eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
3هزار دنبال‌کننده
486 عکس
129 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینه الصادقین / ۹ ...به خدا قسم اگر مردم وعده هاى خداى متعال را باور كنند و به اصول دينى كه ياد گرفته اند معتقد و بر طبق آن عقيده عمل نمايند، هم در دنيا راحت زندگى مى كنند و هم در آخرت سعادتمند خواهند بود. اگر كسى اعتقاد درست به داشت و تا اندازه اى معناى توحيد را فهميد تمام امر دنيا و آخرتش اصلاح مى گردد و هر چه بيشتر در توحيد پيشرفت كند به صفات انسانى كه همان صفات خدايى است بيشتر متصف مى گردد و از صفات حيوانى و بهيمى پاك تر مى شود. 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
فضائل امیرالمؤمنین (ع).mp3
6.51M
"عالم ربّانی آیت الله یعقوبی قائنی" رضوان الله تعالی علیه محبّت واقعی مولا امیرالمؤمنین علی علیه السّلام ای که گفتی “ فَمَن یَمُت یَرَنی ” جان فدای کلام دلجویت کاش روزی هزار مرتبه من مُردمی تا بدیدمی رویت… ☆☆☆ قال مولی الموحّدین علیه السّلام : یا حارِ هَمْدانَ مَن یمُتْ یرَنی ... ای حارث همدانی هرکس بمیرد مرا می بیند … @sadeghin_ir
عالم ربانی آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه/ سفینه الصادقین / ۳۸ 💢....ما گرچه در عالم اسباب بسر مى بريم، امّا نبايد آنچنان در اسباب غرق گرديم كه هيچ نشانه اى از ايمان و در ما نباشد. در عين حال كه در كثرت هستى بدان كه مدبر اين عالم يكى است و افراد اين كثرت در اراده و در كارهاى خود مستقل نيستند 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
💢 عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه/ سفینه الصادقین / ۹ 💠.....اگر كسى اعتقاد درست به داشت و تا اندازه اى معناى توحيد را فهميد، تمام امر دنيا و آخرتش اصلاح مى گردد و هر چه بيشتر در توحيد پيشرفت كند، به صفات انسانى كه همان صفات خدايى است بيشتر متصف مى گردد و از صفات حيوانى و بهيمى پاك تر مى شود. 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
💢عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / سفینة الصادقین 💠راه آشنا شدن با حقايق و كسب معارف هيچ گاه از دايره ى شرع مقدس اسلام بيرون نيست، بلكه اصولاً فلسفه ى شريعت و غرض از ارسال پيامبران رسيدن به كمال و درك حقايق و كسب معارف مى باشد، لكن راه آن منحصر به عمل كردن به احكام بوده و صرفا از طريق آل محمد عليهم السلام ميسر است و به چيز ديگرى نياز نمى باشد..... 💢كسانى كه خود را اهل طريقت شمرده و خانه ى بيت عليهم السلام را عملاً رها كرده، احيانا به دستورات و اعمالى خارج از شرع مقدس عمل مى كنند و اهل شريعت را افرادى مى دانند كه از حقايق بى خبرند، آنها كاملاً در اشتباه هستند و در نهايت به گمراهى كشيده خواهند شد. ..... 💢حتى عرفا كه عقيده دارند در راه سير و سلوك نياز به استاد است، براى اين نيست كه او دستورى غير از آنچه در شرع مقدس وارد شده بدهد، بلكه استاد همچون طبيبى كه براى هر بيمار داروى خاصى تجويز مى كند او نيز براى تربيت نفوس به هر كس دستور خاصى مناسب نفس و حالات و روحيات او مى دهد، امّا در هر حال، اين دستورات و راهنمايى ها در هيچ شرايطى از دايره ى مقدس بيرون نمى باشد. هم چنان كه تقليد كردن از فقها كه احكام و مسائل شرعى را با تخصصى كه در زمينه ى فقه دارند از ادله ى آن استنباط كرده، در اختيار ما قرار مى دهند بدون ترديد اين پيروى، تبعيت از شرع مقدس محسوب مى شود و به هيچ وجه به معناى پيروى از غير شرع نيست. 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
