فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این عکسها خیره شو خیره شو
#من_رای_میدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قاطعانه ترین موضع ضد #فساد!
جلیلی: باید کسانی که عهده دار کار میشوند اجازه ندهند نه تنها رقبای آنها بلکه رفقای آنها به جیب ملت دست درازی کنند/ برخورد جناحی با فساد خودش یک فساد خسارت بار است...
#انتخابات
#سعید_جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نه در این حد
نه این حجم
نه با این کیفیت 🖤🖤🖤
به به چه دعاهای زیبایی👌🏻*
*تقدیم به همه عزیزان گمنام*
🌸👇🏻🌸👇🏻🌸👇🏻🌸
*اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن*
*اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن*
*اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن*
*اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن*
*اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن*
*اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم*
🌹🌹🌹🌹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امید به زندگی در غزه
🔺️فلسطینیها، خانههای ویران شده خود را در خان یونس در جنوب نوار غزه بازسازی می کنند.
#فلسطین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁با هدیه دادن به کودکان در عید غدیر، این سفارش امیرالمؤمنین(ع) را زنده کنیم
#غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنقدر کار در جامعه هست که میشود انجام داد
بدون اینکه سمتی، منصبی، حُکمی، ابلاغی در کار باشد.
شهید آیتالله بهشتی
شادی روحش صلوات🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدمت کردن به مردم؛ مانند شهدا
شهید حاج قاسم سلیمانی:
اگر تعلقات خودمان را زیر پا گذاشتیم میتوانیم مثل شهدا خدمت کنیم به این ملت،
اگر ما با تعلق بخواهیم خدمت کنیم، این خدمت به جایی نخواهد رسید.
✍ #تسلیم و #اطاعت
🔹 ميثم تمّار مردى است خرما فروش؛
در اثر تسليم و اطاعت، آن قدر مقام و منزلت يافت كه امامِ خود را به نورانيّت و به ولايت شناخت؛ و امير المؤمنين عليه السّلام ساعاتى چند در دكّان او مى رفتند و مى نشستند؛ و مانند دو برادر مهربان مأنوس بودند؛ و آن قدر از اسرار غيبى و معارف الهى به او آموختند كه هر بيننده را متحيّر مى ساخت.
📚 کتاب شریف «امام شناسی» ج۳، ص۳۷
▪️علامه طهرانی رحمة الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر گروههای شما باهم اختلاف پیدا بکنند، ممکن است اشخاصی که لایق این مقام نباشند، به این مقام برسند!
________________________________
#نهج_البلاغه
▫️فَإِذَا تَفَکرْتُمْ فِی تَفَاوُتِ حـَالَیهِمْ فـَالْزَمُوا کلَّ أَمـْرٍ لَزِمَتِ الْعِزَّةُ بـِهِ شـَأْنَهُمْ...وَ وَصَلَتِ الْکرَامَةُ عَلَیهِ حـَبْلَهُمْ مـِنَ الِاجْتِنَابِ لِلْفُرْقَةِ وَ اللُّزُومِ لِلْأُلْفَةِ وَ التَّحَاضِّ عَلَیهَا وَ التَّوَاصِی بِهَا»؛
🟤پس آن گاه که در زندگی گذشتگان مطالعه و انـدیشه مـی کنید، عهده دار چیزی باشید که عامل عزّت آنـان بـود...که از تفرقه و جـدایی اجـتناب کردنـد، و بر وحدت و همدلی هـمت گماشتند، و یکدیگر را به وحدت واداشته به آن سفارش کردند». عزّت حالتی در انسان است که مانع مـغلوب شـدن او در مـقابل دشـمنان مـی گردد.
📘#خطبه_192نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
📣📣📣 تعریف عدالت اقتصادی از نگاه دو کاندیدا⁉️⁉️⁉️
به اینفیلم نگاه کنید تا بدونید اگر امروز فاصله طبقاتی و فقر و بی عدالتی رو حس میکنید نتیجه عملکرد چه افرادی با چه نوع تفکر و الگوی اقتصادی هست!
