eitaa logo
سدید مِدیا
505 دنبال‌کننده
760 عکس
569 ویدیو
11 فایل
این‌کانال‌ با هدف‌ ترویج فرهنگ سوادرسانه‌ای و توانمندسازی مخاطبان خود برای مواجهه هوشمندانه🧐 و ایمن💪 بارسانه‌ها ایجاد شده اگر شما هم دغدغه سوادرسانه رُ داری عضوکانالمون شو😉 اگه سوالی داشتی می تونی از ادمین هامون بپرسی:👇👇 @zhrfrhn @Fghavami
مشاهده در ایتا
دانلود
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
قمر در عقرب..mp3
3.56M
🎙 🔷 معنای قمر در عقرب 📌 برگرفته از جلسات «آداب مسافرت» 🔔@Aminikhaah_Media
١۴٠۳ 🔹 طبق نظر علامه حسن زاده رحمت الله علیه، نظر بهتر و موثق تر، محاسبه قمر در عقرب بر اساس صورت فلکی عقرب است و نه برج عقرب. 🔸 اگر چه که بهتر است در هر دو مدت(یعنی هم بر اساس صورت فلکی عقرب و هم برج عقرب) برای انجام امور مهم احتیاط شود و انجام نگیرند و در صورت ضرورت، با راهکارهایی که در پادکست بالا بیان شده است به آنها پرداخته شود. 🔔@Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عوامل موثر در استفاده‌ی زیاد از رسانه 🎙حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
📲 رِسانه یا رَسانه ؟ ▪️برخی رِسانه ها رَسانه هستند. در ادبیات فارسی، رِسانه (با کسر ر) به معنای انتقال معنا و پیام است؛ آنگونه که مخاطب، آن را همانند پیام دهنده، فهم کند. اما رَسانه( با فتح ر) به معنای اندوه و حسرت است. پس بین این دو تفاوت وجود دارد. ▪️این قاعده را می‌توان به مفهوم امید، شوق، انگیزه و چشم انداز روشن نیز صادق است. ابزاری که در میان مردم امید می‌آفریند، رِسانه است و آنچه که بذر ناامیدی و یاس می‌پراکند، رَسانه. سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ سدیدمدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
🔘مساله حجاب و خلا نگاه اجتماعی و هویتی ▪️خیلی ساده انگارانه است که مساله را به مساله ای فردی و صرفا به عنوان مانعی برای محرک های جنسی در جامعه تقلیل دهیم. وجه هویتی و نشانه شناسانه حجاب در اغلب تحلیل هایی که نسبت به این موضوع می شود نایده گرفته می شود. ▫️امروز اگر شما بخواهید تصویری را نمایش دهید که مفهوم مسلمانی را به بیننده خود منتقل کند، هیچ تصویری آشکارگی یک زن محجبه را برای انتقال این مفهوم به بیننده ندارد. یعنی حجاب جنبه نمادین و نشانه شناسانه پیدا می کند. به خاطر همین اهمیت هویتی است که حجاب در طول تاریخ استعمار کشورهای اسلامی یکی از خطوط مقدم جنگ فرهنگی استعمارگران و کشف حجاب به عنوان نشانه ای از انکار خویشتن و بی دفاعی در برابر سیستم مهاجم بوده است. ▪️فرانتز فانون در کتاب جامعه شناسی یک انقلاب که تحلیل انقلاب الجزایر است، در مورد سیاست استعمارگران فرانسوی تعبیر «رویای رام کردن جامعه الجزایری توسط زنان بی حجاب» را به کار می برد و به شکل مفصل توضیح می دهد که چطور فرانسوی ها از طریق سیستم آموزشی و روش های دیگر سعی در از بین بردن این ویژگی در زنان الجزایری داشتند و بالعکس زنان الجزایری از حجاب به عنوان نیرویی برای مقابله با استعمارگر استفاده می کردند. ▫️فانون در کتابش می گوید «پس از دیدن هر زن کشف حجاب کرده امیدهای حمله ور شدن اشغالگران ده برابر می گردید». «هر زن کشف کرده نشانه یک سیستم دفاعی سست و متلاشی در جامعه الجزایر بود». «هر چادری که برداشته می شد به این معنا بود که الجزایر آغاز به انکار وجود خویشتن کرده است و خود را به مکتب ارباب تسلیم نموده است». یعنی مساله حجاب در تاریخ انقلاب الجزایر کاملا جنبه هویتی و نشانه شناسی دارد. ▪️متاسفانه مشاهده می کنیم در میان طیفی از روحانیون و افراد مذهبی و بعضا انقلابی نیز نوعی از سکولاریزم فرهنگی شکل گرفته است که با تقلیل حجاب به مساله ای خرد و فردی ذیل ساختن دوگان هایی بین مشکلات یا مفاسد اقتصادی با آن، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. البته تا آن جایی که مساله این