eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
3.3هزار دنبال‌کننده
528 عکس
144 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « مهمترین نوع شفاعت » ⬅️ اگر آنها [ ائمه‌ی اطهار سلام الله علیهم اجمعین ] به کسی نظر نداشته باشند چنانچه شب و روز هم ریاضت بکشد مستقیما لایق اینکه مورد توجه حق تعالی قرار بگیرد نخواهد شد هر کس به جایی رسید و چیزی نصیبش شد صرفا به برکت عنایت آن بزرگواران و منحصرا در پرتو « شفاعت » آن عزیزان درگاه اله بوده است ⬅️ خداى متعال اَعَزّ وَ اَجَلّ و بالاتر از اين است كه مخلوقش به خودى خود به او راهى داشته باشد لكن او - جَلَّ وَ عَلا - از راه لطف و كرم افرادى را برگزيده و آنها را آيات و مظاهر اسما و مجراى صفات كمال خود قرار داده تا مردم از اين طريق بتوانند او را بخوانند و از او استمداد كرده و به او راهى پيدا كنند ⬅️ و اين خود مهم ترين نوع شفاعت است كه ضرورت آن در همه جا و براى همه اجتناب ناپذير است حتى خود آن بزرگواران نيز در بعضى از حالاتشان در مقام درخواست و طلب از درگاه ايزد منان واسطه و شفيع مى برده اند در حديث وارد شده است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در مقام دعا براى مولا امير المؤمنين عليه السلام به نماز ايستاده و هنگام دعا عرض مى كنند: «اَللّٰهُمَّ بِحَقِّ عَلِىٍّ عِنْدَك اِغْفِر لِعَلِىٍّ» و وقتى حضرت امير عليه السلام علت اين گونه دعا كردن را سؤال مى كنند در جواب مى فرمايند: «أ وَ أحَدٌ أكرَمُ مِنكَ عَلَيه فَأسْتَشْفِعُ بِهِ إلَيه؟» 💠 «آيا كسى گرامى تر از تو نزد خدا هست تا من او را نزد وى شفيع قرار دهم؟» ⬅️ عمل پيامبر اكرم و ائمه ى معصومين عليهم السلام و گفتارشان و ادعيه اى كه از آنان رسيده همه پر از نكات دقيق عرفانى است... ⬅️ جايى كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله كه اول شخص عالم وجود است در مقام ادب و بندگى كسى را واسطه ى خود قرار مى دهد آن وقت ما مى خواهيم مستقيم و بدون واسطه از بارگاه عز و جبروت كسب فيض كنيم! هيهات! زهى خيال باطل! 📓 « سفینة الصادقین ص ۳۱۹ » ۲۱ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند : ۱۶۶) اصولا فلسفه‌ی شریعت و غرض از ارسال پیامبران رسیدن به کمال و درک حقایق و کسب معارف می‌باشد ▫️لکن راه آن منحصر به عمل کردن به احکام شرع بوده و صرفا از طریق آل محمد «علیهم السلام» مُیسر است و به چیز دیگری نیاز نمی‌باشد ۱۶۷) حقایق در ضمن عمل کردن به وظایف شرعیه به دست می‌آید ▫️راه آشنا شدن با حقایق و کسب معارف هیچ‌گاه از دایره‌ی شرع مقدس اسلام بیرون نیست ۱۶۸) عرفا که عقیده دارند در راه سیرو سلوک نیاز به استاد است برای این نیست که او دستوری غیر از آنچه در شرع مقدس وارد شده بدهد ۱۶۹) استاد همچون طبیبی که برای هر بیمار داروی خاصی تجویز می‌کند او نیز برای تربیت نفوس به هر کس دستور خاصی مناسب نفس و حالات و روحیات او می‌دهد ▫️اما در هر حال، این دستورات و راهنمایی‌ها در هیچ شرایطی از دایره‌ی شرع مقدس بیرون نمی‌باشد ۱۷۰) همچنان که تقلید کردن از فقها که احکام و مسائل شرعی را با تخصصی که در زمینه‌ی فقه دارند از ادله‌ی آن استنباط کرده، در اختیار ما قرار می‌دهند بدون تردید این پیروی تبعیت از شرع مقدس محسوب می‌شود و به هیچ وجه به معنای پیروی از غیر شرع نیست ۳۴ مجموعه کلماتی چند (PDF) 💠 @sadeghin_ir
