هدایت شده از پژوهشمرکزقاسمبنالحسن (ع)
🏷کرسی آزاد اندیشی؛
📍با موضوع: استخراج مساله عوض الهی در آلام از دعای پانزدهم صحیفه سجادیه
🔖با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدی عامری
🎥پخش زنده : eitaa.com/pajoohesh_gsm
📆 پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵
#کرسی_آزاد_اندیشی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
پژوهش مرکز قاسم بن الحسن علیهما السلام
@pajoohesh_gsm
هدایت شده از پژوهشمرکزقاسمبنالحسن (ع)
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از پژوهشمرکزقاسمبنالحسن (ع)
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از بسیج حوزه علمیه مروی
◼️شصتمین سالگرد حادثه خونین فیضیه
🔸بازخوانی حادثه خونین فیضیه با حضور استاد برجسته حوزه و دانشگاه🔸
🔺آیه الله دین پرور
🔺حجه الاسلام والمسلمین ابوالحسنی منذر (دبیر علمی)
🔺حجه الاسلام والمسلمین رحیمی صادق
🔺دکتر محمد حسن رجبی دوانی
🔺دکتر موسی حقانی
🔺استاد قاسم تبریزی
🕓زمان: یکشنبه ۲٫۲۴ از ساعت ۱۶_۱۹
🔴مکان: حوزه علمیه مروی، نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی
🔸این جلسه به صورت برخط از طریق بارکد زیر قابل مشاهده است
https://www.aparat.com/fostaat.ir/live
🔰 کانال اطلاع رسانی حوزه علمیه مروی
👈 بسیج حوزه علمیه مروی 🎞
😈صلوات شیطانی
در سال ۴۲، دوم فروردین، مصادف با شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بود، رژیم طاغوت برای بر هم زدن مراسم عزای حضرت صادق(ع) در بیت مراجع این تدبیر را برگزید..
🔹به صف کردن آخوندهای درباری برای ایجاد مراسم خنثی
🔹صلوات در مراسم مستقل و ضد حکومت!
😈 دستور فرمایید از هم اکنون با تشریک مساعی مأمورین و مسئولین انتظامی محل، همه گونه پیش بینی لازم معمول حتی در صورت وجود احتمال این گونه عملیات مخالف، مجالس با شکوهتر، در مخالفت با این گونه اظهارات تشکیل داده و در مقابل بیانات وعاظ محرک در مساجد نیز دستجاتی وجود داشته باشد که با ذکر #صلوات مانع اظهارات نامناسب آنان بشوند...
سرلشگر پاکروان
✳️ هر صلوات و مدحی ثواب ندارد... گاه شیطان صلوات می فرستد تا صدای حق به گوش مومنان نرسد!!
احیانا مومنین ساده دل هم محو معنویت چنین صلواتی، معترض به آن را منافق و ضد صلوات می دانند...
امام در پاسخ به این تدبیر شیطانی دستور داد، هر کس غیر از سخنران فریاد صلوات زد، دهان او را بگيريد...
گاه باید به جنگ صلوات رفت تا حقیقت جلوه کند...
دوم فروردین ۴۲، مقدمه قیام نیمه خرداد شد و از خرداد جرقه انقلاب اسلامی زده شد...
دوم فروردین متاسفانه در تعطیلات نوروز مورد غفلت واقع می شود، جا دارد مسئولان حوزه سالگرد قمری آن واقعه یعنی شهادت امام صادق علیه السلام را احیا نمایند و یاد #شهدای_فیضیه گرامی داشته شود.
