیر است. اشراط السّاعه، یعنی نشانه های رستاخیر. ⚡️4. علائم ظهور: عَلائِم جمع عَلامَه از ریشه عَلَم به معنای نشانه است. نشانه های ظهور که در اصطلاح فتن، ملاحم و اشراط السّاعه نیز نامیده می شوند؛ از نخستین روز رحلت رسول اکرم( ص) آغاز شده تا هنگامه ظهور ادامه دارند. 🍃منظور از بیان علائم ظهور آن است که هر کس بخواهد از خطر ضلالت در امان باشد، آنها را فرا بگیرد تا کسی را در برابر خداوند حجّت نباشد که مقتضای آن وجوب فراگیری علائم ظهور و معذور نبودن احدی در ندانستن آنها می باشد. 🌱آثار فراوانی تحت عنوان «علائم الظّهور»، «علامات الظّهور» و «علامات المهدی(ع)» از علمای فریقین منتشر شده است.2 از شیخ صدوق نیز کتابی به نام علامات آخرالزّمان گزارش شده است.3 🌅گستره علائم ظهور: ✨نشانه های ظهور که در اصطلاح فتن، ملاحم و اشراط الساعه نیز نامیده می شوند، از نخستین روز رحلت رسول اکرم(ص) آغاز شده تا هنگامه ظهور ادامه دارند. 🔅استراتژی فدک، ماجرای سقیفه، گزینش خلیفه، تهاجم به خانه وحی، روی کار آمدن معاویه ها و حجّاج ها، شهادت امام حسین(ع)، عمّار یاسر، حُجر بن عدی، میثم تمّار و دیگر شهدای راه فضیلت در احادیث فتن و ملاحم جای خاصّی دارند. ⭐️در احادیث ملاحم و فتن، خروج قرامطه، سقوط بنی امیّه و بنی عبّاس، فتح «استانبول»، اشغال «عراق» و «افغان» توسط سرکرده کفر و دیگر رخدادهای جهان تا هنگامه ظهور و انفجار نور، به روشنی پیش بینی شده است. 💫علاوه بر کتاب های مستقلّی که در این باره تألیف شده؛ در ده ها کتابِ پایه و مرجع، باب هایی چون فتن، ملاحم و اشراط السّاعه به نقل این روایات اختصاص یافته است. ☀️این احادیث همانند دیگر احادیث غیبی از سرچشمه زلال قرآن و عترت نشئت گرفته، در مجامع حدیثی ثبت شده و همانند دانه های تسبیح با نظم و ترتیب خاصّی در بستر زمان تحقّق یافته است. صحّت و استواری سخنان پیشوایان را برای همگان روشن و مبرهن می سازد. 🍁بسیاری از کتب پایه و مرجع، مربوط به نشانه های ظهور و دیگر مسائل مهدویّت، در کشاکش روزگار، به ویژه در تهاجم مخالفان به کتابخانه های شیعیان دستخوش حریق شده، از بین رفته اند و فقط گزارشی از آنها در کتاب هایی چون «رجال نجّاشی» و «فهرست شیخ طوسی» باقی مانده است. 🌴کهن ترین اثر بر جای مانده از اوایل قرن سوم هجری قمری کتاب ارزشمند «الفتن» اثر نُعَیم بن حمّاد مروزی، متوفّای 229 ه‍. ق. می باشد. اهمّیت ویژه این کتاب در این است که مؤلّف آن 26 سال پیش از تولّد حضرت ولیّ عصر(عج) دیده از جهان فرو بسته و از محدّثان مشهور زمان خود بوده، بخاری از او در «صحیح» روایت کرده و شماری از علمای رجال بر وثاقت او تأکید نموده اند.4 تعدادی از نسخه های دست نویس آن تا زمان ما محفوظ مانده است.5 📚پی نوشت ها: 1. خلیل، العین، ترتیب کتاب العین، ص 616. 2. برای کتاب شناختی آنها ر.ک: نگارنده، کتابنامه حضرت مهدی، ج 2، صص 520 ـ 528. 3. نجّاشی، الرّجال، ص 390، رقم 1049. 