eitaa logo
قول سدید
218 دنبال‌کننده
222 عکس
82 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ محافظه کاری یعنی دفن انقلاب 🔸حجت الاسلام معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحول‌خواهی را از مبانی معرفتی اسلام و حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه انقلابی در مسیر تحول و کمال حرکت می‌کند. 🔸وی مرگ جامعه انقلابی را با استناد به کلام رهبر انقلاب در محافظه‌کاری دانست و ادامه داد: مراد از محافظه‌کاری آن است که جامعه انقلابی به وضع موجود راضی باشد و به بهتر شدن اوضاع فکر نکند در چنین جامعه‌ای مرگ و دفن انقلاب حتمی است. 🔸حجت الاسلام عامری با تأکید بر اینکه ماهیت تفکر انقلابی حرکت رو به ‌جلو است، ابراز کرد: تفکر انقلابی تفکری است که به ایستایی قائل نیست و همیشه در حال حرکت و پیشرفت است چنین تفکری هرگز عقب‌گرد و ارتجاع را نمی‌پذیرد و این را خسارتی بزرگ برای خویش می‌داند برای همین همواره با قدرت و نشاط پیش می‌رود. 🔸معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) با بیان حدیثی، ابراز کرد: طبق صریح روایات، تساوی دو روز سبب عقب‌گرد و زیان انسان بوده و یک عمل قبیح به شمار می‌آید، یک انسان انقلابی نه‌تنها دو روزش با هم یکی نیست بلکه هر روز تلاش می‌کند به‌غایت حیات و خود واقعی‌اش دست یابد. 🔸وی آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را از شاخصه‌های مهم تفکر انقلابی برشمرد و ادامه داد: یک انسان انقلابی قله را می‌بیند و به سمت آن حرکت می‌کند، رهبر انقلاب در تعریف بسیجی می‌فرمایند بسیجی یعنی امیرمومنان علی(ع) که همه وجودشان وقف اسلام بود، بسیجی باید خودش را به آن نگاه حضرت امیر برساند. 🔸حجت الاسلام عامری اضافه کرد: بنابراین نگاه جامعه انقلابی باید به آن نقطه‌ای باشد که امیر حکمت و بلاغت به آن نقطه چشم دوخته‌اند، نگاه جامعه مهدوی نیز نگاهی تحول‌خواه است نگاهی که انتهای آن به رشد عقل کامل بشری ختم می‌شود. 🔸معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) کمال‌گرایی و رسیدن به کمال را از مبانی اعتقادی اسلام بیان کرد و گفت: بر اساس قاعده لطف انسان همواره باید از پروردگار تمنا کند او را به بالاترین نقطه سعادت برساند؛ بنابراین در جامعه انقلابی تحول‌خواهی، پیشرفت و رو به ‌جلو حرکت کردن یک امر عادی و بدیهی است. 🔸وی با بیان اینکه همه مردم جهان فطرتاً به دنبال رشد و پیشرفت هستند، عنوان کرد: کسی در دنیا یافت نمی‌شود که از موفقیت بدش بیاید، شاید در جامعه بشری تعاریف مختلفی از موفقیت وجود داشته باشد اما هر انسانی فطرتاً به دنبال کسب موفقیت است. 🔸حجت الاسلام عامری افزود: جامعه انقلابی موفقیت را در کمال انسان‌ها می‌داند و چون این کمال طلبی یک امر فطری است اگر کسی برخلاف آن عمل کند برخلاف فطرت عمل کرده و باید در برابر او ایستاد./ 💠https://rasanews.ir/002kOh
⭕️در ستایش گفتگو و تواضع! 🔸استاد خدمت بزرگی به بدنه جوان انقلابی کرد.ایشان متواضعانه درخواست مناظره با جناب آقامیری را داد و بزرگوارانه روبروی او نشست و محترمانه با او گفتگو کرد. فرصت نشد تمام این بحث را ببینم، کلام من فارغ از متن مناظره، بازتابهای آن است که به سرعت پژواکش در فضای مجازی پیچید. فارغ از اینکه چه بین این دو عزیز رد و بدل شد، غالبا نفس را تحسین کرده و از آن مشعوف شده اند. تا امروز عده ای ندیده و نشنیده، از دور شتم می کردند و اگر قدرت داشتند آقامیری را بعد از خلع لباس، نفی بلد هم می کردند! گروهی که گفتمان را بلد نیستند و بی هنرهایی که تبحر در دفع ملت دارند و مع الاسف با رانت گروه‌های سیاسی و صدا و سیما شده اند مرجع فکری بدنه جوان حزب اللهی!! کسانی که بی تردید سوداشان اگر کمتر از آقامیری نباشد در همان حد است اما خود را نماینده معرفی می کنند! با آقامیری گفتگو شد، همه خوشحالند، اما تا چند روز قبل همین‌ها باب گفتگو را می بستند و اصلا یک جرم آقامیری همین گفتگوها بود! از گفتگو نترسیم، حتی اگر امثال استاد رفیعی خواستند با فلان خواننده و هنرپیشه و جوان مخالف سیاسی گفتگو کند. پیشتر هم نوشتم اگر اساتید مبرز پا در این عرصه بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند اصلا جایی برای امثال ناقص العلم ها باقی نمی ماند.
