eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
2.9هزار دنبال‌کننده
480 عکس
124 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سخنرانی عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ▫️« ۱۵ صفر ۱۳۶۱ » ⏪ ( قسمت دوم ) ▫️سپاه اصفهان ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ ⬅️ تمام اهمیت‌ ها ▫️در « قلب » است قرب می‌خواهی حقیقت می‌خواهی نور و ضیاء می‌خواهی سعادت می‌خواهی مواظب قلب باش عمل وقتی عمل است که در قلب اثر بگذارد قالَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : ⬅️ إنَّ اللّٰهَ لا يَنْظُرُ إِلىٰ صُوَرِكُمْ وَ أَعْمالِكُمْ وَ إِنَّما يَنْظُرُ إِلىٰ قُلُوبِكُمْ وَ نِيّاتِكُمْ 💠 خداوند نظر نمی‌فرماید به اعمال شما و صورت‌ های شما همانا او نظر می‌فرماید به قلب‌ های شما و نیت‌ های شما اعمال به نیت است و نیت پاک هم پیدا نمی‌شود مگر در قلب پاک نیت اگر پاک نبود قلب ناپاک است این دو به هم مربوط است ⬅️ کیفیت نگاه به خلق در مقابل خدا و نگاه به خود در مقابل خلق هر کاری که می‌ کنی نگاه نکن به خوش آمدن یا بد آمدن دیگران ببین این کار را خدا از تو خواسته یا نه رضای خدا را در نظر بگیر دیگر در قید دیگران نباش ⬅️ هر عملی که انسان برای خدا انجام بدهد اگر خالص باشد، اگر قبول باشد باید اثر قبولی را در خودش ببیند اثر نماز مقبول: تَنهیٰ عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَر از جمله شرایط قبولی نماز: ▫️حضور قلب است، تقواست ▫️کینه ی برادران مؤمن در دل نداشته باشی ▫️حقی از غیر به گردنت نباشد... ⬅️ بدهکاری، اول وقت می خواهی نماز بخوانی طلبکار آمده است مطالبه می کند تو تمکن داری حق نداری بِایستی نماز اول باید بدهی ات را بدهی ۳۸ 💠 فهرست سخنرانی ها 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « روضه حضرت علی اکبر(ع) » 🔳 رؤیای عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه از واقعه عاشورا 🏴 دیدن واقعه عاشورا و سختی مصیبتِ به میدان رفتن حضرت علی اکبر(ع) بر ابا عبدالله(ع) نکته این که حضرت فرمود: جوانان بنی هاشم بیایید علی را بر در خیمه رسانید 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « زیارت اربعین » ⏪ « آقای موحدی » 💠 فهرست ادعیه و زیارات 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سخنرانی عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ▫️« ۱۵ صفر ۱۳۶۱ » ⏪ ( قسمت سوم ) ▫️سپاه اصفهان ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ ⬅️ قلْبُ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمٰنِ باید به خودمان برسیم که هر چیزی وارد قلب نشود آنوقت قلب لیاقت پیدا می کند که از آن انوار جمال و جلال خدا متجلی و ظاهر شود خطاب خدای متعال به حضرت داود(ع): خانه ات را جاروب کن می خواهم مهمانت شوم ⬅️ حدیث قدسی: لا يَسَعُنی اَرْضی وَ لا سَمائی وَ لكِنْ يَسَعُنی قَلْبُ عَبْدِیَ الْمُؤْمِنِ آن قلبی که خدا در آن جا می‌گیرد (عَرْشُ الرَّحْمٰنِ) محیط است بر تمام موجودات عرش خدا محیط است بر هفت آسمان و زمین پس ما هنوز به قلب نرسیده‌ ایم حقیقت انسان از قلب ظاهر می شود ⬅️ قلب ۳ مرحله دارد: ۱ ) صورت ماده(قلب صنوبری) ۲ ) صورت بلا ماده (صورت مثالی) ۳ ) یک معنایی بلا صورت است که حقیقت انسان آن است « من عرف نفسه فقد عرف ربه » ▫️این مرحله خالی از صورت ماده است که تناسب دارد با عالم مجردات ⬅️ این کمالاتی که همه‌ اش به ما وعده می‌ دهند به آن برسیم، از برای رسیدن به این هدف عالی است که انسان به حقیقت خودش برسد حدیث قدسی: خَلَقْتُ الْأَشْیاءَ لِأَجْلِک وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی اگر از برای خالقت شدی برای او شدی همه چیز برای توست مطیع توست فرمانبردار توست مَن کانَ لِلّهِ کانَ اللهُ لَه ⬅️ علما برای رسیدن به این هدف عظمیٰ و معرفت خداوند متعال و زنده شدن و آدم شدن ۳ راه تعیین کرده اند: ۱ ) راه مجاهده ۲ ) راه تهذیب اخلاق ۳ ) راه محبت ۳۹ 💠 فهرست سخنرانی ها 💠@sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « دو طریق عمده » در