eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
516 دنبال‌کننده
376 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📸اختتامیه دومین جایزه شهید محمدحسین حدادیان آیین اختتامیه دومین جایزه شهید محمدحسین حدادیان و رونمایی از کتاب گلستان هفتم{انتشارات آستان قدس رضوی}، در باغ کتاب تهران برگزار شد. این کتاب شامل ۲۲ داستان درباره ماجرای شهادت محمدحسین حدادیان و عرفان‌های نوظهور، سلفی تکفیری، صوفیه، وهابیت، بهائیت و داعش است که در نخستین دو سالانه جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان برگزیده شده‌اند. 🆔 @safiresheytan🕸
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📔 گلستـان هفتـم(۲۲ داستان از ۲۲ نویسنده) داستان - بزرگسال | این کتاب حاوی داستان‌هایی با موضوعات کمتر پرداخته شده از «فرقه‌های ضاله و عقاید انحرافی»است. تمام داستان‌های «گلستان هفتم» در نخستین دوره دو سالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان برگزیده شده‌اند. ✅ ۱۰ داسـتان منتخب این کتاب، ماجرای به شهادت رسیدن محمدحسین حدادیان توسط دراویش گنابادی را با حفظ واقعیت و بهره‌گیری از تخیل، از زوایای مختلف روایت کردند. عرفان‌های نوظهور، سلفی تکفیری، صوفیه، وهابیت، بهائیت، داعش و ... موضوع ۱۲ داستان دیگر کتاب است. [۲۰۸صفحه قطع رقعی چاپ اول 📬لینک ثبت سفارش https://B2n.ir/u10564 ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ 🔻آشنایی بیشتر با شهید حدادیان 🆔 @safiresheytan🕸
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 ✴️اعلام خطر آیه الله محسن اراکی نسبت به برخی جریانات عرفانی و پیروان محمدحسین طهرانی و هاشم حداد 🔻آش برخی از جریانات عرفانی (همچون فرقه لاله زاری و پیروان سیدهاشم حداد و طهرانی) آنقدر شور و تند شده که آقای محسن اراکی نیز، زبان به اعتراض گشوده و صراحتا با ذکر نام حداد و… این فرقه ها را به تندی نقد نموده است. ⚠️او معتقد است که این افراد، صرفا اهل ادعا هستند و قصد فریب مردم را دارند و کسانی که واقعا عارف باشند، چنین سخنانی را بر زبان نمی آورند. او سپس با ذکر برخی ادعاهای سید هاشم حداد، تاکید می کند که یک عارف چنین حرف هایی نمی زند… وی در نهایت نسبت به تالیف و انتشار کتاب در شرح حال افرادی مانند سیدهاشم حداد اعتراض نموده و عرفان بدون فقاهت را نفی می کند. ➕کلام امام هادی علیه السلام درباره خدعه گران مدّعی عرفان اهل بیتی را اینجا ببین 💢جهت مشاهده ویدیو کامل اینجا کلیک کن 🆔 @safiresheytan🕸
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻محمد حسین شهریار: پنج بت در زندگی داشتم که برای تائب شدن باید آنها را می شکستم؛ ۱. ابتلا به مواد مخدر ۲. عشق مجازی ۳. تصوف و درویشی ۴. موسیقی ۵. رفقاء 🙏به توفیق الهی این همه بت را شکستم اما بعد، [مردم و مسئولین] طوری مرا کردند، که جز خدا برای من باقی نماند.😔 🦋شهریارا حرم عشق مبارک بادت 🦋که در این سایه دولت به پناه آمده ای ⚠️تذکر مهم: دوری جستن از اندیشه های صوفیانه و به کار گیری هنر در خدمت اسلام و قرآن توصیه به عنوان یکی از دوستداران زبان و ادبیات فارسی است. بنابر این مخالفت با تصوف ودرویشی را نباید به معنای مخالفت با دانست. کما اینکه مخالفت با اندیشه های انحرافی یک دانشمند، بازیگر و فوتبالیست مشهور به معنای مخالفت با علم و هنر و ورزش نیست.💯 🆔 @safiresheytan🕸
