eitaa logo
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
483 دنبال‌کننده
958 عکس
717 ویدیو
117 فایل
اهـداف کـانـال: 🔸انـتـشار مفـاهـیم و مـتـون دیـنـی 🔹 تحـلیل اخبـار و رویـداد هـا 🔹 انـتـشار اطـلاعـیه های مهـم شهـرستـان 🔸تقویت اتـحاد بیـن نیـروهـای ارزشـی و انـقلابـی [محمـدرضـا حــدادیـان]
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴انا لله و انا الیه راجعون قرین شدن درگذشت رهبر حضرت آیت الله مصباح یزدی به شب شهادت رهبر، حزن مومنین را مضاعف کرد و خشنودی اهل نفاق را فزونی بخشید. این مصیبتها را به حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنیم 💻 @sagalein_hadadian
حشرکما الله و ایانا مع مولاتنا فاطمه الزهرا (علیها السلام) @sagalein_hadadian
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه مصباح به لحاظ سنی بزرگ تر از رهبر انقلاب بود اما در مواجه با ولایت تواضع و فروتنی را ببینید 🇮🇷 @voinews
🔻فقط با «اقتدار» می‌توانیم منافع‌مان را از دشمن پس بگیریم 🔻اگر دشمن در همۀ سیاسیون ما اقتدار می‌دید، جرأت نمی‌کرد سردار سلیمانی را بزند 🔻امید دشمن به مسئولین ضعیفی است که حتی از به‌کار بردن واژۀ انتقام هم خودداری می‌کنند ➖ بسیاری از سیاست‌مداران ما در نشان‌دادن اقتدار ایران قهرمان، کوتاهی می‌کنند. سیاست‌مداران ما در عرصۀ دیپلماسی یقیناً کوتاهی کردند و ما فراوانی واژۀ «انتقام» را از آنها کم می‌شنویم؛ آن‌هم در مقابل دشمنی که فقط با اقتدار می‌شود منافع‌مان را از او پس بگیریم. ➖ اگر دشمنان ما اقتدار ما را در میان همۀ سیاسیون دیده بودند، مثل آن اقتداری که در رهبر انقلاب دیده می‌شود، جرأت نمی‌کردند سردار سلیمانی را بزنند و آن را به‌راحتی ابراز و اعلام کنند. اینها ناشی از پالس‌های ضعفی بود که از دیپلماسی ما به جهان مخابره شد. ➖ برخی از مسئولین سیاسی حاضرند علیه دشمن حرف بزنند و بگویند آمریکا بد است، اما جرأت این را ندارند از واژۀ انتقام، صحبت کنند و آن را تکرار کنند. چه اشکالی دارد مسئولین کاخ سفید به آیندۀ خودشان نگران باشند؛ به‌خاطر تکرار واژۀ انتقام. ➖ اگر مسئولین ما، همه یکپارچه نشوند، ما صدمه خواهیم خورد، چون دشمن فکر می‌کند بین ما اختلاف هست و امید می‌بندد به مسئولین ضعیف و ترسویی که حتی از به‌کار بردن واژۀ انتقام هم خودداری می‌کنند. ➖ «چون ما دیگر در این منطقه احساس امنیت نمی‌کنیم، اجازه نخواهیم داد آمریکا در اینجا بماند»؛ همین را اگر مسئولین ما تکرار می‌کردند کلی اوضاع جهان تغییر می‌کرد. ➖ می‌شود یک روزی ما ببینیم که دشمن به هیچ‌یک از مسئولین ما امید نبسته است؟ مثلاً در انتخابات ترجیح نمی‌دهد که اگر فلان گروه بیایند، برایش بهتر هستند. ➖ در نبرد با دشمن، به‌کارگیری کلمات عاطفی، به کار نمی‌آید، مثلاً بیان اینکه «من با شهید سلیمانی دوست بودم» کافی نیست! دشمن حرف‌های ما دقیقاً آنالیز می‌کند و رسماً دارند می‌گویند که اینها عزم جدی بر انتقام ندارند. ➖ مردم دارند نگران می‌شوند از اینکه مبادا برخی مسئولین ما رهبری را در عملیات انتقام، تنها بگذارند؛ البته انتقام به همان ترجمه‌ای که رهبری فرمودند. @Panahian_ir @sagalein_hadadian
