eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
راه کار هایی عملی برای غلبه بر تنبلی و بی حوصلگی @sahife2.pdf
642.6K
📜 راه کار هایی عملی برای غلبه بر #تنبلی و بی حوصلگی ☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
شرح دعای27؛ جلسه6.mp3
11.3M
🔴 جلسات جلسه 6 👤 آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی دعای 📆 18 بهمن ۱۳۹۸ 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح صحیفه29آذر.mp3
11.31M
💠 استاد 🔹دعای 🔹 مورخ 29 /97/09 👤 آیت الله 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح صحیفه سجادیه 13دی.mp3
8.43M
💠 استاد 🔹دعای 🔹 مورخ 97.10.13 👤 آیت الله ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح صحیفه 4 بهمن.mp3
7.69M
💠 استاد 🔹دعای 🔹 مورخ 97.11.4 👤 آیت الله 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
971105- 1- sokhanrani.mp3
7.81M
💠 استاد 🔹دعای 🔹 مورخ 97.11.5 👤 آیت الله ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙏إِلٰهِى مَنْ ذَا الَّذِى ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرامَ مِنْكَ بَدَلاً ؟ وَمَنْ ذَا الَّذِى أَنَِسَ بِقُرْبِكَ فَابْتَغَىٰ عَنْكَ حِوَلاً ؟ خدایا کیست آن‌که شیرینی محبتت را چشید پس به‌جای تو دیگری را برگزید؟ و کیست آن‌که با مقام قرب تو انس یافت پس مایل به روی برتافتن از تو شد؟ 🔈 از مجموعه "مناجات های " امام سجاد علیه السلام 👈متن 👇 ➡️ 1da.ir/rcJHO1L ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
mohebbin.mp3
2.7M
🙏مناجات "مناجات های " امام سجاد علیه السلام 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
◀️دلبستگی و ارتباط با خدا، راه موفقیت انسان در تمام عرصه ها 📋عزیزان من! در درون خودتان صحنه‌ای از ارتباط با خدای متعال بیارایید. این چیزی است که در زندگی شخصی، در زندگی سیاسی، در اداره‌ی کشور، در دم مرگ، در عرصه‌ی محضر پروردگار، در یوم الشّهود، در لقاء با اولیاءاللَّه و ان‌شاءاللَّه در بهشت برین پروردگار به کار شما خواهد آمد. رابطه‌تان را با خدای متعال محکم کنید؛ حرف بزنید و از او بخواهید. مخلصانه و صادقانه با او پیمان ببندید و به آن پیمان متعهّد بمانید. شما جوانید. حیف است که این دلهای پاک و نورانی و روحهای آماده، به چیزی غیر از یاد خدا و محبّت پروردگار آلوده شود. دنیا را فقط ابزار بدانید. مال دنیا و امکانات آن و خانه و زندگی ابزار است و لیاقت دل بستن ندارد. لایق دل بستن فقط ذات مقدّس پروردگار و کسانی هستند که در حوزه‌ی محبّت اویند: «اسئلکَ حُبَّکَ و حُبَّ مَنْ یُحِبُّک وَ حُبَّ کُلّ عَمَلٍ یوصِلُنی اِلی قُربک»( مناجات ) این گوهر را رها نکنید. این آن چیزی است که فقط شما دارید. جوانان مسلمان در هر جای دنیا اگر این گوهر را داشته باشند، راه موفقّیت برایشان باز است. این آن چیزی است که مردی مثل امام بزرگوار را از دوران جوانی تا سن نود سالگی در صراط مستقیم الهی حفظ کرد و با این همه تغییرات که در دنیای پیرامون کسی به وجود می‌آید، راهش عوض نشد. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1_46040862.mp3
19.95M
🔈 از مجموعه "مناجات های " امام سجاد علیه السلام 👤 حاج میثم 👌التماس دعا در مناجات و ،،،، ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/XKHl 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Abdolbaset_Balad(1-18).wma
401.1K
#تلاوت بسیار زیبا 👈 سوره بلد ، آیه ۱ تا ۱۸ 👤استاد #عبدالباسط 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی ❇️ گر ز دست زلف مشکینت خطایی رفت رفت ور ز هندوی شما بر ما جفایی رفت رفت برق عشق ار خرمن پشمینه پوشی سوخت سوخت جور شاه کامران گر بر گدایی رفت رفت در طریقت رنجش خاطر نباشد می بیار هر کدورت را که بینی چون صفایی رفت رفت عشقبازی را تحمل باید ای دل پای دار گر ملالی بود بود و گر خطایی رفت رفت گر دلی از غمزه دلدار باری برد برد ور میان جان و جانان ماجرایی رفت رفت از سخن چینان ملالت‌ها پدید آمد ولی گر میان همنشینان ناسزایی رفت رفت عیب #حافظ گو مکن واعظ که رفت از خانقاه پای آزادی چه بندی گر به جایی رفت رفت #حافظ_غزل_83 شهید حاج #قاسم_سلیمانی 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔅 برنامه ی به همراه شرح ❇️ قصهٔ هدهد و سلیمان در بیان آنک چون قضا آید چشمهای روشن بسته شود ♦️ چون سلیمان را سراپرده زدند جمله مرغانش به خدمت آمدند هم‌زبان و محرم خود یافتند پیش او یک یک بجان بشتافتند جمله مرغان ترک کرده چیک چیک با سلیمان گشته افصح من اخیک همزبانی خویشی و پیوندی است مرد با نامحرمان چون بندی است ای بسا هندو و ترک همزبان ای بسا دو ترک چون بیگانگان پس زبان محرمی خود دیگرست همدلی از همزبانی بهترست غیرنطق و غیر ایما و سجل صد هزاران ترجمان خیزد ز دل جمله مرغان هر یکی اسرار خود از هنر وز دانش و از کار خود با سلیمان یک بیک وا می‌نمود از برای عرضه خود را می‌ستود از تکبر نه و از هستی خویش بهر آن تا ره دهد او را به پیش چون بباید برده را از خواجه‌ای عضه دارد از هنر دیباجه‌ای چونک دارد از خریداریش ننگ خود کند بیمار و کر و شل و لنگ نوبت هدهد رسید و پیشه‌اش و آن بیان صنعت و اندیشه‌اش گفت ای شه یک هنر کان کهترست باز گویم گفت کوته بهترست گفت بر گو تا کدامست آن هنر گفت من آنگه که باشم اوج بر بنگرم از اوج با چشم یقین من ببینم آب در قعر زمین تا کجایست و چه عمقستش چه رنگ از چه می‌جوشد ز خاکی یا ز سنگ ای سلیمان بهر لشگرگاه را در سفر می‌دار این آگاه را پس سلیمان گفت ای نیکو رفیق در بیابانهای بی آب عمیق ❇️ 1da.ir/LkyO - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قصه هدهد و سلیمان ♦️ قصه هدهد و حضرت سلیمان یکی از همان حکایت های کوتاهی است که در میان داستان "شیر و نخچیران" آمده است وقتی که سراپرده حضرت سلیمان برپاشد، تمام پرندگان به حضورش آمدند و از آنجا که حضرت سلیمان را همزبان و محرمِ خود می دانستند، با جان و دل برای خدمت به او پیش رفتند. پرندگان وقتی که به حضور حضرت سلیمان رسیدند، جیک جیک گنگ و مبهم خود را کنار گذاشتند و آنچه که در ضمیر داشتند را با زبانی بسیار کویا برای او بازگو کردند. ❇️همزبانی، خویشی و پیوندی است ♦️هم زبان بودن باعت نزدیکی و پیوند می شود و انسان در کنار افراد نامحرم مانند اسیری در بند است. به عنوان مثال پیش می آید که یک ترک و یک هندو با یکدیگر همدل باشند و روح و جانشان یکدیگر را جذب کند اما ممکن است که دو نفر ترک که ظاهرا با یکدیگر همزبانند، یکدیگر را دفع کرده و با هم بیگانه باشند. پس نتیجه میگیریم که محرم بودن دونفر با هم و زبانِ دل یکدیگر را دریافتن و به اسرار و باطن هم واقف شدن، نوع دیگری از خویشاوندی و بهترین نوع آن است. ❇️جمله مرغان هر یکی اسرارِ خود ♦️همه پرندگان، یک به یک از اسرار و هنر و دانش خویش با سلیمان حرف زدند و برای عرضه هنر و کاردانی خود، خویش را می ستود. البته این کار آنها از روی تکبر و خودبینی نبود بلکه تنها به این خاطر بود که بتوانند همدم و همراه سلیمان باشند و به حضور او راه یابند. تا اینکه نوبت به هدهد رسید. ❇️ گفت: ای شه یک هنر کان، کهتر است ♦️هدهد خطاب به سلیمان می گوید: شاها هنری از خود را برایت بیان می کنم که کوچکترین هنر من است. سلیمان گفت: بگو ببینم آن کدامین هنر است؟ هدهد پاسخ می دهد: آنگاه که من بر اوج آسمان پرواز می کنم، از اوج آسمان و با چشم یقین آب را در عمق زمین می نگرم. من می توانم جای آب راببینم، عمق آن را بیابم و بفهمم که سرچشمه اش کجاست؟ ای سلیمان برای لشکرگاه و نیازی که لشکریان به آب دارند، من میتوانم بهترین همراه باشم. از اینرو سلیمان گفت: ای رفیق خوب، در بیابان های بی آب و علف و بیکران، همراه ما باش. توجه سلیمان به هدهد باعث حسادت زاغ می شود و زاغ اینگونه سلیمان را مخاطب قرار می دهد: ❇️زاغ، چون بشنود، آمد از حسد ♦️زاغ به محض اینکه حرفهای هدهد را شنید از روی حسادت به نزد سلیمان آمد و بدو عرض کرد: این هدهد لاف می زند و دروغ می گوید. در محضر شما حرف زدن مغایر ادب است، به خصوص که حرف آدمی ادعایی محض و بی پایه و اساس باشد. اگر آن هدهد دارای چنین خاصیت مهمی است که آب را در عمق زمین می بیند، پس چطور زیر مشتی خاک دام را ندید؟ این هدهد که اینگونه مدعی چنین بینایی ژرفی است، پس چرا در دام گرفتار آمد و با آن حال در قفس محبوس شد؟ حضرت سلیمان با حالت گلایه به هدهد گفت: آیا درست است که در همین ابتدای راه، اینچنین ناخالصی و نادرستی از تو دیده شود؟ ای کسی که دوغ خورده ای چرا به دروغ خودت را مست نشان می دهی؟ چرا پیش من لاف میزنی و دروغ می بافی؟ ❇️گفت: ای شه بر منِ عورِ گدا ♦️هدهد پاسخ می دهد: شاها محض رضای خدا در حقِ منِ گدای ناچیز، سخن دشمن را گوش نکن. اگر آنچه که ادعا می کنم گزافه و دروغ است، من از سرم می گذرم و گردن من را بزن. زاغ با این سخنان منکر قضا و قدر و حکم قاطع خداوند است. اگر قضای الهی و خواست خداوند چشم عقل من را کور نکرده باشد، من می توانم حتی دام را در آسمان ببینم. وقتی قضای الهی می رسدعلم و عقل دچار غفلت می شودو ماه سیاه و تیره می گردد و خورشید دچار کسوف می شود. این کارها تنها به حکم الهی صورت می گیرد و این موارد کی بعید است؟ در این داستان گفته شد که وقتی قضای الهی در می رسد ادراکات آدم از کار می افتد و چشم بینای او بسته می شود. هدهد تمثیل زیرکانی است که به حکم قضای الهی از زیرکی خود طرفی نبندند و به دام قضا می افتند. مولانا طبق اعتقادات اهل شرع و فلسفه و حکمت به قضا و قدر الهی عقیده دارد و می گوید که قضای الهی مافوق اختیار بشری است؛ اما در عین حال عقیده دارد که هر چند قضای الهی حق است اما آدمی هم باید همواره سعی و کوشش خود را داشته باشد. و به عبارتی می گوید که درست نیست به بهانه قضا و قدر الهی دست از کار و تلاش بکشی. ❇️بل قضا حق است و جهد بنده حق هین مباش اعور چون ابلیسِ خلق 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2