عزیزان فقط در روش برخورد باشد ما نیز در برخی موارد با آن ها همراه هستیم ولی غالبا به همین جا ختم نمی شود و از اساس منکر اهمیت مساله حجاب و حیا و عفت و جنبه های هویتی و اجتماعی آن می شوند. ▫️آن روحانی محترمی که فرموده اند در طول تاریخ بی حجابی و بی حیایی هیچ وقت به اسلام ضربه نزده است، اگر تاریخ را مطالعه می کردند متوجه می شدند که در اندلس و الجزایر اتفاقا حجاب و حیا و عفت خط مقدم مبارزه با جامعه اسلامی بوده است یا حداقل در این مساله تامل می کردند که چرا در سه کشور ایران، افغانستان و ترکیه پس از حاکم شدن عناصر استعمار نو یعنی رضاخان، اتاتورک و امان الله خان اولین پروژه مشترک هویت زدایی از جامعه از طریق کشف حجاب بوده است.نگاه این طیف اغلب ناشی از نادیده انگاشتن جنبه های هویتی و اجتماعی حجاب و تقلیل سطحی نگرانه آن به عنوان مساله ای فردی و ابزاری برای جلوگیری از تحریک جنسی در جامعه است. ▪️طیفی هم وجود دارد که نگاهشان ناشی از سیاست زدگی و تعریف امر فرهنگی ذیل سیاست است و چون فکر می کنند، شکست هایشان در عرصه سیاسی ناشی از مسائلی مانند الزامی بودن رعایت حجاب و به طور کلی عدم پذیرش ولنگاری در حوزه فرهنگ است، به عقب نشینی از امر حیا و عفت به عنوان ابزار کسب قدرت می نگرند. این ها متوجه نیستند که برای استعمار، حجاب و روسری صرفا به عنوان سنگر اول و یک نماد در جنگ فرهنگی مطرح است که فتح سایر سنگرها را تسهیل می کند. ▫️حتی در خود غرب هم عقب نشینی فرهنگ عمومی در امر اخلاقی، همواره مرحله به مرحله و تدریجی بوده و هر وقت هم که حکومت ها و فرهنگ عامه بر اثر فشار اجتماعی اقلیت معمولا صاحب قدرت و رسانه متمایل به این نوع از آزادی ها عقب نشینی کرده اند، صرفا مطالبه اشکال جدیدی از این نوع از اباحه گری شکل گرفته است. حتی امروز هم که این مساله در غرب تا به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان پیشرفته است مطالبات جدیدی در زمینه ارتباط جنسی با کودکان و حیوانات و محارم مطرح می شود. ▪️اگر در فرانسه دختر مسلمان را از حضور در مدارس منع می کنند یا برای مساله ای خرد مثل ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در سواحل در پارلمان قانونگذاری می کنند، این مساله ناشی از این است که فرانسوی ها بر خلاف روشنفکری عامیانه حاکم بر این طیف از مذهبی ها به اهمیت نشانه شناسانه و هویتی حجاب و این که می تواند هویت سکولار جامعه فرانسه را به چالش بکشد، پی برده اند. ✍️میثم ظهوریان
شخصیت رسانه ▪️همان‌گونه که هر فرد دارای شخصیت است؛ رسانه نیز واجد شخصیت است. شخصیت رسانه، همان تصویری است که در ذهن شما شکل گرفته‌است. ▪️طبیعی است آدم‌های مستقل و «اهل پردازش» ذهن خود را به شخصیت بی‌اعتبار واگذار نمی‌کنند. برعکس، آدم‌های منفعل ذهن خود را به هر شخصیتی از رسانه واگذار می‌کنند. ▪️مهم است که ذهن خود را در اختیار کدام رسانه و با کدام شخصیت رسانه‌ای قرار بدهیم! سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چرا خبرنگاران در بعضی رسانه‌ها بر طبل جنگ می‌کوبند و از دروغ دولت‌ها چشم پوشی می‌کنند؟! ⭕️ مستند جنگی که نمی‌بینی درباره نقش کثیف رسانه‌ها در جنگ‌های امپریالیستی است و با نگاهی نو به روش‌های نوین تشویش اذهان و سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا و برخی دولت‌های غربی در ویتنام، افغانستان و عراق امروز می‌پردازد. نقشی که بر عهده رسانه‌هاست و زیرکانه جامعه‌ای را آماده غارت تمدنی دیگر می‌کند... 🎥 تماشا با زیرنویس فارسی: 🌐 B2n.ir/jnnm سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
نقش موثر والدین در رفع سلطه رسانه ای نوجوان . در این درس نقش والدین در رفع مشکل وابستگی نوجوانان به تلفن همراه پرداخته شده است.🌱 . سدید مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
24ـ نقش موثر والدین در رفع سلطه رسانه ای.mp3
14.35M