47.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « ملاقات حضرت » آیت الله یعقوبی قائنی (ره) و آیت الله مصباح یزدی (ره) ⏪ « قسمت اول » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ ⬅️ « توحید » ▫️کمال انسان دوای تمام دردها و دفع نواقص انسان 💠 اشاره به آیه ۲۶ سوره آل عمران: قُلِ اللّٰهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَیْءٍ قَديرٌ 💠 @sadeghin_ir ⚪️ ادامه دارد ⚪️
49.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « ملاقات حضرت» ▫️آیت الله یعقوبی قائنی (ره) و ▫️آیت الله مصباح یزدی (ره) ⏪ « قسمت دوم » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 🔘 اشاره به نکته ی آیه ۶۷ سوره آل عمران در مورد توحید حضرت ابراهیم (ع) ⬅️ ما كانَ إِبْراهيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا ▫️وَ لٰكِنْ كانَ حَنيفًا مُسْلِمًا ▫️وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكينَ 🔘 اشاره به نکته ی خطاب « عَلیٰ ابراهیم » به آتش در آیه ۶۹ سوره انبياء ⬅️ قُلْنا يا نارُ كُونی بَرْدًا وَ سَلامًا عَلىٰ إِبْراهيمَ 💠 @sadeghin_ir ⚪️ ادامه دارد ⚪️
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « ملاقات حضرت» ▫️آیت الله یعقوبی قائنی (ره) و ▫️آیت الله مصباح یزدی (ره) ⏪ « قسمت سوم » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 🔘 ملاقات با شیخ محمد کوفی و داستان تشرفات وی ⬅️ مقام معرفت امام (ع) 💠 @sadeghin_ir ⚪️ ادامه دارد ⚪️
47.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « ملاقات حضرت» ▫️آیت الله یعقوبی قائنی (ره) و ▫️آیت الله مصباح یزدی (ره) ⏪ « قسمت چهارم » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 🔘 « تشرف » شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ⬅️ « توسل » شب تا به صبح در زمان دستگیری امام قبل از انقلاب و ▫️اِخبار محفوظ ماندن امام تا لحظه فوت طبیعی ⬅️ دستور خاص به شهید صیاد شیرازی و حفظ شدن وی و دیگران در مواضع مختلف ⬅️ اشاره به کلام آیت الله انصاری همدانی (ره) در رابطه با عاقبت به خیری 💠 @sadeghin_ir
4_5812266030633847153.mp3
12.2M
💠 « مدح رسول اکرم (ص) » ⬅️ « آقای موحدی » ┄┅┅✿🍃📓🍃✿┅┅┄ ⬅️ روزگار از نکهت زلف نگارم عنبرین شد گیتی از عکس رخش رشک نگارستان چین شد جویباران ز آب باران بهاری همچو کوثر آبها شیرین و صافی هر طرف چون انگبین شد هست از یمن قدوم آن نگار عنبرین مو کاین چنین روی زمین چون روضه ی خلد برین شد در بهای یک سر مویش نباشد هر دو گیتی قیمت خاک کف پایش بهشت و حور و عین شد هست احمد با احد در هر صفت یکتا ولیکن این دوئیت در حقیقت کامل از یک اربعین شد قرن‌ها پیش از وجود عالم و آدم نبی بود او نبوت داشت کآدم در میان ماء و طین شد گر چه آخر بر همه پیغمبران آمد ولیکن علت ایجاد خلق اولین و آخرین شد چون تمام رحمت حق در وجودش گشته مضمر لاجرم شخص شریفش رحمة للعالمین