95-09-06 salavat.mp3
349.2K
💠صلوات / انیس الصادقین ص ۱۱۸ 💠صلَواتُ اللّهِ وَ صَلَواتُ مَلائِکَتِه وَ اَنْبِيائِه وَ رُسُلِه وَ جَميعِ خَلْقِه عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ السَّلامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ 💢امام صادق عليه السلام مي فرمايند: به خدا قسم، کسي که اين صلوات را بفرستد، از گناهانش خارج مي شود مانند روزي که از مادر متولد شده است. عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رحمة الله عليه 💢[نورانيت اين صلوات بسيار عجيب است و شايسته است که انسان بر آن مداومت داشته باشد. به خصوص اگر کسي بخواهد در بين جمعيّت متذکّر باشد، گفتن اين صلوات به جهت مصون ماندن از مزاحمت و توجّه نفوس مناسب است] 💠@sadeghin_ir 🔊فایل صوتی صلوات حضرت آیت الله یعقوبی رحمة الله علیه
💠عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / کتاب سفینة الصادقین 💢كسى كه در راه بندگى خدا قدم نهاده، در مسائل به عقل و فهم خود اتكا نمى كند. ..... 💢حقايق در ضمن عمل كردن به وظايف شرعيه به دست مى آيد. آنها كه طريقت را درعرض شريعت قرار داده و خيال كرده اند طريقت راهى است و شريعت راهى ديگر، در مسيرى گام برداشته اند كه دير يا زود نشانه هاى بطلان راه آنان ظاهر خواهد شد...... 💢راه اين است كه انسان در هر حال و در هر لحظه در صدد تشخيص وظيفه و عمل كردن به آن باشد........ 💢(بنابراین )انسان ناچار يا بندگى خدا مى كند و يا اطاعت شيطان. اگر بندگى خدا نكرد همان وقت بنده ى شيطان و قرين اوست و نمى تواند بين در بين باقى بماند. گويا در سرشت انسان نهفته است كه فرمان بردار باشد يا از حق و يا از باطل. ....... 💢 از آن زمان كه با خداوند آشتى كرده ام، هدفم بندگى او بوده و تصميم بر اطاعت او داشته ام و اگر هم كوتاهى شده عمدا نبوده است. ديگر او - جل و علا - خود مى داند كه با اين بنده چه كند، خواهد بسوزاند و خواهد بنوازد...... 💢( هدفم این بود که ) خداى را بندگى كنم و امر آخرتم مختل نشود.... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
‌ 💠عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه: بحمدالله پیش من از روز هم روشن تر است ، که ولایت مومنان علیه السلام اصل کار است. ولایت امیر مومنان مثل امضای مدیر کل، روی اسکناس است. اگر اسکناسی همه چیزش تکمیل باشد ولی امضای مدیر کل نداشته باشد، هیچ ارزشی ندارد و آنرا به هیچ نمی‌خرند؛ اما اگر امضای مدیر کل داشته باشد ولو اینکه کهنه باشد، ارزش دارد و آن را با پول نو عوض می کنند. 🔸از بیانات معظم له در تاریخ (95/11/14) 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت ایت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
سرمایهٔ عمر.mp3
3.74M
عالم ربّانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 《 غنیمت شمردن سرمایه عمر 》 ایام شبهای قدر سال ۱۳۸۰ شب ۲۱ ماه مبارک رمضان ۱۴۲۲ @sadeghin_ir