شهدای فیضیه.m4a
16.62M
🔺 فقه صادقی و مذهب جعفری، مکتب مبارزه و جهاد شهادت است
🔺امام چگونه از رسانه در فاجعه فیضیه استفاده کرد؟
🔺شهادت آرمان علی وردی چه ارتباطی با فاجعه فیضیه دارد؟
2_144162467677524104.pdf
2.48M
🗞 صبح صادق شماره 1092 منتشر شد
➖صفحه ۴. #آرمان_فیضیه
🔹نسخه الکترونیکی هفته نامه صبح صادق، یکشنبهها صبح در پایگاه اینترنتی و پیشخوانهای مجازی منتشر میشود
@ssweekly
🔺آرمان فیضیه
از ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲
🔹شصت سال قبل در 25 شوال، دژخیمان پهلوی همچون لشکر مغولان چندین ساعت به طلاب و عزاداران امام صادق علیه السلام هجوم برده و با ضرب و جرح و شتم، شاگردان و دلباختگان امام ششم را به خاک و خون کشید تا به خیال خود بتواند با بستن دهان عالمان دین، روند ضد اسلامی خود در ایران را پیش ببرد.
🔸 هوشمندی امام خمینی(ره) در این واقعه سبب شد تا این حادثه تلخ بر مبنای قرآنی «ان مع العسر یسرا»، به حلاوت پیروزی بدل شود.
در حالی که رژیم وقت تلگرافهای امام خمینی را کنترل کرده بود تا مانع ارتباط ایشان با علما شود، با این وجود ایشان با پیامها و نامههای مکرر خود توانست این حادثه دردناک را به در جامعه نشر دهد به طوری که علمای تهران و چندین شهر دیگر حتی نجف را به واکنش وا داشت و حتی تعدادی از بازاریان و مردم تهران در دفاع از روحانیت دست به اعتصاب زدند.
🔹 روند این اقدامات تا عاشورای سال 42 ادامه داشت که منجر به فاجعه خونین 15 خرداد شد که از آن روز رژیم مستبد طاغوتی به سرآشیبی سقوط افتاد.
🔸 پس از آن روز و واقعه بود که ماهیت ضد دین رژیم فاش شد و مردم مسلمان ایران با جان و دل به میدان آمد تا دین و آیین و کشور خود دفاع کند.
دقت در حادثه خونبار فیضیه نشان میدهد روحانیت اصیل همواره پیشگام نهضتهای مردمی و ضد ظلم بوده و اولین قربانیهای میدان مبارزه، علما بودهاند که با افتخار پایگاه اسلام و تکیه گاه محکم برای محرومان و مستضعفان بودهاند و از شهادت و جانبازی هراسی نداشتهاند.
🔹امروز نیز همچون سدههای گذشته «روحانیت اصیل و انقلابی» با اقتدا به مکتب جعفری و پیروی از فرهنگ عاشورا و اهل بیت علیهم السلام در دفاع از اسلام و مسلمین، با تمام وجود در میدان آماده ایستاده است و سربازی برای امام زمان عجل الله فرجه و امت ایشان را افتخار دنیا و آخرت خویش میداند. در همه این سالها با پیروزی انقلاب اسلامی همچون پیش از آن روحانیت در دفاع مقدس و سایر صحنههای حضور، همچون پیشینیان خویش با سینه ستبر و شجاعانه و خالصانه، خادم و جانفدای مردم و اسلام است. امروز پیشگام هر حرکت جهادی مانند خدمترسانی، سازندگی، کمکرسانی در سیل و زلزله و کرونا و ... روحانیون و طلاب انقلابی هستند که بر سر آرمانهای خود ایستادهاند و عقب ننشستهاند.
🔸از شهید «سید یونس رودباری» تا شهید «آرمان علیوردی»، هزاران شهید حوزه و روحانیت همگی با همین روحیه احساس وظیفه و مسئولیت مدافع ارزشها و نیازها و مطالبات مردم هستند و همین امر موجب محبوبیت علمای انقلابی بین مردم بوده و اکنون نیز چنین است. مردم و به خصوص مستضعفان جامعه به خوبی ارزش خدمتگزاری به دین و مردم را فهم میکنند. امروز نسبت به 60 سال قبل جریان روحانیت به برکت انقلاب اسلامی هم از جهت کمیت و هم کیفیت رشد چشمگیری داشته است و به همین نسبت رابطه دو سویه روحانیت – مردم نیز تقویت و تکثیر شده و عرصههای گوناگون و متنوع این مرابطه مبارک وجود دارد.