شد قصه معراج را تقریر نتوانم ولیکن طالب و مطلوب را دانم که در یکجا قرین شد بیم تکفیر ار نبودی اقتران این و آن را بی تامل گفتمی کاین عین آن، آن عین این شد حلقه‌ی گیسوی آن شه عروة الوثقای دین شد طُرّهٔ نیکوی او حبل المتینی بس متین شد 📓 « دیوان وفایی » 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ پیغمبر اکرم (ص) 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 « اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدِِ وَ آلِ مُحَمَّدِِ » وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ─═<< °🍃🔘🍃° >>═─ ⬅️ این عجب نبود که نبود سایه سرو قامتش را زآنکه خورشید و مه اندر سایهٔ سَروش مکین شد قصه شق القمر نبود عجب از قدرت او قدرتش را می‌ سزد گفت از بلالش این چنین شد هر کسی را بوذرش خواهد ز آذر می‌ رهاند این عجب نبود اگر آن شه شفیع المذنبین شد یک نگاه لطف از سلمان او شد بر سلیمان کش چنین دیو و دد و جن و پری زیر نگین شد پور عمران ذره‌ ای از خاک پاک آستانش داشت بر کف کش ید و بیضا برون از آستین شد وصف قدر ذات او بالاتر است از هر چه گویم مدحتش این بس که دامادش امیرالمؤمنین شد آن امیر المؤمنینی کش گروهی در خدایی می‌ ستایند، او محمد را وصی و جانشین شد یا اباالقاسم بحق هر دو سبط و حق زهرا هم بحق مرتضی آن کو امام راستین شد راست گویم شد وفایی از معاصی قامتش خم زیر بار معصیت از لطف عامت مستعین شد کافری را گر ز رحمت دست گیری می‌ تواند او شفاعت خواه خلق اولین و آخرین شد 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 « یا رسول الله » من چه گویم سرگذشت کربلا را آنچه بر فرزند دلبندت حسین از ظلم کین شد 💠 قال رسول الله (ص): ⏪ حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ ▫️أَحَبَّ اللهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً ▫️حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاط 📓 « بحار الانوار ج۴۳ ص۲۶۲ » ┄┅┅✿🍃📓🍃✿┅┅┄ 🔘 « یا رسول الله » ⬅️ من که مداح تو ام دیگر چه غم دارم به عالم هر که مداح تو شد دیگر نمی‌ باید غمین شد جز غم فرزند دلبندت حسین آن شاه بی کس کز سموم تشنگی در سینه آهش آتشین شد تا قیامت داغم از بی یاری و تنهایی او کاندر آن دشت بلا در نالهٔ هل من معین شد بعد قتل نوجوانان چون نبودش یار و یاور تا شود او را معین بی تاب زین العابدین شد نیزه بر کف همچو آه بی کسان بر خاست از جا لیکن او از ضعف بیماری نگون اندر زمین شد یا محمد من چه گویم سرگذشت کربلا را آنچه بر فرزند دلبندت حسین از ظلم کین شد در زمین کربلا شد بر حسینت ظلم چندان آنچنان ظلمی که شمر از کردهٔ خود شرمگین شد تشنه لب کشتند آن دریای فیض رحمت حق آنکه خود لب تشنگان را معنی ماء معین شد 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « توحید در عالم اسباب» ⬅️ اشیاء از خودشان هیچ چیزی ندارند ▫️تمام موجودات [مظهر] اسماء و صفات الهی اند ⬅️ سرّ دو جهان جمله ز پیدا و ز پنهان شمس الحق تبریز که بنمود علی بود ۱۲ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « مقام توحید خداوند متعال » 💠 بسم الله الرحمن الرحیم ⬅️ « توحید » دو