به این فیلم نگاه کنید تا بعضیها متوجه بشین
#نگاه_اقتصادی دوکاندیدا کدام نزدیک به دید رهبری است
حتما حتما ببینید ونشر دهید
#اصلح را انتخاب کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 سعید جلیلی چه نسبتی با دولت آیت الله رئیسی دارد؟!
🔹 سوالی که هر دو بزرگوار به آن پاسخ دادهاند
موضوع
[حزن ممدوح]
#نهج_البلاغه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
اما بعد؛
«قُلُوبُهُمْ مَحْزُونَةٌ»
✅بیان موضوع
حُزن»، در لغت به معنی سختی زمین است و نفس را بخاطر غمی که برای آن بوجود می آید و موجب سختی و دگرگونی آن می شود، حزین می گویند و آن خلاف فرح و شادی است.هرگاه انسان چیزی را که مالک آن بوده و آن را دوست داشته و یا خود را قادر بر تملک آن می دانسته است از دست بدهد، حُزن بر او عارض می شود. از این رو گفته اند؛
«حزن» حسرت خوردن و درد كشيدن به خاطر فقدان محبوبى يا فوت مطلوبى است.
کلمه «حُزن» با مشتقاتش در قرآن کریم ۴۲ مرتبه بکار رفته است
اینکه در آیات و احادیث در مورد حزن سخنان مثبت و منفی وجود دارد به این جهت است که حزن دو نوع است:
الف: حزن مذموم
حزن مذموم، همان حزن به جهت از دست دادن منفعت دنیوی و یا رسیدن به مصیبت است که به طور مستقیم و غیرمستقیم در آیات و روایات مورد نهی واقع است.
خداوند مؤمنان را از این نوع حزن مبرا دانسته است؛
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِى كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» كسانى كه گفتند پروردگار ما الله است، سپس استقامت كردند، نازل مىشود، بر آنها ملائكه به اينكه خوف نكنيد و محزون نگرديد و بشارت باد شما را به بهشتى كه وعده داده شده بوديد»(۱)
🔻لازم است از طریق شناختن عوامل حزن مذموم ، آن را از خود دور کنیم ، که در ادامه مواردی ذکر می شود؛🔺
🔴شوق و رغبت به دنیا
امام صادق (ع) می فرمایند:
«الرَّغبَةُ في الدنيا تُورِثُ الغَمَّ و الحَزَنَ ، و الزُّهدُ في الدنيا راحَةُ القَلبِ و البَدَنِ»شوق و رغبت به دنیا موجب غم و حزن است و زهد و دلبسته نشدن به دنیا موجب راحتی قلب و جان است.(۲)
زیرا شادیهای دنیا زودگذر است و از پس آن اندوه و غمی است. بنابراین علاقه به آنها در واقع دلبستگی به امور فانی و زودگذر است و وقتی انسان چیزی را که به آن علاقه دارد، از دست بدهد دچار حزن و اندوه می شود.
🔴چشم داشتن به ثروت دیگران
حضرت پیامبر(ص) می فرمایند:
«مَن نَظرَ إلى ما في أيْدي النّاسِ طالَ حُزنُهُ ، و دامَ أسَفُهُ» .
هر کس به آنچه در اختیار مردم است چشم دوزد، حزن و تأسفش طولانی شود.(۳)
زیرا این فرد یکسره در حال مقایسه خود و دیگران است و از کم و کاستیهای زندگی خود غمگین و ناراحت است.
🔴حسادت
امام علی (ع) می فرمایند:
«مَا رَأَيْتُ ظَالِماً أَشْبَهَ بِمَظْلُومٍ مِنَ الْحَاسِدِ نَفَسٌ دَائِمٌ وَ قَلْبٌ هَائِمٌ وَ حُزْنٌ لَازِم».
ستمگری را شبیه تر به مظلوم از حسود ندیدم که نفس اندوه او دائمی و قلب او متحیر و سرگردان و حزن و اندوهش لازم و همیشگی است.(۴)
🔴ناامیدی
یکی دیگر از عواملی که موجب حزن و اندوه می گردد، ناامیدی است.
امام علی (ع) می فرماید:
«ذَلِكَ الْقَلْبُ... إِنْ مَلَكَهُ الْيَأْسُ قَتَلَهُ الْأَسَفُ»
اگر ناامیدی بر دل انسان چیره شود، تأسف خوردن او را از پای درآورد.(۵)
فردی که ناامید است، احساس حقارت و بدبختی می کند و این حس حقارت او را از عمل کردن باز می دارد و در نتیجه موجب حزن و اندوه او می شود.
🔴شک در قضا و قدر الهی
از عوامل حزن شک و بی توجهی به قضا و قدر الهی است.
شخص معتقد به قضا و قدر الهی هر آنچه را که خدا بر او مقدر کند، خیر می داند پس محزون نیست. چنانچه امام علی (ع) می فرمایند: «نِعْمَ اَلطَّارِدُ لِلْهَمِّ اَلاِتِّكَالُ عَلَى اَلْقَدَر»
اعتماد کردن به قدر الهی، چه طرد کننده خوبی برای غمهاستّ(۶)
🔴گناهان
گناهان از عوامل دیگر حزن می باشد که با استغفار انسان از این غصه رهایی پیدا میکند در کتاب نهج الفصاحه روایت می کند که حضرت پیامبر (ص) می فرماید:
«مَنْ اَكْثَرَ مِنَ الاِْستِغْفارِ جَعَلَ اللّه ُ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجا وَ مِنْ كُلِّ ضَيقٍ مَخْرَجا وَ رَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لايَحْتَسِبُ»
هر کس زیاد استغفار نماید، خداوند او را از هر غمی و از هر تنگیای خارج سازد و او را روزی دهد از جایی که گمان نمی کند.
🔻 ادامه دارد 👇👇
🇮🇷🇵🇸🇮🇷
🚩به کانال معرفتی واخلاقی " گمنام " بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574🇮🇷
ب: حزن ممدوح
روایات بسیاری وجود دارد که با توجه به مضامین آن درمی یابیم که در مقابل حزن مذموم، حزنی نیز وجود دارد که از طرف ائمه معصومین علیهم السلام مورد تایید بوده است.
امام سجاد علیه السلام می فرماید: اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ كُلَّ قَلْبٍ حَزينٍ وَ يُحِبُّ كُلَّ عَبْدٍ شَكورٍ»
خداوند هر قلب محزون و هر بنده شكرگزار را دوست دارد.(۷)
➖امام صادق علیه السلام می فرماید:
«قَرَأتُ في كِتابِ (ع) إنَّ المؤمنَ يُمْسي حَزينا و يُصبِحُ حَزينا ، و لا يَصْلُحُ لَهُ إلاّ ذلكَ»
در کتاب علی (ع) خواندم که همانا مومن شب و روز را به پایان نمی برد در حالی که حزین و غمناک است و بجز این حالت برای او شایسته نیست.
➖امام صادق (ع) هم فرمودهاند «الحزنُ شعار العارفين و لو حَجِبَ الحُزْنُ عَنْ قُلُوبِ العارِفين ساعةٌ لاسِتَغاثوا و لو وضع فى قلوب غيرهم لاسْتَنكروه»
«حُزن و اندوه علامت عارفان است اگر پوشيده شود حزن از دلهاى اهل معرفت به اندازه ساعتى (مراد از ساعت، زمان كوتاهى است) هر آينه استغاثه مىكنند، و اگر اين حزن در دلهاى غير آنها قرار داده شود استنكار مىكنند (محزون بودن خود را انكار مىكنند.
➖امام صادق عليه السلام :
أوحى اللّه ُ إلى عيسى ابنِ مريمَ عليه السلام : اكْحُلْ عَيْنَيكَ بمِيلِ الحُزنِ إذا ضَحِكَ البَطّالونَ .
خداوند به عيسى بن مريم عليه السلام وحى فرمود : آن گاه كه هرزگان مى خندند، تو با ميلِ اندوه بر چشمانت سرمه بكش .(۸)
✅مصادیق حزن ممدوح
اگر بخواهیم در یک قاعده کلی برای تشخیص حزن ممدوح بیان کنیم عبارت است از اینکه حزن ممدوح سازنده است یعنی بر خلاف حزن مذموم که هیچ نتیجه مثبتی ندارد و فقط افسردگی به دنبال دارد اما حزن ممدوح سازنده است و باعث می شود انسان حرکت داشته باشد.
✔️حزن برای کوتاهی در عبادات
مقصّر دانستن خود در پيشگاه الهى، و اينكه از عهده تكاليف الهى برنيامدهاند، آن طورى كه بايد طاعت و فرمانبردارى خدا را كنند، نكردهاند، و همين احساس است كه همانند امام چهارم (كه از كثرت عبادت ملقّب به زين العابدين است) را وادار مىكند كه در دعاى ابوحمزه ثمالى با سوز و گذار چنين گويد:
وَ مَا قَدْرُ أَعْمَالِنَا فِي جَنْبِ نِعَمِكَ وَ كَيْفَ نَسْتَكْثِرُ أَعْمَالاً نُقَابِلُ بِهَا كَرَمَكَ (كَرَامَتَكَ).... فَمَنْ يَكُونُ أَسْوَأَ حَالاً مِنِّي إِنْ أَنَا نُقِلْتُ عَلَى مِثْلِ حَالِي إِلَى قَبْرِي (قَبْرٍ) لَمْ أُمَهِّدْهُ لِرَقْدَتِي وَ لَمْ أَفْرُشْهُ بِالْعَمَلِ الصَّالِحِ لِضَجْعَتِي وَ مَا لِي لاَ أَبْكِي وَ لاَ أَدْرِي إِلَى مَا يَكُونُ مَصِيرِي وَ أَرَى نَفْسِي تُخَادِعُنِي وَ أَيَّامِي تُخَاتِلُنِي وَ قَدْ خَفَقَتْ عِنْدَ (فَوْقَ) رَأْسِي أَجْنِحَةُ الْمَوْتِ فَمَا لِي لاَ أَبْكِي أَبْكِي لِخُرُوجِ نَفْسِي أَبْكِي لِظُلْمَةِ قَبْرِي أَبْكِي لِضِيقِ لَحْدِي أَبْكِي لِسُؤَالِ مُنْكَرٍ وَ نَكِيرٍ إِيَّايَ أَبْكِي لِخُرُوجِي مِنْ قَبْرِي عُرْيَاناً ذَلِيلاً حَامِلاً ثِقْلِي عَلَى ظَهْرِي
و اعمال نيك ما در مقابل نعمت هاى تو چه ارزش دارد و چگونه اعمال زشتمان را با وجود لطف و كرم بى انتهايت بسيار بدانيم....چه كسى بد حالتر از من است، اگر با اين حالت به قبرم منتقل شوم، قبرى كه مهيا نكردهام آن را براى خوابيدن، و فرش نكردهام آن را با عمل صالح، چرا نگريم در حالى كه نمىدانم مسير من به چه طرف است، و مىبينم نفس با من خدعه مىكند، و روزگارم با من مكّارى و عقاب مرگ بر سرم پر و بال گشوده، چرا نگريم، مىگريم براى خروج نفس و جانم، مىگريم براى تاريكى قبرم، مىگريم براى تنگى لحدم، مىگريم براى سؤال منكر و نكير (دو فرشتهاى كه در قبر مسئول، سؤال هستند) از من، مىگريم براى خارج شدن از قبرم، در حالى كه برهنه و ذليل و حمل كننده سنگينى بار اعمالم بر پشتم هستم...»
✔️حزن به جهت نادانی و گمراهی مردم
از آیات قرآن و تواریخ به خوبی استفاده می شود که انبیاء الهی از گمراهی و نادانی مردم و از این که به بیراهه بروند، رنج بسیار می برند. خداوند می فرماید:« فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلي آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً»
«گویی می خواهی بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاک کنی اگر به این گفتار ایمان نیاورند».
➖«قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ ۖ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ»
خداوند در سوره یس در احوالات مؤمن آل یاسین عبارت جالبی بیان فرموده است که وقتی آن مرد الهی وارد بهشت شد از سر دلسوزی به قوم کافر گفت کاش قوم من از حقایق این عالم خبر داشتند...»
مردان خدا حتّى بعد از مرگ و شهادت نيز در فكر زندهها هستند. «يا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ»
🔻 ادامه دارد 👇👇
🇮🇷🇵🇸🇮🇷
🚩به کانال معرفتی واخلاقی " گمنام " بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574🇮🇷
✔️حزن به جهت از دست دادن نیکیها
از دست دادن نیکیها و فرصتها برای انجام اعمال شایسته، برای انسان مؤمن حزن آور است. چنانچه امام علی علیه السلام می فرماید:«إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ» از دست دادن فرصتها اندوه است.
این حزن، حزن ممدوح است مشروط بر این که شخص تصمیم بر جبران گذشته نماید و با استفاده از زمان حال به کسب نیکی و اعمال شایسته بپردازد. اما اگر شخص تنها افسوس گذشته را بخورد بدون جبران، این حزن ارزشمندی نیست بلکه نکوهیده است.
✔️حزن دلسوزانه و مشفقانه نسبت به مردم
خداوند می فرماید: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ»
به یقین، رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مومنان رئوف و مهربان است».
پس پیامبر و معصومین علیهم السلام هم حزن و اندوه دارند، که این یک حزن و اندوه خاص است که در راستای بندگی خدا و یکی از مصادیق یاد خداست.(۹)
➖مسلمان باید نسبت به گرفتاری های مسلمانان غصه و دغدغه داشته باشید و این یک معیار برای مسلمانی است در جلد دوم کافی شریف صفحه ۱۶۴ میخوانیم؛
پیامبر(ص)فرمود:
«مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» .
هركس صبح كند و توجهى به كارهاى مسلمانان نداشته باشد مسلمان نيست،و هركس فرياد كمكخواهى مسلمانى را بشنود و به او پاسخ نگويد و دادخواهيش نكند مسلمان نيست.
➖بالاتر از آن هم ،گفته شده که نشانه انسانیت دغدغه مندی است.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :مَثَلُ المُؤمِنينَ في تَوادِّهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ مَثَلُ الجَسدِ ؛ إذا اشتكى مِنهُ عُضوٌ تَداعى سائرُ الجَسَدِ بالسَّهَرِ و الحُمّى ».
مؤمنان در دوستى، عطوفت و مهر ورزى نسبت به هم چونان يك پيكرند؛ كه هرگاه عضوى از آن به درد آيد، ديگر اعضا را بى خوابى و تب فرا مى گيرد.(۱۰)
🌸شعر
بنیآدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بهدرد آورَد روزگار
دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بیغمی
نشاید که نامت نهند آدمی
✔️حزن به جهت مصائب اهل بیت
امام صادق علیه السلام می فرماید:
«نَفَسُ اَلْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِيحٌ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَةٌ وَ كِتْمَانُ سِرِّنَا جِهَادٌ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَجِبُ أَنْ يُكْتَبَ هَذَا اَلْحَدِيثُ بِالذَّهَبِ»
کسی که بر ما غمگین و از ظلم بر ما اندوهگین شود، نفس کشیدن او تسبیح و غم او برای ما عبادت است. سپس فرمود جا دارد این حرف با طلا نوشته شود.(۱۱)
این حزن ممدوح است زیرا یاد اولیاء خدا و دوستان او، نمونه ای از یاد خداست
💠داستان
راوی می گوید:
«دَخَلْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى بَعْضِ مَوَالِيهِ يَعُودُهُ فَرَأَيْتُ اَلرَّجُلَ يُكْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ فَقُلْتُ لَهُ يَا أَخِي اُذْكُرْ رَبَّكَ وَ اِسْتَغِثْ بِهِ»
با امام صادق عليه السّلام به نزد يكى از شيعيان براى عيادت رفتيم.ديدم كه آن مرد زياد آه و ناله مىكند.به او گفتم:اى برادر!پروردگار خود را به ياد بياور و از او كمك بخواه.
امام صادق(ع)فرمود:
« إِنَّ آهِ اِسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اِسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى» .
«آه»يكى از نامهاى خداوند است، كسى كه بگويد:آه،از خداوند كمك خواسته است.(۱۲)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📎پی نوشتها
۱.فصلت/۳۰.
۲.تحف العقول ،ص۳۵۸.
۳.أعلام الدين ،ص۲۹۴.
۴.كنز الفوائد، ج۱، ص۱۳۶.
۵.نهج البلاغه،حکمت۱۰۸.
۶.غرر الحکم، ج۱، ص ۱۳۳
۷.كافى، ج۲، ص ۹۹.
۸.بحار الأنوار ،ج۷۲،ص۷۱.
۹:توبه/۱۲۸.
۱۰.مسند ابن حنبل،ج۶،ص۳۷۹.
۱۱.بشارة المصطفی،ج۱ ،ص۲۵۷
۱۲.معاني الأخبار ج۱ ص۳۵۴
🇮🇷🇵🇸🇮🇷
🚩به کانال معرفتی واخلاقی " گمنام " بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574🇮🇷
https://www.masoudriaei.com/index.php/quranv/
ترجمه صوتی قرآن
باصدای بهروز رضوی
🇮🇷🇵🇸
https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574🇮🇷
240426_2102.mp3
14.2M
#جلیلی_اصلح #نشرحداکثری
🚨 ۱۱۸ ناگفته در مورد اصلح بودن دکترجلیلی
🔸 نگاه کلان محور و مدیت راهبری
🔸 سابقه موفق در اجرا
🔸 ساده زیستی و نبود هرگونه حاشیه فردی،خانوادگی و اقتصادی
🔸 نگاه تمدنی حتی به خردترین مسائل
🔸 تدین مثال زدنی و تعامل با همه گروهها
❗️ و ۱۱۸ نقطه مثبت
🎙 محمدمسلم وافی
حتماحتماحتما نشردهید
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حق نعمتی که به شما دادیم را به جا آورید🔸
خداوند می فرماید: «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»؛ یعنی چیزی را که به شما دادهایم، محکم بگیریدش!
این جمهوری اسلامی را خدا به ما داده؛ پس «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»!
حق رأی را به ما دادهاند و میتوانیم در یک انتخابات سالم شرکت کنیم؛ پس «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»!
اولاً بیا در رأی گیری شرکت کن، ثانیاً: از این فکرت برای انتخاب اصلح استفاده کن؛ نه اینکه با دو نفر مشورت بکنی، آنها بگویند فلانی خوب است، تو هم بگویی: به همین رأی می دهم!
یک ماه تحقیق کن.
استاد درس میدهد، این درسش «ما آتیناکم» است، خوب گوش کردن و خوب فهمیدنش، به قوت گرفتن است: «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»!
4.39M
🌿#همستر...
🌿#من_خوک_نیستم...
🌿#ویس_امنیتی...
🙄🙄
🇮🇷🌿🕊🌿🇮🇷
🌿 🇮🇷🇵🇸
https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574🇮🇷 🌿
🌿🕊🌿