🔸اگر در فیضیه 42 ساواکیها و بهاییها و ایادی اسراییل و نوکران سلطنت و طاغوت به روحانیت بی دفاع و عزاداران تاخت و کینه خود را علنی ساخت امروز هم دشمنان روحانیت همان طیفها هستند که چون روحانیت را پیشتاز و صاحب نفوذ در اذهان و قلوب میدانند برای مقابله با مردم و ارزشها با روحانیت و حوزه دشمنی میکنند و همانگونه که در سال 42 بزدلانه بر حوزه تاختند در 1402 هم با همان افکار و شیوه کهنه، اما با ابزار و سایل جدید علیه دین و روحانیت فعالیت میکنند و بعضا به ضرب و شتم نیز می پردازند، اما تجربه همه این سالها نشان داده است که از آنجا که روحانیت شیعه و شاگردان مکتب جعفری همواره از مردم و در کنار مردم بودهاند این گونه اقدامات گرچه موجب شهادت و جانبازی برخی از طلاب و علما شده است اما در مجموع ارادت مردم به علما را بیشتر کرده است.
🔹همانگونه که مردم برای «شهید سلیمانی» میدان جهاد سخت ارزش و منزلت قایلند، «شهید سلیمانی» عرصه جهاد تبیین و فقاهت را دارای شان و مقام والا میدانند. روحانیت باید این مهم را قدر بداند و ذرهای از این مسیر نورانی پا پس نکشد. همراهی با مردم، زهد و سادهزیستی، مبارزه با ظلم و مطالبه گری، علمیت و فقاهت، تواضع، اخلاص و کار برای خدا، شجاعت و به روز بودن در یک کلمه انقلابی بودن توقع همیشگی مردم از روحانیت اصیل مروج اسلام ناب است.
⭕️متن کامل: هفته نامه صبح صادق، شماره ۱۰۹۲، صفحه ۴
May 11
هدایت شده از حسن مرادی
#پانزده_خرداد
مدرسه ما برخی تعطیلات رسمی، تعطیل نیست
مثلا امروز، ابتدای صبح را با مراسم بزرگداشت شهدای پانزده خرداد آغاز کردیم و بعد از قرائت قرآن و هدیه به روح این بزرگواران، از صحبت های استاد عامری عزیز در زمینه قیام پانزده خرداد استفاده کردیم
از ساعت هشت هم ان شاالله درس ها برقرار است.
بعضا میبینیم،طلبه ای ده سال است، به خاطر پانزده خرداد تعطیل است، اما اصلا نمی داند پانزده خرداد چه روزی است.
@hasanemoradi
هدایت شده از جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
باسمه تعالی
⚫️هم زمان با مراسم شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) و حضرت مسلم بن عقیل(رض)
دهمین دوره سلسله جلسات گرامیداشت شهدای حج (کربلای حجاز)
«خیزش علیه اسلام آمریکایی»
🔻 امام خامنهای: منهای حرفهای سیاسی و روشنگریهای سیاسی که بجای خود لازم و مفید هست، جنبه عاطفی این قضیه باید فراموش نشود. بنده تصمیم گرفتم به یاد این عزیزان روضهخوانی راه بیاندازم... توصیه میکنم دیگران هم بکنند این کار را، در مساجد، در منازل. بگذارید این یاد شجاعت و مظلومیت با هم، یاد این حج و جهاد با هم، یاد این خونی که بر سرزمین مکه و کنار خانه خدا ریخته شد، در تاریخ ما بماند...
➖آیت الله محمدباقر تحریری
حوزه علمیه مروی/ تهران، ناصرخسرو، کوچه مروی
➖حجتالاسلام صابر صمدی
مسجد امام حسین(ع)/ تهران، یافت آباد- بلوار مهتدی- خ جمال اسدآبادی
➖حجتالاسلام محمدامین دریاپیما
مسجد ارحمانی/ تهران- خ خوش- خ محبوب مجاز- خ شهید سیدکاظمی
➖حجتالاسلام مصطفی صبوری
مسجد امام رضا(ع)/ تهران، کیانشهر-بلوار امام رضا علیه السلام.