4. ابن حجر عسقلانی وثاقت او را از احمد حنبل، معین، عجلی و ابوحاتم نقل کرده و خود طبق نظر آنها اظهارنظر کرده است. ر.ک: ابن حجر، فتح الباری، جلد مقدّمه، ص 447. 5. از جمله: نسخه کتابخانه بریتیش میوزیوم، لندن، تاریخ استنساخ 706 ه‍. ق. و نسخه کتابخانه عاطف افندی، استانبول، به تاریخ 687 ه‍. ق. ادامه دارد... 🌱 @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 واجب رکنی می‌دونی چیه ؟ 📺 پخش آیتم‌های «احکام به زبان ساده» از شبکه ٣ سیما ✅ کانال تلگرام و صفحه انیستاگرام " احکام به زبان ساده " را دنبال کنید. @saat_akharozaman
‍ 💢 یعنی چه؟ ✅مراد از توقيت، وقت گذارى مشخّص ، يعنى تعيين كردن روز، ماه و سال ظهور امام مهدی(ع) است. از اين رو ، بيان كردن وقت نامعيّن، توقيت نيست ، همچنان كه تطبيق نشانه هاى ظهور بر برخى از وقايع در صورتى كه به تعيين دقيق وقت ظهور منجر نشود و يا بيان اميدها ، آرزوها و خواسته ها نيز توقيت شمرده نمى شود. در دوره صفويه ، بسيارى از عالمان آرزو مى كردند كه اين دولت به ظهور امام مهدى عليه السلام متّصل شود. در دوره انقلاب اسلامى ايران نيز اين آرزو و خواسته وجود داشته و دارد كه اين نظام ، به حكومت جهانى مهدى عليه السلام منجر شود؛ ولى بيان اين آرزوها و خواسته ها، توقيت شمرده نمى شود. ✅گفتنى است كه نفى زمان مشخّص نيز ممكن است حمل بر توقيت شود ، مثل اين كه گفته شود: تا چند سال ديگر ، مطمئناً ظهور اتفاق نمى افتد. ✅اگر چه ما از تعیین زمان برای ظهور نهی شده ایم اما این به این معنا نیست كه با موضوع ظهور به عنوان واقعه ای دور از دسترس كه در آینده ای دور و نامعلوم به وقوع می پیوندد، برخورد كنیم، بلكه باید همواره خود را در چند قدمی ظهور ببینیم و امیدوار باشیم كه در زمان حیات خود، ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درك كنیم. ✅این نكته ای است كه از مجموع روایاتی كه در این زمینه از ائمه معصومین (علیهم السلام) نقل شده استفاده می شود؛ كه از جمله می توان به بخشی از دعای عهد كه از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده، اشاره كرد. در بخشی از دعای یادشده چنین می خوانیم: "اَللّـهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الاُْمَّةِ بِحُضُورِهِ ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا...؛ بار خدایا! اندوه ودلتنگی این امت را باحضور ولیّ خود برطرف ساز و در ظهور او شتاب كن. دیگران ظهور او را دور می بینند ولی ما آن را نزدیك می بینیم... . منبع : دانشنامه امام مهدی(ع) جلد هشتم سال انتشار : 1393 از صفحه 150 تا صفحه 170 ╔═.🍃.══════╗ @saat_akharozaman ╚══════.🍃.═╝