مرحله دارد : ۱ ) - مرحله علمی ۲ ) - مرحله وجدانی ▫️مرحله علمی مقدمه مرحله وجدانی است بعضی به همین علم اکتفا می کنند ▫️مثلاً کسی بداند فلان شیرینی از چه موادی ساخته می شود اجزائش را بداند و به آن علم داشته باشد، و لکن دهنش با این شیرین نمی شود ⬅️ توحید در مرحله علمی چندمرحله دارد: اول: توحید ذاتی دوم: توحید صفاتی سوم: توحید افعالی ⬅️ توحید ذاتی : ذات خدای متعال، ذات آن کسی که تمام اشیاء را آفریده است یکی است. دو تا موجد و دو تا منعم نیست درخداییت شریک قائل نباشد، یک موجد قائل باشد این توحید ذاتی است ⬅️ توحیدصفاتی : این است که در صفات خدای متعال موحد باشد، یعنی صفات خدا را مثل صفات مخلوق نداند ▫️بداند که همانطور که خدای متعال «شیء لا کمثل الأشیاء» است صفاتش هم شباهت به صفات مخلوق ندارد، و در صفات هم موحد باشد ▫️جنس صفات او با صفات مخلوق فرق دارد اصلا صفات خدا را عین ذاتش بداند زائد بر ذات چیزی قائل نباشد ▫️خداوند عالم است الله عالم است را بداند این غیر از این است که زید عالم باشد ▫️زید عالم، زیدی هست و علمی یعنی زیدی بود و عالم نبود بعد علم عارض برذات او شد پس زید متصف شد به علم ▫️اما خدای متعال که عالم است به این معنا نیست این علم خدا زائد بر ذاتش چیزی نیست همان ذات است که عالم است خدا قادر است، یعنی همان خداست که قادر است . همان ذات، قادره نه یک ذاتی تصور کند و یک قدرتی بلکه صفات خدا را عین ذات بداند که ▫️« کمال التوحید » در نهج البلاغه داره « نفی الصفات عنه » به این معناست که صفت برای او قائل نباشد به این معنا که صفات خدا را زائد بر ذاتش نداند ⬅️ توحیدافعالی : این است که در افعال برای خدا شریک قائل نباشد بداند فاعل مایشاء اوست و بس.... ⬇️ [ بیان کامل توحید افعالی و شرح جامع مبحث توحید انشاءالله در فرمایشات صوتی بعدی(۱۱) خواهد آمد ] ۲۲ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
4_5832425030868273739.mp3
15.55M
💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « مقام توحید » توحید علمی_وجدانی ⬅️ مراحل توحید علمی: توحید ذاتی_صفاتی_افعالی ▫️امیرالمؤمنین (ع): کمال التوحید نفی الصفات عنه ⬅️ « توحید افعالی » ▫️تکوینی_اختیاری ▫️لا جَبرَ وَ لا تَفويضَ وَ لٰكِن أَمرٌ بَينَ أَمرَين ▫️الهی اغننی بتدبیرک عن تدبیری و باختیارک عن اختیاری ▫️توحید افعالی مقدمه توحید واقعی است ▫️اگر خدا نخواهد (کسی) عزیز شود اگر تمام خلق از او تعریف کنند عزیز نمی شود ⬅️ اول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الأمر الیه ▫️اگر انسان علمش به آخر رسید تفویض امر به سوی او می کند چون غیر او مؤثری نمی تواند ببیند ▫️که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لا اله الا هو ⬅️ آخرین سیر بشر: رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت ▫️امیرالمؤمنین (ع): لا شَیءَ اِلَّا اللهُ فَارفَع هَمَّکا یَکفیکَ رَبُّ البَیتِ ما اَهَمَّکا ▫️کل شیء قائم به کل شیء موجود به ⬅️ اگر انسان به آن جا [توحید افعالی] رسید می فهمد چقدر زندگی خوشی می کند و تازه مزه عبادت و بندگی را می فهمد ۱۱ 💠فهرست فرمایشات صوتی 💠@sadeghin_ir