❌روحانی حرف گوش نکن!❌ یکی از مهمات این است که های تازه وارد، به حرف اساتید و بزرگترهای فهیم خود گوش دهد و خودش خیلی اهل اجتهاد و تصمیم نباشد. تجربه نشان داده طلبه هایی که حرف گوش نمی دهند، از لحاظ علمی و اخلاقی پیشرفت نمی کنند. ممکن است سطوح را طی کنند اما در حوزه نمی شوند و معمولا بار می آیند که وقتی یک روایت را شرح می دهند گویا فقط یک صفحه از یک کتاب را خوانده اند. اینکه طلبه ای یک استاد را دیده باشد و با او عکس گرفته باشد مهم نیست! مهم آن است حرف و دستور استاد را گوش دهد و واقعا شاگردی کند... . . پ.ن. بخشی از کتاب خاطرات حتما عکس را ببینید و بخوانید! https://www.instagram.com/p/BV7CFGWl3mx/
🔰ادب نقد به رهبری 🔸انتقاد بر امام، تذکر به امام، نصیحت به ائمه المسلمین که اصلا واجب است. تذکر به امام دادن، تذکر دلسوزانه به امام دادن، انتقاد کردن از یک تصمیم امام، که اصلاً تربیت اسلامی است. در آن خطبه نهج البلاغه از علی علیه السلام نقل می کند، حضرت از مردم می خواهد که از او انتقاد کنند و به او تذکر بدهند. اما همان وقت انسان تذکر می‌دهد، می‌داند که تذکر می دهد ولی تصمیم گیری با کیست؟ انسان تذکر اش را می دهد حرفش را می زند استدلال هم می کند ولی تصمیم گیری با کیست؟ با رهبر است. ما این دو تا را با هم یاد گرفته بودیم هم حریت هم انتقاد. ما بیش از آقای بنی صدر و آقای بازرگان با امام بر سر مسائل اداره جمهوری اسلامی بحث کرده ایم. خیلی آزادتر. 🔻خوب دقت کنید! انتقاد و تذکر و نصیحت لازم است این وظیفه است اما بعد از نصیحت نصیحت یعنی تذکر دلسوزانه ز تذکر دلسوزانه متعهدانه تذکر صریح و بی‌پرده و بی رودربایستی اما همراه با ادب و همراه با این آمادگی که ما تذکر مان را می‌دهیم، شما جمع بندی می کنید. وقتی جمع بندی کردید، ما همان را اجرا می‌کنیم ولو بر خلاف تذکر ما باشد. این تربیت اسلامی است.
🔰 آرام‌تر! آقای حجاریان چهار خط برای جناب موسوی خوئینی نوشته است هم در آن دیکتاتوری هست هم استفاده بیجا از مقدسات و عوامگرایی هم اهانت و فحاشی 🔻 روشن نبود وضعیت آزادی بیان تا این حد بغرنج شده که متن او به رادیکالیسم و ساختارشکنی ترجمه می‌شود. گویی روحیه انتقادپذیری از میان رفته است؛ به متن و صاحب متن حمله می‌شود... هرچه خواستند، گفتند و عقده‌گشایی کردند... ⭕️ آزادی بیان بدین معناست حجاریان و رفقا از سما تا سمک حق نقد و اهانت و حمله و نامه پراکنی و هرزه نویسی دارند، اما بقیه اگر آنها را نقد کنند می شود عقده گشایی. یعنی ما بگوییم و شما فقط نگاه کنید. (دیکتاتوری) 🔻 آقای موسوی‌خوئینی شبیه به جدش شده ؛ یوم علی صدر المصطفی و یوم علی وجه الثری. ⭕️ اینکه این وسط، کسانی که همواره تشبیهات تاریخی را به سخره می گرفتند ناگهان خود را با امام حسین علیه السلام و مخالفان خود را با یزید مقایسه می کنند استفاده بی ربط و ابزاری از مقدسات است، مقدساتی که سالها از زبان همین جمعیت مورد نقد و هتاکی واقع شده و می شود. (عوامفریبی) 🔻 به‌قول خود آقای خویینی، اف بر تو ای روزگار سفله‌پرور"! ⭕️ در آخر هم نظریه پرداز اسلام رحمانی، با عصبانیت با خوئینی هم ناله شده و با خشونت دیگران را سفله نامیده است. (فحاشی) دقیقا نکته همین جاست که دیکتاتورهای فحاش وقتی تحمل نقد دیگران را ندارند، بیجا می کنند دیگران را به پاسخگویی وا می دارند و روضه آزادی بیان می خوانند.
