eitaa logo
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
483 دنبال‌کننده
958 عکس
717 ویدیو
117 فایل
اهـداف کـانـال: 🔸انـتـشار مفـاهـیم و مـتـون دیـنـی 🔹 تحـلیل اخبـار و رویـداد هـا 🔹 انـتـشار اطـلاعـیه های مهـم شهـرستـان 🔸تقویت اتـحاد بیـن نیـروهـای ارزشـی و انـقلابـی [محمـدرضـا حــدادیـان]
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤رو آر سوی ما، که به سوی تو رو کنیم وز غیر ما، به سوی تو رو آوَرَد بلا... 👈این شعر را که مرحوم آیت‌الله حق‌شناس (ره) در عالم معنا و مکاشفه از قول حضرت امام رضا علیه السلام شنیده و نقل قول کردند را بایستی تابلو کنیم و همواره مقابل چشممان باشد. @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت پنجم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت ششم) 🎙| سخنرانی حاج محمدرضا حدادیان ◼️| ایام فاطمیه سال 1399 @sagalein_hadadian 🌹
هدایت شده از ایران سیاست
⭕️قصه‌ی شهدای مدافع حرم... 🇮🇷@iransiasat_ir👈
✍مباحثی پیرامون (قسمت اول) کتاب راهنماى حقيقت (آیت الله سبحانی) ص : 419 ⁉️سؤال: فدك چيست و چرا غصب شده است؟ 👈پاسخ: سرزمين آباد و حاصل خيزى كه در نزديكى خيبر قرار دارد و فاصله آن تا مدينه حدود 140 كيلومتر است، «فدك» ناميده مى شود. از نظر قوانين اسلامى، سرزمين هايى كه از طريق جنگ و نبرد فتح مى شوند متعلق به عموم مسلمانان است و به وسيله حاكمان اسلامى تحت عنوان «مفتوحة عنوة» اداره مى شود، ولى سرزمينى كه بدون نيروى نظامى، از طريق صلح و سازش در اختيار پيامبر قرار گيرد، «انفال» و يا «فى‏ء» و به اصطلاح امروزى «املاك خالصه» ناميده مى شود و از آنِ شخص پيامبر مى باشد و از درآمد آن نيازمندى هاى مسلمانان را برطرف مى كند. 🔻در سال هفتم هجرى كه ارتش اسلام دژهاى مستحكم خيبر را محاصره كرد، همه آنها با قدرت نظامى فتح گرديد، جز «فدك» كه مردم آنجا از در صلح و مسالمت وارد شدند و اراضى آنان به صورت املاك خالصه درآمد و در اختيار رسول خدا (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) قرار گرفت. آنچه گفته شد، مورد اتفاق فقيهان اسلامى و مطابق با حكم قرآن مجيد مى باشد، آنجا كه مى فرمايد: «وَ ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَما أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَ لا رِكابٍ وَ لكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلى‏ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ». «آنچه را خدا از آنان (يهود) به رسولش بازگردانيده چيزى است كه شما براى به دست آوردن آن زحمتى نكشيديد نه اسبى تاختيد، و نه شترى، امّا خداى، فرستادگانش را بر آنچه خواهد چيره مى گرداند، كه خداوند بر همه چيز تواناست». 🔻از سوى ديگر، قرآن پيامبر را موظف مى سازد كه حق «ذى القربى» را بپردازد. چنان كه مى فرمايد: وآتِ ذَا الْقُربى حقّه* «حق خويشاوندان را بپرداز». نزديك ترين فرد به رسول خدا (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) دخت گرامى او فاطمه (عليها السَّلام) بود، از اين جهت «فدك» را به او بخشيد و تا زمانى كه پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) زنده بود، كارگران حضرت زهرا (عليها السَّلام) آنجا را اداره مى كردند. @sagalein_hadadian
پاسخ بعضی از کاربرانی که به نحوه خواندن حدیث ساختگی (نحن معاشر الانبیا لا نورث..) در کلیپ های بارگذاری شده توسط ادمین اشکال داشتند
✍مباحثی پیرامون (قسمت دوم) 🔻غصب فدک کتاب مظلوميت برترين بانو ص75 يكى از رخدادهاى مهمّى كه پس از رحلت پيامبر خدا (صلّى اللَّه عليه وآله) در رابطه با خاندان آن حضرت (عليهم السلام) رخ داد، مصادره فدك بود كه ملك شخصى حضرت زهرا عليها السلام محسوب مى‏شد. از مهم‏ترين پيامدهاى اين رفتار، تكذيب دختر پيامبر خدا (صلّى اللَّه عليه وآله) بود. 🔻به اعتقاد ما، تكذيب حضرت زهرا عليها السلام و نپذيرفتن سخن او، خود به تنهايى، يكى از بزرگترين مصيبت‏ها است. ماجراى فدك تنها مسئله مِلك و زمين نيست، بلكه مسئله ظلم به حضرت زهرا عليها السلام، تضييع حق و عدم احترام به او، بلكه فراتر از آن، مسئله اذيّت، تكذيب و به خشم آوردن اوست. 🔻... بسيارى از علما و بزرگان اهل سنّت اقرار دارند كه فدك در زمان حيات رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله، مِلك فاطمه عليها السلام بوده و به عنوان عطيّه‏اى از سوى رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله به فاطمه زهرا عليها السلام شناخته مى‏شده است. سعدالدين تفتازانى و ابن حَجَر مكّى از آن جمله‏ اند. ابن حَجَر مكّى در الصواعق مى‏نويسد «إنّ أبابكر انتزع من فاطمة فدكاً - ابوبكر فدك را از فاطمه گرفت». از اين رو، فدك در دست حضرت زهرا عليها السلام بود و ابوبكر آن را گرفت. چرا؟ و به چه دليل؟ ❓فرض مى‏كنيم كه ابوبكر نمى‏دانست كه فدك، مِلك زهرا عليها السلام بوده است و رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله آن را به ايشان بخشيده و وى را مالك فدك قرار داده است، آيا پيش از گرفتن فدك از فاطمه زهرا عليها السلام نبايستى در اين باره از وى سؤال كند؟ چرا شهادت شهود پذيرفته نشد؟ اگر ابوبكر نمى‏دانست كه فاطمه عليها السلام مالك فدك است، آيا نمى‏بايست شهادت شهود را مى‏پذيرفت؟ هر چند به اتّفاق همه، در اين شرايط، خواستن شاهد خلاف قاعده عرفى، فقهى و حقوقى «يد» است؛ امّا با فرض اين كه او بتواند شاهد بخواهد، تاريخ گواه است كه امير مؤمنان على عليه السلام بر مالكيّت فاطمه عليها السلام شهادت داده است؛ پس چرا نبايد شهادت او پذيرفته شود؟ 🔻در كتب اهل سنّت براى دفاع از ابوبكر در اين مسئله گفته‏اند:«لعلّه كان من اجتهاده عدم قبول الشاهد الواحد، وإن كان يعلم بصدق‏ هذا الشاهد - شايد از اجتهاد ابوبكر اين بوده است كه شهادت يك شاهدِ تنها را نپذيرد، گرچه علم به راستگويى اين شاهد داشته باشد». امّا مى‏بينيم كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله در ماجراى «خزيمه ذو الشهادتَين»، شهادت يك شاهدِ تنها را پذيرفته است و اين مطلب در كتاب‏هاى شيعه و سنّى آمده است. افزون بر اين، در روايتى آمده است كه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله در قضيّه‏اى كه تنها شاهد آن، عبداللَّه بن عمر بوده است، شهادت او را پذيرفته است. اين روايت در صحيح بُخارى نقل شده است. ابن اثير در جامع الأُصول مى‏گويد: رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله به گواهى شاهدِ تنها- كه عبداللَّه بن عمر بود-، قضاوت كرده است. آيا در نظر ابوبكر، على عليه السلام از عبداللَّه بن عمر كمتر است؟ @sagalein_hadadian
🔻آیا میدانید یکی از و جریان برای لاپوشانی افکار ضاله خود و متهم کردن جریان حق، ژست است⁉️ 👈هر حرف عاطل و باطلی را میزنند 👈هر بی اخلاقی که فکر کنید انجام میدهند ⁉️اما تا جبهه حق موضع گیری میکنند و حرف حقی میزنند هیاهو را می اندازند که ای واااای پردهای حیا دریده شد و اخلاق لگد مال شد و .... غافل از اینکه معیار حق و باطل "ایمان و کفر" است "ایمان و نفاق" است و اخلاق و حیا در این زمین بازی تعریف میشوند. 👈حرف مودبانه ای که آب به آسیاب دشمن بریزد عین بی اخلاقی است. 👈و در مقابل حرف تندی که باطل را رسوا کند عین اخلاق است. @sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون (قسمت سوم) 🔻فدك در كشاكش سياست ها متن کتاب راهنماى حقيقت، ص: 426 پس از گذشت سال ها كه سيل غنايم به سوى مدينه سرازير گرديد، خلفا در اداره كشور از درآمد «فدك» بى نياز شدند، ولى از باز پس دادن آن خوددارى كردند و از اين لحاظ مسأله فدك رنگ سياسى به خود گرفت. عمربن عبدالعزيز آن را پس داد، امّا پس از مرگ او، آل مروان آن را ديگر بار تصاحب كردند. پس از انقراض امويان و روى كار آمدن عباسيان، نخستين خليفه عباسى سفاح «فدك» را به عبداللّه بن الحسن برگردانيد، پس از درگذشت او، منصور دوانيقى آن را پس گرفت و اين رويه ادامه يافت. 🔻اميرمؤمنان (عليه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنيف مى نويسد: «بَلى كانَ- تْ فى أيْدِينا فَدَك مِنْ كُلِّ ما أَظلّته السَّماءُ، فَشَحَّت عَلَيْها نُفُوسُ قوم وَسَخَت عَنْها نُفُوسُ قَوم آخَرينَ وَنَعِمَ الحَكَمُ اللّهُ». «آرى از ميان آنچه آسمان بر آن سايه افكنده بود، تنها فدك در اختيار ما بود، گروهى بر آن بخل و حسادت ورزيدند، و گروه ديگر سخاوتمندانه رها كردند و بهترين حاكم خدا است». در پايان شايسته است داورى يكى از محققان اهل سنت را در اين باره ذكر كنيم: 🔻تاريخ زندگى خليفه نخست گواهى مى‏دهد كه در بسيارى از موارد، ادعاى افراد را بدون شاهد وگواه مى‏پذيرفت. مثلًا، هنگامى كه از طرف «علاء حضرمى» اموالى را به عنوان بيت المال به مدينه آوردند، ابوبكر به مردم گفت: هركس از پيامبر طلبى دارد يا آن حضرت به وى وعده اى داده است، بيايد وبگيرد. «جابر» از افرادى بود كه به نزد خليفه رفت و گفت: پيامبر به من وعده داده بود كه فلان قدر به من كمك كند وابوبكر به او سه هزار وپانصد درهم داد. «ابوسعيد» مى گويد: وقتى از طرف ابوبكر چنين خبرى منتشر شد گروهى به نزد او رفتند ومبالغى دريافت كردند. يكى از آن افراد «ابوبشر مازنى» بود كه به خليفه گفت: پيامبر به من گفته بود كه هر وقت مالى براى او آوردند به نزد او بروم، ابوبكر به وى هزار وچهارصد درهم داد. ⁉️اكنون مى پرسيم كه چگونه خليفه ادعاى هر مدعى را مى پذيرد واز آنها شاهد نمى‏خواهد، ولى در باره دخت گرامى پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) مقاومت مى كند وبه بهانه اينكه او شاهد و دليل ندارد، از پذيرفتن سخن وى سرباز مى زند؟ وى كه درباره اموال عمومى تا اين حد سخاوتمند است وبه قرض ها ووعده‏هاى احتمالى حضرت رسول (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) هم ترتيب اثر مى دهد، چرا در باره دخت آن حضرت تا اين حد خسّت مى ورزد؟! امرى كه خليفه را از تصديق دخت گرامى پيامبر (صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم) بازداشت، همان است‏ كه ابن ابى الحديد از استاد بزرگ ومدرّس بغداد، على بن الفار نقل مى كند، آنجا كه مى گويد: به استاد گفتم: آيا زهرا در ادعاى خود راستگو بوده است؟ گفت: بلى. گفتم: خليفه مى دانست كه او زنى راستگو است؟ گفت: بلى. گفتم: چرا خليفه حقّ مسلّم او را در اختيارش نگذاشت؟ در اين موقع استاد لبخندى زد وبا كمال وقار گفت: اگر در آن روز سخن او را مى پذيرفت وبه اين جهت كه او زنى راستگوست، بدون درخواست شاهد، فدك را به وى باز مى گرداند، فردا او از اين موقعيت به سود شوهر خود على استفاده مى كرد ومى گفت كه خلافت متعلّق به على است، ودر آن صورت، خليفه ناچار بود خلافت را به على تفويض كند؛ چرا كه وى را (با اين اقدام خود) راستگو مى دانست. ولى براى اينكه باب تقاضا ومناظرات بسته شود، او را از حقّ مسلّم خودبازداشت. @sagalein_hadadian
❓چرا فائزه هاشمی، ترامپ را دوست دارد؟ ❓چرا برادرانش به او اعتراض کردند؟ ❓چرا چپها علنا نتوانستند از او حمایت کنند؟ 🔻چون او مانند ترامپ است همانگونه که چهره واقعی درنده خو بودن آمریکا را به نمایش گذاشت، نیز چهره واقعی و بی پرده غربگرایان و لیبرالهای وطنی را به نمایش گذاشت. و نیت باطنی این افراد را نشان داد. الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء @sagalein_hadadian
🔻مباحثی پیرامون (قسمت چهارم) 🔻مطالبه فدک و پاره شدن قباله آن کتاب فدک در فراز و نشیب ...حضرت زهرا عليها السلام به نزد ابوبكر آمد، در حالى كه زبان حالش چنين بود: تو اقرار دارى كه فدك مِلك پدرم بوده؟ اقرار دارى كه من تنها وارث او هستم؟ پس چرا بر آن دست گذاشتى با آن كه مى‏دانى آن جا اكنون به عنوان ارث، مِلك من است؟ حضرت زهرا عليها السلام رو به ابوبكر كرد و فرمود: [يابن أبي قحافة! أترث أباك ولا أرث أبي؟] "اى پسر ابو قحافه! آيا تو از پدر خويش ارث مى‏برى، امّا من از پدر خود ارث نمى‏برم؟" 🔻احمد بن حنبل نيز حديث ياد شده را با اين عبارت نقل نموده است: آن بانو خطاب به ابوبكر گفت: [أنت ورثت رسول اللَّه صلى اللَّه عليه وآله أم أهله؟!] تو از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله ارث مى‏برى يا اهل او؟! او پاسخ داد: البتّه اهلش. 🔻حلبى نيز با اين عبارت حديث را نقل كرده است: در نقلى آمده است: فاطمه به ابوبكر گفت: من يرثك؟ چه كسى از تو ارث مى‏برد؟ ابوبكر گفت: خانواده و فرزندانم. فاطمه عليها السلام فرمود: فمالي لا أرث أبي؟ پس چرا من از پدرم ارث نمى‏برم؟ حلبى مى‏نويسد: ابوبكر نامه فدك را برايش نوشت، در اين هنگام عمر وارد شد و پرسيد: اين چيست؟ ابوبكر پاسخ داد: نامه‏اى براى فاطمه درباره ارث پدرش نوشته‏ ام؟ عمر گفت: براى مسلمانان چه جواب خواهى داد؟ مگر نمى‏دانى كه عرب عليه تو قيام كرده است؟ آن گاه عمر نامه را گرفت و آن را پاره كرد⁉️ اين قضيّه را بُخارى و مسلم نيز از عايشه نقل كرده‏اند. عبارت بُخارى چنين است: عايشه گويد: إنّ فاطمة عليها السلام بنت النبي صلى اللَّه عليه وآله أرسلت إلى أبي بكر تسأله ميراثها من رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه وآله، ممّا أفاء اللَّه عليه بالمدينة وفدك وما بقي عن خمس خيبر، فقال أبوبكر: إنّ رسول اللَّه قال: «لا نورث ما تركناه صدقة»، إنّما يأكل آل محمّد في هذا المال، وإنّي واللَّه لا أُغيّر شيئاً من صدقة رسول اللَّه عن حالها الّتي كان عليها في عهد رسول اللَّه، ولأعلمنّ فيها بما عمل به رسول اللَّه. @sagalein_hadadian
دسته عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا علیها السلام @sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون (قسمت پنجم) 🔻قضایای پشت پرده فدک : یکی از سوالهای بسیار مهم در باره غصب باغ فدک این است که : اولاً : چرا حکومت وقت، فدک را غصب کرد با اینکه می دانست این جریان ممکن است به سقوط سلطنت آنها بیانجامد؟ آیا خلفاء غاصب نمی دانستند که اوضاع مدینه سامان ندارد و هنوز آنها مسلط بر همه امور نشده اند، پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم به تازگی از دنیا رفته و خلافت در غیر مسیر خود قرار گرفته و آشوب و بلوا مدینه را برداشته و حضرت فاطمه علیها السلام در اندوه فقدان پدر خون می گرید و ... ؛ بنابر این اگر اینها بخواهند در این موقعیت، فدک را غصب کنند در حالی که در مقابل کلِ حکومت، ارزش چندانی نداشت، ممکن است تمام کارها و نقشهایشان نقش بر آب بشود؟ آیا آنها چشم به یک باغ کوچک در مقابل کل حکومت دوخته بودند؟ ثانیاً : چرا حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیها السلام در باز گرفتن فدک تا این اندازه اصرار ورزیدند؟ تا جائی که دختر پرده نشین پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم در حضور مردم خطبه می خواند و ناله می زند و مورد عتاب و اهانت ابوبکر و عمر و دیگران قرار می گیرد؟ آیا متاع دنیا اینقدر ارزش دارد که به خاطر آن هر گونه رنج و اهانتی را انسان تحمل کند؟ مگر امیر المومنین علی علیه السلام نبود که می فرمود : دنیای شما نزد من پست تر از استخوان خوکی در دست انسان جذامی ایست. اِنَّ‏ دُنياكُم‏ هذِهِ‏ أَهوَنُ عِندِى مِن عِراقِ خِنزيرٍ فِى يَدِ مَجذومٍ‏ پس چرا در باب فدک تا این حدّ اصرار ورزیدند؟ 🔻پاسخ : به عنوان مقدمه برای پاسخ اصلی میتوان گفت 1⃣خداوند در آیه 279 سوره بقره می فرماید : یک مسلمان همانگونه که حق ندارد به کسی ظلم و ستم کند همانگونه حق ندارد ستمکش باشد « لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون»؛ فلذا حضرت امیر علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام، از حق خود تا جائی که می توانستند دفاع کردند و ظلم و ذلت را نپذیرفتند. 2⃣درست است که فدک در آن زمان، فقط برای حضرت علی و فاطمه و فرزندانشان علیهم السلام بود ولی در بطون آینده حق بسیاری از اولاد و ذراری ایشان نیز بود. فلذا شرعاً حق نداشتند که حقوق بطون آینده را نادیده بگیرند. 3⃣وظیفه امام اینست که دفاع از شریعت و آئین اسلام و احکام دین کند فلذا امیر المومنین علیه السلام  و فاطمه زهراء علیها السلام در مقابل این حکم که خلاف شریعت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم بود قیام کردند تا به همگان بفهمانند که حکم اسلام بر خلاف این است ، زیرا که در اسلام اولاً : مدعی باید شاهد بیاورد نه منکر (البینۀ للمدعی و الیمین علی من انکر) و در اینجا مدعی ابوبکر بود ولی به جای اینکه شاهد اقامه کند از حضرت زهراء علیها السلام  شاهد خواست و شهود حضرت را نپذیرفت، و ثانیاً : حضرت فاطمه علیها السلام ذو الید بود و کسی از صاحب یَد، بینه نمی طلبد زیرا که در زمان غصب فدک، عُمّال حضرت فاطمه علیها السلام در باغ مشغول کار بودند. 3⃣امیر المومنین علیه السلام و فاطمه زهراء علیها السلام با این کار دو موضوع مهم را به کرسی نشاندند که یکی ایجابی و دیگری سلبی بود که در شماره بعدی به سمع و نظر شما خواهد رسید @sagalein_hadadian
🕯مراسم ویژه ایام فاطمیهۜ🕯 جمعه، شنبه و یکشنبه 🗣سخنران: حاج محمدرضا حدادیان 🎤ذاکرین: کربلایی مهدی بهمنی و کربلایی مهدی علی حیدری 🕣 شروع مراسم ۲٠ 🕌 مکان:حسینیه پاسداران 👥 خواهران و برادران 🆔 @sagalein_hadadian
خواستم خنده کنم ماتم طاها نگذاشت خواستم گریه کنم طعنه ی اعدا نگذاشت خواستم داددل فاطمه گیرم زعدو حکمت و مصلحت خالق یکتا نگذاشت آن زمانی که در خانه عدو آتش زد خواستم من بروم ام ابیها نگذاشت آن زمانی که گل و غنچه ی من پر پر شد خواستم داد زنم ناله ی اسما نگذاشت دیدن میخ در خانه مرا آتش زد خواستم جان بدهم زینب کبری نگذاشت  دست از غسل کشیدم که به من فرصت آه صورت نیلی و آن سینه ی سینا نگذاشت خصم می خواست مرا جانب مسجد ببرد تا نفس داشت درآن معرکه زهرانگذاشت آن زمانی که عدو فاطمه ام را می زد چاره ای صبربه من غیر تماشانگذاشت خواستم قصه ی آن کوچه بپرسم زحسن ترس جان دادن آن شاهد تنها نگذاشت @sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون (قسمت ششم) 🔻قضایای پشت پرده فدک خاندان وحی با مطالبه فدک دو موضوع مهم را مطرح کرده و به اثبات رساندند. یک موضوع ایجابی و یک موضوع سلبی 👈اما ایجابی این مسئله به نوعی با مسئله امامت و خلافت بعد از پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم گره خورده بود که با اثبات آن می توانستند، امامت و حقانیت و عصمت خود را به کرسی بنشانند. 🔸به عنوان مثال الف : هنگامی که ابوبکر شهود حضرت علی علیه السلام را نپذیرفت، حضرت به آیه تطهیر اشاره کردند و فرمودند که تو شهادت خداوند بر طهارت ما را ردّ کردی. ب : امیر المومنین علیه السلام فرمود ای ظالم اگر کسی به صدور فلان گناه از فاطمه علیها السلام  شهادت دهد چه می کنی ؟ او گفت : حد الهی جاری می کنم، حضرت فرمود در این صورت کافر شده ای چون شهادت خداوند را در مقابل چند شاهد ردّ کرده ای!؟ به خوبی این جملات بیانگر عصمت و حقانیت حضرت امیر و فاطمه زهراء علیهما السلام می باشد. و این روشنگریها می توانست پایه حکومت حاکمان وقت را متزلزل کند زیرا که در ارتکاز ذهنی همه مردم این سوال نمایان می شد که با وجود انسان معصوم چرا دیگری حاکم باشد؟ 👈اما سلبی امیر المومنین و فاطمه زهراء علیهما السلام خواستند با این کار چهره واقعی حکومت وقت را افشاء کنند تا مردم بدانند که اینها لیاقت مقام خلافت الهی را ندارند، فلذا آنها را رسوا کرده و در چند مورد تسلیم خود گردانیدند. به همین خاطر ابوبکر به عمر گفت اگر یک بار دیگر با ما محاجه کنند بساط حکومتمان برچیده می شود فلذا توسط خالد ابن ولید، نقشه قتل امیر المومنین علیه السلام را کشیدند که البته نافرجام ماند. 🔻بنابر این مطالبه فدک با مسائل مختلف و گوناگونی گره خورده بود که از این راه امکان اثبات و احیاء آنها وجود داشت. و فقط صرف مطالبه یک باغ نبود. @sagalein_hadadian
سخنراني - حاج محمدرضا حداديان.mp3
18.62M
🔻 سخنرانی - حاج محمدرضا حدادیان 🚩 مـراسـم شهادت حضرت زهرا (س) 28 دیماه 1399 @sagalein_hadadian 🌹
روضه - حاج محمدرضا حداديان.mp3
3.97M
🔻 روضه - حاج محمدرضا حدادیان 🚩 مـراسـم شهادت حضرت زهرا (س) 28 دیماه 1399 @sagalein_hadadian 🌹
🔻 ولایت تنها راه تأمین منافع کلّ جامعه و منافع بلندمدت و پایدار است 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ منظور از رشد سیاسی جامعه چیست؟ وقتی مردم منافع جمعی و منافع بلندمدت خودشان را نشناسند و راه رسیدن به این منافع بلندمدت و منافع جمعی خودشان را درک نکنند یعنی رشد سیاسی ندارند. ➖ من اگر درک کردم که تأمین منافع فردی‌ام منوط به تأمین منافع کلّی جامعه است، یک رشد سیاسی پیدا کرده‌ام. و اگر فهمیدم که باید «منافع بلندمدت» خودم را هم ببینم، گام دیگری در رشد سیاسی‌ام پدید آمده است. حجت الاسلام علیرضا پناهیان @sagalein_hadadian
🔻کسانی که زبان دنیا را بلد هستید مواظب باشید دوباره سر این میز مذاکره ننشینید. @sagalein_hadadian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 امام خمینی: من التماس میکنم به ملت ایران، غرب زده ها را کنار بگذارید. @sagalein_hadadian
🔻مطالبه از نماینده جهادگر و انقلابی دکتر حسن شجاعی (نائب رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان) درخواست داریم که درباره صحت و سقم اهانت نماینده سبزوار به مامور قانون تحقیق کرده و در این مورد با شفافیت و صراحت تمام عملکرد خود و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را گزارش دهند. @sagalein_hadadian
🔻جزئیات شکایت نمایندگان مجلس از به نقل از روزنامه کیهان «مرتضی محمودوند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که بحث اعتراضات به صحبت‌های آقای ظریف و اظهارات آقای کلانتری در مورد امام (ره) و موضوع سوم بحث شکایت از آخوندی و اعتراضی که نماینده‌ها نسبت به عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی داشتند، به کجا رسیده است،‌ اظهار داشت: عده‌ای از نمایندگان این امضاءها را جمع کردند و نتیجه آن را به دستگاه قضایی دادند که پیگیری کند. 🔻وی افزود: اما اصل موضوع این است که یک مقام رسمی آن هم در جایگاه وزارت خارجه در شرایطی که بهره‌برداری فقط به نفع دشمن است بگوید گِرا دادند، این از آن دست کارهایی است که متاسفانه با نگرش و سطح تفکر خیلی پایین صورت می‌گیرد. 🔻محمودوند خاطرنشان کرد: اصلاً این مدل صحبت‌ها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست کما اینکه من را یاد رئیس‌جمهوری انداخت که در عراق گفت آمریکایی‌ها می‌خواستند من را بدزدند و این دست صحبت کردن‌ها کار ناشایستی است. وی تصریح کرد: گاهی مسئولان ما بدون اینکه فکر کنند یک مطلبی را بر زبان جاری می‌کنند علی‌رغم اینکه آقای ظریف واقعاً در حوزه دیپلماسی فرد کاردان و کارشناسی است قطعاً‌ نباید این حرف را می‌زد، جا دارد از او گِله کنم اگر واقعاً‌ موضوعی است باید ما را در جریان می‌گذاشتید البته که من اعتقاد دارم اصلاً امکان ندارد چون اصلاً‌ دسترسی نبوده و فقط شما (وزیر امور خارجه) آن هم با مجوز امنیتی اجازه داشتید با نفراتی در کشور آمریکا ارتباط داشته باشید که خودتان هم متاسفانه آمدید گفتید که نباید می‌گفتید. 🔻محمودوند خاطرنشان کرد: اگر بین مسئولان جمهوری اسلامی کسی ارتباط دارد و گزارش به خارج داده، ما هم به عنوان نمایندگان ملت باید بدانیم، حداقل بیاید توضیح بدهد که موضوع آن چه بوده و این فرد که بوده است؟ این حرف واقعاً‌ بچگانه است! آن هم زمانی که ما در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز برای کشور و ملت هستیم، بحث برجام و آمدن بایدن، بحث رفتن ترامپ، این موضوعات را با چه هدفی گفته است؟ یعنی این صحبت کدام مشکل جمهوری اسلامی را حل خواهد کرد؟ 🔻وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر سه موضوع شکایتی که مطرح شد به قوه قضائیه ارسال شده است. محمد جواد ظریف اخیرا در گفت وگویی مدعی شده بود: بعضی دوستان می‌روند و به آمریکا «گرا» می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید. من کسی را متهم نمی‌کنم، ولی می‌دانم و خبرش را بهم می‌دهند که گفته‌اند اینها در قدرت نمی‌مانند و قدرت اینها چند روزه است. @sagalein_hadadian
✍️ ⁉️ یک سیلی یا هزار سیلی؛ کدام بدتر است؟ ◻️ سیلی زد یا نزد؟ یکی میگوید فلان نماینده مجلس به سرباز سیلی زد؛ دیگری می گوید نزد؛ خودش می گوید هل دادم؛ سرباز می گوید سیلی زد؛ همه این گفت و شنودها را به قانون واگذار می‌کنیم. ◻️ در کنار زشت بودن زدن سیلی به دیگران که باید در جای خودش بررسی شود، یک سیلی بدتر است یا هزار سیلی؟! ❓چه زمانی باید به پرونده مسئولان بی‌عرضه که مسبب هزاران سیلی نواخته شده بر گوش مردم عزیز ایران اسلامی هستند، رسیدگی شود؟ ❓آیا پرونده فلان مسئولی که توانایی مدیریت ندارد و باعث می شود کارگر این جامعه با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارد، نباید بررسی شود؟ ❓راستی ما چند کارگر در این جامعه داریم که صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند؟ چند طلبه و روحانی در این کشور داریم که ناچیز آنان حتی به وسط ماه هم نرسیده و غیر از اینکه با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، فحش کم کاری مسئولان بی عرضه و نالایق را هم می خورند و تحمل می کنند؟ ❓آیا زمان آن فرا نرسیده که حاشیه‌امن آقایان مدیر نامدیر و نالایق را خراب کرده و تمبر را بر پیشانی آنان بچسبانیم؟ ❓ چرا مسئولی که دوران مسئولیتش به هر دلیلی به پایان رسیده، نباید پاسخگوی عملکرد خود باشد؟ چرا او سیلی نخورد؟ چرا فقط کارگر و کارمند و طلبه و دانشجو و ... سیلی ها را تحمل کنند؟ ◻️ اگر در گام دوم انقلاب قرار گرفته ایم که البته از آن خوشحال و خشنود هم هستیم و خود را پشتیبان این نظام، انقلاب و رهبر فرزانه آن می‌دانیم، بیاییم انقلابی در پاسخگویی مسئولان ایجاد کنیم و البته که این کار شدنی است؛ اما نیازمند عزم، اراده، روحیه و پشتکار انقلابی است. محمد عربی @sagalein_hadadian
هدایت شده از ایران سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ جالب مجری برنامه ثریا به رئیس کل بانک مرکزی درباره این ادعا که ۵۰ هزار تومان نشدن قیمت دلار را مدیون ما هستید: 🔺پس هفت برابر شدن قیمت مسکن و خودرو و رکورد زدن تورم ۵۰ ساله را مدیون چه کسانی هستیم؟! ✅ @iransiasat_ir👈