🔻تصویر ایت الله مصباح یزدی در بی بی سی 🔻زندگی محمدتقی مصباح یزدی در حالی به پایان رسید که یکی از روحانیون حکومت ایران در دوره رهبری آیت الله خامنه ای به شمار می‌آمد. 🔻محمدتقی مصباح یزدی، به دلیلی خاص از دیگر روحانیان نزدیک به علی خامنه ای و حتی امثال احمد جنتی یا محمد یزدی بالاتر بود: از این جهت که او، در بخش مهمی از دوران مسئولیت رهبر ایران، در جایگاه مهم ترین نظریه پرداز نظام قرار داشت. 🔻نظریه پردازی که ویژگی مشخص او، تبیین صریح "ایدئولوژی واقعی حکومت" و "منویات رهبر"، بدون رودربایستی‌ها و پنهان‌کاری های رایج در سطوح رسمی بود. 👈الفضل ما شهدت به الاعداء اَین عمار؟ @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت اول) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
🔴 | خار چشم جریان تحریف و الهیات آمریکایی 🔻 مشهور است که رائول مارک گرشت مأمور سابق CIA درباره آیت‌الله مصباح یزدی گفته بود: "بگذارید راحتتان کنم، تنها مانع ما برای ایجاد دموکراسیِ (آمریکایی سازی)ایران، آیت‌الله مصباح یزدی ست، فقط آیت الله مصباح یزدی! او تنها کسی است که دموکراسی(آمریکایی) را به چالش کشیده است". 🔹آری؛ آیت.الله مصباح یزدی مخالف دموکراسی دروغین و دیکتاتوری اندیشه به نام دموکراسی بود ولی آنچه که حائز اهمیت است، مبارزه‌ای است که ایشان در قبال دموکراسی دروغین و انقلاب اسلامی داشتند و در دهه شصت و هفتاد، با حجتی کرمانی‌ها و سروش‌ها و احسان طبری‌ها دست به مناظره ایدئولوژیک زدند و در ادامه با تکنوکرات‌های سازندگی و اعتدالی دست به یقه شده و مبانی فکری‌شان را به چالش جدی کشیده و دست خط تحریف را رو کردند. 🔹 آیت‌الله مصباح یزدی خار در چشم بود و تمام جنتلمن.ها و تئوریسین‌های خط تحریف از نهضت آزادی و لیبرال‌های دانشگاهی تا متحجرین و سکولارهای حوزوی را به درستی رصد کرده و به چالش طلبیدند و از هیچ مناظره و تقابلی در میدان اندیشه باکی نداشتند. 🔹 روحشان شاد که حقیقتاً با تربیت شاگردان مجاهدی چون شهید ردانی و شهید میثمی و حقانی، بودند و با ایستادگی در مقابل تفکرات الحادی و التقاطی خلاء عزیزانی چون علامه طباطبایی و شهیدمطهری را در زمان ما پر می‌کردند. ✍ @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت دوم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
🔸 راه اینکه سیاستمداران حرف غلط نزنند این است که مردم «سخن باطل» را نپذیرند 🔸 جامعۀ حضرت‌زهرا(س) تحت تأثیر سخن باطل بود؛ مشکلی که تا حدی در جامعۀ ما هم هست 🔸 آیا مردم ما در انتخابات بعدی، به قدرت سخن‌وری و باطل‌گویی رأی خواهند داد یا به حقیقت؟ ➖ فاطمیه و احساس مسئولیت اجتماعی (ج۳) 🔻 حضرت‌زهرا(س) در جامعه‌ای احساس مسئولیت کرد و به‌تنهایی برای اصلاح جامعه قیام کرد که اصلاً کسی پذیرای سخن ایشان نبود، بلکه مردم تحت تأثیر سخن باطل بودند. 🔻 ایشان خطاب به مردم مدینه فرمود: ای مردمی که وقتی حرف غلط می‌شنوید راحت قبول می‌کنید «مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِینَ الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِل» این چیزی است که امروز تا حدی در جامعۀ خودمان هم می‌توانید ببینید. 🔻 بعضی‌ها وقتی شایعه یا تهمتی علیه نظام و آدم‌های ولایی می‌شنوند، بی‌دلیل قبول می‌کنند و اگر بپرسیم چرا؟ می‌گوید «بالاخره یک چیزی هست که دارند می‌گویند!» درحالی‌که این حرف را دشمنان و افراد دروغ‌پرداز بین مردم منتشر کرده‌اند؛ مردم که نباید هر حرف باطلی را بپذیرند. 🔻 آیا مردم ما در انتخابات بعدی، به قدرت سخن‌وری و باطل‌گویی و زیبا جلوه دادنِ باطل، رأی خواهند داد یا به حقیقت؟ این خیلی مهم است و ما در معرض امتحان هستیم؛ شبیه امتحان مردم مدینه. 