✴️ فردوسی غلط اضافی کرده و پیش خدا گردنش گیر است اما مولوی راست راست آزاد است هر چه خواست بگوید❗️ 💥محمد حسین تهرانی معتقد است : به دلیل آنکه در یک بیت شعر خود، فرمان شاه و فرمان خدا را در یک ردیف قرار داده، شاعر درباری و جیره خور پادشاهان ظالم و توجیه گر جنایات آنان بوده است و به همین دلیل عندالله مسئول و مواخذ است. این موضع گیری تند در حالی است که او و پیروانش نسبت به انحرافات گسترده موجود در اشعار ساکت هستند و مهر سکوت بر دهان منتقدان می زنند. 🔻تهرانی در انتقاد از فردوسی می نویسد: 💬گفتار فردوسی " چه فرمان یزدان چه فرمان شاه" بر اساس مذهب زرتشتیان است که شاه را نماینده خدا می دانند؛ به اسلام چه مربوط؟ اسلام خودِ یزدان را که در مقابل اهرمن است، ردّ می کند و اعتقاد به او را شرک و ثنویت می داند تا چه رسد به سایه یزدان و نماینده او. فردوسی در مقابل این غلط کاری هائی که نموده است؛ این خلط و خبط هائی که آورده ؛ در موقف عرصات قیامت در پیشگاه عدل پروردگار وقوف دارد؛ و باید از عهده بر آید. این اشعاری که حقایق را کنار می زند و اطاعت سلطان و شاه و حاکم هر چه باشد و هر که باشد را به مردم تحمیل می کند... باری؛ ما در اینجا سخن را در تفسیر کلام ایشان توسعه دادیم تا مردم بدانند در هر زمانی حکّام جائر برای عوام فریبی، نظیر چنین افرادی را در دستگاه خود داشته اند و آنها را می پروریده اند تا برای عوام الناس مهر سکوتی باشند.❶ 💠🔅💠🔅💠 💡به راستی چگونه است که سخن فردوسی "چه فرمان یزدان، چه فرمان شاه" او را به پیشگاه عدل الهی حاضر می کند اما "چه از نسل عمَر و چه از نسل علی" گفتن مولوی، او را به پای میز محاکمه نمی کشاند! پس امام حیّ قایم، آن ولیّ است خواه از نسل عُمَر، خواه از عَلی است چرا آقایان نسبت به اینگونه اشعار مولوی که حقایق را انکار نموده ساکت اند؟ 🤔چگونه است که رگ غیرت آقایان در آنجا که فرمان اقطاب خود را مقدم بر فرمان خدا می دارند حتی اگر به "خوردن لیوان خون" و "خودکشی" بیانجامد، بالا نمی زند و اطاعت از قطب در هر شرایطی را به مردم تحمیل می کنند⁉️ 🔻علامه مرتضی رضوی در پاسخ به این سوالات می نویسد: ⚠️برای آقایان؛ فردوسی نمی تواند مانند مولوی، صدرا، حافظ و... اسوه و الگو باشد چرا؟ برای این که او حد و مرز و را حفظ کرده است،فردوسی هیچ اصلی از اصول دین را تحریف نکرده است و به جنگ لا اله الا الله نرفته است ...جرم او این اسـت که به غیرت، دفاع، مردانگی و دشمن شنــاسی دعوت می کند‼️ با همه اینها؛ فردوسی نیز یک هنرمند است و شاهنامه یک شاهکار هنری است و بس. باید جایگاه هنر، ادبیات و علوم تجربی و علوم انسانی، فلسفه، همگی کاملاً متمایز و مشخص باشد.💯 باری؛ ما در اینجا سخن را در تفسیر کلام ایشان توسعه دادیم تا مردم بدانند چگونه این جماعت نسبت به افرادی که در دستگاه خود هستند توجیه گر اند و حقایق را کنار می زنند. --------- ❶رساله نوین، محمد حسین تهرانی، ص۱۲۵ 🆔 @safiresheytan🕸