💠‌ عالم ربانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه/ سفینه الصادقین / ص۳۹۱ 💢....گاهى گناه آن قدر ريشه دار مى شود كه قلب تيره شده و از انسان سلب توفيق مى گردد و موفق به هم نمى شود. كسى كه يك عمر با زبانش ديگران را رنجانده چه طور مى تواند به راحتى توفيق توبه پيدا كند؟ ..... ‌ توبه نيز توفيق مى خواهد. كسى كه گناهى را مرتكب مى شود و مى گويد بعدا توبه مى كنم كاملاً در اشتباه است ؛ زيرا اصرار بر گاهى موجب ارتكاب گناه بزرگ تر مى شود و انسان را به جايى مى رساند كه بعد از آن موفق به توبه هم نمى شود. و چه بسا آيات الهى را نيز تكذيب نمايد. سوره روم آیه 10 ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَ كَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ 《 عاقبت كار كسانى كه اعمال بد مرتكب شدند به جايى رسيد كه آيات خدا را تكذيب كرده و آن را به مسخره مى گرفتند 》 چنين افرادى قلب شان ديگر قابليت پذيرش ايمان را از دست مى دهد. و اين بزرگ ترين خسران است. 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
☑️نماز استغاثه به حضرت زهرا عليهاالسلام در فضيلت اين نماز آمده است : هر گاه حاجتي داشتي که سينه ات از آن تنگ شده، اين نماز را بخوان که خداوند آن را ان شاء اللّه برآورده خواهد ساخت، و کيفيّت آن چنين است که بايد دو رکعت نماز گزارده و بعد از سلام، سه مرتبه تکبير گفته و تسبيح حضرت فاطمه عليهاالسلام را بخواند، آنگاه به سجده رفته و صد مرتبه بگويد : «يا مَوْلاتى يا فاطِمَةُ اَغيثينى» . سپس جانب راست صورت را بر مهر نهاده و همين ذکر را صد مرتبه، بعد از آن به سجده رفته و در حال سجده صد مرتبه، آنگاه جانب چپ را بر مهر نهاده و صد مرتبه و در نهايت مجدّدا پيشاني را بر مهر نهاده و صد و ده مرتبه آنرا بگويد، (که مجموعا 510 مرتبه مي شود) و حاجت خود را درخواست نمايد. 💠عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه / انیس الصادقین/ ص ۱۹۴ 💢[اين نماز داراي ويژگي فوق العاده اي است که در ديگر نمازهاي ائمه وجود ندارد. زيرا در حال سجده که فقط جايگاه خضوع به درگاه الهي است، به دامان عنايت حضرت فاطمه عليهاالسلام دست توسل زده و از آن حضرت استغاثه مي جوييم. و اين سرّ خداست و خدا چنين خواسته است. هر گاه خداوند را، به حق فاطمه عليهاالسلام قسم دهيم گويا عرش الهي به لرزه در مي آيد] ______ (البلد الامين / 159 ـ الباقيات الصالحات، باب دوم / 251) 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه : ( هوای نفس ) ۱ ) خودیت ، بزرگ‌ ترین مانع سلوک است . ۲ ) مردم به جای بندگی ، می‌خواهند خدا را بنده ی خود کنند . ۳ ) بعضی‌ها موقع مردن می‌فهمند که یک عمر خودپرستی کرده‌اند به اسم خداپرستی ، خدا کند که انسان اینجا بفهمد. ۴ ) اصل کلی که برای همه می‌گویم این است که : مواظب دزد درونی باشند ، ببینند چه چیزی آن‌ها را به کار وا می‌دارد ؟ ۵ ) اکثرا پس از انجام کار خیر می‌خواهند آن را بگویند ، این همان هوای نفس است ، خدا که می‌داند و اطلاع دارد . 💠 @sadeghin_ir 💢 کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
💠علم و عالم در کتاب سفینه الصادقین 1⃣.علم نور است علمی که برای خدا تحصیل شود نشانه اش و خشیّت است و علمی که برای دنیا تحصیل گردد نشانه اش غرور و تکبّر و ظلمت و سایر صفات رذیله است که همه اینها حکایت از ظلمت باطنی میکند و الّا از قلبی که دارای نور علم باشد کینه و حسد و حبّ جاه و تکبّر بر نمی خیزد. آری علم نوری است که قلب را منشرح و انسان را از خانه غرور دنیا دور نموده به طرف حیات سرمدی و خانه جاودانی سوق میدهد پیامبر اکرم صلّی الله علیه و- آله وسلّم آن مدینه علم و راهنمای گمشدگان دار غرور به ابوذر غفاری رحمه الله میفرماید: "یا أَبَاذَرٍّ إِذَا دَخَلَ النُّورُ الْقَلْبَ انْفَسَحَ الْقَلْبُ وَ اتَّسَع" ابوذر سوال میکند: پدر و مادرم فدای شما باد یا رسول الله ، علامت آن چیست؟ حضرت میفرماید:"الْإِنَابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ التَّجَافِی عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الِاسْتِعْدَادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ نُزُولِه" (مکارم الاخلاق ص۴۶۴) پس اگر این نشانه را در خود نیافتی از بالاترین منازل و مقامات علمای ربّانیین دم مزن.(سفینه الصادقین ص۸۹) 2⃣ شأن علم خضوع است شأن علم خضوع است، نه غرور و تکبر. اگر کسی حقیقتا عالم بود باید متواضع باشد، نه اینکه برای خود حسابی جداگانه باز کند و خود را از انجام بعضی کارها و خدمات معذور بداند و نتیجتا خویش را از بسیاری خیرات محروم سازد. 3⃣ هلاکت معنوی، نتیجه علم بی عمل هان ای عزیز تنها به یاد گرفتن قناعت مکن؛ زیرا یاد گرفتن وقتی به انسان نفع میدهد که معلومات او توأم با اعتقاد باشد. البتّه منظور نفع اخروی است و الّا چه بسا اشخاصی با همین محفوظات، سالهای سال از منافع دنیوی آن برخوردار و امور خود را به خوبی بگذرانند و مردم، اطرافشان را گرفته، آنها را از بزرگان دین هم بدانند و همین اجتماع و اعتقاد مردم، امر را بر آنها مشتبه کرده، زودتر آنها را به هلاکت معنوی برساند . (سفینه الصادقین / ۸۳) 💠@sadeghin_ir کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
💢1. جایگاه و ارزش سلوک ◀️انبیاى عظام و ائمه ى معصومین علیهم السلام نیز همه در عالم خود سلوک داشته اند. البته آنان نسبت به سایر خلق کامل بوده اند و از همان اول داراى معرفت و یقین بوده و مى دانستند از کجا آمده اند، ولى در عین حال آنها نیز سلوک داشته، عبادات و ناله هایشان آنان را به کمال مخصوص خودشان نزدیک مى کرده است. از طرفى از گناه و لغزش و نسیان هم معصوم بوده اند که دیگران این امتیازات را ندارند. (سفینه الصادقین /ص۱۹۵) ۲ سختی بیان حالات عرفانی ◀️انسان در بیان معانی و مدرکات خود بسیار ناتوان است؛ زیرا تنها مقدار اندکی از آنچه را که درک کرده است می تواند به زبان آورد. به خصوص هرگاه بخواهد حالاتی را که عمدتا ملموس و محسوس عموم افراد - حتی آنان که در سیر و سلوک اند - نیست به زبان آورد، سخت در مضیقه و فشار قرار میگیرد؛ لذا ناچار با به کار گرفتن بعضی از کلمات و عبارات مناسب تنها به بیان بعضی از آثار آن اکتفا خواهد کرد. "قال یا لیت قومی یعلمون بما غفر لی ربی و جعلنی من المکرمین." (سفینه الصادقین / ص۲۲۵ ) 💠@sadeghin_ir
💢۳. وظیفه سالک در مقابل خلق ◀️همان طور که انسان نسبت به دوستان خود وظایفی دارد ؛ نسبت به عموم خلق نیز وظایف دیگری به عهده اوست. گاهی ممکن است برادران در اثر عبادت، صفایی پیدا کنند که قهراً معاشرتشان با مردم سخت میگردد. در چنین اوقاتی باید بدانند که تکلیف دینی ساقط نمیشود، بلکه باید ضمن رعایت آداب معاشرت با مردم، با توجه به این نکته که خدای متعال مخلوقات خود را دوست دارد و همه صنع اویند و نقش آنها را خدای متعال کشیده و با نظر به روح آنان و نظر حقیقت یعنی با نظر خدایی به آنها نگاه کند . ((" هو الَّذی یصَوِّرُکمْ فِی الْأَرْحامِ کیفَ یشاء" آل عمران / ۶ )) (سفینه الصادقین / ص ۱۶۸ ) 💢۴. راههای سلوک ◀️برای سیر و سلوک دو طریق عمده وجود دارد: راه ریاضت و راه محبّت. افرادی که از طریق ریاضت و مجاهده که در واقع راه تزکیه نفس است به سیر و سلوک مشغول میشوند، نوعاً با اذکار و اوراد و اربعین های پی در پی و عبادت های طاقت فرسا و تحمّل فشار مبارزه و مخالفت با نفس میکوشند با محو نمودن رذایل نفسانی، خود را به صفات حقّ و اولیایش متخلّق نمایند. امّا از آنجا که انسان خود را دوست