🔻 بعضی‌ها می‌گویند مناظره در انتخابات خیلی تعیین‌کننده است! مگر ما می‌خواهیم به مناظر‌ه‌گرِ بهتر رأی بدهیم؟! ما می‌‌خواهیم به مدیر بهتر رأی بدهیم، به کسی که برنامه داشته باشد نه کسی که صرفاً بلد باشد حرف بزند. 🔻 سیاست‌مدارها وقتی ببینند حرف غلط زدن، کارشان را پیش می‌برد، این کار را می‌کنند و ممکن است تهمت هم بزنند. ولی اگر مردم سخن باطل را نپذیرند، بدون اینکه جلوی آزادی بیان گرفته شود، حرف باطل در جامعه، مطرح نخواهد شد؛ جامعۀ مهدوی چنین جامعه‌ای است. 👤علیرضا پناهیان 🚩حرم مطهر رضوی - ۹۹.۱۰.۹ @Panahian_ir @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت چهارم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤رو آر سوی ما، که به سوی تو رو کنیم وز غیر ما، به سوی تو رو آوَرَد بلا... 👈این شعر را که مرحوم آیت‌الله حق‌شناس (ره) در عالم معنا و مکاشفه از قول حضرت امام رضا علیه السلام شنیده و نقل قول کردند را بایستی تابلو کنیم و همواره مقابل چشممان باشد. @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت پنجم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت ششم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
هدایت شده از ایران سیاست
⭕️قصه‌ی شهدای مدافع حرم... 🇮🇷@iransiasat_ir👈
✍مباحثی پیرامون (قسمت اول) کتاب راهنماى حقيقت (آیت الله سبحانی) ص : 419 ⁉️سؤال: فدك چيست و چرا غصب شده است؟ 👈پاسخ: سرزمين آباد و حاصل خيزى كه در نزديكى خيبر قرار دارد و فاصله آن تا مدينه حدود 140 كيلومتر است، «فدك» ناميده مى شود. از نظر قوانين اسلامى، سرزمين هايى كه از طريق جنگ و نبرد فتح مى شوند متعلق به عموم مسلمانان است و به وسيله حاكمان اسلامى تحت عنوان «مفتوحة عنوة» اداره مى شود، ولى سرزمينى كه بدون نيروى نظامى، از طريق صلح و سازش در اختيار پيامبر قرار گيرد، «انفال» و يا «فى‏ء» و به اصطلاح امروزى «املاك خالصه» ناميده مى شود و از آنِ شخص پيامبر مى باشد و از درآمد آن نيازمندى هاى مسلمانان را برطرف مى كند. 🔻در سال هفتم هجرى كه ارتش اسلام دژهاى مستحكم خيبر را محاصره كرد، همه آنها با قدرت نظامى فتح گرديد، جز «فدك» كه مردم آنجا از در صلح و مسالمت وارد شدند و اراضى آنان به صورت املاك خالصه درآمد و در اختيار رسول خدا (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) قرار گرفت. آنچه گفته شد، مورد اتفاق فقيهان اسلامى و مطابق با حكم قرآن مجيد مى باشد، آنجا كه مى فرمايد: «وَ ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَما أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَ لا رِكابٍ وَ لكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلى‏ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ». «آنچه را خدا از آنان (يهود) به رسولش بازگردانيده چيزى است كه شما براى به دست آوردن آن زحمتى نكشيديد نه اسبى تاختيد، و نه شترى، امّا خداى، فرستادگانش را بر آنچه خواهد چيره مى گرداند، كه خداوند بر همه چيز تواناست». 🔻از سوى ديگر، قرآن پيامبر را موظف مى سازد كه حق «ذى القربى» را بپردازد. چنان كه مى فرمايد: وآتِ ذَا الْقُربى حقّه* «حق خويشاوندان را بپرداز». نزديك ترين فرد به رسول خدا (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) دخت گرامى او فاطمه (عليها السَّلام) بود، از اين جهت «فدك» را به او بخشيد و تا زمانى كه پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) زنده بود، كارگران حضرت زهرا (عليها السَّلام) آنجا را اداره مى كردند. @sagalein_hadadian