@sadid59 از طرف ناگهان ترور شد. فعلا با این صفحه در خدمتم شاید که صفحه قبلی بازگردانده شود. @sadid.59 https://www.instagram.com/p/CCTXg4yjeLJ/?igshid=12syvb9gwb94u
نقد خویینی.pdf
157.3K
🔰نقدی بر سیاهه اخیر موسوی خوئینی 🔻 ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه مست از خانه برون تاخته‌ای یعنی چه 🌐 لینک مطلب در وبلاگ قول سدید
پیشتر جمعی از طلاب به این طرز هديه دادن رییس جمهور اعتراض کرده بودند. ظاهرا جناب روحانی برای بعد ریاست جمهوری عبای بزرگی برای خود دوخته است، این سبک هدیه دادن به طلاب القاب و مقامات خاصی را نشانه گرفته است، حاشا که حوزه این بار کسی را بیخود آیت الله بنامد. https://eitaa.com/sadid59/224
آقای اعرافی آقایان شورای حوزه اگر شما مجوز داده اید، اف بر شما https://eitaa.com/sadid59/256
🔰از قلهک یا قلکهای هدیه! 🔹در دفاع از یک اقدام غلط، از شهید بهشتی مایه می گذارند و برای تطهیر خود حاضرند، بزرگی را ملکوک کنند و مانند منافقین صدر انقلاب به این شهید هم رحم نمی کنند. شهید بهشتی خانه ای در بالاشهر داشت؟ ماجرا و ادبیات ایشان را ببینید و با رفتارها و گفتارهای انقلابی نماهای امروز مقایسه کنید. 🔻 عدل باید در روابط اجتماعی ما تجلی کند. گاهی دوستان به من انتقاد می‌کردند‌؛ انتقادی که به جا بود و از آن‌ها پذیرفتم، که چرا خانگی تو در قلهک است؟ می‌آمدی مولوی زندگی می کردی. (البته اگر مولوی هم باشیم باز اعتراض وارد است باید رفت در گودها زندگی کرد فرقی نمی کند آنهایی که در مولوی هستند نسبت به آنهایی که در گود هستند شمال نشیند) به دوستان گفتم من آن روزی که آنجا خانه تهیه کردم زمین آنجا ارزان تر از همه اینجاها بود. یا اعتراض می‌کردند به اینکه خانه تو نوساز است، شش اتاق دارد، سه اتاق داشت بهتر بود. درست است اما گرفتاریمان زیاد است، رفت داریم، آمد داریم و همه این حرف‌ها، ولی این هم درست است که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خانواده‌هایی به اندازه خانواده یک اتاق هم ندارند. این هم درست است و اینکه آن شب گفتم از همسرم و فرزندانم می خواهم که پیش قدم بشویم این است که بیاییم ما هم مثل سایر مردم در دو تا اتاق زندگی کنیم تا به این مطلب عمل کرده باشیم. من چیز دیگری که ندارم آنچه دارم همین یک خانه است و هیچ چیز دیگری ندارم ولی می شود به اندازه همین یک خانه و همین خوراک روزانه هم پیشقدم شد. نمی‌شود بگویم ما انقلاب اسلامی کرده‌ایم اما وضعیت کسب و کارها و درآمدها و زندگی ها با پارسال پیرارسال هیچ فرقی نمی‌کند این می‌شود این هم از عدل. 📖حزب جمهوری اسلامی، گفتارها، گفتگوها، نوشتارها ص۵٢-۵٣
بنز مطهری یا فکر مطهری؟ 🔹شهید مطهری در میان نقصها و مشکلات حوزه یک «مشکل اساسی در سازمان روحانیت» را عدم ساماندهی بودجه این نهاد عنوان و ارتزاق مستقیم روحانیون به دست مردم را دارای نقاط ضعف و قوت می داند. 🔸از نظر ایشان، از جمله ضعفهای زندگی روحانیون با هدایا و بودجه شلخته مردمی، عوام زدگی و باب میل مردم سخن گفتن و رقابت در مرید پروری است به گونه ای که روحانیت به مردم به چشم مستغل می نگرد. 🔹برای توجیه رویه ای غلط، آدرس خانه و مدل ماشین شهید مطهری را سر دست می گیرند، اما شایسته آن است، کمی هم از عقاید و افکار او جار زده شود تا مشخص گردد، کسانی که قرار است تکیه بر جای بزرگان بزنند و نقش مطهری زمان را برای جوانان بازی کنند، در اندیشه چه میزان انطباق با ایشان دارند.