💢رسول گرامی اسلام (ص): در آخرالزمان ، سرزمین نجد ( اطراف ریاض عربستان ) مرکز ویرانی ها و فتنه ها گردد و " شاخ شیطان " نیز از همان جا ظهور نماید . 📚صحیح بخاری ، جلد ١ صفحه ٣۵١ حدیث ٩٩٠ 💢رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله): از همان سرزمین نجد افرادی خواهند آمد که قرآن را تلاوت می نمایند در حالی که هیچ بهره و فهمی از آن نداشته و از نشانه های آن گروه این است که موهای سر خود را تراشیده و ریش خود را باقی می گذارند . 📚صحیح بخاری ، جلد ۶ ، صفحه ٢٧۴٨ ، حدیث ٧١٢٣ ╔═.🍃.════╗ @saat_akharozaman ╚════.🍃.═╝
✴️ چرا علائـم؟ 🍂 وقتی فصل پاییز از راه می رسد برگ های درختان طلایی می شود و آرام آرام میریزد. این نشانه ای است برای آغاز فصل پاییز اما خود فصل پاییز نیست بلکه پیام آور آغاز این فصل می باشد و هیچ نقشی در به وقوع پیوستنِ پاییز ندارد. 🔸 زردیِ رُخ علامت بیماریست اما علت بیماری، «رنگ رُخ» نیست. ✅ نشانه های ظهور هم پیام آور ظهور هستند و هیچ نقشی در به وقوع پیوستن این امر الهی ندارند و فقط جنبه ی تابلوی راهنما و نشان دهنده مسیر را دارند ✅ به عبارتی دیگر علائم هیچ نقشی در نزدیک کردنِ ظهور ندارند؛ بلکه فقط علامتِ نزدیک شدنِ ظهورند. برای وقوع امر ظهور باید شرایط را فراهم کنیم نه اینکه بدنبال وقوع نشانه ها باشیم. ╔═.🍃.═══╗ @saat_akharozaman ╚═══.🍃.═╝
⏰ساعت آخرالزمان⏰ بزنید روی پیوستن تاگممنون نکنید
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ⭕️بنای #کاخهای_برافراشته و مناره های بلند در آخرالزّمان ساختن مناره های دراز و کاخهای برا
های_بلند_در_آخرالزمان ✅قسمت دوم✅ از عبدالله پسر مسعود روایت شده است که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) در سفارشهایش به وی فرمود: ... ای پسر مسعود، به زودی پس از من گروههایی می آیند ... که آنان دورویان این مردم (مسلمانان) در آخرالزّمان اند ... خانه ها می سازند و کاخها برمی افرازند...(5). عبدالله پسر عبّاس گفت که با رسول خدا(صلّى الله علیه وآله و سلّم) حج گزاردیم، واپسین حجّ وی. پس حلقۀ در کعبه را گرفت و به ما رو کرد و فرمود: آیا شما را از نشانه های «ساعت» آگاه نکنم؟ و در آن روز، سلمان از همۀ مردم به او نزدیکتر بود، گفت: بله ای فرستادۀ خدا. فرمود: ... بی گمان، هنگام آن نشانه ها ... مناره ها برافراشته می شوند...(6). امیر مؤمنان علی(علیه السّلام) در پاسخ صَعْصَعَه پسر صُوحان که از وی پرسید: دجّال کی برمی شورد، فرمود: پس بی گمان، نشانۀ آن هنگامی است که ... ساختمانها را برافرازند ... و مناره ها دراز شوند...(7). امام علی پسر ابو طالب(علیهما السّلام)، در بیان نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، فرمود: ... هنگامی که ... ساختمانها در حجاز برافراشته شوند...