پاسخ بعضی از کاربرانی که به نحوه خواندن حدیث ساختگی (نحن معاشر الانبیا لا نورث..) در کلیپ های بارگذاری شده توسط ادمین اشکال داشتند
✍مباحثی پیرامون (قسمت دوم) 🔻غصب فدک کتاب مظلوميت برترين بانو ص75 يكى از رخدادهاى مهمّى كه پس از رحلت پيامبر خدا (صلّى اللَّه عليه وآله) در رابطه با خاندان آن حضرت (عليهم السلام) رخ داد، مصادره فدك بود كه ملك شخصى حضرت زهرا عليها السلام محسوب مى‏شد. از مهم‏ترين پيامدهاى اين رفتار، تكذيب دختر پيامبر خدا (صلّى اللَّه عليه وآله) بود. 🔻به اعتقاد ما، تكذيب حضرت زهرا عليها السلام و نپذيرفتن سخن او، خود به تنهايى، يكى از بزرگترين مصيبت‏ها است. ماجراى فدك تنها مسئله مِلك و زمين نيست، بلكه مسئله ظلم به حضرت زهرا عليها السلام، تضييع حق و عدم احترام به او، بلكه فراتر از آن، مسئله اذيّت، تكذيب و به خشم آوردن اوست. 🔻... بسيارى از علما و بزرگان اهل سنّت اقرار دارند كه فدك در زمان حيات رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله، مِلك فاطمه عليها السلام بوده و به عنوان عطيّه‏اى از سوى رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله به فاطمه زهرا عليها السلام شناخته مى‏شده است. سعدالدين تفتازانى و ابن حَجَر مكّى از آن جمله‏ اند. ابن حَجَر مكّى در الصواعق مى‏نويسد «إنّ أبابكر انتزع من فاطمة فدكاً - ابوبكر فدك را از فاطمه گرفت». از اين رو، فدك در دست حضرت زهرا عليها السلام بود و ابوبكر آن را گرفت. چرا؟ و به چه دليل؟ ❓فرض مى‏كنيم كه ابوبكر نمى‏دانست كه فدك، مِلك زهرا عليها السلام بوده است و رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله آن را به ايشان بخشيده و وى را مالك فدك قرار داده است، آيا پيش از گرفتن فدك از فاطمه زهرا عليها السلام نبايستى در اين باره از وى سؤال كند؟ چرا شهادت شهود پذيرفته نشد؟ اگر ابوبكر نمى‏دانست كه فاطمه عليها السلام مالك فدك است، آيا نمى‏بايست شهادت شهود را مى‏پذيرفت؟ هر چند به اتّفاق همه، در اين شرايط، خواستن شاهد خلاف قاعده عرفى، فقهى و حقوقى «يد» است؛ امّا با فرض اين كه او بتواند شاهد بخواهد، تاريخ گواه است كه امير مؤمنان على عليه السلام بر مالكيّت فاطمه عليها السلام شهادت داده است؛ پس چرا نبايد شهادت او پذيرفته شود؟ 🔻در كتب اهل سنّت براى دفاع از ابوبكر در اين مسئله گفته‏اند:«لعلّه كان من اجتهاده عدم قبول الشاهد الواحد، وإن كان يعلم بصدق‏ هذا الشاهد - شايد از اجتهاد ابوبكر اين بوده است كه شهادت يك شاهدِ تنها را نپذيرد، گرچه علم به راستگويى اين شاهد داشته باشد». امّا مى‏بينيم كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله در ماجراى «خزيمه ذو الشهادتَين»، شهادت يك شاهدِ تنها را پذيرفته است و اين مطلب در كتاب‏هاى شيعه و سنّى آمده است. افزون بر اين، در روايتى آمده است كه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله در قضيّه‏اى كه تنها شاهد آن، عبداللَّه بن عمر بوده است، شهادت او را پذيرفته است. اين روايت در صحيح بُخارى نقل شده است. ابن اثير در جامع الأُصول مى‏گويد: رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله به گواهى شاهدِ تنها- كه عبداللَّه بن عمر بود-، قضاوت كرده است. آيا در نظر ابوبكر، على عليه السلام از عبداللَّه بن عمر كمتر است؟ @sagalein_hadadian