🔥 👹 ⚠️از یک لیوان خون تا یک تشت خون 🔻محمد حسن وکیلی ماجرای نوشیدن خون جاری از جنازه علامه تهرانی توسط یکی از مریدانش را اینگونه تعریف می نماید: 💬در میان ارادتمندان مرحوم علامه جوانی بود حدوداً بیست ساله، بسیار پرشور و از محبان با حرارت اهل بیت علیهم‌السلام. ولی در کارها گاهی تعادل را رعایت نمی‌کرد.در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در هنگام دفن از زخم بدن مرحوم حضرت علامه مقداری خون بیرون زده بود و تشتی آوردند و شستند. این فرد رفت جلو و مقدار كمی از خونابه‌ها را نوشيد. این مقدار آن چیزی است که بنده از مراسم تشییع جنازه در یادم هست. ***** 🤔سوال مهم این است که این جوان تحت چه تعالیمی از تعادل خارج شده و چگونه شستشوی مغزی داده شده تا راضی به انجام چنین عمل چندش آوری گشته است⁉️ 📛واقعیت این است این جوان، "ماجرای لیوان خون" مراد خود یعنی محمد حسین تهرانی را خوانده بود. او قبلاً مجوز خون آشامیدن را بر اساس از خودِ استاد گرفته بود. او خوانده بود که استادش به نشانه تواضع دربرابر پیر و مرادش(هاشم حداد) حاضر بوده لیوان خون را سر بکشد. بنابراین ملامتی نیست اگر جوان در موقعیتی مشابه، همچون استادش عمل متواضعانه دیگری انجام دهد. 🆔 @safiresheytan🕸
🔥 🔻سید محمد محسن حسینی طهرانی نویسنده کتاب «نور مجرد» که در احوالات عرفانی پدرش (نویسنده روح مجرد) نگاشته، در باره مقامات حداد به نقل از پدر، افزون بر آن چه در روح مجرد آمده، در کتاب «اسرار ملکوت» می‌نویسد: 🔸 «آنچه را که ایشان {حداد} می‌گفتند حق بود که از زبان ایشان جاری می‌شد. و اگر ایشان می‌گفتند محمد حسین این لیوان خون است بخور، می خوردم… من وجود متجسد اله را مشاهده می‌کردم… نه اینکه کلام ایشان بعد انطباق بر واقع کند و مؤید با واقع باشد بلکه کلام ایشان مولد حق است، حق همان است که از کلام ایشان بیرون می‌آید… من با آقای حداد ور رفتم تا به اینجا رسیدم.» 💬محسن طهرانی در ادامه داستان لیوان خون می‌گوید: «پدر در حضور ما و اخوی آقا محمد صادق گفتند و لیوان را بالا بردند. آیا سر ما را شیره مالیدند؟ خیر، و الله و بالله قسم این کار را می‌کردند. چرا؟ چون نجاست دم تشریعی و اعتباری است که از وحی آمده و اگر کسی متصل به وحی است او اعلم به تشریع است. آیا کلام ولی که مقام وحی رسیده ارزش اضطرار را ندارد؟ این دو دو تا چهارتاست.» ❶ ⚠️این حرف آقای حسینی طهرانی در باره لیوان خون، مبتنی بر این اصل عرفانی است که حرف و حکم عارف کامل و قطب مانند و بلکه عین حکم خداوند است و هیچ مدرک و سند دیگری نمی‌خواهد. محمد محسن طهرانی در تبیین حجیت اقوال و افعال قطب، ماجرای یکی از سخنرانی‌های خود در مجلس پدرش را چنین شرح می‌دهد: 💬 «بنده در کمال جرأت و صراحت و بی پروایی به ادامه سخن پرداختم و نتیجه کلام به این نکته ختم گردید که: فعل و گفتار ولی خدا برای انسان حجت است، و در صورت امر و دستور ولی خدا بر انجام یک فعل، اتیان آن عمل واجب، و در صورت نهی و تحذیر ولیّ خدا از انجام یک عمل، اتیان آن فعل و کار، حرام و مبغوض حضرت احدیت خواهد بود؛ گرچه انسان نسبت به {درستی} کار خویش {در برابر قطب} قطع و یقین داشته باشد، و نباید با وجود قطع به خلاف دستور ولی خدا لحظه‌ای در انجام و یا ترک فعل درنگ ورزد، و هیچ تصور خلافی نباید به ذهن و نفس او خطور نماید، و اگر نمود با استعاذه و استغفار آن را برطرف نماید … این سخن و کلام از حقیر آن چنان قاطع و کوبنده بود که همگی افراد و شنوندگان را در بهت و حیرت و تعجب ژرف قرار داد. و مرحوم والد سر را به زیر انداخته بودند و به عرائض حقیر توجه می‌کردند. پس از اتمام منبر و آمدن به منزل، مرحوم والد در حالی که هنوز لباس خود را تغییر نداده بودند، در ایوان منزل ایستادند؛ و فرمودند: 📛 آقا سیّد محمّد محسن، درویش!نفست گرم» ❷ --------------- ❶ اسرار ملکوت، ج ۲، ص ۴۳ ❷اسرار ملکوت، ج ۳، ص ۲۲۶ 🆔 @safiresheytan🕸
🌠 🤔تاملی بر خبر دستگیری فرد مدعی ارتباط با امام زمان در تبریز 🎥 پلان اول: شاگرد دروغین با مدرک دیپلم(دستگیر شده به جرم یک ادعا) ❌می گفتم شاگرد آقای حسن زاده آملی هستم. قبل از شروع کلاس ها، صوت و نوار های آقای حسن زاده آملی را پخش می کردم. خانم ها هم شیفته من می شدند. 🎥پلان دوم: شاگرد راستین با مدرک دکترا(ادعای طی الارض+ مکاشفه+ ارتباط با امام زادگان کل کشور + اموات+احضار ارواح) ❌بنده (منصوری لاریجانی) با حضرت علامه حسن‌زاده آملی، باهم مکاشفاتی و طی الارض داشتیم 👻احضار ارواح شدیدی داشتند 😱با ارواح امام‌زادگان شب‌ها گفتگو می‌کردند و می‌پرسیدند پسر کی هستی از کجا آمده‌ای ... روح سید حیدر آملی، ابن سینا و ملاصدرا را احضار می‌کردند.😂 🆔 @safiresheytan🕸
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🚦 🔰آیه الله صافی: 💬قرار دادن فلسفه_ آن هم نه فلسفه خالص بلکه مختلط یا به اصطلاح عرفانِ عرفای معلوم الحال که از آن به تعبیر می‌کنند_ در حوزه ها و دانشگاه ها همین خطر را دارد که حاصل آن؛ [پرورش] صاحبان مشاربِ باطله و منحرف[باشد] و تبدیل حوزه دینی و مذهبی و جعفری به حوزه فلسفی یونانی و این و آن، و به قول بعضی حکمت متعالیه خواهد شد. نگرشی بر فلسفه وعرفان، ص۱۲۰ 🔰دکتر یحیی یثربی: 💬من بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم که درصد مهمی از رواج عرفان به صورت کاذب و به نقش حوزه و باز می‌گردد که عرفان را به صورت مکتب درآورده و در و ده‌ها مرکز به تدریس و ترویج آن مشغول هستند.(فریب سراب ص۲۱۳) 💬اگر ما مبارزه با این را از حوزه و دانشگاه آغاز نکنیم ،چندان در راهنمایی مردم موفق نخواهیم بود(فریب سراب ص۳۳) 🆔 @safiresheytan🕸