سیر و سلوک الی الله ⬅️ برای سیر و سلوک دو طریق عمده وجود دارد: راه « ریاضت » و راه « محبت » 🔘 « راه ریاضت » ▫️افرادی که از طریق ریاضت و مجاهده که در واقع راه تزکیه ی نفس است به سیر و سلوک مشغول می شوند نوعا با اذکار و اوراد و اربعین های پی در پی و عبادت های طاقت فرسا و تحمل فشار مبارزه و مخالفت با نفس می کوشند با محو نمودن رذایل نفسانی خود را به صفات حق و اولیایش متخلق نمایند امّا از آنجا که انسان خود را دوست دارد و به تبع آن هر آنچه را که متعلق به اوست نیز دوست دارد نفس به سادگی تسلیم اراده ی عقل نگشته با آن درگیر خواهد شد و برداشتن هر قدمی به خصوص برای نفوس قوی - چنانچه مخالف طبع و نفس باشد که معمولا نیز چنین است - مستلزم مبارزه و مجاهده هایی بس عظیم خواهد بود. علاوه بر آن با محو هر یک از صفات رذیله که توأم با هزاران نوع جان کندن است گرفتار رذیله ی دیگری می گردد بخل را از خود دور می کند دچار ریا می شود، از ریا می گریزد اسیر عجب می گردد، و همین طور... و تا وقتی که نور توحید بر قلب او نتابد این مشکلات ادامه خواهد داشت زیرا ریشه کن شدن رذایل نفسانی جز با اشراق نور توحید میسور نیست از طرفی بسیار طبیعی و بدیهی است که انسان طالب جان دادن و تحمل فشارهای کشنده ی دائمی نخواهد بود بر همین اساس است که کمتر کسی را می یابید که از ملک الموت که ملک مقرب خداست خوشش آمده او را دوست داشته باشد چرا که او جان می گیرد و نفس از جان دادن متنفر است پذیرش و تحمل ولایت مولا امیر المؤمنین علیه السلام نیز به همین لحاظ برای بسیاری از نفوس دشوار است چون آن بزرگوار صلوات الله علیه مربی نفوس اند نفس جهول و سرکش را می گیرند و به نفسی قدسی متحول می سازند کسانی که در ظاهر تابع پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بودند و تا آن حد اظهار دوستی می کردند و «حبیبنا رسول الله» می گفتند نسبت به امیر المؤمنین علیه السلام که نفس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است پایشان لنگ بود! چرا؟ چون انسان در آنجا باید از طریق نفس عبور کند و این ناگزیر توأم با تحمل فشار و جان کندن خواهد بود 🔘 « راه محبت » ▫️امّا راه محبت از جهتی آسان تر است زیرا در این راه متعلق محبت «خود» نیست و محبت به جای دیگری تعلق پیدا می کند لذا نفس درگیر نشده بدون احساس کمترین فشار و سختی از همه چیز می گذرد محب هیچگاه از خدمت کردن به محبوب خسته نشده تمام دستورات او را با کمال میل و اشتیاق انجام خواهد داد و با انعکاس صفات محبوب در محب خواسته های او خواسته های این خواهد گشت و چنانچه محبوب از اولیای خدا باشد تمام رذایل خود به خود محو میگردد افرادی که در مقابل قدرت و زور از کمترین سرمایه ی خود نمی گذرند با اندکی محبت، همه ی دارایی خود را به سادگی و باکمال نشاط و شوق فدای محبوب می نمایند نفوس قوی را محبت است که بیچاره خواهد کرد لذا می بینیم که در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همه ی مسلمانها نسبت به حضرتش اظهار دوستی می کنند زیرا وجود شریفش ظهور رحمت و محبت است ⬅️ إنَّ اللّٰهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ عَلىٰ مَحَبَّتِهِ فَقالَ : « وَ إِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ » (سوره قلم آیه ۴) 💠 همانا خداوند عز و جل پيغمبرش را به دوستى خود پرورید و فرمود: « و به راستى تو بر خُلق و خوى بس بزرگى هستى» 📓 « سفینة الصادقین ص۱۳۶ » ─═<< °🍃🔘🍃° >>═─ 🔘 « مجاهده » ⬅️ هر چند مجاهده سخت و بی مشتری است لکن هر مسلمانی موظف است برای انجام تکالیف شرعی خود مجاهده کرده، سختی آن را متحمل گردد زیرا مجاهده به معنای عام خود اختصاصی به راه ریاضت ندارد علاوه بر آن، راه ریاضت نیز چنانچه به طور صحیح و بر اساس دستورات شرع انجام گیرد سرانجام سالک را به محبت خواهد رساند « وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا » ▫️( سوره عنکبوت آیه ۶۹ ) و علامت صحت آن نیز همین خواهد بود بنابراین چنانچه ریاضت به محبت منتهی نگردد سالک باید بداند که از مجاهده ی خود نتیجه ای نبرده و یا منفعت آن ناقص بوده است هر چند ممکن