🔻آیا میدانید یکی از و جریان برای لاپوشانی افکار ضاله خود و متهم کردن جریان حق، ژست است⁉️ 👈هر حرف عاطل و باطلی را میزنند 👈هر بی اخلاقی که فکر کنید انجام میدهند ⁉️اما تا جبهه حق موضع گیری میکنند و حرف حقی میزنند هیاهو را می اندازند که ای واااای پردهای حیا دریده شد و اخلاق لگد مال شد و .... غافل از اینکه معیار حق و باطل "ایمان و کفر" است "ایمان و نفاق" است و اخلاق و حیا در این زمین بازی تعریف میشوند. 👈حرف مودبانه ای که آب به آسیاب دشمن بریزد عین بی اخلاقی است. 👈و در مقابل حرف تندی که باطل را رسوا کند عین اخلاق است. @sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون (قسمت سوم) 🔻فدك در كشاكش سياست ها متن کتاب راهنماى حقيقت، ص: 426 پس از گذشت سال ها كه سيل غنايم به سوى مدينه سرازير گرديد، خلفا در اداره كشور از درآمد «فدك» بى نياز شدند، ولى از باز پس دادن آن خوددارى كردند و از اين لحاظ مسأله فدك رنگ سياسى به خود گرفت. عمربن عبدالعزيز آن را پس داد، امّا پس از مرگ او، آل مروان آن را ديگر بار تصاحب كردند. پس از انقراض امويان و روى كار آمدن عباسيان، نخستين خليفه عباسى سفاح «فدك» را به عبداللّه بن الحسن برگردانيد، پس از درگذشت او، منصور دوانيقى آن را پس گرفت و اين رويه ادامه يافت. 🔻اميرمؤمنان (عليه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنيف مى نويسد: «بَلى كانَ- تْ فى أيْدِينا فَدَك مِنْ كُلِّ ما أَظلّته السَّماءُ، فَشَحَّت عَلَيْها نُفُوسُ قوم وَسَخَت عَنْها نُفُوسُ قَوم آخَرينَ وَنَعِمَ الحَكَمُ اللّهُ». «آرى از ميان آنچه آسمان بر آن سايه افكنده بود، تنها فدك در اختيار ما بود، گروهى بر آن بخل و حسادت ورزيدند، و گروه ديگر سخاوتمندانه رها كردند و بهترين حاكم خدا است». در پايان شايسته است داورى يكى از محققان اهل سنت را در اين باره ذكر كنيم: 🔻تاريخ زندگى خليفه نخست گواهى مى‏دهد كه در بسيارى از موارد، ادعاى افراد را بدون شاهد وگواه مى‏پذيرفت. مثلًا، هنگامى كه از طرف «علاء حضرمى» اموالى را به عنوان بيت المال به مدينه آوردند، ابوبكر به مردم گفت: هركس از پيامبر طلبى دارد يا آن حضرت به وى وعده اى داده است، بيايد وبگيرد. «جابر» از افرادى بود كه به نزد خليفه رفت و گفت: پيامبر به من وعده داده بود كه فلان قدر به من كمك كند وابوبكر به او سه هزار وپانصد درهم داد. «ابوسعيد» مى گويد: وقتى از طرف ابوبكر چنين خبرى منتشر شد گروهى به نزد او رفتند ومبالغى دريافت كردند. يكى از آن افراد «ابوبشر مازنى» بود كه به خليفه گفت: پيامبر به من گفته بود كه هر وقت مالى براى او آوردند به نزد او بروم، ابوبكر به وى هزار وچهارصد درهم داد. ⁉️اكنون مى پرسيم كه چگونه خليفه ادعاى هر مدعى را مى پذيرد واز آنها شاهد نمى‏خواهد، ولى در باره دخت گرامى پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) مقاومت مى كند وبه بهانه اينكه او شاهد و دليل ندارد، از پذيرفتن سخن وى سرباز مى زند؟ وى كه درباره اموال عمومى تا اين حد سخاوتمند است وبه قرض ها ووعده‏هاى احتمالى حضرت رسول (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) هم ترتيب اثر مى دهد، چرا در باره دخت آن حضرت تا اين حد خسّت مى ورزد؟! امرى كه خليفه را از تصديق دخت گرامى پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) بازداشت، همان است‏ كه ابن ابى الحديد از استاد بزرگ ومدرّس بغداد، على بن الفار نقل مى كند، آنجا كه مى گويد: به استاد گفتم: آيا زهرا در ادعاى خود راستگو بوده است؟ گفت: بلى. گفتم: خليفه مى دانست كه او زنى راستگو است؟ گفت: بلى. گفتم: چرا خليفه حقّ مسلّم او را در اختيارش نگذاشت؟ در اين موقع استاد لبخندى زد وبا كمال وقار گفت: اگر در آن روز سخن او را مى پذيرفت وبه اين جهت كه او زنى راستگوست، بدون درخواست شاهد، فدك را به وى باز مى گرداند، فردا او از اين موقعيت به سود شوهر خود على استفاده مى كرد ومى گفت كه خلافت متعلّق به على است، ودر آن صورت، خليفه ناچار بود خلافت را به على تفويض كند؛ چرا كه وى را (با اين اقدام خود) راستگو مى دانست. ولى براى اينكه باب تقاضا ومناظرات بسته شود، او را از حقّ مسلّم خودبازداشت. @sagalein_hadadian
❓چرا فائزه هاشمی، ترامپ را دوست دارد؟ ❓چرا برادرانش به او اعتراض کردند؟ ❓چرا چپها علنا نتوانستند از او حمایت کنند؟ 🔻چون او مانند ترامپ است همانگونه که چهره واقعی درنده خو بودن آمریکا را به نمایش گذاشت، نیز چهره واقعی و بی پرده غربگرایان و لیبرالهای وطنی را به نمایش گذاشت. و نیت باطنی این افراد را نشان داد. الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء @sagalein_hadadian
🔻مباحثی پیرامون (قسمت چهارم) 🔻مطالبه فدک و پاره شدن قباله آن کتاب فدک در فراز و نشیب ...حضرت زهرا عليها السلام به نزد ابوبكر آمد، در حالى كه زبان حالش چنين بود: تو اقرار دارى كه فدك مِلك پدرم بوده؟ اقرار دارى كه من تنها وارث او هستم؟ پس چرا بر آن دست گذاشتى با آن كه مى‏دانى آن جا اكنون به عنوان ارث، مِلك من است؟ حضرت زهرا عليها السلام رو به ابوبكر كرد و فرمود: [يابن أبي قحافة! أترث أباك ولا أرث أبي؟] "اى پسر ابو قحافه! آيا تو از پدر خويش ارث مى‏برى، امّا من از پدر خود ارث نمى‏برم؟" 🔻احمد بن حنبل نيز حديث ياد شده را با اين عبارت نقل نموده است: آن بانو خطاب به ابوبكر گفت: [أنت ورثت رسول اللَّه صلى اللَّه عليه وآله أم أهله؟!] تو از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله ارث مى‏برى يا اهل او؟! او پاسخ داد: البتّه اهلش. 🔻حلبى نيز با اين عبارت حديث را نقل كرده است: در نقلى آمده است: فاطمه به ابوبكر گفت: من يرثك؟ چه كسى از تو ارث مى‏برد؟ ابوبكر گفت: خانواده و فرزندانم. فاطمه عليها السلام فرمود: فمالي لا أرث أبي؟ پس چرا من از پدرم ارث نمى‏برم؟ حلبى مى‏نويسد: ابوبكر نامه فدك را برايش نوشت، در اين هنگام عمر وارد شد و پرسيد: اين چيست؟ ابوبكر پاسخ داد: نامه‏اى براى فاطمه درباره ارث پدرش نوشته‏ ام؟ عمر گفت: براى مسلمانان چه جواب خواهى داد؟ مگر نمى‏دانى كه عرب عليه تو قيام كرده است؟ آن گاه عمر نامه را گرفت و آن را پاره كرد⁉️ اين قضيّه را بُخارى و مسلم نيز از عايشه نقل كرده‏اند. عبارت بُخارى چنين است: عايشه گويد: إنّ فاطمة عليها السلام بنت النبي صلى اللَّه عليه وآله أرسلت إلى أبي بكر تسأله ميراثها من رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه وآله، ممّا أفاء اللَّه عليه بالمدينة وفدك وما بقي عن خمس خيبر، فقال أبوبكر: إنّ رسول اللَّه قال: «لا نورث ما تركناه صدقة»، إنّما يأكل آل محمّد في هذا المال، وإنّي واللَّه لا أُغيّر شيئاً من صدقة رسول اللَّه عن حالها الّتي كان عليها في عهد رسول اللَّه، ولأعلمنّ فيها بما عمل به رسول اللَّه. @sagalein_hadadian