➖حجتالاسلام احد امیرخانی
حسینیه چهارده معصوم/ تبریز، کوی لاله
➖حجتالاسلام مهدی عامری
مسجد خاتم الاوصیاء(عج)/ تهران- خ شهید مدنی- خ شهید رجبی
➖حجتالاسلام رضا خانبابایی
مسجد حضرت ابوالفضل(ع)/ خانی آبادنو- میثاق جنوبی- نبش کوچه 68
⏰(چهارم تیر ۱۴۰۲
بعد از نماز مغرب و عشا)
▫️جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
▫️مجمع جهادی روحانیون انقلابی و ولایی تهران
▫️خانه رسانه طلاب
@jtollab
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان جالب توجه #رهبر_معظم_انقلاب مدظلهالعالی در خطبههای اولین نماز جمعه تهران پس از حادثه ترور
۱۳۶۰٫۱۲٫۲۸
https://eitaa.com/hamim1/975
@hamim1
🔰آزادی مطبوع عقل و فطرت
🔹آزادی مفهوم چند لایه و عمیق است که در آن، عقلانیت، احترام به دیگران، انسانیت، عدالت، رشد و کمال و کرامت منطوی است و هنگامیکه از آزادی سخن گفته می شود باید همه این لوازم مهم را نیز در نظر داشت و همین است که این مفهوم را مقدس مینماید.
آزادی عطیهای الهی به انسانهاست و تفضل حکومتها به مردم نیست و حکومتها موظف به تامین آن است. (بیانیه گام دوم بند پنجم) با این تعبیر آزادی یکی از حقوق جدانشدنی از انسانهاست و همچون حق حیات و سلامت باید محترم شمرده شود و حاکمیت به هر طریق ممکن باید در تحقق حداکثری آن بکوشد.
🔹از سویی مانند هر گوهری گرانبها، این مفهوم درخشان نیز با تحریف و انحراف و کژفهمی، به جنس بدلی خطرناکی تبدیل می شود که کارکرد و تبلورش کاملا در جهت مخالف مفهوم اصیل خود خواهد بود. سالهای سال مستکبران و جریانات ضد دین، با حربه «مذهب علیه مذهب» و ایجاد عرفانها و معنویت و فرقههای جعلی و بی ربط به مذهب اصیل، در صدد مبارزه با مذاهب و ادیان برآمدند و امروز با همان شیوه اما با «آزادی علیه آزادی» به جنگ کرامت انسان و معنویت و اخلاق برخاسته اند.
🔹آزادی در دل خود نظم و عقلانیت را به همراه دارد و هر آنچه که ثمرهاش هرج و مرج و آشوب و سفاهت باشد آزاد نخواهد بود. هر جا تعدی به دیگران، ظلم، اهانت، توهین، حمله به هنجارها و سنتها و آرای محموده بود هر چند تابلوی آزادی داشته باشد، ضد آزادی است. از این رو آزادی حقیقی نتیجهاش آرامش و آبادانی است. برای نمونه رانندهای که در جاده حرکت میکند، باید در یک جهت معلوم با سرعت خاص و طبق قوانین مسیر را طی کند، هر گونه تخطی از این چارچوبها آزادی دیگران را به مخاطره می اندازد و حاکمیت در ذیل این چارچوبها باید آزادی همه رانندگان را تامین نماید و البته مانع بی مورد ایجاد ننماید.
🔹برخی میپندارند، بیقواعد بودن و هتک حریمها معنای آزادی دارد و مطالبهشان از آزادی، زندگی بدون چارچوب است! اباحهگری و ولنگاری بیقید و شرط دقیقا مخالف آزادی است و سد بزرگی در برابر بسیاری از تواناییها و استعدادهای انسانها خواهد بود چرا که موجب ناامنی، بینظمی، بیاعتمادی، ناراحتی و دلخوری و هراس در جامعه خواهد بود. چه آنکه به اسم آزادی کسی حق ندارد به حریم خصوصی سایرین تجاوز کرده و به آبرو و اموال دیگران دست اندازی کند.
