eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
316 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص112 باب 16 النهي عن القول بغير علم و الإفتاء بالرأي و بيان شرائطه‏ چیزی را که نمی دانید نگویید و ... بیان آیـات ... آیه 11 : ی 60 زمر ‏ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْمُتَكَبِّرِين‏ و روز قيامت كسانى را كه بر خدا دروغ بستند مى‏بينى كه صورتهايشان سياه است، آيا در جهنم جايگاهى براى متكبّران نيست؟ دروغ بستن به خداوند نمونه ‏هاى بسيار دارد : 12 = تمام مضلّين كه ديگران را در ضلالت انداختند و تمام ضالّين كه ضلالت را اختيار كردند. ی 60 زمر ‏ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْمُتَكَبِّرِين‏ و روز قيامت كسانى را كه بر خدا دروغ بستند مى‏بينى كه صورتهايشان سياه است، آيا در جهنم جايگاهى براى متكبّران نيست؟ كسانى كه وجهه‏ى نورانى خداوند را با دروغ تاريك مى‏كنند، كيفرشان آن است كه صورت خودشان در قيامت سياه شود. كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ گرچه سياهىِ طبيعى عيب نيست، ( نظير سياهى مو و چشم ) امّا سياهى عارضى نشانه‏ى حقارت و ذلّت است. وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ روسياهى واقعى و سياهى دل در قيامت ظاهر مى‏شود. وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ انگيزه‏ى دروغ بستن به خداوند تكبّر است. كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ‏ ... لِلْمُتَكَبِّرِين‏ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ با صورت سياه وارد ميشوند در مقابل مؤمنين كه با صورت نورانى وارد ميشوند ميفرمايد : يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ وَ أَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَتِ اللَّهِ هُمْ فِيها خالِدُونَ آل عمران آيه 106 و 107 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1402.09.19.mp3
18.09M
. 🌺 حکمت 399 🌺🌹 حقوق پدر و مادر ( 2 ) ✅ یکشنبه شب 19 / 09 / 1402 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/29661 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 399 نهج البلاغه 1 : حقوق متقابل پدر و فرزند 2 : حق پدر 3 : حق فرزند وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُلْ رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيراً اسراء آيه 24 و بال هاى تواضع خويش را از محبّت و لطف، در برابر آنان فرود آر! و بگو : پروردگارا ! همان گونه كه آن ها مرا در كوچكى تربيت كردند، مشمول رحمتشان قرار ده! لقمان آيه 15 : وَإِنْ جَاهَدَاكَ عَلى أَنْ تُشْرِكَ بِى مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِى الدُّنْيَا مَعْرُوفاً و هرگاه آن دو، تلاش كنند كه تو چيزى را همتاى من قرار دهى، كه از آن آگاهى ندارى از ايشان اطاعت مكن، ولى با آن دو در دنيا به طرز شايسته اى رفتار كن حقوق پدر و مادر بر فرزندان حقوق در حال حیات ( 49 حق ) و حقوق در حال ممات ( 40 حق ) حقوق در حال حیات بدنی 15 حق زبان و کلامی 13 حق دل و قلبی 11 حق مالی 10 حق 11 = فرزند دين آن ها را ادا كند و 12 = براى گناهان آن ها استغفار نمايد كافى ج 2 ص 163 امام باقر ع : وَ إِنَّهُ لَيكُونُ عَاقّاً لَهُمَا فِى حَياتِهِمَا غَيرَ بَارّ بِهِمَا گاه فرزند در حيات پدر و مادر عاقّ آنهاست و نيكى در حق آن ها نكرده فَإِذَا مَاتَا قَضَى دَينَهُمَا وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمَا فَيكْتُبُهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَارّاً اما بعد از وفات آن ها بدهى آن ها را ادا مى كند و براى آن ها استغفار مى نمايد . خدا او را جزء نيكوكاران ( نه عاق ) محسوب مى دارد 13 = به هنگام ضعف و پيرى و ناتوانى آن ها را فراموش نكنند و مشكلات آن ها را حل كنند كافى ج 2 ص 163 يكى از ياران امام صادق ع خدمت آن حضرت رسيد و عرض كرد : پدرم بسيار پير و ناتوان شده به گونه اى كه براى قضاى حاجت بايد او را بر دوش بگيريم إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَلِى ذَلِكَ مِنْهُ فَافْعَلْ وَ لَقِّمْهُ بِيدِكَ امام(عليه السلام) فرمود : اگر توانستى اين كار را براى او انجام دهى انجام ده حتى لقمه غذا را با دست خود به دهان او بگذار فَإِنَّهُ جُنَّةٌ لَكَ غَدا كه اين كار سِپَرى است براى تو در فرداى قيامت (در برابر آتش دوزخ ) إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَا هرگاه يكى از آن دو، يا هر دوى آنها، نزد تو به سن پيرى رسند، فَلاَ تَقُلْ لَّهُمَا أُفّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَّهُمَا قَوْلا كَرِيماً كمترين اهانتى به آن ها روا مدار! و بر آن ها فرياد مزن! و گفتار لطيف و سنجيده و بزرگوارانه به آن ها بگو! ( و مشكلات آن ها را حل كن ) اسراء آيه 23 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
بیشترین زاد و ولدها جمعیت ⛔️ کاهش جمعیت ⛔️ این لینک را تا می توانید پخش کنید ⛔️ کاهش جمعیت ⛔️ ⭕ فعلا 114 مطلب ⭕ https://t.me/sadeghiyemohebbi/20776 بارشد انفجاری جمعیت اهل تسنن و رواج تک فرزندی در میان شیعیان...😭، دعا کنید در دهه های آینده ، تشیع جزو اقلیتهای ایران نباشد ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تعیین پول برای منبر؟! 📝 حکایت مبلّغی که عزت و آبرو و پول منبرش را از دست داد!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ صلی الله علیک یا ابا عبدالله ❤️السَّلامُ عَلَيْكِ يَا ابالفضل العباس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 :بیشعورِ احمق ! این هزاران میلیاردی که از این ملت مظلوم دزدیده‌ای، چقدرش را می‌خواهی بخوری؟! مگر معده‌ات چقدر است؟! 🔸 این آیهٔ قرآن است که به مرد و زن می‌فرماید: «عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ»؛ خودتان را مراقبت کنید! این نفس را اگر رها کنید،
✔️موضوع: روزی بهلول داشت از کوچه ای می گذشت شنید که استادی به شاگردهایش می گوید : من در سه مورد با امام صادق(ع) مخالفم. اول اینکه می گوید خدا دیده نمی شود . پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. دوم می گوید : خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد. سوم هم می گوید : انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد. بهلول که شنید فورا کلوخی دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد. اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد. استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند. خلیفه گفت : ماجرا چیست؟ استاد گفت : داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد. و الان درد می کند. بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟ گفت : نه بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟ پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم. استاد اینها را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت.
♦️تتو و بوتاکس برای سگ و گربه در ایران! جراحی های عجیب و غریب زیبایی حیوانات قیمت‌های نجومی فرم دهی بینی تا خوش صدا کردن سگ! 🔹فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی اش باشد آن هم به دلیل عمل زیبایی خنده دار و غیر قابل باور است اما این روزها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. 🔹 فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و ... از جمله عمل هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می دهندتا بتوانند شاید کمی بیشتر با آنها پز بدهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ مامورین قلابی با انواع تجهیزات در اردبیل به دام افتادند http://sadeghiye.com
🔹اجاره‌های دارک در تهران| اتاق ۷ متری ماهی ۴ میلیون! 🤔🤔🤔
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_689_تاریخ_1402_09_20.mp3
6.49M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 689 🏡 اجاره ( 6 ) 🌷 تاریخ 1402.09.20 🌼 صفحه 270 💥 مسئله 539 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 688 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/29746 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 . ولی اجیر گرفتن بچّۀ نابالغ ممیّز برای نماز واجب قضای متوفّی یا حجّ واجب، اشکال دارد رساله جامع ج 3 ص 270 مسأله 539 کار و منافع مورد اجاره باید دارای شرایطی باشد: 1. نوع کار مورد اجاره معلوم باشد؛ 2. کار مورد اجاره ارزش مالی داشته باشد (بنابر احتیاط واجب)؛ 3. حــرام نـباشد؛ 4. مقدار کار مورد اجاره معلوم باشد؛ 5. از اموری نباشد که مزد گرفتن در ازای انجام آن، شرعاً غیر مجاز باشد. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.09.20.mp3
10.16M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب شانزدهم = چیزی را که نمی دانید نگویید و ... ( 26 ) 👈☘️ ج دو صفحه 112 🏷 جلسه سیصد و چهل و ششم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 274 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.09.20 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/29747 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ با صورت سياه وارد ميشوند در مقابل مؤمنين كه با صورت نورانى وارد ميشوند ميفرمايد : يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ وَ أَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَتِ اللَّهِ هُمْ فِيها خالِدُونَ آل عمران آيات 106 و 107 عرصه قيامت عرصه بروز اسرار نهان و تجسم اعمال و افكار انسان است، آنها كه در اين دنيا قلبهايى سياه و تاريك داشتند، و اعمالشان نيز همچون افكارشان تيره و تار بود، در آنجا اين حال درونى آنها به بُرون منتقل مى‏شود، و چهره‏هايشان تاريك و سياه خواهد بود. ** در قيامت ظاهر و باطن يكى مى‏شود، و صورتها به رنگ دلها درمى‏آيد، آنهایی كه قلبى تاريك دارند صورتى تاريك خواهند داشت، و آنها كه قلبهايشان نورانى است صورتهايشان نيز چنين است. ی 60 زمر ‏ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْمُتَكَبِّرِين‏ و روز قيامت كسانى را كه بر خدا دروغ بستند مى‏بينى كه صورتهايشان سياه است، آيا در جهنم جايگاهى براى متكبّران نيست؟ امالی صدوق ص 18 پیامبر اکرم (ص) : روز قیامت دخترم، فاطمه بر مرکبی از مرکب های بهشت وارد عرصه محشر می شود ... در هر یک از دو سمت راست و چپ آن مرکب هفتاد هزار فرشته به چشم می خورد جــبـرئـیـل، مهار آن را در دست دارد ... تا فاطمه(س) عبور می کند و در مقابل عرش پروردگارش قرار می گیرد. بحار ج 43 ص 225 سپس منبری از نور برای فاطمه برقرار می سازند که هفت پلّه دارد و بین هر پلّه ای تا پلّه دیگر صف هایی از فرشتگان قرار گرفته اند 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تفسیر سوره حضرت مریم علیهاالسلام 1402.09.20.mp3
17.64M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 💜❤️ در محضر قرآن 💚💛💙 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 47 + 🌷 موضوع جلسه : علم الهی ⚡️ مورخه : 20 . 09 . 1402 ✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/29681 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه چهل و هفتم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام 👆👇 فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا 84 مریم ع پس بر (عذاب) آنان عجله مكن، ما حساب آنها ( و روز و ساعت و اعمال و حتّى نفس‏زدن آنان ) را شماره كنيم ( تا موعدشان فرا رسد ) دو مبحث در آیه شریفه : 1 = عــجله در عذاب 2 = عــلـم الـهـی عذاب بر آنها نازل شود و هلاك شوند، چنانچه بر امم سابقه نازل شد. خداوند متعال براى هر صاحب نفسی اَجَلى مقرر فرموده فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ‏ اعراف آيه 34 اَجَل ( = مرگ ) دو قسم است حتمى و معلّق حتمى قابل تغيير نيست و اما معلّق قابل تغيير هست قطع رحم و صله رحم و صدقه و مطلق اعمال خير و شرّ تغییر می دهند مدت بقاء آنها كوتاه است زود به پايان مى‏رسد بايد صالح و فاجر در مهلت و تدريج زندگى كنند كه اراده و سنّت خدا مهلت دادن است پس در مرگ و هلاكت كافران عجله نكنيم. فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا 84 مریم ع پس بر (عذاب) آنان عجله مكن، ما حساب آنها ( و روز و ساعت و اعمال و حتّى نفس‏زدن آنان ) را شماره كنيم ( تا موعدشان فرا رسد ) دو مبحث در آیه شریفه : 1 = عــجله در عذاب 2 = عــلـم الـهـی تمام اين‏ها در علم الهى است حتى نفسهاى ما روى حساب و تحت شماره است، و بايد روزى پاسخگوى همه آنها باشيم. برهان ج‏3 ص 730 قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا؟ قَالَ: «مَا هُوَ عِنْدَكَ؟» قُلْتُ: عَدُّ الْأَيَّامِ. قَالَ: «إِنَّ الْآبَاءَ وَ الْأُمَّهَاتِ يُحْصُونَ ذَلِكَ- قَالَ- لَا، وَ لَكِنَّهُ عَدَدُ الْأَنْفَاسِ. ... امام صادق ع فرمودند : روزهاى عمر انسان را پدر ومادر او نيز مى‏توانند بشمارند؛ پس مراد از نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا اين است كه ما شماره نفَس‏هاى آنان را نيز مى‏دانيم. خداوند بر همه چيز آگاه است يَعْلَمُ السِّرَّ وَ أَخْفى‏ ی 7 طه غيب آسمان‏ها و زمين را مى‏داند بقره 33 أَعْلَمُ غَيْبَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ حمل ماده‏ى باردار را مى‏داند، يَعْلَمُ ما تَحْمِلُ كُلُّ أُنْثى‏ رعد 8 هدف و معناى نگاه‏ها را مى‏داند، يَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْيُنِ غافر 19 خطورات قلبى را مى‏داند، يَعْلَمُ ما فِي قُلُوبِكُمْ احزاب 51 و هيچ برگى از درخت نمى‏افتد مگر اينكه او مى‏داند. وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُها انعام 59 يكى از راههاى جلوگيرى از منكرات، توجّه مردم به علم الهى بر پنهان و آشكار آنهاست يَعْلَمُ السِّرَّ وَ أَخْفى‏ آل عمران ی 5 إِنَّ اللَّهَ لا يَخْفى‏ عَلَيْهِ شَيْ‏ءٌ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي السَّماءِ همانا هيچ چيز، (نه) در زمين و نه در آسمان، بر خداوند پوشيده نمى‏ماند. بحار ج‏40 ص176 و مجمع البحرين ج‏1 ص101 عَنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فِي بَعْضِ غَزَوَاتِهِ فَمَرَرْنَا بِوَادٍ مَمْلُوءٍ نَمْلًا ( يَضْطَرِبُ نَمْلًا ) فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ تَرَى يَكُونُ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ تَعَالَى يَعْلَمُ‏ عَدَدَ هَذَا النَّمْلِ ( سُبْحَانَ مَنْ يَعْلَمُ‏ عَدَدَ هَذَا النَّمْلِ ) قَالَ نَعَمْ يَا عَمَّارُ أَنَا أَعْرِفُ رَجُلًا يَعْلَمُ عَدَدَهُ وَ كَمْ فِيهِ ذَكَرٌ وَ كَمْ فِيهِ أُنْثَى ( فَقَالَ (ع): لَا تَقُلْ كَذَا قُلْ : سُبْحَانَ مَنْ خَلَقَ هَذَا النَّمْلَ، ) فَقُلْتُ مَنْ ذَلِكَ الرَّجُلُ يَا مَوْلَايَ فَقَالَ يَا عَمَّارُ مَا قَرَأْتَ‏ فِي سُورَةِ يس‏ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏ فَقُلْتُ بَلَى يَا مَوْلَايَ فَقَالَ أَنَا ذَلِكَ الْإِمَامُ الْمُبِينُ‏ . فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا 84 مریم ع پس بر (عذاب) آنان عجله مكن، ما حساب آنها ( و روز و ساعت و اعمال و حتّى نفس‏زدن آنان ) را شماره كنيم ( تا موعدشان فرا رسد ) دو مبحث در آیه شریفه : 1 = عــجله در عذاب 2 = عــلـم الـهـی 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالا بردن پرچم ام‌ابیها ، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ مدیر مدرسه‌ای در اندونزی گوشی های تلفن همراه دانش آموزان را به دلیل استفاده در کلاس شکست!
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_690_تاریخ_1402_09_21.mp3
9.39M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 690 🏡 اجاره ( 7 ) 🏡 مواردی که اجاره حرام و باطل است ( 1 ) 🌷 تاریخ 1402.09.21 🌼 صفحه 270 💥 مسئله 539 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 689 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/29762 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 . مسأله 539 شرایط کار و منافع مورد اجاره 1- نوع کار مورد اجاره معلوم باشد؛ 2- کار مورد اجاره ارزش مالی داشته باشد 3- حــرام نـباشد؛ 4- مقدار کار مورد اجاره معلوم باشد؛ 5- مزد گرفتن برای انجام آن، شرعاً جائز باشد رساله جامع ج 3 ص 271 مسأله 543 و 544 : اِجاره برای انجام عمل حرام صحیح نیست و اجاره اشخاص حرام و باطل می‌باشد مثل : 1 = نواختن موسیقی حرام 2 = انجام معاملات حرام مثل ربا 3 = انتشار فحشاء و امور مبتذل 4 = هتک آبروی مؤمن 5 = غیبت در موارد غیر مشروع 6 = ساختن وسیله‌ای با مال غصبی 7 = تراشیدن ریش ( بنابر احتیاط واجب حرام ) 8 = ساخت مجسّمۀ انسان و حیوانات ( بنابر احتیاط واجب حرام ) .