است کشف و کرامات و تصرفاتی نیز همراه داشته باشد لکن اینها دردی را دوا نمی کند 📓 « سفینة الصادقین ص۱۳۸ » ۵۷ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 رحلت پیامبر اکرم (ص) ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ گفتم که عمر ماه صفر رو به آخر است دیدم شروع محشر کبرای دیگر است گفتم چه روی داده که زهرا زند به سر دیدم که روز روز عزای پیمبر است زهرا به خانه و ملک الموت پشت در از بهر قبض روح شریف پیامبر از هیچ کس نکرده طلب اذن و ای عجب بی اذن فاطمه ننهد پای پیشتر با آن که بود داغ پدر سخت، فاطمه در باز کرد و اشک فرو ریخت از بصر یک چشم او به سوی اجل چشم دیگرش محو نگاه آخر خود بود بر پدر اشک حسن چکیده به رخسار مصطفی روی حسین بر روی قلب پیامبر زد بوسه ها به حلق حسین و لب حسن از جان و دل گرفت چو جان هر دو را به بر هر لحظه یاد کرد به افسوس و اشک و آه گاهی ز طشت و گاه ز گودال قتلگاه 🏴 « یا رسول الله یا ابا الزهرا » ⬅️ در مدینه بپا شده یوم العزاء شد فدایی دین خاتم الانبیاء ▫️همه روی زمین ز غمش در عزا بسته بار سفر سید عالمین ناله دارد حسن گریه دارد حسین ▫️از فراق پدر فاطمه در نوا جبرییل از سما می دهد این نوا رهبر مسلمین بهر حق شد فدا ▫️فاطمه نوحه گر سینه زن مرتضی آید از هر طرف آه و ناله به گوش شمع بزم شرف عاقبت شد خموش ▫️کعبه در ماتم حضرت مصطفی 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 شهادت امام حسن مجتبی(ع) ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ قوتت همه شب خون جگر بود حسن جان گریان ز غمت چشم سحر بود حسن جان ▫️از طعنه و از زخم زبان های پیاپی هر دم به دلت زخم دگر بود حسن جان ⬅️ قسمتم بود به مسجد که ز طفلی هر روز قاتـل مـادر خـود را سـر منبـر نگـرم ▫️لب فرو بستم و دیدم که اهانت می‌ کرد قاتـل مـادر مظلومه مـن بـر پدرم ⬅️ ای ماهی دریا برایت گریه کرده پیغمبر و زهرا برایت گریه کرده ▫️عالم محیط غربتت زائر ندارد تربتت مظلوم حسن جان مظلوم حسن جان ▫️ای اولین مظلوم عالم بعد بابا در خانه خود هم غریب از جور اعدا ▫️شریک زندگانیت، گردیده خصم جانیت مظلوم حسن جان مظلوم حسن جان ▫️با آنهمه صِدق و صفا و پاکی دل شــــد مُزد خوبیهای تو زهر هلاهل ▫️پیوسته شد خون بر دلت، تا همسرت شد قاتلت مظلوم حسن جان مظلوم حسن جان ▫️هنگام تشییعت به جای ذکر و تکبیر تابوت و تن با هم یکی گردیده از تیر ▫️کنار قبر مادرت، شد تیر باران پیکرت مظلوم حسن جان مظلوم حسن جان ‌‌‌‌ ⬅️ دور قبر بی چراغت روز و شب می زند مرغ دلم پر، یا حسن ▫️ دیده ای کز بهر تو گریان بود نیست گریان روز محشر یا حسن 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 شهادت امام رضا (ع) ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ ای خاک طوس چشم مرا توتیا توئی مائیم دردمند و سراسر دوا توئی ▫️ای خاک طوس درد دلم را توئی علاج بر دردها طبیب و به غمها دوا توئی ▫️اين مي كُشد مرا كه بدين شوكت و جلال در ارض طوس بي كس و بي آشنا تويي 🏴 یا علی موسی الرضا... ⬅️ هشتمین لاله ی گلشن مرتضی  زاده ی فاطمه علی موسی الرضا ▫️آخر از زهر کین کشته شد از جفا سیدی یا رضا سیدی یا رضا ▫️ضامن بی کسان بی پناه و معین پاره پاره جگر شده از زهر کین ▫️همه روی زمین ز غمش در نوا سیدی یا رضا سیدی یا رضا ▫️خون دل های من کرده شعله برم می روم دیدن فاطمه مادرم ▫️دورم از خانمان منِ درد آشنا سیدی یا رضا سیدی یا رضا ▫️نور عینم جواد می کشم انتظار شده هنگامه ی وصل و دیدار یار ▫️وقت جان دادنم نزد بابا بیا سیدی یا رضا سیدی یا رضا ⬅️ مرغ دلم پر زند بر سر کوی رضا دست نیازم بود باز به سوی رضا ▫️خلق جهان زائرند از همه سو کعبه را کعبه بود در حجاز زائر کوی رضا ▫️نیست عجب خضر اگر تشنه لب جام اوست ساقی رضوان بود مست سبوی رضا ▫️عالم امکان همه ریزه خور خوان او جود و کرم محو آن جود و سخای رضا 💠 @sadeghin_ir