🔹از این رو اگر گفته میشود آزادی باید در ذیل عقل و فطرت معنا شود، به این خاطر است که آزادی واقعی از آزادی موهوم و جعلی تمییز داده شود. در جامعه دینی که مردم پایبند به هنجارها و ارزشهای الهی و شرعی هستند، آزادی باید مزین به شریعت گردد و علاوه بر قوانین عادی و مادی، احکام الهی و معنوی را نیز پوشش دهد. به یقین تعدی به ارزشها و اهانت به هنجارهای یک جامعه، بزرگترین ظلم و تجاوز است. برای نمونه وقتی کسی نام «خلیج فارس» را با تحریف بیان می کند، یک ملت به او خرده میگیرند و کسی به اسم آزادی بیان، چنین حقی را به او نمیدهد که با تاریخ و ارزش ملی مردمی در بیفتد.
🔹زبان، آداب و رسوم، دین و مذهب سنتها همگی باید از این گونه تعدی و تجاوزها در امان باشد و این خود در راستای آزادی است.
اینجاست که نقش حاکمیت و به خصوص قوه قضاییه عیان میشود تا برای تامین صحیح و حداکثری این عطیه الهی در برابر هتاکان و متعدیان بایستد، و همانگونه که در قرآن آمده و تاکید شده که در قصاص قاتل و جانی، حیات نهفته است، در برخورد با هنجارشکنان و مدعیان دروغین آزادی، آزادی واقعی وجود خواهد داشت.
🔹از سویی تامین آزادیهای مشروع نیاز مبرم به عدالت هم دارد، نباید در جامعه اسلامی به بهانه فقر و کمبودها عدهای در انتخاب همسر، شغل، تفریح، تحصیل، تغذیه و مسکن و ... در مضیقه باشند و از این نوع آزادیهای قانونی و مشروع بی بهره باشند. تامین آزادیهای مشروع برای همگان به این معناست که باید در چارچوب قانون و قواعد عقلی و شرعی، راه کرامت دنیوی و اخروی برای همه شهروندان و افراد جامعه تامین شود.
🔹در جامعه دینی و ایمانی کسی نباید به خاطر شهرت، ثروت و قدرت از آزادیهای بیشتر در بیان و عمل برخودار باشد. تبعیض در آزادی از بدترین تبعیضهاست که چرا محروم کردن مضاعف افراد محروم است یک بار به خاطر محرومیتشان از آزادی بهرهای ندارند و یک بار به دلیل تبعیض موجود صدایشان به جایی نمیرسد! لذا در وضع قوانین نیز این مهم باید لحاظ شود که قانون چارچوبی است برای بسط آزادی همگانی در جامعه نه آنکه مانعی برای برخی و سلب موانع برای متمولین باشد و قدرت انتخاب را برای آنها بیشتر و برای مستضعفین مضیقه ایجاد کند.
🌐هفته نامه صبح صادق، شماره ۱۰۹۹، ص.۳
هدایت شده از صبح صادق
🔺آزادی مطبوع عقل و فطرت
🔹یادداشت سیاسی
✍️مهدی عامری - کارشناس سیاسی
📝آزادی در دل خود نظم و عقلانیت را به همراه دارد و هر آنچه ثمرهاش هرج و مرج و آشوب و سفاهت باشد، آزاد نخواهد بود. هر جا تعدی به دیگران، ظلم، اهانت، توهین، حمله به هنجارها و سنتها و آرای محموده باشد، هر چند تابلوی آزادی داشته باشد، ضد آزادی است. از اینرو آزادی حقیقی نتیجهاش آرامش و آبادانی است. برای نمونه، رانندهای که در جاده حرکت میکند، باید در یک جهت معلوم با سرعت خاص و طبق قوانین مسیر را طی کند، هرگونه تخطی از این چارچوبها آزادی دیگران را به مخاطره میاندازد و حاکمیت در ذیل این چارچوبها باید آزادی همه رانندگان را تأمین کند و البته مانع بیمورد ایجاد نکند.
🔗متن کامل را بخوانید
📥 پی دی اف این شماره را از قسمت سنجاق شده دریافت کنید
@ssweekly