دسته عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا علیها السلام @sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون (قسمت پنجم) 🔻قضایای پشت پرده فدک : یکی از سوالهای بسیار مهم در باره غصب باغ فدک این است که : اولاً : چرا حکومت وقت، فدک را غصب کرد با اینکه می دانست این جریان ممکن است به سقوط سلطنت آنها بیانجامد؟ آیا خلفاء غاصب نمی دانستند که اوضاع مدینه سامان ندارد و هنوز آنها مسلط بر همه امور نشده اند، پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم به تازگی از دنیا رفته و خلافت در غیر مسیر خود قرار گرفته و آشوب و بلوا مدینه را برداشته و حضرت فاطمه علیها السلام در اندوه فقدان پدر خون می گرید و ... ؛ بنابر این اگر اینها بخواهند در این موقعیت، فدک را غصب کنند در حالی که در مقابل کلِ حکومت، ارزش چندانی نداشت، ممکن است تمام کارها و نقشهایشان نقش بر آب بشود؟ آیا آنها چشم به یک باغ کوچک در مقابل کل حکومت دوخته بودند؟ ثانیاً : چرا حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیها السلام در باز گرفتن فدک تا این اندازه اصرار ورزیدند؟ تا جائی که دختر پرده نشین پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم در حضور مردم خطبه می خواند و ناله می زند و مورد عتاب و اهانت ابوبکر و عمر و دیگران قرار می گیرد؟ آیا متاع دنیا اینقدر ارزش دارد که به خاطر آن هر گونه رنج و اهانتی را انسان تحمل کند؟ مگر امیر المومنین علی علیه السلام نبود که می فرمود : دنیای شما نزد من پست تر از استخوان خوکی در دست انسان جذامی ایست. اِنَّ‏ دُنياكُم‏ هذِهِ‏ أَهوَنُ عِندِى مِن عِراقِ خِنزيرٍ فِى يَدِ مَجذومٍ‏ پس چرا در باب فدک تا این حدّ اصرار ورزیدند؟ 🔻پاسخ : به عنوان مقدمه برای پاسخ اصلی میتوان گفت 1⃣خداوند در آیه 279 سوره بقره می فرماید : یک مسلمان همانگونه که حق ندارد به کسی ظلم و ستم کند همانگونه حق ندارد ستمکش باشد « لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون»؛ فلذا حضرت امیر علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام، از حق خود تا جائی که می توانستند دفاع کردند و ظلم و ذلت را نپذیرفتند. 2⃣درست است که فدک در آن زمان، فقط برای حضرت علی و فاطمه و فرزندانشان علیهم السلام بود ولی در بطون آینده حق بسیاری از اولاد و ذراری ایشان نیز بود. فلذا شرعاً حق نداشتند که حقوق بطون آینده را نادیده بگیرند. 3⃣وظیفه امام اینست که دفاع از شریعت و آئین اسلام و احکام دین کند فلذا امیر المومنین علیه السلام  و فاطمه زهراء علیها السلام در مقابل این حکم که خلاف شریعت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم بود قیام کردند تا به همگان بفهمانند که حکم اسلام بر خلاف این است ، زیرا که در اسلام اولاً : مدعی باید شاهد بیاورد نه منکر (البینۀ للمدعی و الیمین علی من انکر) و در اینجا مدعی ابوبکر بود ولی به جای اینکه شاهد اقامه کند از حضرت زهراء علیها السلام  شاهد خواست و شهود حضرت را نپذیرفت، و ثانیاً : حضرت فاطمه علیها السلام ذو الید بود و کسی از صاحب یَد، بینه نمی طلبد زیرا که در زمان غصب فدک، عُمّال حضرت فاطمه علیها السلام در باغ مشغول کار بودند. 3⃣امیر المومنین علیه السلام و فاطمه زهراء علیها السلام با این کار دو موضوع مهم را به کرسی نشاندند که یکی ایجابی و دیگری سلبی بود که در شماره بعدی به سمع و نظر شما خواهد رسید @sagalein_hadadian
🕯مراسم ویژه ایام فاطمیهۜ🕯 جمعه، شنبه و یکشنبه 🗣سخنران: حاج محمدرضا حدادیان 🎤ذاکرین: کربلایی مهدی بهمنی و کربلایی مهدی علی حیدری 🕣 شروع مراسم ۲٠ 🕌 مکان:حسینیه پاسداران 👥 خواهران و برادران 🆔 @sagalein_hadadian