نقش موثر والدین در سلطه رسانه ای سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلبریتی هایی که به‌ خاطر پول هرکاری میکنند. 🔸محمد حسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا در مصاحبه خودش میگه: ۲۰۰۰میلیارد تومان روی نماوا سرمایه گذاری کرده و برای هر قسمت یک سریال معمولی ۳میلیارد و هر قسمت سریال سووشون ۸میلیارد هزینه شده است. ایشون در خصوص هنرمندان سینما میگه: بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ است! 🔸جالبه بعد از این حرف جنجالی ایشون، مجری می‌پرسه: نمی‌ترسید هنرمندان شما رو بایکوت کنن؟ که پاسخ میدن: نه مسأله پول هست، پول بده هرکاری می کنند! سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
مواظب سلامت فرزندانمان باشیم😍😍😍😍 کتاب های خوب بخوانید و در دوره هایی با این کلید واژه شرکت کنید 👇 سدید مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ سدید مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "عوامل موثر در استفاده زیاد از رسانه(۲)" سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
عصر شناخت.mp3
24.14M
| 🎧تبیین مفهوم رسانه در عصر شناخت و واکاوی جایگاه آن در حاکمیت 👤 محمدعلی شکوهیان‌راد 1️⃣ نسبت‌شناسی مفاهیم، دانش‌ها و تکنولوژی‌های بشری با اعصار تمدن‌سازی 2️⃣ آغاز مفهوم رسانه در حوزه‌ی کنترل جامعه از چه عصری آغاز شده است؟ 3️⃣ چیست و چه تفاوتی با دارد؟ 5️⃣ ، ضرورت اصلی در زمینه‌سازی جهانی مهدویت. @sadidmediaa
سدید مِدیا
#صوت | #نشست 🎧تبیین مفهوم رسانه در عصر شناخت و واکاوی جایگاه آن در حاکمیت 👤 محمدعلی شکوهیان‌راد 1
حتما هنگام رانندگی یا کار های خانه، صوت را پخش کنید و گوش دهید 👍 سدید مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
قسمت اول الحشاشین را در فیلیمو ببینید و نظر و تحلیل تان را برای ادمین سدید بفرستید ✔️ (داستان حسن ابن صباح از فاطمیون در مصر ) جالب اینجاست که پخش این سریال در شبکه نمایش خانگی به علت تحریف تاریخ و بد نشان دادن چهره ایرانی ها ممنوع شده است! اما فیلیمو این سریال را انتشار داده ... قدرت نمایی فیلیمو در برابر قانون ☠️ نظارت بر شبکه نمایش خانگی توسط ساترا که تعریفی ندارد حال به راحتی سریالی که تحریف تاریخ در آن اتفاق افتاده و رویکرد سیاسی مغرضانه دارد پخش می شود و هیچ کس جلو دار آن نیست. سدید مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت محافظای بعد دو روز سفر استانی و سه روز سفر خارجی و در حال برگشت از فرودگاه😎 سدیدمدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۳ سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینترنت و تغییر نظام پردازش اطلاعات در مغز سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa
سدید مِدیا
🎥 سندروم لایک با ما چیکار می‌کنه!!! 🎙سید علیرضا آل داود 🔸‌یکی از چیزهایی که آدم‌ها رو به شدت نسبت
سندروم گوشی خیالی : سندروم گوشی خیالی یا Phantom Phone Syndrome یک پدیده‌ای است که در آن افراد، حتی در حالی که دور از گوشی‌شان هستند، حس می‌کنند که گوشی در جیب‌شان در حال لرزیدن (ویبره) است. این اتفاق به حدی رایج شده است که حتی بدون وقوع رخداد جدیدی مانند دریافت تماس یا اعلان، احساس می‌کنند گوشی فعال شده است. این پدیده به نام‌های Ringxiety، Vibranxiety و FauxCellArm نیز شناخته می‌شود. روان‌شناسان معتقدند که این سندروم به نوعی با ترس از بی‌خبری ارتباط دارد. در عصر حاضر که شبکه‌های اجتماعی در تمام جنبه‌های زندگی ما حضور دارند، افراد بسیاری دائم در حال چک کردن آن‌ها هستند تا از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوند. این موضوع ممکن است باعث ترس و اضطراب از بی‌خبری شود. اما این سندروم به عنوان یک اختلال روانی رسمی در نظر گرفته نشده است . سدید‌مدیا جهادی از جنس رسانه 📲 @sadidmediaa