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « حکمت سختی‌ها و گرفتاری‌ ها » وقتی خدای با آن عظمت می‌فرماید که: ⬅️ قلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعاؤُكُمْ 💠 بگو پروردگارم برای شما ارجی قائل نيست اگر دعای شما نباشد (فرقان/۷۷) اون وقت مقام کبریایی با منیّت جور نیست باید اونجا گدا شد فقیر شد ⬅️... فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ 💠... آنها را با شدّت و رنج و ناراحتی مواجه ساختيم شايد (بيدار شوند و در برابر حق) خضوع كنند و تسليم گردند (انعام/۴۲) گرفتاری برای مؤمن باعث تضرع میشه خوبه و إلّا اون بی نیازه همه هیچی نشن، بشن... برای خود ماست ⬅️ یک وقت پیغمبر اکرم فرمودند کی دلش می‌خواد هیچ وقت مریض نشه؟ همه اصحاب گفتند ما [فرمود] اونوقت مثل حیوان می‌ شید [می خواد] خاطر جمع بشه که مریض نمی‌ شه ⬅️ همه چیز نعمته اون چه از خدا می‌ رسد آنچه در عالم وجود میاد همه اش لطفه [اون لطف] گاهی در لباس قهره گاهی در لباس آشتی ۲۱ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 « شهادت امام عسکری (ع) » ⏪ « آقای موحدی _ سینه زنی » 🏴 یا حسن یا حسن یا حسن جان سامرا دارُالعزا شد جانِ زهرا جان فدا شد دیده از کینه و ظلم اَعدا حجّت بن الحسن داغِ بابا 🏴 یا حسن یا حسن یا حسن جان با فغان و بی قراری اشکِ مهدی گشته جاری جسمِ بی جانِ بابا چو دیده اِسقِنِی الماءِ او را شنیده 🏴 یا حسن یا حسن یا حسن جان ما که در شور و نواییم سائلانِ سامراییم حبّ تو ریشهٔ دین و آئین سیّدی کن نظر بر محبین 🏴 یا حسن یا حسن یا حسن جان 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تبرّی برای حفظ تولّی است » ⬅️ تبرّی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام باعث حفظ محبت و ولایت آنان می‌گردد از این جهت «تبرّی» مهم‌ تر از «تولّی» است تولّی باید همراه با تبرّی باشد تبرّی برای حفظ تولّی است اگر تبرّی نباشد تولّی در معرض زوال است و این قضیه بارها تجربه شده است اگر با كسی دوست باشی بايد با دشمنش نیز دشمن باشی و اگر دشمن نباشی آن دوستی پایدار نخواهد ماند ▫️در حدیث است که: ⬅️ أصدِقاؤكَ ثلاثةٌ، و أعداؤكَ ثلاثةٌ فَأصدِقاؤكَ : صَديقُكَ ، و صَديقُ صَديقِكَ، و عَدُوُّ عَدُوِّكَ و أعداؤكَ : عَدُوُّكَ، و عَدُوُّ صَديقِكَ، و صَديقُ عَدُوِّكَ 💠 دوستان تو سه گروهند و دشمنانت نيز سه گروه دوستانت عبارتند از : دوستِ تو و دوستِ دوست تو و دشمنِ دشمنت و دشمنانت عبارتند از : دشمنِ تو، دشمنِ دوست تو و دوستِ دشمنت 📓 « نهج البلاغه حكمت ۲۹۵ » ▫️در زیارت جامعه می خوانیم: ⬅️ مُوالٍ لَكُمْ وَ لِأَوْلِيائِكُمْ مُبْغِضٌ لِأَعْدائِكُمْ وَ مُعادٍ لَهُمْ 💠 دوستدار شما و دوستان شمایم خشمناک نسبت به دشمنان شما و دشمن آنانم آیا ما اینجوریم؟ ⬅️ وقتی بغض به دشمنان نداشتی محبت از تو گرفته می شود بغض فی نفسه چیزی نیست و مطلوب نیست تبری برای سلامت تولی است ملاک در کار خلقت محبت و دوستی است بالاترین مقامات مقام دوستی است تمام مقدمات برای رسیدن به این مقام است ۵۸ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « مدح و منقبت ساقی کوثر » امیرالمؤمنین حیدر علیه السلام 📓 « دیوان وفایی » ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ ساقی به وصف لعل تو تا می‌ زنیم دم ما را بریز باده به پیمانه دم به دم وآن باده‌ ای که در خم وحدت بود مدام برجان زند شرار و ز خاطر برد الم بر شوره زار گر بچکد سنبل آورد جغد ار خورد همای شود بی زیاد و کم این باده را ندانم دانی که نام چیست یا آنکه همچو زلف خود آشفته‌ای بهم ساقی بده چمانه چمانه سبو سبو از آن می‌ مغانه به آواز زیر و بم گر می‌کنی عنایت و زان باده می‌ دهی پر کن ز جام مصطفوی نی ز جام جم گویم که ای وجد تو سرمایه‌ ی وجود ای باعث تمامی اشیا ز بیش و کم ای آنکه چون تو نامده از مَکمن عدم همسر بود حدوث وجود تو با قدم نا برده پی به ذات تو گفتند اینکه تو هستی خدا شدی به خدائی تو متهم گر پی برند بر صفت ذات پاک تو غیر از قصور خویش نبینند لاجرم می‌ مانْد دست قدرت یزدان درآستین گر از عدم نمی‌ زدی اندر جهان قدم پیغمبران به حبل تو دارند اعتصام کروبیان به ذیل تو هستند معتصم گر خوانمت خدا نه خدا مظهر خدا هستی نبی نه بلکه ورا صِهر و ابن عم ای شیر کردگار که درعهد عدل تو باز از حمام و شیر ز آهو نموده رم دست من است عروهٔ حب تو یا علی روزی که عروه‌ ها همه گردند منفصم شاها وفائی از تو نخواهد به غیر تو چیزی دگر از آنکه توئی سابغ النعم مأوای دوستان تو در روضه النعیم مثوای دشمنان تو فی النار و الظلم ای شیر کردگار بدین شوکت و جلال بودی کجا که رفت بر اولادت این ستم 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امیرالمؤمنین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