(8). از روایات اسلامی حرام بودن ساختن ساختمانهای برافراشته و مناره ها و اذان گاههای بلند بهره گرفته می شود؛ زیرا بر بلندای خانه های مسلمانان جای گرفتن روا نمی باشد، و چنان که امام علی(علیه السّلام) در زمامداریش مناره ای را که بالاتر از بام مسجد بود، ویران کرد، امام مهدی(علیه السّلام) نیز مناره های بلند و کاخهای برافراشتۀ بر جای مانده از دوران پادشاهان بسیار زورگو را در فرمانروایی اش ویران می کند. از سَکونی، از جعفر، از پدرش، از پدرانش، از علی(علیه السّلام) نقل شده است که: بی گمان، علی(علیه السّلام) از کنار مناره ای دراز گذر کرد، پس، به ویران کردنِ آن فرمان داد، سپس فرمود: مناره بلند نمی شود، مگر با بام مسجد(9). از داود پسر قاسم جعفری روایت شده است که گفت: نزد ابو محمّد -حسن عسکری-(علیه السّلام) بودم، فرمود: هر گاه قائم قیام کند، منارها را ویران می کند(10)...(11). --------------------------------------------------- 5. مکارم الأخلاق، ج 2، ص 344، ب 12، ف 4 (ترجمۀ نویسنده). 6. تفسیر القمّیّ، ج 2، ص 82- 279، سورۀ محمّد-صلّی الله علیه وآله- (ترجمۀ نویسنده). 7. کمال الدین، ص 476، جزء 2، ب 47، ح 1 (ترجمۀ نویسنده). 8. إلزام الناصب، ج 2، ص 183، خطبۀ بیان 2 (ترجمۀ نویسنده). 9. تهذیب الأحکام، ج 3، ص 227، ب 25، ح 30 (ترجمۀ نویسنده). 10. در نسخۀ چاپی الغیبة، توسی، تکیه شده بر آن، در نوشتار عربیِ حدیث، در اینجا «المنار» یافت می شود که سازگار با دنبالۀ حدیث و آنچه در بحار الأنوار آمده است، به «المنائر» اصلاح و ترجمه گردید. 11. الغیبة، توسی، ص 206، ف 1، ح 175 (ترجمۀ نویسنده). ╔═.🍃.═════╗ @saat_akharozaman ╚═════.🍃.═╝
⭕️ قحطی و بیماری های مهلک درآخرالزمان 🔹 طبق آموزه های آئین مسیحیت، پیش از پایان عالم، فشار و سختی و زلزله های پی در پی اتفاق می افتد و عده زیادی از مردم را هلاک می کند. قحطی و وبا پدید می آید و نشانه های بزرگ و هولناک از آسمان ظاهر خواهد شد. 🔸 «و قحطی ها و وباها و زلزله ها در جای ها پدید آید» در جای دیگر اینگونه بیان می‌کند: «در روی زمین عُسرَت و تنگی در جامعه روی خواهد داد و بر زمین، تنگی و حیرت برای امت ها روی خواهد داد.» 📚 انجیل مرقس، باب ٢١، آیه ١١؛ متی، باب ٢4، آیه ٧ 🔺 به نظر می رسد در اینجا منظور از «حیرت برای امت ها روی خواهد داد»، حیرت و گم شدگی در رسیدن به حق و عدم تشخیص حق از باطل باشد و یا حیرت از اتفاقات عجیبی که در آخرالزمان می افتد. @saat_akharozaman
برگرفته از روایات ... 👈1. مردان و زنان یکدیگر می شوند در و . 👈2. مردان و زنان لباس و می پوشند. 👈3. بین مردم عادی می شود. 👈4.شعار دین می شود. 👈5.به احترام می گذارند. 👈6.امر به معروف را نهی و ترک می کنند و می گویند به تو چه ربطی دارد. 👈7.در امور دین و خدا از مال کم هم دریغ می کنند و خرج نمی کنند. 👈8. و عزیز می شوند. 👈9.آلات موسیقی در و روی نواخته می شود. 👈10.صف های نماز جماعت مردم نشانه می شود. 👈11.قرآن را سبک می شمارند و نمی شناسند مگر با صدای و . 👈12.مردم از عالمان دین می کنند. 👈13.مردم می شوند و از دنیا می روند. 👈14.افراد زمام امور را به دست می گیرند. 👈15.صله رحم از بین می رود و جایش را به می دهد. 👈16.افراد و زیاد می شوند. 👈17.بازارها به هم نزدیک می شوند یعنی بازار تجارت و کسب کاذب می شوند. 👈18.تار و تنبور و نی را نیکو می شمارند و همه جا ظاهر می شوند. 👈19.فقرا آخرت خود را به دنیا می فروشند. 👈20.مردم برای رئیس شدن حرص می زنند و طمع دارند. 👈21.اطاعت بی چون و چرای مردان از همسران زیاد می شوند. 👈22.پدر و مادر را و می کنند. 👈23. در مال شرکاء فراوان و عادی می شود ( ). 👈24.پرده از زنان برداشته می شود. 👈25. و زیاد می شود. 👈26.دین مردم دِرهَم و دینار می شود و خدای مردم شکمشان. 👈27.آشنایان در وقت نیاز همدیگر را نمی شناسند. 👈28.مردم غذاهای خوب می خورند و جامه های زیبا و فاخر می پوشند و با آن فخر می فروشند. 👈29.مردان با طلای حرام و ابریشم حرام خود را زینت می کنند. 👈30.کودکان نسبت به بزرگترها و والدین بی حیا و بی ادب می شوند. 👈31.عالمان به حرفشان عمل نمی کنند. 👈32.مساجد را نقاشی می کنند ظاهر مساجد آباد ولی از نظر و ویران است. 👈33.عیب کالا را پنهان می کنند. 👈34. سوار شدن زنان بر روی زین ها (اعم از حیوان و غیر آن مثل ماشین ، موتور و ...). 👈35.سبک شمردن زنا و هر رابطه دختر و پسر و زن و مرد و نا محرم عادی می شود. 👈36.اسلام غریب می شود و از اسلام فقط نامی باقی می ماند. 👈37.امر به معروف را زشت می شمارند و همه در تَرکش مساوی اند. 👈38.مردم برای دنیا زیاد خرج می کنند دریغ از خرج کردن برای آخرت. 👈39.مومنین در این زمان و و می شوند. 👈40.نماز را سبک شمرده و به جماعت نمی خوانند. 👈41.موذن برای اذان گفتن می گیرند. 👈42.قرآن و می شود فقها و عالمان به قرآن اندک اند. 👈43. از مال و جان مردم گرفته می شوند ( می شوند ). 👈44.افراد مورد اعتماد و امین کم می شوند. 👈45.مال حلال کم می شوند. 👈46.کم فروشی عادی می شود. 👈47.ازدواج مرد با مرد و زن با زن صورت می گیرد و عادی می شود. 👈48.فساد عمومی می شود. 👈49. وسیله شخصی می شود. 👈50.مسکرات و نوشیدنی های حرام حلال می شوند. 👈51. مال همانند آن ترک می شوند. 👈52.صاحبان مال و ثروت بزرگ شمرده می شوند. 👈53.مردم قبور را محل عبادت قرار می دهند. 👈54.هیچ چیز بهتر از در آن زمان نمی باشد. 👈55.زبان راستگو و صادق کم است. 👈56.مردم فرقه فرقه شده و از اهل نفاق می کنند. 👈57.موسیقی مطرب رواج می یابد و معمول می شود وکسی آن را نهی نمی کند. 👈58.مردم شرب و می خوارگی می کنند. 👈59.زنان فرزندان و آوازه خوان تربیت می کنند. 👈60. زیاد می شود. 👈61.صورت مردم انسانی اما دلهایشان شیطانی است. 👈62.حرف را تکذیب می کنند. 👈63.در ها هر کاری بخواهند می کنند ، از گناه ، فساد ، ساز و آواز و ... . 👈64.از مردم که جدا شوی تو را می کنند. 👈65.بالا رفتن ها در آن زمان عادی می شود. 👈66.شنیدن آیات سنگین می شود. @saat_akharozaman