دارد و به تبع آن هر آنچه را که متعلّق به اوست نیز دوست دارد، نفس به سادگی تسلیم اراده عقل نگشته، با آن درگیر خواهد شد و برداشتن هر قدمی به خصوص برای نفوس قوی- چنانچه خلاف طبع و نفس باشد که معمولًا نیز چنین است – مستلزم مبارزه و مجاهده هایی بس عظیم خواهد بود. علاوه بر آن با محو هر یک از صفات رذیله که توأم با هزاران نوع جان کندن است گرفتار رذیله ی دیگری میگردد ؛ بخل را از خود دور میکند دچار ریا میشود، از ریا میگریزد اسیر عجب میگردد، و همین طور..... و تا وقتی که نور در قلب او نتابد این مشکلات ادامه خواهد داشت ؛ زیرا ریشه کن شدن رذائل نفسانی جز با اشراق نور توحید میسور نیست. ... اما راه محبت از جهتی آسان تر است؛ زیرا در این راه متعلق محبت »خود« نیست و محبت به جای دیگری تعلق پیدا میکند ؛ لذا نفس درگیر نشده، بدون احساس کمترین فشار و سختی از همه چیز میگذرد. ( سفینه الصادقین /۱۳۶ و ۱۳۷) 💠@sadeghin_ir
ey-nsime-sahar-aramgah-yar-kojast.mp3
7.32M
🔘 « غزلیات حافظ » ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست 💠 در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⏪ « حاج حسین دارابی » ⬅️ ای نسیم سحر، آرامگه یار کجاست؟ منزل آن مه عاشق‌کش عیار کجاست؟ شب تار است و ره وادی ایمن در پیش آتش طور کجا موعد دیدار کجاست؟ هرکه آمد به جهان نقش خرابی دارد در خرابات مپرسند که هشیار کجاست؟ آن‌کس است اهل بشارت که اشارت داند نکته‌ها هست بسی، محرم اسرار کجاست؟ هر سر موی مرا با تو هزاران کارست ما کجاییم و نصیحت گر بیکار کجاست؟ عاشق خسته ز درد غم هجران تو سوخت خود نپرسی تو که آن عاشق غمخوار کجاست عقل دیوانه شد آن سلسله‌ی مشکین کو؟ دل ز ما گوشه گرفت، ابروی دلدار کجاست؟ باده و مطرب و گل جمله مهیاست ولی عیش بی‌یار مهیا نبود یار کجاست؟ دلم از صومعه و صحبت شیخ است ملول یار ترسا بچه کو خانه خمار کجاست حافظ! از باد خزان در چمن دهر مرنج فکر معقول بفرما، گل بی‌خار کجاست؟ 💠 @sadeghin_ir
💠عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه : 💢مطلبى كه بايد هميشه به آن توجه داشته باشيم اين است كه و از يكديگر جدا نيست، بلكه طريقت از شريعت اتخاذ مى شود و اگر طبق آن سلوك شود انسان را به حقيقت مى رساند. راه صحيح همان است كه محمد و آل محمد عليهم السلام نشان داده اند و سلوك صحيح كه نتيجه بخش و قرب آور باشد منحصر به اين است كه به آنان تمسك جسته و از ارواح شريف آن بزرگواران استمداد بجوييم. آنان سرچشمه ى فيض الهى هستند و معانى را هم در واقع خود آن سروران افاضه مى كنند؛ زيرا آنان روح كلى و نفس كلى و ما نفوس جزئى هستيم، و هميشه فرع بايد از اصل خويش استفاده كند. پس هر چه از ناحيه ى غير آنها باشد، گرچه ممكن است داراى خواص و آثارى هم باشد، لكن حقيقت و محتوايى ندارد و همه باطل و گمراهى است. ( سفینه الصادقین / ۵۸۳) 💢اگر از مسيرى كه آنان تعيين فرموده و به ما نشان داده اند حركت نكنيم، هر چند ممكن است داراى آثارى باشد و در مسير نيز سرسبزى و خرمى مشاهده كنيم، لكن بیراهه است و روشن است كه عاقبت بیراهه رفتن وصول به مقصود نخواهد بود ( سفینه الصادقین / ۵۸۴) 💢بر ما لازم است كه اعمال خود را با ميزان سنجيده، خود را و عقايد خود را آزمايش نماييم. مثلاً يكى از نشانه هاى ايمان صحيح و اعتقاد درست اين است كه اگر انسان بين دو امر مخير شد كه در يكى رضاى خالق و سخط مخلوق و در ديگرى عكس آن باشد، رضاى خالق را بر رضاى مخلوق ترجيح دهد. ( سفینه الصادقین / ۸۴) 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