° ‌🔘 قطعه ای از اشعار خوانده شده در مدح جناب سید المرسلین حضرت محمد مصطفی(ص) 💠 در محضر عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⬅️ اى اصل اصیل و فَرعِ ممدود وى جامع علم و دوحهٔ جود اى عین عیان و قلب عرفان وى گنج نهان و سرِّ معبود اى شمع جمال و نور مطلق وى شاهد بزم غیبِ مشهود اى نشئه نه جاى جلوهٔ توست میعاد، شهود و یومِ موعود فرش ره توست عرش اعظم عرش تو بُود مقام محمود یا شافى صدر کل مَصدور من أعذَبِ مُنهَلٍ و مَورود از چشمه فیض توست سیراب در دار وجود هر چه موجود مدح تو نه حد ممکنات است بى حدّ نشود محاط محدود فرموده به شأنَت ایزد پاک لولاک لما خلقتُ الافلاک 📓 « دیوان مرحوم کمپانی » 💠@sadeghin_ir
° 💠 فهرست مداحی های مرتبط با " پیغمبر اکرم (ص) " ⬇️ با انتخاب هر ردیف به پست مربوطه متصل می شوید 1. 🔘 شب مبعث - خلف زاده 2. 🔘 رحلت پیامبر اکرم (ص) 3. 🔘 میلاد رسول اکرم (ص) - موحدی 4. 🔘 میلاد رسول اکرم (ص) - هاشمی 5. 🔘 روزگار از نکهت زلف نگارم عنبرین شد 6. 🔘 مدح رسول اکرم (ص) در محضر عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه : 7. 🔘 مدح پیامبر اکرم(ص) ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 💠 لیست فهرست های موجود در کانال .
50.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🌷 « میلاد پیامبر اکرم » 💠 صلّی علیه و آله و سلّم 🔘 در محضر عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⏪ « حاج حسین دارابی » ┄┅┅✿🍃🌷🍃✿┅┅┄ 🌷 روزگار از نكهت زلف نگارم عنبرين شد گیتی از عکس رُخَش رشک نگارستان چین شد تودهٔ غبرا ملوّن از شقایق گشت و سنبل ساحت گلشن مزین ز ارغوان و یاسمین شد جویباران ز آب باران بهاری همچو کوثر آبها شیرین و صافی هر طرف چون انگبین شد هست از یمن قدوم آن نگار عنبرین مو کاین چنین روی زمین چون روضهٔ خلد برین شد در بهای یک سر مویش نباشد هر دو گیتی قیمت خاک کف پایش بهشت و حور و عین شد وصف لعل شکرینش در زبان دارم که گویی نظم شیرین روانبخشم چو لعل شکرین شد خامه ام مانا کلیم الله را ماند که اینسان مطلعی نو چون ید و بیضا برویش راستین شد از پی نعت رسولم تا بُراق طبع زین شد طایر عقلم دلیل راه، چون روح الامین شد گر نباشد جذبه ای در کار عشقی در سر از وی بر مقامش کِی بَرَد پی گر چه ز ارباب یقین شد هست احمد با احد در هر صفت یکتا ولیکن این دوئیت در حقیقت کامل از یک اربعین شد 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
° ⬅️ قرن ها پیش از وجود عالم و آدم نبی بود او نبوت داشت کآدم در میان ماء و طین شد اوست دست کردگار و دست دست اوست بالله گر شنیدی خاک آدم با ید قدرت عجین شد گر چه آخر بر همه پیغمبران آمد ولیکن علت ایجاد خلق اولین و آخرین شد چون تمام رحمت حق در وجودش گشته مضمر لاجرم شخص شریفش رحمة للعالمین شد عقل کل نفس مشیت مبدأ فیض نخستین مظهر حق سید لولاک و خیر المرسلین شد ایزدش در بزم قرب کبریایی برد آنسان تا گذشت از قاب و قوسین بلکه با وی همنشین شد قصه معراج را تقریر نتوانم ولیکن طالب و مطلوب را دانم که در یک جا قرین شد گر نبودی نبودی حرف توحیدی به عالم در تجلی شاهد توحید را عشقش معین شد لا و إلّایی نبودی گر نبودی ذات پاکش حرف استثنایش اندر حفظ حق حصنی حصین شد از پی نعت جلالش مطلعی از شرق طبعم همچو خورشید جمالش آشکارا و مبین شد حلقۂ گیسوی آن شه عروة الوثقای دین شد طره نیکوی او حبل المتيني بس متين شد این عجب نبود که نبودسایه سرو قامتش را زانکه خورشید و مه اندرسایه سروش مکین شد ماهتاب از صیقل نعل نعالش یافت پرتو آفتاب از پرتو روی بلالش خوشه چین شد 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
° ⬅️ صلَواتُ اللهِ وَ صَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَ اَنْبِيائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَميعِ خَلْقِهِ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ 💠 صلوات خدا و فرشتگان او و پیامبران و رسولانش و تمام خلق او بر محمد و آل محمد، و سلام و رحمت و برکات خدا بر او و بر آنان باد ┈••✾•🌿📚🌿•✾••┈ 🔘 امام صادق عليه السلام می فرمايند: به خدا قسم کسي که اين صلوات را بفرستد از گناهانش خارج می شود مانند روزی که از مادر متولد شده است نورانيت اين صلوات بسيار عجيب است و شايسته است که انسان بر آن مداومت داشته باشد به خصوص اگر کسی بخواهد در بين جمعيّت متذکّر باشد گفتن اين صلوات به جهت مصون ماندن از مزاحمت و توجّه نفوس مناسب است 📓 «انیس الصادقین- صلوات» 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آثار صفات خدایی در وجود انسان » ⬅️ ظاهرا مرحوم آقای قاضی بودند که می‌فرمودند: سعی کنید لااقل یکی از صفات خدای متعال در شما باشد و آن صفتِ خدای متعال را با خودتان به آن عالم ببرید که همان یک صفت شما را نجات می‌دهد ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ افعال برای زاییدنِ صفات است این افعالِ خوب برای آن است که در انسان صفات خوب پیدا شود خودِ افعال زائل می‌ شوند اما صفات باقی می‌ مانند ⬅️ بعضی‌ ها صفات خوب مثل: گذشت، رحم و حس همدردی ندارند و فقط برای تظاهر و ریا و تعریفِ مردم این افعال در آن ها ظاهر می‌ شود اما « برای خدا » نمی‌ توانند یک قدم بر اساس عواطف انسانی بردارند... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ اگر کسی اعتقاد درست به توحید داشت و تا اندازه‌ای معنای توحید را فهمید تمام امر دنیا و آخرتش اصلاح می‌ گردد و هر چه بیشتر در توحید پیشرفت کند به صفات انسانی که همان صفات خدایی است بیشتر متصف می‌ گردد و از صفات حیوانی و بهیمی پاک‌ تر می‌ شود طیران مرغ دیدی تو ز پای بند شهوت به در آی تا ببینی طیران آدمیت اگر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد همه عمر زنده باشی به روان آدمیت ۵۹ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تأثير اعمال بر نفس » ⬅️ وعده هايى كه براى انجام اعمال و اذكار فرموده اند و امورى كه بر آنها متفرع ساخته اند لازم نيست هميشه در عالم خارج تحقق يابد بلكه اگر انسان به دقت بنگرد مى بيند كه عمدتا صفات و آثارى مورد نظر است كه به وسيله ى اعمال در نفس ظاهر مى گردد البته منافات ندارد كه خارجا هم محقق شود لكن مقصود عمده از انجام اعمال همان اثرى است كه بر نفس مى گذارد مثلاً اينكه خداوند در قرآن مى فرمايد: ⬅️ « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْری فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكًا » (طه/۱۲۴) 💠 «كسى كه از ياد من روى گرداند براى او زندگى تنگ و دشوارى خواهد بود» معنايش اين نيست كه الزاما فقير و بى پول مى شود بلكه هرگاه دل انسان از ياد خدا خالى شد تاريكى وجود او را فرا مى گيرد و با اينكه ممكن است ثروتمندترين افراد باشد دائما دلش گرفته و از خود بيزار است ظلمات اندر ظلمات اين است معناى «معيشت ضنك» و در مقابل چه بسيار فقراى صالحى هستند كه هيچ چيز ندارند امّا در دل چنان شاد و مسرورند كه گويا همه چیز دارند ⬅️ هم چنين اينكه وارد شده: 💠 «تظاهر به فقر خود موجب فقر است» لازم نيست در اثر اين كار حتما سرمايه ى انسان تلف گردد بلكه بسا حالت فقر و دنائت در نفس او پيدا شده پيوسته خود را محتاج مى بيند چه بسيارند كسانى كه ثروتمندند ولى نفس شان فقير است و در برابر پول دارتر از خود - با اينكه نفع مادى هم عايدشان نمى شود - تملق مى كشند و «چاكرم» و «نوكرم» مى گويند اينكه فرموده اند: ⬅️ «مَن تَواضَعَ لِغَنِىٍّ طَلَباً لِما عِندَهُ، ذَهَبَ ثُلُثا دينِه» 💠 «كسى كه براى ثروتمندى به خاطر رسيدن به آنچه نزد اوست تواضع كند دو ثلث دينش از بين مى رود» معنايش چيست؟ آيا به اين معناست كه مثلاً ديگر نماز نمى خواند يا روزه نمى گيرد؟ خير ⬅️ همه ى اينها مربوط به نفس است يعنى از دارايى نفس كاسته و بر قباحت آن افزوده مى شود و چه اندك است مؤمن! يعنى كسى كه نفس او واقعا غنى است و در مقابل ثروتمند نه تنها تعظيم نمى كند بلكه كوچك ترين توجهى به مال او ندارد، با آنكه چه بسا به حسب ظاهر فقير هم باشد رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايند: ⬅️ «لَيسَ الغِنىٰ عن كَثرةِ العَرضِ وَ لٰكِنَّ الغِنىٰ غِنَى النَّفسِ» 💠 «بى نيازى از زيادى مال و حطام دنيا به دست نمى آيد بلكه غناى حقيقى بى نيازى نفس است» ⬅️ بنا بر اين هرگاه انسان نماز يا دعايى را كه مثلاً براى وسعت رزق يا نجات از گرفتارى وارد شده بخواند و به دنبال آن باطنا خود را بى نياز ببيند يا فكرش از آن ناراحتى آزاد شود و نفسش از قيد آن خلاصى يابد در حقيقت به نتيجه ى مطلوب رسيده و به گونه اى دعايش مستجاب شده است ⬅️ تمام تأثير و تأثرات مربوط به نفس انسانى است حسنات و سيئات نيز همه روى نفس اثر مى گذارند اينكه در روايات آمده: 💠 « آن مقدار از نماز مورد قبول حق واقع مى گردد كه با حضور قلب باشد » يا عمده ى ثواب عبادات استيجارى را براى نايب دانسته اند ⬅️ همچنين كلام پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله - در باره ى شخصى كه وصيت كرده بود انبار خرمايش را تصدق كنند - مبنى بر اين كه 💠 « اگر او خود يك دانه ى خرما صدقه مى داد برايش بهتر بود » همه ى اينها همين معنا را تأييد مى كند كه ميزان در سنجش اعمال عبارت از مقدار تأثرى است كه نفس انسان از آن پذيرفته است 📓 « سفینةالصادقین ص۴۳۵ » ۶۰ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 🔘 « فریب‌ های شیطان » ▫️ و خطر تعلقات دنیوی ⬅️ شیطان پدرش در میاد بخواد انسان بندگی کنه اذیت می‌کنه من گاهی وضو ندارم می خوام وضو بگیرم سختمه می‌خوام ذکر بگم میگه: می‌خوای بی وضو ذکر بگی میگم تا چشمت کور شه میگم ذکر میگم چون نمیتونم وضو بگیرم ▫️پناه بر خدا باد اونایی که غرق در دنیاند و محبت دنیا آنها را کشته وقت مردن ابلیس میاد میگه ببین خدا بین تو و این دارایی‌ های تو جدایی داره میاندازه [که] بغض [ خدا را ] پیدا کنه پناه بر خدا یک ذره بغض اگر در دلش وارد بشه تا ابد در جهنمه یعنی تعلق، بدی اش اینه اونوقت دیگه حال سکرات، انسان در اختیار خودش نیست توش بارز [ظاهر] می شه ۲۲ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 « لَستُ أنساهُ وحيداً يستجير » ▫️روضه حضرت سیدالشهداء (ع) ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ لَستُ أنساهُ وحيداً يستجير و يُناديهم ألا هَلْ من مجير و يَرى أصحابهُ فوق الهجير صُرَّعاً مثلَ النّجومِ الزّاهرات نَومُكم طالَ فقوموا يا كِرام وادفعوا عن حَرَمِ اللّهِ الطُّغاة لِمَ ادعوکم فلا تستمعون اَمَلَلْتم نصرتی ام لا... 🔳 روضه حضرت علی اصغر(ع) 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امام حسین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرمایشات عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 «یا طبیب من لا طبیب له » ⬅️ ای طبیب کسی که طبیبی نداره ای انیس کسی که انیسی نداره یعنی اگر از همه جا بریده شد طبیبی نداشت طبیبش اونه با کسی انس نداشت، انسش اوست وقتی با زید و امر و اینا مأنوس بودی اون انیسش نیست یعنی اون جا جایی است که باید از همه چیز تخلیه شی تا بری اون جا... طبیب خیلی هست اما این طبیبی نداره یعنی اینکه می‌دونه که این شفا دهنده اش خداست از همه جا بریده می‌شه یا حبیب من لا حبیب له ⬅️ یعنی همه اش اینه که باید اضافات را : اَلتّوحید إسقاطُ الاضافات هر چقدر گیر باشی اونجا حجابه خیلی راحته منتها آدم اینا را باور داشته باشه و پاش وایسته اونی که ارزش داره ایمان به این وعده های خدا و ایمان به این دعاها و اینها تمام پر از معرفته یا منتهی همم العارفین منتهای همت عارف، خداست همت داره اما منتهی میشه به اونجا یا من ذِکرُه حُلوٌ کسی که یادش شیرینه پس چرا شیرینی‌اش را نمی‌فهمیم ⬅️ طبیب‌های قدیم که می‌خواستند معالجه کنند معالجاتشون اینطور بود که اول بدن را از اخلاط فاسده پاک می‌کردند اول کارکن می‌دادن مسهل می‌دادن تو دل، اخلاط فاسد پاک شه بعد شروع می‌کردند معالجه کردن و این درسته درسته دستورهای خدا هم اینطوریه اول باید درون را پاک کرد از صفات رذیله از غیر خدا اگر مملکت خودت را امن و امان کنی باید دزدهای تو را بیرون کرد دروازه را هم بست از بیرون دزد نیاد تو بعد درست می شه انسان خودش یک مملکته یک عالمه هر یک انسانی یک عالمه... ۲۴ 💠 فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « همت والای حضرت شعیب (ع) » ▫️( برگرفته از سخنرانی ۸ محرم ۶۱ ) ⬅️ شعیب پیغمبر علی نبینا و آله و علیه السلام [ در روایت ] دارد: بَکیٰ حَتّیٰ عَمِیَت عَیناه این قدر گریه کرد شعیب (ع) تا چشمانش نابینا شد فَرَدَّ اللهُ عَلَیهِ بَصَرَه خدای متعال چشم هایش را به او برگرداند باز گریه کرد... خطاب شد: یا شعیب لِمَ تَبکي؟ برای چی گریه می کنی؟ اگر گریه ی تو از ترس عذاب و جهنم من است من تو را از عذابم ایمن کردم و اگر گریه ی تو از شوق بهشت من است من بهشت را بر تو مباح کردم ⬅️ بعد عرض می کند ▫️[ به این مضمون ] : الهی گریه ی من نه از ترس عذاب توست و نه از شوق بهشت توست لٰکِن وَجَدتُ حُبَّکَ فی قَلبی فَأبکي حَتّیٰ أمُوتُ أو أراک من محبت تو را در قلبم یافته ام آن قدر گریه می کنم تا یا بمیرم یا تو را بیابم ⬅️ تشکر خدای متعال از یک چنین همّتی چی شد؟ فرمود: حال که چنین است سَاُخدِمُکَ کلیمی مُوسی حالا که تو از برای من هستی و از برای من گریه می کنی زود است که موسی کلیم خودم را خادم تو قرار می دهم همینطور هم شد فوراً به موسی امر شد که برو سراغ شعیب شعیب چوپان می خواهد پیغمبر اولوا العزمش را می فرستد سراغ شعیب که قرآن شریف حکایت می کند داستانش مفصّل است ⬅️ شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد که چند سال ز جان خدمت شعیب کند ده سال برای شعیب چوپانی کرد تا در ضمن این خدمت بدنی روحش هم پرورده شد تکمیل شد همانطوری که بدنش در زیر دست یک پیغمبری تربیت شد روحش هم تربیت می شود ⬅️ « مجالست مؤثره » و عمده آن بود تا آماده ی نبوّت شد اونوقت بعد از آنی که دختر شعیب را تزویج کرد و اون داستان مفصّل به مقام پیغمبری رسید... ۶۱ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « محبت خدا و اهل بیت (ع) » ▫️(برگرفته از سخنرانی ۸ محرم ۶۱) دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند ⬅️ بخواهید از خدای متعال یک ذرّه محبتش را آن چیزی که تمام مصائب را بر انسان آسان می کند تمام مهمّات را در نظر انسان کوچک می کند ماسوا را کوچک می کند محبت است یک ذره محبت و چون بشر دسترسی ندارد به آن مبداء لایتناهی خدای متعال از برای خودش اولیایی برگزیده است که آنها از جنس بشرند، به رنگ بشرند و لکن به صفات خدا متصفند تا انسان به واسطه ی دوستی این ها به دوستی خدا برسد لذا این همه که امر شده است تمسّک بجویید به اهل بیت پیغمبر(ص) چرا؟ احتیاجی به ما دارند؟ چون آن ها غرق اند در محبّت خدای متعال من احبّکم، فقد احبّ الله و من ابغضکم فقد ابغض الله چرا؟ در زیارت جامعه ی کبیره می خوانیم ای اهل بیت پیغمبر شما در مرتبه ای هستید که کسی که شما را دوست داشت خدا را دوست دارد نه این که: ”مثل این که خدا را دوست دارد” این یکی از مطالب خیلی عمیق و دقیق است که فکرهای تیزبین ممکن است متوجه شوند که جریان چیست مَن اَحَبَّکُم فَقَد اَحَبَّ الله کسی که شما را دوست داشت ای خاندان پیغمبر اون به تحقیق خدا را دوست داشته وَ مَن اَبغَضَکُم فَقَد اَبغَضَ الله کسی که از شما بدش بیاد شما را دشمن داشته باشد خدا را دشمن دارد یعنی شما از خودتون چیزی ندارید فرمودند خودشان: قُلُوبنا أوعِیَةٌ لِمَشِیَّةِ الله قلب های ما ظرف است از برای خواست خدا یعنی ما ازخودمون خواستی نداریم « فَإذا شاءَالله شِئنا » هر وقت خدای متعال بخواهد ما هم می خواهیم خدا نخواهد ما هم نمی خواهیم دیگر چنین و چنان باشد بهتر است این حرف ها اونجا نیست قرآن شریف می فرماید: عِبَادٌ مُكْرَمُونَ لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ این صفات مقربین است که خواست و اراده و میل به کلی ازشون رخت بر می بندد ۶۲ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir