فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دوره جامع انیمیشن دوبعدی ✨
🔰دوره جامع انیمیشن دوبعدی با محوریت انیماتوری ( فردی که در تولید انیمیشن قسمت بسیار مهم متحرک سازی کاراکتر ها را به عهده دارد) در سه بخش
1️⃣مقدماتی : شامل آموزش کامل نرم افزار Moho در 12 جلسه دو ساعته
2️⃣متوسط : شامل آموزش قواعد و قوانین 12 گانه دیزنی در انیمیشن دو بعدی به مدت 12 جلسه 2 ساعته
3️⃣پیشرفته که به صورت پروژه ای همراه با منتورینگ در 36 جلسه 4 ساعته که جمعا 192 ساعت در 96جلسه به مدت 5 ماه به طول می انجامد.
مزایا دوره :
✅گواهینامه معتبر زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از پایان کامل دوره تقدیم میگردد.
👌این گواهینامه در صورت ارائه برای کار، اعتباری برابر با مدرک لیسانس دانشگاه را به همراه دارد.
جهت ارتباط برای مشاوره و ثبت نام با ادمین کانال در ارتباط باشید
🆔@pouya_ad
آموزشگاه پویانمایی سفیر 👈@safircg
#انیمیشن #موشن_گرافیک #تدوین #بازی #کارگردانی #نویسندگی #انیمیت
animation.gif
60.5K
قانون اول انیمیت
۱_اصل فشردگی و کشیدگی
#Squash_and_stretch
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
اصل فشردگی و کشیدگی
🔹 قاعده squash and stretch یا قاعده فشردگی و کشیدگی بر پایه قانون جاذبه زمین است و برای هر جسمی در اطراف هم قابل بحث است. این که یک جسمی هنگام برخورد حالت فشردگی داشته باشد بیان کننده میزان نرم بودن آن را نشان میدهد پس اصل فشردگی و کشیدگی در انیمیشن سازی به طور مستقیم ما را به نوع و متریال آن جسم آشنا میکند. ممکن است در انیمیشن از یک دایره به عنوان توپ استفاده کنید و هنگامی که این دایره به زمین برخورد میکند دارای یک حالت فشردگی خواهد داشت برای مثال اگر گوی فلزی باشد دارای فشردگی کمی خواهد داشت و ارتفاعی که پس از برخورد میگیرد هم بسیار کم است اما اگر یک توپ بادی درنظر بگیریم دارای فشردگی بیشتر خواهد بود و با ارتفاع قابل توجهی روبرو هستیم و همچنین تعداد دفعات برخورد دوباره به زمین هم با حالت گوی فلزی کاملا متفاوت است. پس رعایت این اصل کاملا در واقعیت سازی اجسام در #انیمیشن سازی تاثیر مستقیم دارد. در برخورد اجسام مثلا برخورد جسم به زمین در هنگام برخورد، اصل فشردگی اتفاق میافتد و در هنگام رها شدن و بلند شدن از زمین اصل کشیدگی اتفاق می افتد. این اصل فقط بر روی اجسام هم اتفاق نمی افتد بلکه در حرکت کاراکتر نیز دیده میشود، #انیماتورهای حرفه ای بر این اعتقاد هستند که استفاده از قانون فشردگی و کشیدگی نباید دیده شود بلکه می بایست توسط مخاطب “حس شود”. حتما باید توجه داشته باشید که حجم #کاراکتر بیش از اندازه دچار تغییر نشود؛ بطوریکه مخاطب با دیدن حرکت احساس نکند که سایز آن در حال اضافه شدن و خارج شدن از حالت نرمال است.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
🇮🇷🇮🇷 پیروزی شکوهمندانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مقابل ولز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بر ملت شریف ایران و هنرمندان عزیز کشور مبارک باد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴 روابط عمومی آموزشگاه پویانمایی سفیر
@safircg
animation.gif
70.1K
قانون دوم انیمیت
۲- اصل پیش بینی
#Anticipation
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون دوم انیمیت
۲_اصل پیش بینی
🔹دومین قاعده از قوانین ۱۲ گانه دیزنی، اصل پیشبینی یا #Anticipation است. هر حرکت و موشنی که در یک انیمیشن ساخته میشود شامل سه بخش میشود:
۱_آماده سازی برای حرکت
۲_ خود حرکت
۳_ پایان حرکت
مرحله پیش بینی به حالت اول اشاره دارد که پیش شروع حرکت اشاره دارد. تصور کنید میخواهید صحنه ای از شوت کردن یک توپ با پا را #انیمیت کنید، اگر کاراکتر که قصد شوت را دارد پای خود را با فاصله به توپ در قبل از عمل شوت کردن قرار دهد یا پای خود را زیاد به عقب ببرد، این انتظار وجود دارد که شوت محکم و سنگینی قرار است زده شود و اگر فاصله کم باشد و زاویه عقب بردن پا کم باشد شوت آرامی داریم. رعایت کردن این نکته دقیقا یعنی اصل پیشبینی؛ یعنی حرکت کاراکتر باید پیش از حرکت برای بیننده و مخاطب قابل پیش بینی باشد.
👌#انیماتورهای حرفه ای قبل از حرکت اصلی، روی یک یا دو حرکت کوچک کار می کنند تا به بیننده علامت دهند که قرار است چه اتفاقی رخ دهد. مثلا در #انیمیشن میگ میگ گرگ زمانی که در حال سقوط از دره یا کوهی بود همیشه قبل از افتادن به سمت پایین خود دو باره نگاه میکرد و بعد سقوط اتفاق می افتاد.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
سلام و احترام
نماهنگ «هموطن سلام» کاری از موسسه سینمایی سفیر امشب ساعت ۸:۵۰ از شبکه قرآن برای اولین بار پخش میگردد.
26.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
🌷نماهنگ "#هموطن_سلام"🌷
🌷اثری انقلابی و فاخر از بچههای شهر مقدس قم.
✊مشتی بر دهان دشمنان نظام
برای ارتباط با مجموعه سینمایی سفیر با ما در ارتباط باشید @pouya_ad
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون سوم انیمیت
۳- استیجینگ یا خلاصه گویی
خلاصه گویی در #انیمیشن، بسیار شبیه #تدوین و ترکیب (composition) در آثار هنری است. منظور از خلاصه گویی این است که شما باید از عنصر “#حرکت” برای هدایت “چشمان بیننده” استفاده کنید و توجه او را به آن چه در صحنه اهمیت بیشتری دارد، معطوف نمایید. تمرکز را روی مهمترین چیز در صحنه حفظ کنید و حرکات کم اهمیت سایر چیزها را متناسب با آن به حداقل کاهش دهید. در یک کلام، #Staging یعنی هیپنوتیزم مخاطب؛ به طوری که اختیار مردمک چشم بیننده با حرکات جهت داده شده در انیمیشن باشد.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
689.2K
🔰نکته آموزشی😉
قانون چهارم انیمیت
۴- حرکت «مستقیم رو به جلو» و «حالت به حالت»
مطابق اصول و #قواعد 12 گانه #انیمیشن سازی که #دیزنی پایه گذاری کرده است، دو راه عمده برای کنترل طراحی های انیمیشن وجود دارد: مستقیم رو به جلو و حالت به حالت. هر کدام از این دو مورد فواید مربوط به خود را دارد و غالبا هر دو با یکدیگر ادغام می شوند. حرکت مستقیم رو به جلو شامل طراحی فریم به فریم از ابتدا تا انتهاست. اگر به دنبال ایجاد حرکات واقعی و روان هستید، حرکت مستقیم رو به جلو بهترین گزینه خواهد بود.
به کمک تکنیک حالت به حالت، شما فریم ابتدایی و پایانی و در برخی موارد چند فریم کلیدی (key frame) میانی را طراحی خواهید کرد. سپس باید بازگردید تا طراحی باقی مانده را کامل کنید. این تکنیک به شما کنترل نسبتا بیشتری در صحنه داده و امکان افزایش بار دراماتیک حرکت را فراهم خواهد ساخت
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
📣 اخبار
مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تا تاریخ ۱۰ آذرماه تمدید شد.
🔹 قالبهای بخش رقابتی:
فیلم داستانی
مستند
پویانمایی
نماهنگ
فیلمنامه
تولیدات تلویزیونی
🔻 آدرس سامانه فانوس جهت ثبتنام اثر:
🔗 Fanoos.AmmarFilm.ir
📞 شماره تماس دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰
🔰 با ما همراه باشید🔰
✅ @safircg
animation.gif
217.9K
قانون پنجم انیمیت
۵- دنبالهها و عمل هم پوشانی
(Follow through and overlapping action)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون پنجم انیمیت
۵- دنباله ها و عمل همپوشانی
وقتی یک شیِ #متحرک ناگهان متوقف می شود، اجزای مختلف آن با سرعتهای متفاوتی از حرکت باز می ایستند. به طور مشابه، همه اجزای یک شی نیز با یک سرعت حرکت نمی کنند. این مطلب، پنجمین اصل از قواعد 12 گانه #انیمیشن سازی #دیزنی را شکل می دهد.
اگر #کاراکتر شما در طول صحنه می دود، سرعت جابجایی بازوها و پاهای او باید با سرعت حرکت سر متفاوت باشد. این عمل، «#هم_پوشانی» نام دارد. مشابه همین حالت، وقتی کاراکتر پس از دویدن می ایستد، موهای او همچنان تا چند فریم بعدی به حرکت ادامه میدهد تا ساکن شود. این عمل «دنباله» است. این دو قاعده، از جمله مهم ترین قواعد 12 گانه انیمیشن سازی دیزنی هستند که شما برای اینکه انیمیشن خود را به واقعیت نزدیک کنید، بسیار کاربردی می باشند. مقاله زیر در این باره نکات و تکنیک های خوبی را به شما آموزش داده است.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
349.5K
قانون ششم انیمیت
۶-افزایش و کاهش سرعت
Slow in and slow out
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون ششم انیمیت
۶- افزایش و کاهش سرعت
بهترین راه برای درک مفهوم سرعت های افزایشی و کاهشی این است که ببینیم یک ماشین متحرک چگونه شروع به حرکت کرده و پس از مدتی متوقف می شود. ماشین در آغاز و پیش از شتاب گرفتن، به کندی حرکت می کند. حرکت معکوس نیز زمانی اتفاق می افتد که ماشین ترمز کند. در انیمیشن، این اثر با افزودن فریم های بیشتر در سکانس حرکت شروع و پایان بدست می آید. با استفاده از اصل ششم از قواعد 12 گانه انیمیشن سازی در انیمیت خود، می توانید اشیاء را طبیعی تر جلوه دهید. برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید به سری مقاله سیر اصولی انیمیشن درباره کاهش و افزایش سرعت مراجعه کنید.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون هفتم انیمیت
۷- قوس (Arc)
وقتی کارتان انیمیشن است، بهتر است با قوانین فیزیک هم مأنوس باشید. اغلب اشیاء در هنگام حرکت از یک قوس و مسیری کمانی تبعیت می کنند. انیمیشن شما نیز باید چنین رفتاری را منعکس کند. به عنوان مثال، وقتی توپی را به هوا پرتاب می کنید، آن توپ مسیری قوسی شکل را دنبال می کند که این مسیر، اثر نیروی جاذبه زمین بر آن توپ می باشد.
مقالات متعددی در خصوص جاذبه ی زمین و فیزیک در انیمیشن موجود است که میتوانید مطالعه کنید.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
129.9K
قانون هشتم انیمیت
۸- عمل یا حرکت ثانویه
(Secondary action)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون هشتم انیمیت
۸- عمل یا حرکت ثانویه (Secondary action)
از حرکت های ثانویه برای تائید و تاکید بیشتر بر اکشن اصلی در یک صحنه استفاده می شود. افزودن حرکت های ثانویه باعث اضافه شدن ابعاد بیشتری به کاراکتر و اشیای شما خواهد شد.
حرکت ظریف موهای کاراکتر شما هنگام راه رفتن، یا شاید حالت چهره و بازگشت شیء به حالت اول خود، نمونه هایی از این قاعده هستند. باید توجه داشت در هنگام استفاده از این قاعده در انیمیشن، حرکت ثانویه نباید به گونه ای باشد که حرکت اصلی و اولیه را تحت الشعاع خود قرار دهد.
مطالعه جزئیات در این خصوص را در مقاله سیر اصولی انیمیشن (عمل ثانویه) به شما پیشنهاد می کنیم.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
258.1K
قانون نهم انیمیت
۹- زمان بندی
(Timing)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون نهم انیمیت
۹- زمان بندی (Timing)
نهمین مورد از قواعد 12 گانه انیمیشن سازی، موضوع تایمینگ یا زمان بندی است. برای درک این مفهوم نیز، باید به قوانین فیزیک مراجعه کرد و آن چه که در دنیای حقیقی اتفاق می افتد را در دنیای انیمیشن مدل سازی نمود. در این بخش، تمرکز بر روی زمان بندی است.
در انیمیشن، اگر شما شیای را به سرعت یا به آرامی حرکت دهید (سرعتی بیشتر یا کمتر از سرعت طبیعی آن)، نتیجه کار باورپذیر نخواهد بود. در حقیقت با استفاده از زمان بندی صحیح، کنترل حالت و واکنش کاراکترها و اشیاء آسان تر می شود. البته این استثنا را می توان قائل شد که بعضی کاراکترهای شما می خواهند این حصار و قاعده را بشکنند. خصوصا وقتی در یک دنیای تخیلی سیر می کنید، مثلا لاک پشتی داستان شما سریع تر از دیگر کاراکترها حرکت کند. با این وجود، اگر قرار است این قانون را اعمال کنید، باید بی تناقض و یکپارچه در همه جای فیلم عمل کنید. برای درک بهتر از تایمینگ، مقاله نوشیکا در این باره را با عنوان سیر اصولی انیمیشن (Timing and Spacing)، مطالعه کنید.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
329K
قانون دهم انیمیت
۱۰- اغراق
(Exaggeration)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون دهم انیمیت
۱۰- اغراق (Exaggeration)
واقع گرایی یا رئالیسم بیش از اندازه می تواند انیمیشن را خراب، خسته کننده و استاتیک کند. در عوض، با اندکی اغراق در کاراکترها و اشیای صحنه می توان آن ها را به حالت دینامیک درآورد. تا جایی که ممکن است، به دنبال راه هایی برای شکستن محدودیت های ظاهری کاراکتر باشید تا انیمیشن شما پویاتر بنظر برسد. برای اینکه بیشتر با مفهوم اغراق در انیمیشن آشنا شوید، مقاله سیر اصولی انیمیشن (EXAGGERATION) را مشاهده کنید.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
198K
قانون یازدهم انیمیت
۱۱- طراحی
(Solid drawing)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون یازدهم انیمیت
۱۱- طراحی (Solid drawing)
برای کار انیمیشن، حداقل لازم است اصول طراحی را بلد باشید. این اصول شامل چگونگی طراحی سه بعدی، درک فرم و آناتومی، وزن و حجم و نورها و سایه ها می باشد.
هنگامی که شما در این خصوص نیز تمایل به ساختارشکنی دارید، باز هم لازم است بی تناقض و یکپارچه عمل کنید. اگر دنیای شما، مثلا درهای شل و ول دارد و پرسپکتیو آن، کج و معوج است، این مدل از پرسپکتیو را در همه کار آن انیمیشن لحاظ کنید. در غیر این صورت، همه چیز به هم خواهد ریخت.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
animation.gif
308K
قانون دوازدهم انیمیت
۱۲- جذبه و گیرایی
(Appeal)
@safircg
🔰نکته آموزشی😉
قانون دوازدهم انیمیت
۱۲- جذبه و گیرایی (Appeal)
کاراکترهای شما، اشیا و جهانی که در انیمیشن به آن می پردازید، باید به اصطلاح خودمانی، قاپ بیننده را بدزدد! گیرایی در یک کار باید شامل دیزاین قابل فهم، طراحی مناسب و شخصیت پردازی باشد. هیچ فرمولی برای دستیابی به این واقعیت کشف نشده، اما یک تجربه ارزشمند وجود دارد. آن تجربه این است که گیرایی با تکامل و ارتقای کاراکتر شروع می شود و سپس، قادر است تا داستان شما را به کمک هنر انیمیشن انتقال دهد.
🔰با ما همراه باشید🔰
@safircg
ولادت با سعادت سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به ساحت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و جمیع شیعیان تبریک عرض می نماييم.
@safircg