*✍داستان واقعی 👈کلاغی که مامور خدا بود !* آقای شیخ حسین انصاریان می‌فرمود: یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوه دوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن. سفره ناهار چیده شد ماست، سبزی،نون . دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله ای انداخت تو دیگ آبگوشتی.. گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مار،توکوه گشنه بودیم همه ماست و سبزی خوردیم. خیلی سخت گذشت و خیلی هم رفقا تف و لعن کلاغ کردن گاهی هم میخندیدن ولی در اصل ناراحت بودن. وقت رفتن دوتا از رفقا رفتن دیگ رو خالی کنن، دیدیم دیگ که خالی کردن یه عقرب سیاهی ته دیگ هست! و اگر خدا این کلاغ رو نرسانده بود ما این آبگوشت رو میخوردیم و همه مون میمردیم کسی هم نبود. اگر اون عقرب را ندیده بودن هنوز هم میگفتن یه روز رفتیم کوه خدا حالمونو گرفت.. حالتو نگرفت، جونت رو نجات داد! خدا میدونه این بلاهایی که تو زندگی ما هست پشت پرده چیه. ✨امام حسن عسکری فرمودند: هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آنکه نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است. 🔵چقدر به خدا حسن ظن داریم؟! ❤️ *یادت باشه...؛ @saat_akharozaman
بسم الله الرحمن الرحیم إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ 🤲🌱
🕊امام صادق علیه‌السلام: 🍃مردم در انتهای غیبت، از دین خارج خواهند شـد گروه گروه، آنچنان که در صدر اسـلام دسـته دسته وارد می‌شدند . . ! 📗[ الملاحم و الفتن | صفحه‌ی۱۴۴ ] 🌱 @saat_akharozaman
‍ ‍ 💢 ❓کدام نشانه های حتمی ظهور سند قوی دارند و کدام یک ضعیف السند هستند؟ 👈حتمی بودن نشانه های پنجگانه: 1⃣خروج سفیانی، 2⃣ خروج یمانی، 3⃣صیحه آسمانی، 4⃣ قتل نفس زکیه و 5⃣خسف در بیداء روشن است، زیرا از روایات فراوانی که در میان آنها روایات صحیح نیز وجود دارد، حتمی بودن آنها استفاده می شود. 📣ولی حتمی بودن سایر نشانه ها مورد اشکال است؛ زیرا نشانه هایی همچون 👈طلوع خورشید از مغرب، 👈نداء 👈اختلاف بین حاکمان بنی عباس، از روایاتی مانند روایت ابی حمزه استفاده می شوند که مرسله است و نمی توان بر آن اعتماد کرد. افزون بر این، چنانکه خواهیم گفت، احتمال می رود منظور از (نداء)، همان صیحه آسمانی باشد که از نشانه های پنجگانه بود و (طلوع خورشید از مغرب) نیز، گذشته از ضعف سند آن، بر ظهور خود حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تطبیق شده است. از آن جا که این نشانه ها در برخی روایات در ردیف (و خروج القائم من المحتوم) آمده این احتمال وجود دارد که از نشانه های حتمی ، باشند نه نشانه های ظهور.!! (ظاهر شدن نشانه ای با خورشید)، که به عنوان نشانه حتمی ذکر شده، سخن معصوم (علیه السلام) نیست، سخن ابن عباس است. 📚منابع : (بحارالأنوار)، ج 52: 249. سور (انعام)، آیه: 2. (وافی)، ج 2: 444؛ (بحارالأنوار)، ج 52: 249. (علامات الظهور والجزیرة الخضراء) سید جعفر مرتضی عاملی 57- 69. (بحارالأنوار)، ج 52: 217. (کتاب الغیبة)، نعمانی 282. (جامع الرواة)، محمدبن علی اربلی، ج 1: 338، دار الأضواء، بیروت. (بحارالأنوار)، ج 52: 233. (ارشاد)ج 2: 370. ╔═.🍃.════╗ @saat_akharozaman ╚════.🍃.═╝