🔸عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه / سفینة الصادقين / 9 كسانى كه خود، مطالبى را به طور سطحى از پدر و مادرشان ياد گرفته اند اسلام و ايمان را به فرزند خود چنين تعليم مى كنند كه مى پرسند: اصول دين چند تاست؟ بگو: پنج تاست. اول ، دوم عدل، سوم نبوت، چهارم امامت، پنجم معاد روز قيامت! آن كودك هم اين مطالب را به خوبى حفظ مى كند. پدر و مادرش نيز به اين افتخار مى كنند و گاهى به ديگران هم مى گويند كه فرزند ما اصول دينش را خوب مى داند، امّا اينكه حقيقت اين اصول چيست و نتيجه اش چه مى باشد ابدا به آن توجهى ندارند. اين كودك نيز بعدها به بعضى از فروع دين عادت مى كند، امّا هيچ گاه توجهى به مزاياى معنوى آن نداشته، نه از ياد گرفتن اصول بهره اى مى برد و نه از عمل كردن به فروع. 🔸تازه اين، حال افرادى است كه احيانا به بعضى از لوازم اعتقاد خود عمل مى كنند. چه بسا افرادى كه اصول دين را ياد گرفته و به آن اعتقاد پيدا كرده اند، ولى به لوازم آن عمل هم نمى كنند، يا اگر احيانا عملى هم دارند بدون تفكر و تعقل و بدون توجه به شرايط قبولى اعمال مى باشد؛ لذا اعتقاد آنها كه به آب عمل آبيارى نشده و يا سطحى است و ريشه ندارد با اندك وزش باد تشكيك ريشه كن شده، خداى ناكرده اعمالى هم كه صحت آن مشروط به اعتقاد صحيح است هباءً منثورا مى گردد. هيهات كه انسان با چنين وضعى از عذاب ابدى نجات پيدا كرده، به حيات سرمدى برسد....... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
1380-9-17-A.mp3
2.69M
💢فایل صوتی عالم ربانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 《 حکمت تکرار اذکار 》 زمان : 5:30 دقیقه سال ۸۰ 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
‌ 💠عالم ربانی آیت الله یعقوبی رحمة الله علیه / سفینة الصادقین / ۵۴ ...چه بسيارند كسانى كه ثروتمندند، ولى نفس شان است و در برابر پول دارتر از خود - با اينكه نفع مادى هم عايدشان نمى شود - تملق مى كشند و «چاكرم» و «نوكرم» مى گويند. اينكه فرموده اند: «من تواضع لغنىّ طلبا لما عنده، ذهب ثلثا دينه» «كسى كه براى ثروتمندى به خاطر رسيدن به آنچه نزد اوست تواضع كند دو ثلث دينش از بين مى رود»، معنايش چيست؟ آيا به اين معناست كه مثلاً ديگر نماز نمى خواند يا روزه نمى گيرد؟ خير. همه ى اينها مربوط به نفس است. يعنى از دارايى نفس كاسته و بر قباحت آن افزوده مى شود. 🔸و چه اندك است مؤمن! يعنى كسى كه نفس او واقعا غنى است و در مقابل ثروتمند نه تنها تعظيم نمى كند، بلكه كوچك ترين توجهى به مال او ندارد، با آنكه چه بسا به حسب ظاهر فقير هم باشد. رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايند: «ليس الغنى عن كثرة العرض، و لكن الغنى غنى النفس» «بى نيازى از زيادى مال و حطام دنيا به دست نمى آيد، بلكه غناى حقيقى بى نيازى نفس است.» بنا بر اين هرگاه انسان نماز يا دعايى را كه مثلاً براى وسعت رزق يا نجات از گرفتارى وارد شده، بخواند و به دنبال آن باطنا خود را بى نياز ببيند يا فكرش از آن ناراحتى آزاد شود و نفسش از قيد آن خلاصى يابد، در حقيقت به نتيجه ى مطلوب رسيده و به گونه اى دعايش مستجاب شده است. 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
راه محبت.mp3
8.66M
فرمایشات عالم ربّانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه یا طَبیبَ مَن لا طَبیبَ لَه یا حَبیبَ مَن لا حَبیبَ لَه یا مُنتَهی هِمَمِ العارِفین منتهای همّت عارف خداست یا مَن ذِکرُهُ حُلو ای کسی که یادش شیرینه چرا شیرینی اش را نمی فهمیم ؟ اول باید درون را پاک کرد ، از صفات رذیله ، از غیر خدا علم اخلاق مقدمه عرفان است ، که (انسان) صفات رذیله وصفات خوب را بشناسد ، قلب را از صفات رذیله پاک کند ، و از صفات خوب پر کند . " اثر تابیدن نور توحید و نور حقیقت در قلب در ریشه کن شدن صفات رذیله " محبت اولیاء و .... راه محبت خداست ارزش محبت و وحدت قلوب نزدیک ترین راه ، راه محبت است لطف خداوند به وسیله امام حسین علیه السّلام به خلق خود پیروی از سنت پیامبر (ص) در همه چیز ، برای محبوب شدن نزد خدا اِنَّ اللهَ یُحِبُّ المُتوَکِّلین ، اِنَّ اللهَ یُحِبّ المُحسِنین ..... کاری را که خدا خوشش می آید هدفمان قرار دهیم ....... 💠@sadeghin_ir
۰ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ ای مردم، شما همه به خدا فقیر و محتاجید و تنها خداست که بی‌نیاز و غنیّ بالذات و ستوده است . فاطر /۱۵ 💠@sadeghin_ir
💢دیدگاه حضرت آیت الله یعقوبی در ارتباط با مقام ائمّه اطهار علیهم السّلام مبتنی بر چند اصل است . 1⃣از نظر ایشان ائمّه اطهار علیهم السّلام و پیامبر اکرم ( ص) حقیقت واحدی هستند که در دوازده جلوه متجلّی شده اند ، و هم چون آیینه ها یی هستند که در عالم خلقی شان همان حقیقت محمّدی تجلّی یافته است ، و خورشید حقیقت الهی در وجود مبارک آنان حقیقتی واحد است که در مقابل آیینه های متعدد قرار گرفته است ، لذا نفس شریف امام علیه السّلام را همچون نفس مبارک پیامبر اکرم باید مظهر تامّ و تمام اسماء و صفات خداوندی دانست. ( برگرفته از فایل صوتی سال ۶۵) همچنین اینکه از حضرتش نقل شده است که فرموده اند : "اَنَا اَصغَرُ مِنَ اللهَ سِنَتَین" معنایش آن است که حقیقت در دو مرحله تجلّی کرده و تنزل یافته است : تجلّی نخست در وجود مقدس پیامبراکرم صلی الله علیه و آله که با آن، جلوه ای از حقیقت نازل گردیده؛ و تجلّی دیگر در وجود مولا علیه السّلام که جلوه ی دیگری از حق متجلّی گشته است. هنگامی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه تشریف می آورند، مردم عالم را مخاطب قرارداده ومی فرمایند : هرکه می خواهد آدم علیه السّلام را ببیند، مرا ببیند!... هرکه می خواهد محمّد صلّی الله علیه و آله را ببیند، مرا ببیند ، هر که می خواهد علی، حسن، حسین...علیهم السّلام را ببیند مرا ببیند! آدم علیه السلام که هزاران سال قبل از آن از دنیا رفته، و از زمان حیات آن بزرگواران نیز سال های بسیاری گذشته است، لذا معنای سخن آن عزیز سفر کرده جز این نیست که آنان همه تجلّی یک حقیقت اند. ( برگرفته از فایل صوتی سال ۶۵) هم چنین از نظر ایشان اتّحاد قول و روش ائمّه اطهار علیهم السّلام از دلایل حقّانیت آن بزرگواران است. در این باره می فرمایند : " اگر ما در آثار ائمّه ى اطهار عليهم السّلام دقت كنيم اقوال هيچ يك از آنها را ناقض قول ديگرى نمى يابيم. و چنانچه مثلاً از امام دوم سؤالى مى شد بدون مراجعه به آثار امير المؤمنين عليه السّلام جواب مى دادند و نقض قول آن بزرگوار هم نبود. و همين طور اگر از هر يك از آن بزرگواران سؤالى مى شد بدون مراجعه به آثار ائمّه ى قبلى چيزى مى فرمودند كه اقوال آنها را رد نمى كرد، به طورى كه همه به يك جا و يك هدف راهنمايى مى كردند و روش آنان عليهم السّلام اين بود كه خلق را به سوى هدفى واحد سير مى دادند. از همين اتّحاد قول و روش ، مى فهميم كه همه ى آنان حقّ اند." ( سفینة الصّادقین : ۲۱۱) 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه